Lehet, hogy így működik de ez nagyon gány munka. Elektronikai alkatrészboltokban lehet kapni ilyen hőre kioldó biztosítékot. Ha már vetted a fáradtságot, hogy kiszereld kibontsad akkor semmivel nem tart tovább egy megfelelően védő alkatrészt beszerelni. Az ón soha az életben nem fog kioldani viszont a tekercs rendesen elkezd melegedni és akár a kocsit is kigyújthatja. Ezzel biztos nem kísérleteznék főleg, hogy filléres alkatrészről van szó. Próba idejéig lehet, de véglegesre soha nem tennék ilyet.
A mágneskuplung behúzó tekercsében van egy biztonsági olvadó biztosíték. Arra szolgál, hogyha valami oknál fogva megszorulna a kompresszor akkor az emiatt csúszó kuplung termelődő hőmérséklete ezt a biztosítékot a tekercsben kiolvassza. Ettől megszakad a tekercs áramköre és elengedi a kuplungot.
Viszont ekkor mágnestekercset kéne cserélni mert az egész egybe van öntve valami műanyag gyantafélével.
A tekercs ára 140-170 ezer forint között változik. A Suzuki Sumonál 140, a szervizben 170.
Nekem Scrossom van de valszeg hasonló kompresszor van a Swiftben is.
Nálam az volt a probléma, hogy hol kapcsolt hol nem. Hidegen bekapcsolt aztán magától kikapcsolt. Azt vettem észre, hogy egyszercsak nem hűt. Aztán megint ment egy darabig, utána megint nem.
Kétségbe estem mikor mondták a klímás szervizben, hogy nem kapcsol a kuplung és mennyi az ára.
Először azt hittem, hogy elment a gáz belőle, ezért mentem a klímaszervizbe.
Ott mondták, hogy először csináltassam meg a kompresszor kuplungját utána megmérik a gázt benne.
Nem tudtam hirtelem mit csináljak. Szétszedtem a mágneskuplungot, kivettem belőle a tekercset, hogy megnézzem áram alá helyezve mágneses-e.
Hiába adtam rá áramot nem működött. Olvastam, hogy újra lehet tekercselni ezért elvittem egy klímaszerelőhöz a tekercset. Majd csatolok képet.
Ő is kimérte és mondta, hogy szakadt a tekercs áramköre de van rá orosz megoldás ingyért.
A tekercs műgyantával beöntött részén van egy kis kipúposodás, ott van az olvadóbiztosíték belekötve a tekercs szálába. Kis gázégővel megmelegítette a gyantát a biztosíték felett és így finoman ki lehet kaparni a gyantát a biztosíték mellől.
Kicsíped a kiolvadt biztosítékot és egy forrasztóón darabbal áthidalod. Magyarul a biztosíték helyett egy forrasztóón darabot forrasztassz be a tekercs szálába.
Az áramkör ismét zárt lesz és a mágneskuplung működik.
Ezt már otthon csináltam meg, ő csak elmondta miként csináljam.
Szépen kicsíptem a biztosítékot és beforrasztottam helyette egy forrasztóón darabot. Kb 1 cm-es darab kell.
Hogy ne legyen szabadon, olvasztottam egy kis műanyagot és rácsepegtettem.
Összeszereltem és tökéletes lett, azóta hibátlanul működik a klíma, még gázt sem kell utántölteni. A mellékelt képen látod a mágnestekercs biztosítékát. Ebben a parányi biztosítékban is egy ónszál van ami talán elszadt és hol érintkezik hol nem. Nálam ez volt a probléma.
A klímaszerelő azt mondta, hogy ugyanúgy megmarad a biztonsági funkció, a lényeg, hogy ne rézdróttal hidald hanem forrasztóónnal.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Klima problemarol lenne szó (2009-es swift). Hideg motornál tokeletesen kapcsol a klíma, rendesen hűt, semmi probléma nincs vele addig mig a motort le nem állítom. Újbóli inditasnal nem indul a kompresszor csak felzúg a ventillator. Tulmelegedesre gondoltam ezért lehutottem a kompresszort vizzel ekkor megint kapcsolt. Kicsereltem a hővédő szenzort de igy is ugyanaz a jelenség. Klímás tanácsára kihidaltam de a probléma igy sem oldódott meg. (A kompresszor nem szorul nincs vele gond, gáz is fel lett töltve) Mi lehet vele a baj? Valakinek esetleg produkált hasonló hibát?
Na, eldugult klíma-kondenzvíz elvezetésre a megoldásom ez lett:
Anyósülés szőnyeg visszahajt, ott a kis gumicsőt lehúztam, a tűzfal felé fordított kivezetésbe felnyomtam a klímatisztító vékony műanyag csövét, és telefújtam habbal, majd hagytam kifolyni. (Fele a szőnyeg alá ment, így azt egy hétig nem tettem vissza, ki tudjon száradni.)
A lényeg, nagyon apró kéz kell hozzá, mert ez nem erre van kitalálva, hogy tisztítható legyen.
2007,faceliftes 1,3 tudtok szakembert/szervízt ajánlani hozzá? Fékezés és kuplung kinyomásakor fordulatszám esés. Ez igazából nem is zavarna de előfordul, hogy ez után hirtelen indulni kell vagy parkoláskor/ manőverezéskor ahogy növelném a fordulatot jóval lassabban reagál, kicsit hezitál majd utána kezd felpörögni. Az is előfordul, hogy ilyenkor ha tartom az 1200-1500rpm-et akkor is leejti és van, hogy le is fullad.
Gyújtás rendben, trafók kábelek gyertyák cserélve, mind gyári. Egr, folytószelep kitakarítva. PCV-t is cseréltem már. Vákuumcsöveken nem találtam hibát, féktisztítóval befújkálva nem változik az alapjárat.
Előre is köszönöm ha tudna valaki segíteni megtalálni a gyökérokát.
Swift GLX 2006-os. Központi zár. Csomagtér ajtó nem nyílik. Bal hátsó nem nyílik. Bal első nyit zár. A jobb oldal nem zár. Hasonló hibajelenséggel találkozott már valaki?
Köszi, de nem volt belsőre állítva, és nem a cső volt eldugulva. Addig eljutottam, hogy lehúztam a párologtató aljáról a csövet, és azon átöntöttem vizet, de közben a párologtatóból nem jött semmi a csonkon. csak mikor oda is beeröltettem egy kis műanyag csövet. annyira pici ott a hely, hogy mást nem tudtam oda visszaforgatni.
Nézd meg, hogy nincs-e belső keringetésre kapcsolva a szellőzés. Ha oda van kapcsolva akkor az okozza a problémát, hiába tiszta a kifolyócső.
Ilyenkor a kondenzvíz az utastérben csapódik le a szellőző cső alján és ez csöpög le a szőnyegre.
Mikor csöpög és alánézel az anyósülés felől a műszerfalnak akkor látni fogod milyen vizes kívülről a szellőzőcső alja.
Nálam is ez volt a probléma a vadiúj kocsinál. Véletlenül benyomtam a belső keringetés gombot és csöpögött a víz a műanyag csövekről a szőnyegre.
Észevettem a hibát egy jó kis idegeskedés után, átállítottam külső keringetésre és azonnal megszűnt a belső páralerakódás a csöveken.
Ha a lefolyócső van eldugulva akkor az csak ki kell fújatni. Alulról hozzáférsz a motor mögött az anyósoldalon. Csak feldugsz benne egy drótot és lefolyik a víz.
Volt már valakinek olyan, hogy a légkondi kondenzvíz az anyósülésnél folyt ki?
Lebontottam addig mindent, hogy a tűzfalnál le tudom húzni a gumicsövet, az nincs eldugulva, hanem a klímán belül van. Iszonyat pici a hely, de egy habos klímatisztító-spray vékony csövét be tudtam vezetni, és befújtam, most jön ki belőle a víz. De nem tudom, meddig.
Van valami szervíz-leírás, hogy hogy lehet a párologtatóhoz hozzáférni, és kiszedni a koszt belőle?
Az mégva teljesen normálisnak számít..soktényezős de 4-8 fok közti kilépő hőmérsékletnél még kb rendben van a rendszer, szerintem teljesen megfeleő/középszerű a Swift klímája: nem kiemelkedően csendes de nem is ordít, ésszerű időn belül elfogadható hőmérsékletet csinál kánikulában is....olyan átlagos, az S-Crossé azért jobb volt (de nem egy liga a két autó :) ), a mostani OFF-omé hangosabb (igaz nagyobb sokkal a légtér), az SX4-é meg érezhetően gyengébb volt (2 autó tapasztalata, szóval nem hiszem, hogy a gáz volt benne kevés...bár...).
Sziasztok! Van valamilyen adat, hogy a légkondinak milyen hőmérsékletű levegőt kellene fújnia? Nem tartom elég hidegnek ahogy dolgozik nekem! Suzuki Swift 1.3 2007
Leveszed belül az ajtóborítást, kiakasztod pár helyen a mozgató rudazatot, belül van a kilincs csavarja, lecsavarod és kiveheted a zárat. Nem nehéz csak jegyezd meg, hogy akasztod ki a rudazatot.
sziasztok, 2007es swiftemnél vezető oldali első ajtószerkezetet kellene cseréljek. segítséget szeretnék kérni mik azok a dolgok amik rám várnak, hogy is fogjak hozzá, mire kell figyeljek? külső belső kilincsek illetve az ajtópanel leszerelésén kívül kell e mást is megbontani? előre is köszönöm a segítséget!
Érdekes jelenséget produkált szombaton a szürke 1.5 VVT GS (2006-os): félmeleg motorral megálltam vele, kiszálltam, ketyegett kb ~3 percig, visszaültem és a fordulatszámmérő leesett 0-ra és ezzel a ~800rpm csalással mutatta tovább a fordulatot minden fokozatban, megálláskor 0ra visszaesett, de járt szépen, egyenletesen, nem torpant, semmi hibakód. Leállítás es indítás után újra ~800 lett az alapjárat a mutató szerint is. :) Se előtte se utána nem csinálta. Lehet olyan jeladó ami csak a műszerfalnak küldi a jelet? :O
Nézd: a Swiftnek szerintem bármelyik generációja a saját kortársai közt a kategóriában a kevéssé problémás példányok közé tartozik (persze belenyúlni bármivel bele lehet...), nyilván ez arányaiban egy ~15 éves autónál azért mást jelenthet mint egy ~10 évesnél, na de kicsit almát a körtével hasonlítasz ha egy 2006-os "vasaló" Swiftet mérsz az újabb 2011-es generációhoz.
Azt Te érzed meddig tudsz nyújtózkodni, de ha a 2011esből éppen csak a kínálat alját tudod megcsípni (sok futással és relatíve leharcoltabban), akkor én inkább a korábbi szériából néznék olcsóbban (!) egy szebbet /megkíméltet (nagy a kínálat: ha nem az alján nézelődsz találhatsz egygazdás keveset futottat is). Ahogy írták: ABS kockával esetleg lehet gond (ki tudja ennyi idő alatt a fékfolyadék csere rendben volt-e...), én spec erre félretennék 50e-t és akkor nem ér váratlanul, emellett az 1.3-asok nyelestengely-csapágya lehet gyenge pont (1.5 VVT-re annira nem jellemző). Ha valami nem szokványos de kopó cucc (kuplung, lengéscsillapító, rugó) mégis cserére szorul akkor van alkatrész dögivel és értelmes áron / "fillérekből" fenntartható (egy kuplungszett alig drágább, mint egy tank benzin...), fogyasztani se togyaszt igazán sokat (azért a mai 1000ccm alatti 3 hengeres csodák értékeit ne várd :) ), sőt a kor szintjén gazdaságos stb.
Nekünk van kettő is a családban (nekünk egy 3ajtós 2008as 1.3 GLX CD, szüleimnek egy 5 ajtós 2006os 1.5 VVT GS) mindkettő ~2éve és ~220-240e km van bennük, mindkettőt szeretjük a maga nemében :)
Lehet resetelni, ott van a CD nyílás jobb oldalán egy lyuk mellette RST (reset) felirattal >elvileg oda bedugsz egy hosszabb gombostűt stb és addig nyomva tartod amíg újra nem indul a fejegység...ezzel resetelődnie kellene. Aztán, hogy mindez megoldja-e a problémádat? Hát...remélem segítettem. :)
2005-ös automata 1.5 GS szwiftem van. Kp-re vettem, a nejemnek is ugyanilyent. Nos volt visszahívás, de jelentéltelen hiba miatt. Az ABS kocka nem tipushibás, fékolajat kell cserélni hozzáértő szakemberes műhelyben. A sebváltó prímán muzsikál, mág ha automata is. A nejem kocsiját évekkel ezelőtt eladtuk, még hirdetni sem kellett. Azóta is örül az új tulaj.
Ezekben nincs tipushiba, csak a kocsmapultnál terjed városi legendaként...
Persze egy autót vezetni is tudni kell, bánni is jól kell vele, meg nem árt minőségi olajat is cserélni úgy tízezrenként. Simán elmegy Isztambulig, és vissza is hoz..
Azt kérdezed mit(melyik járgányt) éri megvenni?
Autót nem lehet megérésre venni, vagy kell, vagy nem...az autó csak kiadás, és csak annnak öröm, aki élvezi a vezetést.
2005-2008 rengeteg van, az akkori "ingyen" hitel miatt, utána lényegesen szűkebb a piac.
2008 előtt sokan vettek úgy, hogy nem is volt rá szükségük, de hát ingyen még az ecet is édes, bevállalták. Nyilván többen belebuktak, de akinél megmaradt, jó esély van rá, hogy 60-80ezer kilométerrel áll a garázsban. Ha ilyet találsz, nem kell gondolkodni. Mi is ilyet fogunk keresni tavasszal az egyik autó helyett.
ABS kocka szokott az egyik típushiba lenni, ami nem hiba, hanem a tulajdonos hanyagsága, mert nem cserélt fékfolyadékot kétévente. Viszont 50 körül felújítják (pl. Gárdonyban), utána nincs gond.
Másik a váltó csapágya. Ez sem drága, ha mondjuk csapágyboltban veszed meg a csapágyat és a saját szerelőd rakja be. Onnantól örökké tart, mint a nyomorúság.
Tökölni nem lehet a vásárlással, mert néhány órán belül elviszik (főleg a kereskedők). Vagy nálad van a teljes összeg és a kitöltött adásvételi, vagy nem lesz autód. Most ilyen idők járnak, reméljük visszarendeződik valamennyire a piac.
Első használt autót tervezek vásárolni, és egy swift-re gondoltam. Viszont a rászánt keretből a 2010+ os autók kicsit már kilógnak, viszont a 2005-2010- es generációról, mintha azt olvastam volna, hogy több típushibája van.
Az a kérdésem, mi a véleményetek, mit éri meg megvenni, most 2022-ben, hogy még 5-8 évig kiszolgáljon legalább? Szóval az idősebb generáció+szervíz költség vagy az újabb?
Van egy suzukiban egy nagyképernyős érintőképernyős gps. Sajnos, valamiért az érintőképernyő nem érzékeli az érintést. A rádió és a bluetooth kihangosító működik. Amikor a távirányítón a setup-ra nyomtam, az egész képernyő fehér lett. A NAVI hibát dob. Lehet ezt valahogy resetelni?