Keresés

Részletes keresés

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.14 0 0 5660

Small little breakdowns.

 

Azaz egy rakás kisebb/nagyobb nyűg..

És az illető idejének 3/4-ét viszi el ez az egy buszvonal a másik 16 vagy 17 mellett.

Azaz valami mindig szar.

 

 

Előzmény: KirályLászló (5658)
KirályLászló Creative Commons License 2023.11.14 0 0 5659

megtaláltam az eredetit, (miért van az, hogy a lefordított, kivonatolt  cikkek közlésekor szinte senki nem közli a forrást?) a problémákat itt sem nevesíti, de úgy tűnik, hogy nem igazán műszaki okok vannak a döntés hátterében, hanem pénzügyiek. A 99%-os üzemkészség legalábbis nem erre utal.

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5657)
KirályLászló Creative Commons License 2023.11.14 0 0 5658

kár, hogy a tapasztalt problémákról egy szó sincs . . .

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5657)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.11.13 0 0 5657
Előzmény: Zahnrad (5655)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2023.11.10 0 1 5656

Der Neue ist da: PaderSprinter stellt eCitaro fuel cell offiziell vor - Padersprinter

 

 

amúgy az kezd bennem megerősődni, ilyen fontos fő mondásként -hasonlóan Király Laci töltésmenedzsmnet megjegyzéséhez- hogy az akkumulátor degardációt el kell kezdeni teljesen másképp nézni. Amikor valaki azt mondja, hogy a 10 év alatt 80% SOH kell (State of Helalth, What are SOC and SOH of a battery, how to measure them? (biologic.net)) az egy tök teoretikus megközelítés. Akár a pesti, akár a szegedi tapasztalatok (biztos van nemzetközi, Berlinben is is ilyesmit hallottunk töltésileg)azt mutatják, hogy az akksi vagy mechanikailag sérül, vagy "leszakad" indokolatlan időben és helyen (leszakad mint h megszűnik az elektromos energia vételezés vagy tölthetőség lehetősége) és egy üzemeltetőnek messze ez a legnagyobb kitettség. A dízelnél tudjuk, kb h ha kezd füstölni akkor meddig megy, az akksinál ezt a rálátást, az hogy valami lineáris jellegű, vagy lineáris közelítően leírható módon tudunk eljutni egy állapotba, az marhára nincs meg...

Előzmény: Zahnrad (5655)
Zahnrad Creative Commons License 2023.11.09 0 0 5655

Míg a hidrogénes kocsiban 4 akkumodul van, addig a full elektromosban ugyanolyanból 7. Ráadásul én a gyári anyagokban 220 kilométert látok a full elektromos csuklósra hatótávként, a hidrogénesre valóban 350-et adnak meg, de a 320km honnan is jött, forrás?

Előzmény: 7-es troli (5654)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.09 0 0 5654

Hát nem valami nagy durranãs a fuelcell csuklós ecitaro hatótavja…

 

http://www.regionalbahn.hu/2023/10/news-2023-10-28.html#more

18-09 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 5653

A VB-s tájékoztatóban ott volt a 225km-es hatótáv, ami - mint laikus- szerintem fenntartásokkal kezelendő. Az, hogy napi ~150km-re vannak tervezve a fordák, elég biztonsgi tartalékot ad szerintem. De nem is nagyon volt zsákbamacska, mert a VB így írta ki a beszerzést, ezzel az akkupakkal. Amivel meg számoltak, hogy lesz végállomási töltés. Szerintem ez, ha megvalósulna, gond nélkül mehente a ~36 kocsis kiadás. 

 

Egyébként én azzal számolok, hogy az első adandó pillanatban ez a 40 kocsi vidékre fog távozni és vagy további CNG, vagy nagyobb akkus elektromos kocsik érkeznek az agglóba. 

Előzmény: 7-es troli (5636)
KirályLászló Creative Commons License 2023.11.08 0 2 5652

 

Mindegy mennyi buszod van, azok nagy része nem egész nap szállít utasokat. Napközben ~ 9-15 óráig, és éjszaka ~ 20-6 óráig sokkal kevesebb van forgalomban, ezek ilyenkor is tölthetőek.

 

Itt a hangsúly a töltőinfrastruktúra vezérlésén lesz, ami biztosítja, hogy minden busz rendelkezzen a szükséges energiával. (És még az energiaszolgáltató felé megadott menetrendet is betartja)

 

Az biztos, hogy teljesen más szemlélet kell☺

Előzmény: Zahnrad (5631)
KirályLászló Creative Commons License 2023.11.08 0 0 5651

háát igen, ez gyönyörű :D

 

Előzmény: E N V I R O 500 (5648)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5650

Ilyen konstrukciós hibák a sima dízel buszoknál is előfordulhatnak, de gondolom a Volánbuszos eCitarók hatótávja azért nem ezek miatt ilyen alacsony ;) 

Előzmény: E N V I R O 500 (5648)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5649

Én azért megnézném a részletes szerződést, mert egyik cég se arról híres, hogy füttyentesz egyet, aztán cseréli is a terméket, mint valami kisangyal, főleg, ha buszonként egy több tízmillió értékű dologról van szó...

(Én például most csak egy egyszerű konyhai csapot szerettem volna kicseréltetni az Ikeában, mert elkezdett korrodálódni, 10 év garancia van rá, el is ismerték a hibát, de ugyanaz a csap azóta már másik cikkszámon fut és kétszer annyiba kerül, tehát ha cserélni akarom, akkor tulajdonképpen megint be kell fizetnem annyit, mint amennyiért 5 éve vettem...)

Előzmény: kovács2jenő (5647)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5648

Például az eCitaro bal hátsó kerekénél kilóg az akkupakk az úttest felé, veri rá vizet, könnyen oda lehet verni. A másik, hogy BYD-n oldalablak még nem robbant ki a hegyoldalban tekergéstől. 😉 

Előzmény: torqmatic (5645)
kovács2jenő Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5647

de kit érdekel, ha cserélni kell? a vételár tartalmazza.

lényegében euroban az árak nem változtak az elmúlt 5-6 évben.

Előzmény: torqmatic (5644)
kovács2jenő Creative Commons License 2023.11.07 0 1 5646

nézhetjük a modulót, akkor még rosszabb.

 

mi a helyzet Miskolcon, Pécsen, Veszprém,Paks vagy a volános városok?

Pakson talán nincs is más.

 

pont ezt kérdeztem. egy szar beszerzésből egy konkrét iparágról megmondjuk a frankót?

Előzmény: kristoof (5641)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5645

Hát én nem látom, hogy mi lenne az a hatalmas különbség az eredetinek is elektromosnak tervezett a bódé és a több hajtáslánc befogadására is alkalmas kaszni között, én eddig csak két típust láttam ami nagyon más: a BYD és az Ebusco legújabb típusa, mindkettőnél a padlóba építették be az akksikat.

Az újabb eCitarók is többet bírnak már, pedig "csak" az akksik lettek korszerűbbek, nem terveztek egy vadonatúj típust a nulláról.

Előzmény: E N V I R O 500 (5640)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5644

Hogy mikor kell kicserélni az akkukat az nyilván sok mindentől függ, de abban kb mindenki egyetért, hogy a busz tervezett 15-10 éves élettartamát biztosan nem tudják kiszolgálni, legalább egy csere mindenképpen szükséges lesz. Voltam a Busworldön, volt lehetőségem több gyártó képviselőivel is beszélni és ezt senki nem cáfolta.

Előzmény: kovács2jenő (5638)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5643

Az első sorozatoknál lassan elérik a csereperiódust (pl. Hollandiában)
Hozzáférhető olyan adat hogyan is üzemelnek ezek a 5-6-7 éves buszok?
Mennyit csökkent az akkuk kapacitása az évek során?
Ez mennyiben befolyásolja a szükséges jármű mennyiséget?

És mégis mire fogják cserélni az akkukat?
Marad az eredeti változat?
Egyáltalám gyártanak még ugyanolyan akkut valahol? - Pont a gyors fejlődés miatt.

Amennyiben az eredetivel megegyezőre nem cserélhető az akku az új mennyire kompatibilis a régi elektronikával?

Előzmény: kristoof (5641)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5642

De azt se felejtsük el, hogy a technikai innováció árát mindig elkéri a gyártó és a beszállító is.
Persze ezek az árak elvileg esnek, de majd jön a következő világmegváltó fejlesztés amit extra árazással lehet lenyomni a szolgáltatók torkán.

Pont ezért lenne érdekes egy Euro-ban értett beszerzési ár.
pl.
- ugyanaz a diesel modell beszerzési ára Euro5, majd E6 változatban

- eCitaro beszer. ár. LMP vs. NMC akkuval

Előzmény: trizs77 (5639)
kristoof Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5641

Igen, így van. Egy dízel buszt két elektromos tud kiváltani, tessék megnézni az eCitaro kiadásokat. Ez tény. Az akkupakkot meg akkor is kicseréltetik, ha semmi baja sincs. 

Előzmény: kovács2jenő (5638)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5640

A nagy, drága, benzin vagy diesel motoros luxusautókat gyártó  mercinek az e-busz a CO2 kvóta és a "sötétzöldek" miatt kell. Jól látható, hogy egy diesel busz kaszniba pakolták be az elektromos hajtást annak minden nyűgével együtt.

Előzmény: 7-es troli (5636)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.07 -1 0 5639

Az elektromos buszok gyorsan fejlődnek.

 

Ha 3-5 évvel ezelőtt példányok csak úgy tudtak és tudnak ma is dolgozni, hogy egy dízel busz helyett (80 millió Ft.-) kellett venni 2 db elektromos autóbuszt á 160 millió/db áron, akkor ne csodálkozzunk ha az üzemeltető, beruházó, önkormányzat a 80 kontra 320 millió forintot nehezen nyeli le.

 

Nekik eddig az jött be, hogy a 80 milliós autóbusz megcsinálta 40-60 éven át a városka 12-es járatát üzemkezdettől.

Ez belekerült nekik 80 millió ft.-ba buszvásárláskor.

 

most meg belekerült 320 millió forintba, hogy az a nyüves 12-es busz ugyanúgy, ugyanannyit pörögjön a városokban mint az elmúlt 50 évben mindíg.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

eljön az elektromos buszok új nemzedékének ideje.

Vagy már itt is van.

Előfordulhat, hogy 2023 év végén vagy 2024-2025-ben beszerzett városi autóbusz végig tud dolgozni úgy egy hetet a város 12-es járatán, hogy üzemkezdettől 5,00 óra, üzemzárásig 24,00 óra mind a 7 napon dolgozik és elég neki minden nap az éjféltől hajnali 5,00-ig tartó időszak egy busz mosatásra és töltésre.

 

Akkor helyre áll a világ rendje.

Akkor is drágább lesz még sokkal az új busz beszerzése de legalább már nem kell belőle kettő az 50 évig elég volt 1 db dízel helyett.

 

 

 

kovács2jenő Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5638

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/11/07/rengeteg-gazolajat-fogyasztanak-a-volanbusz-elektromos-buszai/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Itt is ez au ökörség, hogy egy dízel az két elektromos. 

Miért is? Buszt távolból néző szakújságíró😱

Hat év múlva akkucsomag csere. Miért is?

Miskolc talán nyolc év garancia, ahogy néztem Kaposvár mostani kiírása 10. Byd Iveco ad simán 10 év akkugaranciat .

Felejtsük már el amit a modulonal tapasztalatunk.

toromon36 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5637

Egyértelmű, de a motorfejlesztés nem fog addig kitartani. 

Előzmény: trizs77 (5635)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5636

Hát a 150km nagyon karcsú! A csillagos márka ilyen tekintetben egy drága és rosszul teljesítő típust hozott össze.

Előzmény: 18-09 (5628)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5635

Amelyik kamiont 2039-ben még újként átadják dízelként az még az EU-ban mehet, kb. 2055-ig, Európában meg talán még 2065-ig is.

Előzmény: toromon36 (5634)
toromon36 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5634
Előzmény: Zahnrad (5632)
Zahnrad Creative Commons License 2023.11.06 0 0 5633

Ennek akiépítése nem drága? Szerintem de, nem biztos, hogy ebbe az irányba haladunk.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5614)
Zahnrad Creative Commons License 2023.11.06 0 0 5632

Pedig itthon is létesült már ilyen fölös áramos projekt, ehun e: https://bukkabranyienergiapark.hu/zold-hidrogen/ és ez csak az első.

 

Két éve (akkor még nem volt csatlakozási stop) hallottam az e.on egyik mérnökétől, hogy ha valaki napelemparkot akar, akkor azt mondják neki, hogy oké, lehet, de csak a bedott csúcsteljesítmény 60-70-80%-át (hely és hálózatfüggő) tudod majd tavasszal és nyáron 10-től délután kettőig betáplálni. Nyilván keresni fog megoldást, nem csak hidrogánt tud előállítani, de ott van a lehetőségek közt. Vevő pedig lesz, ha nem a közlekedésből feltétlenül, akkor a hidrogént használó iparból, mert nekik is CO2-őt kell csökkenteniük.

 

Van CNG/LNG: hát igen, de kérdés meddig. A piacvezető városibusz gyártó azt mondja, hogy az Euro 7 miatt nem fog belsőégésű motort fejleszteni. Kérdés a többiek fognak-e egy beszűkülő piacra.

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5613)
Zahnrad Creative Commons License 2023.11.06 0 0 5631

Na ja, a hálózati engedélyes valószínűleg nem holnaputánra ad dátumot, ha meghallja a 10MW igényt.

 

Egyébként jöhettem volna 150kW-tal és 65 darab busszal is, ha már kifogásolva van az egyidejűség, ezért ennyi mégis lehet jelentkezni fog egy 300 darab kocsit kiadó buszgarázsba, nem-e?

 

A takarítás lebonyolítása egy gázolajkútnál hosszabb töltési idő esetén lehet átgondolásra szorul és a töltés közben kell majd elvégezni.

Előzmény: KirályLászló (5612)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!