Kamionosok? Ők, gondolom, inkább ssb. Épp a minap ment előttem egy, töksötét volt a hátulja, semmi fény nem világított a pótkocsin. Sok esélyt nem láttam arra, hogy keresztbe álljak előtte és úgy szóljak neki. Cb-n kényelmesebb lett volna. 😀
Zavarni? Az régen volt. 38, 40 USB-ben elvétve van beszéd. Az AM, FM-re régebben a 30 alatti csatornák voltak használatosak. Van pár 29 FM-ben rádiózgató, de ritkák. Külföldiek még inkább. Románok 22 FM-ben, az átutazók.
Ilyesmiket én is akartam majd kérdezni, hogy melyik az a csati, ahol általában nem zavarunk senkit, ha fm-en egymással beszélgetünk, illetve melyiken lehet ssb-n találni másokat?
Ahhoz újra meg kellene nézni a filmet. Valószínűleg valamilyen kamionos argó nyelvet használtak.
A CB rádiózás nagy időszaka a mobilteló és a net előtt volt. Az volt az igazi citizen, vagyis polgári vagy inkább civil sáv. A taxisokon kívül voltak különféle társaságok és délutántól éjszakába nyúlóan ment a poénkodás. Jól lehetett szórakozni a beszólásokon. Néhány VEF 206-os 13 m-es sávja lett átalakítva 11 m-esre. A mostani CB rádiózás, legalábbis itthon sajnos csak arról szól, mint az amatőrsávok versenyforgalmazása, minél több bejegyzés legyen a clusterben, vagyis semmi másról nem szól, mint a pontgyűjtésről. Ellenkező oldalon sem a tere-fere megy, hanem valaki beakasztja a PTT-t és pofázik egyfolytában és röhög saját unalmas poénjain. Persze ezt nem kell hallgatni, de amúgy témázni nem lehet, mintha volna a beszélőknek fantáziájuk. Amúgy leginkább csak a sávzaj van, meg a statikus zavarok. Ha az ember tényleg ki akar próbálni valami érdekesebb üzemmódot és nem akar belekeveredni valami versenybe, akkor elballag egy WARC sávra, mondjuk 10 megára, ott vannak a türelmesebb amatőrök. Mint pl.: https://rsgb.org/main/operating/band-plans/hf/10mhz/
Ilyen hülyeséggel minek fárasztod a jónépet? Amikor felugrott a "CB rádió" topik a felső sorba, azt hittem, valami jó kis CB-s technikai hír, mondjuk, valaki SSTV-zni akar a 11 m-es sávban. Erre látom, megint ez az unalmas fikablog. A "szerző" most éppen Takit és Silviust akarja összeugrasztani, szerintem nem nagy sikerrel.
Jó. Van táp (makacs és főleg szegény gyerek vagyok, így az olcsó, autóhűtős, viszont klasszik trafó), van szivargyújtós kábel, így beindult a Superstar. A mikrofon ledjét folyamatosan világítja, mindkét miki adásgombjára reagál. Így valamelyik átalakításra szorul majd a Hamhoz.
A Hamot nem tudom kipróbálni - tápcsati híján. :-(
A tizenöt amperos bizti mit véd meg, a csatlakozót? Max 4A a megengedett a rádiónak.
Ilyen tesztert sem fogok venni két rádió miatt. Nem bizniszelni akarok velük, hanem használni őket.
De köszönöm!
Mindkét mikrofonom elektret kondis. Az egyikre rá is vagyon írva, a másikon pedig ott a led. Remélem, legalább a Superstar tudja. Ezt hívják fantomtápnak?
Amit Anti bá felrakott szivargyújtós csatlakozó, azt én a helyi autós boltban veszem. Az ára látszik, nem rugós, hanem rézlemezes, 15 A-es belső biztivel. És ráadásul kapcsolós.
Mikrofon ellenőrzéséhez jó egy teszter. Az oldalsó csatlakozókat már én tettem bele.
Így van. Bár azok a tápok amiket hűtőládához adnak, nem a jó minőségükről ismertek. Ráadásul jó néhány durva rádiózavart termel. Tisztelet a kivételnek. Nagyon jók voltak és ma is azok a Mascot gyártmányok. Azokból is sok van itthon, pl. az 5/7 Amperes is.
Ez például egy ilyen kettős fajta, kifejezetten jó minőség de kifejezetten drága típus. A piros "kupakot" le lehet venni és akkor steck aljazatba illik. A BMW motorokon ma is ilyen van.
Azért kérdezem, mert az én tudtommal is. Valaki meg mást mondott.
Létezik egy táp, ismerős azt használja a mobil rádiójához, ac/dc, szekunder 12V 5A. "Autós hűtőládához". Nekem szimpla szivargyújtónak tűnik. MW1250GS/CS