Fordítsd meg a fehér PIKO vezérlőt, a hátoldalán feltüntetik a terhelhetőségét. Többfélét ad a Piko a szettjeihez, láttam már 450 mA-s és 700 mA-s verziót is. Nem mindegy... a kisebbel én is tapasztaltam a megy-megáll-újraindul szimptómát...
Nemrég vettem egy régi H0 MÁV M61 ami a fiam egyik kedvence lett. Pár nap használat után egyre jobban akadozott, majd megállt. Gondoltam egy szervízelés segít, de szétszedés után szembesültem a problémával.
A fogaskerekek egymásnak szorulnak oldaliránt, ami attól van hogy a tengelyeket tartó műanyag morzsálódik és a tengelyek mozognak.
Tud valaki valamilyen megoldást vagy esetleg egy másik meghajtást ami bele barkácsolható ?
Bocsi, csak most sikerült lebányásznom a telefonról a képeket, szóval erről lenne szó... de időközben kiderült, hogy van a családban olyan, aki ért hozzá, aki az építésében is részt vett, és szerinte nincs is semmi baja, csak tényleg kicsit ki kell porszívózni meg átnézni :) Úgyhogy most várunk, hogy neki mikor lesz ideje, szóval tárgytalan a kérdésem egyelőre, de azért elhoztam a képeket megmutatni, mert szerintem tényleg nagyon klassz. :)
Sajnos ezt a jelenséget én is tapasztaltam. Van egy kb. három éves ilyen Piko trafóm azzal nagyon jól működik minden. Szereztem egy újat idén a második körre, azzal pedig megáll egy idő után a mozdony, kicsit vár és újra indul, de ehhez vissza kell tekerni nulla állásra. Persze legtöbbször azért csinálhatja ezt mert maximumon megy a mozdony (a fiam egyenlőre még a gyorsaságot szereti).
Először cserélgettem a mozdonyokat, hogy valami baja van, de a régi trafónál minden rendben volt.
Az új trafónál üzem közben világít egy kis piros led is, a régin nem, tehát biztos volt valami váltás a gyártásban, vagy máshol csinálhatták. Kompromisszumos megoldásként most ezt az új tarfót így nem rakjuk maximumra.
Nem látom pontosan a képen, hogy mi lehet ez, de talán egy "öngyógyuló" biztosíték lehet. Ha melegszik, akkor túl nagy lehet az áramfelvétele a mozdonynak.
Szia! Most sikerült lefényképeznem, ez az alkatrész melegszik túl, és leáll a mozdony. Amint kihűl, újra indul. A mozdony nem meleg, amíg megy, nem tapasztalok semmi rendellenességet. Próbáltam állítgatni a potmétereket, de nem igazán történt semmi.
Sajnos így még a gyerek számára is élvezhetetlen....
Itt egy másik példa, amikor Piko BR 189 mozdonyba építettem be ilyen kinematikát. (ez utóbbi kb. 22,5 cm). A kép Roco R3 íven mutatja a működését. Hosszabb kocsikban azért lehet gond vele, mert ugyan széles kitérést tud, de ennek élesebb a szöge, mint a gyári kinematikának (az elméleti "forgáspont" kiljebb van). Így ha nagyon kilóg a kocsi vége és szűk a kanyar, akkor a kapcsoló befelé fog mutatni, az utána kötött vagoné meg kifelé.
Szerintem ez egy nagyon jó minőségű kinematika, különösen kis mérete ellenére. Sokkal jobb, mint pl. a Ribu.
A képen egy fantázia jellegű vagon alváza van, Roco alváz Piko Langenschwalbacher forgóvázakkal, amibe ilyen kinematikát építettem. A kitéréssel nincs gond, látható, hogy "ütközésig" (az egyéb alkatrészek által lehetővé tett mértékben) kitéríthető. R2-n biztosan elmegy,
Nem véletlen, hogy egyes Gützold mozdonyokban (pl. 52 Streifrahmentender) gyárilag ilyen kinematika van.
Én vettem ilyen kinematikákat a régi pikó vagonjaimhoz, de nem sikerült az átépítés annak ellenére, hogy utána olvasgattam a német fórumokon és hűen követtem az ott leírt módszereket. Sajnos nagyon kicsi az oldal kitérése a kinematikának. Majdnem kielégítő eredményt sikerült elérnem a külön kapható extrahosszú kupplungcsatlakozóval. Ekkor a kinematikát nem közvetlenül a mellgerenda mögé kell ragasztani, hanem attól beljebb. Ezzel a Flm 547 mm sugarú R4 íveiben már elmentek a vagonok, de a 483,5 mm R3 ívekben illetve a váltókon továbbra is kisiklottak. A német fórumokon akadt olyan aki azt írta, hogy neki sikerült hosszabb vagonokat is átépítenie ezzel a kinematikával. Lehet, hogy én voltam béna, mindenesetre feladtam a további kísérletezgetést. Azt, hogy hol lehet kapni Magyarországon, sajnos nem tudom. Én az ebay-en vettem.
Persze, ez még nekem is nyilvánvaló, csak egyelőre (abszolút amatőrként) próbáltam valamilyen irányban egyáltalán tájékozódni. Nagyon örülnék, ha helyre lehetne hozni ezt az asztalt, mert igazából az van, hogy én még sosem láttam közelről működő terepasztalt, főleg nem ilyen gyönyörűt, és kértem a bácsit, hogy mutassa meg, de mondta, hogy sajnos már nem működik, át kellene nézni rajta a kapcsolásokat is, meg minden, és neki már régen nem volt kedve vele foglalkozni. De ha valaki helyrehozná, akkor még ő is szívesen gyönyörködne benne. Az egészen biztosan látszik, hogy évtizedek munkája van benne. :)
Ahhoz majd mindenképpen ki kell menni, mert a leírás alapján nem szállítható. Biztos, hogy egy alapos, lassú, és gondos, óvatos porszívózással kell kezdeni! A többi meg majd kiderül.
Ahhoz, hogy egy ilyen kérdésre választ lehessen adni látni kellene mi is az amit fel kell újítani. Milyen állapotban van. Magyarán jó fotók nélkül nem lehet mondani semmi érdemlegeset.
Sziasztok! Nem tudom, jó helyen járok-e, de érdeklődni szeretnék, hogy van-e köztetek valaki (vagy foglalkozik-e bárki ilyesmivel), aki fel tudna újítani egy nagyon régi, elhanyagolt, poros, évek óta használaton kívüli terepasztalt, ami hatalmas nagy (szerintem legalább 3 méter x 2 méteres) de mégis, amennyire láttam, nagyon igényesen összerakott, hatalmas hegyekkel, alagutakkal, és irdatlan sok vasútmodellel. Egy idős, 84 éves bácsi kérte, hogy érdeklődjem meg ezt valakitől, mert ha nem neki kellene vele vacakolni, akkor szívesen játszana még vele. Elsősorban barterre gondolt, vagyis a munkáért cserébe fel tudna ajánlani a hatalmas készletéből néhány helyes kis modellt. Hm? Köszi a válaszokat előre is :) Üdv, Rita
Az alap, amit a starter szetthez is adnak. Tudom, hogy nem egy jól sikerült darab, azt gondoltam valami típushiba. Sajnos nem vagyok otthon, de nem tudom a belsejét fényképezni, és a mozdonyt sem vizsgáltam. Ha túlzott áramfelvételre utalhat, akkor átnézem a pályát és a mozdonyt is.
Kisfiam Piko H0 vezérlőegysége (szerintem) túlmelegszik. 2-3 kör után lelassul, majd leáll a vonat. Pár perc múlva újra indul. Szétszedve a benne lévő, narancs színű, lapos ellenállás(?) tűzforró, amikor lehűl, akkor indul újra. Javítható, vagy kidobós?