A vasút illetékeseinek figyelmét pedig hiába hívod fel Te vagy még száz másik "sorstársad", mer' egyrészt magasról le se sz@rják, másrészt ezeket a szabályokat nem fogják megváltoztani sem a Te, sem mások kedvéért.
... hiszen lényegében nem ők hozzák. Ezért írtam az NKH-t.
Hát, látom sehogy sem érted vagy nem akarod érteni... A vasút, bármilyen furcsa is meglehetősen szigorú szabályok szerint működik. (itt most a vasúton dolgozók hangos kacaját kellene hallanod) A mozdonyvezetők, ahogy azt többen is leírták, nem használják fölöslegesen a kürtöt (és nem dudát) mert akármilyen hihetetlen is nem találnak perverz örömet abban, hogy közelről a fülükbe ordít. A vasút illetékeseinek figyelmét pedig hiába hívod fel Te vagy még száz másik "sorstársad", mer' egyrészt magasról le se sz@rják, másrészt ezeket a szabályokat nem fogják megváltoztani sem a Te, sem mások kedvéért. Mint ahogy az elsőbbségadás vagy a kanyarodás szabályait sem fogják felülírni, pár ámokfutó kedvéért. Summa summárum a vasút volt ott előbb. Már akkor is utasítás szerint kellett használni a kürtöt amikor elkezdték ásni az alapokat a házatokhoz. Kommunikáció az lesz ne félj! :-) Kapsz majd egy udvarias hangvételű levelet, melyben a fentebb leírtakat olvashatod cizelláltabb stílusban. S a megoldás a problémátokra: vagy megszoktok vagy megszöktök.
Vagy 10 évig laktam a Gvadányi utcában. Igaz, nincs olyan közel a vasúthoz, mint ti, de sokkal messzebb sem. Nem emlékszem, hogy bármikor zavart volna az egyébként ott is hallható kürtölés. A lakóparknál tényleg van egy gyalogos átjáró. Már akkor is volt arra kijelölt átjáró, amikor lakóparknak híre-hamva sem volt. Menj ki, nézd meg: beláthatatlan. És ha figyelembe veszed, hogy mennyi idő egy vonatnál amíg odaér (megállásról nem is beszélve), akkor már nem is olyan furcsa szerintem, hogy a ti magasságotokban kürtöl. Ekkor a birka gyalogosnak van kb. 10-15 másodperce elhúzni a sínekről. Az arrafelé szívesen bandázgató fiatalságról még nem is beszéltem (bár lehet, hogy az utóbbi 12 évben megváltoztak a bandázási szokások a környéken - megérne egy szociológiai kutatást:-)))
átnéztem a Panorámás topikba... úgy látom nem csak én sokalltam be... ez pl. egy tök friss beírás:
"Én úgy emlékszem, persze lehet, hogy ez nem így történt, hogy annak idején (másfél éve) "petíciót" nyújtottunk be a MÁV -hoz, a felesleges dudálás mellőzését illetően. Mondom, lehet, hogy ez csak az emlékeimben így maradt meg....minden esetre újra fel kellene hívni a VASÚT illetékeseinek a figyelmét arra, hogy tűrhetetlenné kezd válni a (megkockáztatom: zömmel "direkt" ) dudálás....feltételezem, ennek is, mint mindennek megvannak a maga szabályai.
Ráadásul bőven elég a repülőgépeket hallgatni, ami persze a lassan már csukott ablakoknál nem lesz annyira zavaró, de a dudálás - mostmár szinte egész éjjel - annál inkább, amelyet sem a zárt ablak, sem a zajvédő fal nem tompít kellően."
...........................
Úgy tűnik nem csak én lettem kicsit túl érzékeny mostanában...
lehet, hogy a MÁV-osok szemében ezek jogos dudálások de azért legalább illene valahogy reagálniuk... nem?
Az meg elég undorító hozzáállás, hogy megszívtuk, költözzünk (Mintha egy csótány emlegetett vola mostanában ilyesmit... úgy látszik ragadós a stílus). Mintha az olyan könnyen menne. Szerintem normális kommunikációval is meg lehetne ezt oldani a máv és a lakók között (vagy pl. este csak rövid dudálás - furcsa módon van olyan vezető akinek ez megy...)
nem, a másik oldalon, nem messzek a Kerepesi úttól... (ott a vasút egy felüljárón megy át az autók és a járda felett így jó magasra kéne másznia annak aki át akar menni... és ha valaki odáig eljutott akkor nincs az a kürt ami megállítja... max. arra szolgál, hogy jelezze, hogy készülődhet...)
Itt írta valaki, hogy van egy gyalogosátkelő a bakterháznál de az innen még tök messze van... (az szerintem majdnem a Panorámánál)
Lehet, hogy írásbeli rendelkezésben utasítják, hogy ott kürtöljön, mert illegális átjáró (magyarul rendszeresen arra járnak emberek) van a közelben. Ha lefotóznád a helyszínt...amúgy a Körvasút mellett laksz?
Egyre inkább az az érzésem, hogy a vezetők egyszerűen eltévesztik, hogy hol is kéne kürtölniük (ld. az átjárónál) ... és marhára nem azért kürtölnek itt mert kell vagy mert öngyilkosjelöltek ugranak elő minden bokorból...
Kedves topiknyitó! Csak a 0-ik hsz-ást olvastam, és futva párat, ezt a meccset már lejátszottuk más vasutas fórumon. Bár biztos írták már, hogy miért kürtölnek "ész nélkül" a vonatok, benne van az utastásban, ha az előírja(tábla, átjáró) vagy olyanok a körülmények, KÖTELEZŐ kürtölnie! Akár életek is múlhatnak rajta. Ha meg nem tetszik, költözz el. Bocsi, hogy ha kicsit nyers voltam.
egyébként meg tök fura lenne, hogy mindig ugyanazok a vonatok tölkölnek (egyet... jó hosszút... és nem az átjárónál... még csak nem is a közelében... ) Ja igen. Tehervonatot tülkölni még soha nem láttam... (és mostanában már parkolni se parkolnak úgyhogy az a probléma kipipálva:)
Bizony, a mv-k félnek a sötétben, hátha egy még sötétebb alak eléjük ugrik egy bokorból, és elkéri a pénztárcájukat... Vagy a fejszés gyilkos előrejön a hátsó vezállásból... Az életveszélyes géptéren keresztül!
Komolyabbra ferdítve a szót: nincs fülvédőjük, mert akkor az éberségi berendezés jelzését nem hallanák. Egyébként a modern motorvonatok és mozdonyok hangszigetelése (és általában a szigetelése) olyan jó, hogy nem nagyon hangos a kürtszó a vezetőfülkében.
Amúgy, ha két hosszú jelzést hallasz, az valóban azt jelenti, hogy "vonat állt meg a bejárati jelző előtt". Épp csak azt nem tudom, hogy általában miért nem szokták adni ezt a jelzést. Talán a menetrend ismeretében kivárják, amíg felszabadu és felépül a vágányút, jelzőt kezelnek...
Egyébként a mozdonyvezetésnek a nagybüdös gyermekkori romantika mellett van sok hátulütője: Tipikus ülőmunka, általános a gerinccsérev. Aztán ott a nagy felelősség, műszaki és forgalmi problémák, utasok(!), állandó balesetveszély (amin leggyakrabban a mozdony szokott felülkerekedni...), folyamatos úton lét vagy több órás várakozás, fülsüketítő zaj (motorvonatoknál, vezérlőkocsiknál természetesen nem), álmosság, nyomasztó magány... stb...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Igen, ilyen helyen vannak, ha reméled, ha nem. És a matrózok a hajón, a gépház szomszédságában alszanak. És aki éjjel-nappali (nem ám ráérős-hivataliidős-aktatologatós) műszakban nyomja a hivatását (!), az annyira hozzászokik, hogy nem veszi észre. Úgyhogy nyugi. :)
Egyszerűbb ha felszállsz a vonatra, és figyeled, hogy milyen jelzések vannak kitéve. Ha piros vagy kék csíkozású fehér alapú táblát látsz, akkor ott bizony tülkölni kell.
Olyan nyilvános térkép nem létezik amely a vasút jelzőtábláit is jelölné, mint ahogyan olyan térkép sincs, amely a közút jelzőtábláit is jelöli, a legegyszerűbb vonatra szállni és megnézni. Valaki már belinkelte azt az oldalt, ahol látható az a jelző tábla, ahol a vonatoknak dudálni kell.
Van még egy fogalmi zavar is. A vonatvezető aligha tülköl, maximum a sípját fújja meg az állomáson, mielőtt felszállna a vonatra. A vonatvezető elláthat jegyvizsgálói feladatot is, de mozdonyt nem vezet. Az a mozdonyvezető.
Általában két reális lehetőség van az esetedben: vagy megszoksz vagy megszöksz.
szerintem elfelejtett ott tülkölni ahol kellett volna és utólag nyomott rajta egyet...
(Lakásárak: Köszönöm kérdésed, jó magasak a többi hasonló lakás árához képest és a vasút ellenére is pillanatok alatt el lehet adni... mi is jó ideig rohangáltunk amire találtunk egyet... bár az tény, hogy nagy mázlink volt vele:)) (itt jellemzően azok vesznek lakást akik tudatosan ide akarnak költözni) Akik mondjuk durván szívnak azok a Panoráma lakóparkosok. Panoráma: egyik oldalról a távhő bazi nagy kéményei - iszonyú randák egy kis roncsteleppel a tövében, másik oldalról lepusztult panelek. Mindez közvetlenül a sinek mellett - ahol még én is megértem, ha tülköl a vonat (ld. autós átjáró)...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Hűű, ez mit csinált? :) Hátrafelé is tülkölt egyet? :) Bocs, emberi szinten meg tudom érteni a gondodat... De a vasút már csak ilyen. Biztos volt nemrég egy lejjebb már említett kollektív fejmosás, és most komolyabban veszik, betartják a jelzési utasítást a vezérek. A jó vezér még ott is jelez, ahonnan ellopták a füttykarót (különleges útátjáró jelző), de ő tudja, hogy melyik méteren kéne lennie. Az az igazság, hogy a vasúton nincsenek napszakhoz kötött jelzők (legfeljebb csak jelzésképek), mint a közúton. De remélem, a lakás cserébe jó olcsó volt! ;)
Hiába a mozdonyvezetőt hibáztatod,neki az előírásoknak megfelelően kell jelezni a közeledtét.Ha jelző van neki,vagy átjáró stb következik a közelben,akkor neki kötelessége kürtölni 1-3 másodpercig.
Ha mondjuk van valami,akkor a mozdonyvezetőt veszik elő.Ha jelzett és úgy történik nem saját hibájából baleset,akkor letette a felelősséget a válláról.
Tudom nem könnyű ez...Én speciel bírom a kürtöt! :-)