Keresés

Részletes keresés

Lt.Peter Creative Commons License 2018.04.19 0 0 955

Új Roco Vectron, elvileg még idén.

 

http://www.roco.cc/en/product/242492-73912-0-0-0-0-0-002/products.html

 

 

dave_dömper Creative Commons License 2018.04.13 0 0 954

O. k., ez egy teljesen más nóta. Ep. VI. cseh verzió.

Előzmény: Frostzozi35 (953)
Frostzozi35 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 953

Én erre a mozdonyra gondoltam ez 6. Korszakos. 

Videón pedig ehhez hasonló vagonokat húzott.

Véleményeket várok 👌

Előzmény: dave_dömper (952)
dave_dömper Creative Commons License 2018.04.13 0 0 952

Szia !

 

A IV. korszakos csehszlovák Bardotkához teljesen hiteles elővárosi szerelvény is kapcsolható. Ilyen volt

például a PIKO által még a NDK -s időkben gyártott emeletes, négyrészes, vagy éppenséggel kapcsolt,

2 x négyrészes, elővárosi CsD személyszállító szerelvény, ha mondjuk rendelkezei ilyesmivel. A diesel

vontatási üzemű csehszlovákiai, elővárosi vasútvonalakon teljesen megszokott látvány volt akkoriban.

Előzmény: Frostzozi35 (951)
Frostzozi35 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 951

Sziasztok. 

Ki az aki esetleg tud ebben segíteni mert nem igazán beszélek csehül :) 

Úgy néz ki 2 db Bardotkához kell majd hangdekóder most van beszerzés alatt egy 749.121-s. Ti milyen személykocsit ajánlotok hozzá? Én Tillig Y/B 70-s vagonokat néztem hozzá.

Előre is köszönöm.

Előzmény: Fordítókorongos (920)
SebyHun Creative Commons License 2018.04.11 0 0 950

Sziasztok!

 

Tudtok javasolni CSD festésű és korszakú, EAS-EANOS kocsikat? Egy készletből vettem 3 darabot, de még szeretném bővíteni. Ugyanakkor ezeket a Roco nem árulja külön vagy már kifutott. 

 

Akinek esetleg van és nem kell neki írjon bátran :)

 

Köszönöm!

josi202 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 949

Sziasztok!

 

Érdeklődnék , hogy tud Valaki a TRIX 22284 CD 380 -as kiadási dátumáról valami konkrétumot.Ha esetleg Valaki volt kint Nürnbergben , és esetleg lencsevégre kapta , megköszönném ha rakna fel néhány képet.

 

További szép napot.

Törölt nick Creative Commons License 2018.04.09 0 0 948

És könnyen törnek is sajnos. Viszont mellékelve van pár extra légvezeték ha valaki vitrinmodellként használná a gépet, ezekből pótolható az esetleg törött darab.

 

Előzmény: Fordítókorongos (947)
Fordítókorongos Creative Commons License 2018.04.08 0 0 947

Értem.

Akkor ezek szerint be lehet ragasztva,amit nálad elmulasztottak,mivel magától kiesett...

A mozdonyvezető nélküli vezetőállás miatt zavar a dolog,sajnos én nem tudtam kierőszakolni az enyémből.

 

"ha a kiegészítőket felszereli az ember (homokoló csövek) akkor már nem is érdemes leszedni többet a kasznit."

Érdemesnek,érdemes lehet,de akkor viszont nem szabad elfelejteni a légcsövek kiakasztását az alvázból,mert eltörhetnek.

 

 

Előzmény: Törölt nick (946)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.08 0 0 946

Nálam a kaszni leemelésekor kijött ("kiesett") az egyik oldalon a vez.állás. Így konkrét technikám nekem sincs, viszont ha az kijön akkor hullanak a fényvezetők és a lencsék is. Művészet visszapakolni, de sikerült. A vezetőállás aljánál az árnyékoló szalag is szinte egyszer használatos. 

Véleményem szerint nem egy szét-összeszerelendő modell, ha a kiegészítőket felszereli az ember (homokoló csövek) akkor már nem is érdemes leszedni többet a kasznit. 

 

Előzmény: Fordítókorongos (945)
Fordítókorongos Creative Commons License 2018.04.07 0 0 945

Szia!

Klasz gép,gratula!

Nekem anno sehogy sem sikerült kivennem a vezetőállását,ha neked valahogy mégis sikerült,akkor érdekelne a technikája.

 

 

Előzmény: Törölt nick (940)
Fordítókorongos Creative Commons License 2018.04.07 0 0 944

Sziasztok!

Vásárolt már valaki ebből az MTB, M296-os Csehszlovák motorvonatból: 

http://mtb-model.com/pages/product.php?id=170&lang=&meritko=H0

Kíváncsi lennék a tapasztalataira (hajtás,kidolgozottság,vagy akármilyen dologban).

Köszönöm:korongos

RhB Creative Commons License 2018.04.03 0 0 943

Az ilyenből én sniccerrel szoktam kivágni, bár néha nem ilyen szép, de a célnak megfelel. Viszont az új doboz (nekem a belga és a szürke-kék osztrák MU valamint az olasz 1/2. osztályú kocsi van ilyenben) fehér vákuumformázott(?) műanyagból van, rajta egy ugyanilyen átlátszó fedő rányomva. Vékony, de elég kemény, alig bírtam a sniccerrel vágni, ráadásul itt-ott pont hajlatban kell, ami félreviszi a vágást. És ezt az egészet alig lehet kiszedni a külső dobozból. Grrrrrr....

Előzmény: jrmodelár (942)
jrmodelár Creative Commons License 2018.04.02 0 1 942

A kapcsoló helyét én forrasztópákával szoktam kialakítani. Alufóliával körbe tekerem, hogy ne szennyeződjön a páka, majd finoman hozzányomom a hungarocellhez. Elég büdös van utána, de az eredmény elég szép.

Előzmény: RhB (941)
RhB Creative Commons License 2018.04.02 0 0 941

OFF

Épp most futottam bele egybe én is, ráadásul itt jött elő a "szerencsefaktor*" is. Pénteken szőnyegvonatoztunk a barátomnál, az erősen OFFtopik belga és holland éjszakai vonataimat járattuk meg - az apropó a most beszerzett ACME belga (50625) és modernizált holland (50577) MU háló volt. A belgánál jött elő a probléma, a sok MU között vannak eltérések, a belga az 1967-es típus. Ja, és itt R5-ös ívek vannak, nagyobb íven valószínűleg nem jön elő.

 

Szóval itt a forgóváz csücske a lelógó félkör alakú szembe akad bele, lásd az utolsó képen:

 

http://www.reisezugwagen.eu/?p=29681

 

*A jelenség az egyik irányú ívben jön elő, mivel a túloldalon nincsen szem. Ha egyből fordítva tettük volna fel, akkor ki se szúrjuk a problémát.

 

A másik forgóváznál (3. kép) meg pl. az 1964-es típusú holland mindkét végén - ez távolabb van. Még nem tudom a megoldást, vagy a forgóvázból kell reszelni, vagy a szemmel kell valamit csinálni.

 

Egyelőre nem bántom... Egyrészt ritkán fog futni, másrészt az egyszerű körpályán a megfelelő felrakás esetén nincs gond. Ja és ahogy otthon néztem a szintén akkor átvett ÖBB kocsit (50623, ez is 1967 típus), ennél is fennáll a probléma, csak azt most nem futtattuk.

 

És úúúúúúúúúúúúúúúúútálom az új ACME csomagolást..... Alig lehet kiszedni a dobozból, és ki kell vágni a kapcsoló helyét, ami nem egyszerű feladat, és az eredmény ronda. Hacsak nem akarod mindig ki-be rakosgatni a kapcsolót.

 

A szintén újonnan vett LS Models ÖBB kusett szettből (40761) meg az egyiknek valamiért nincsenek egy síkban a kerekei, ezzel egyelőre végképp nem tudom, mit lehet csinálni. Megpróbáltam a forgóvázat kiszedni, de nem mertem nagyon feszegetni, elsőre nem tudtam kiszedni.

ON

 

Előzmény: V63-017 (938)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.31 0 2 940

Bő hónapja érkezett a fűtőházamba az ACME Gorilla, tegnap végre be is "bikáztam".

Hangos kivitel a család örömére :)

 

 

RhB Creative Commons License 2018.03.28 0 0 939

Nekem csak az OFFtopik olasz Corbellini-ket (mind az ötöt) és az FDlz kocsit kellett megfaragnom a feszítőmű miatt, de nem vészes, oldalról nem is látszik.

Előzmény: V63-017 (938)
V63-017 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 938

Próbaképp megnéztem az 52635-ö9s kocsimat. Nekem még az a kis takarólemez is fel van rakva az alvázra, de belülről meg van reszelve, így gyönyörűen elfordul a forgóváz. Viszont, ha elfordítom 180°-al, akkor elakad benne a forgóváz. De tény, hogy olykor reszelni kell az ACME kocsikat itt-ott, hogy megfelelően működjenek.

Előzmény: RhB (931)
jrmodelár Creative Commons License 2018.03.26 0 0 937

Friss szerzemények. :-) A dongó eBayről, a kocsik egy ismerőstől származnak. Köszönet neki!

  

RhB Creative Commons License 2018.03.22 0 0 936

Most attól függetlenül, hogy melyik a helyes, a lényeg, hogy fordítva van a két kocsinál. És lehet, hogy ez okozza az eltérő viselkedést. Csak egy tipp...

 

Nekem az ÖBB-ből csak 8 db ACME kocsim van (és kéne még Upgrade-es 19-91 és 21-91), a RailTop-tól 22 db az UIC-X és a modernizált P típusú hálókocsikkal együtt. Meg van pár Heris, némelyik RailTop dobozban.

 

Természetesen majd email-ben fogok kérdezni. :-)

 

Előzmény: taurus1016 (935)
taurus1016 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 935

A forgóváz akkor van jól fordítva ha a hosszlengéscsillapító befogója a rugó mellett a hattyúnyakon kocsi közepe felé esik.

Az összes Acme ÖBB  kocsi megvan nekem. Amik a Railtoposak azoknak nincs fülkeberendezésük /csomagtartó, tűkőr, kalaptartó/ De amiket az Acme dolgozott ki Pl: 52614, 52615, 55183 azoknak már mindenük van és még Mg fékjük is.  A Modellbaun az Acmesoknak mondtam,hogy tegyenek rá. Az igazi ÖBB kocsik majd az LS-ek lesznek!

Nagyon várom már!

Mit szeretnél kérdezni?

Emailben légyszi!

Köszi

 

Előzmény: RhB (931)
jrmodelár Creative Commons License 2018.03.21 0 0 934
Előzmény: Rákóczi expressz (892)
V63-021+328.054 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 933

Üdv,

Nem tudja veletlenul valaki, hogy Bbdgmee kocsit gyart vagy gyartott mar vmelyik modellgyarto?

RhB Creative Commons License 2018.03.15 0 0 931

Baromira nem értem, mi lehet a gond, mit változtattak? Nekem a hasonló kocsik közül csak ez az egy van

 

http://www.reisezugwagen.eu/?p=11543

 

a forgóváz környéke látszólag ugyan olyan:

 

http://www.reisezugwagen.eu/?p=11567

 

 

Téged ismerve nyilván alaposan körbejártad a témát... Kipróbáltam R3-as RocoLine vágányon (csak ilyenem van itthon), semmi gond nincs sem az ívbe be-, sem a kihaladáskor, a kocsit megfordítva sem. A kerék már súrlódik a kis ív miatt kinematika környékén, de nem billen, nem siklik. Kb. 45 fokban elforgatva a forgóvázat nekem is hozzáér a kinematikához, tovább forgatva már "viszi is magával", de üzemben ez még nem okoz gondot. (De persze majd megnézem rendes üzemben is, nem kézzel tologatva, de ott R5 lesz a legkisebb ív.)

 

A szoknyába gondolom az ajtó felé akad, ott hosszabb. Nekem legalább 1 mm rés van még. A lengéscsillapítónál sincs semmi gond - ez ugye a forgóváz közepén lévő "bigyó"?

 

Egyetlen egy különbséget látok a két kocsinál. A csapágynál lévő vezeték nálam mindkét oldalon belül van, a másik kocsinál kívül, tehát mintha a forgóvázak pont fordítva lennének betéve. Nem lehet, hogy aszimmetrikus a forgóváz?

 

De most ,már tényleg nagyon kíváncsi vagyok...

 

OFF Te mennyire vagy otthon az újabb ÖBB kocsikban? Lenne kérdésem az ACME 52539, 52549, 52555-557 kocsikkal (meg a 29-91 kocsival) kapcsolatban. ON

 

Előzmény: taurus1016 (930)
taurus1016 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 930

Nekem is detto úgyan ez a jelenség!

Együtt vettük meg a CD vonatot  kompletten. Az 55172-es volt ÖBB-s kocsikból az egyiknek a forgóváz lengéscsillapitójánál megfaragtam így szabadon el tud fordulni, de viszont ha felteszem az asztalra kicsit megbillen mikor belemegy az ívbe!   A másik kocsit inkább megtaposnám! Azt is megfaragtam,hog y ne akadjon el a szoknya sarkában, Ezután jött a puding próbája. Feltettem az asztalra, minden egyenesből ívbe menetelkor kisiklik majd megfordítottam akkor meg minden ívből való kiegyenesedéskor siklik ki. Magyarán valamiben elakad a forgóváz. Én úgy döntöttem, hogy ezt fel sem teszem sehová!

Ahogy néztem a kocsit alulról a kerék nyomkarimája eléri a kuplungtartót!

Régebbről az 52635-ös kocsinak a forgóvázát is kellettt faragnom.

 

Ezek a kocsik nem jöttek össze nagyon az ACME-nak!

Előzmény: RhB (927)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2018.03.14 0 0 929

Talán a Metropolban van ilyen, de inkább arra halgass, aki jobban otthon van személykocsis témában.

Előzmény: RhB (928)
RhB Creative Commons License 2018.03.14 0 0 928

Az ACME 52952 katalógusszámú "Najbrt" (remélem nem tettem bele fölösleges magánhangzókat) festésű hálókocsija bejár hozzánk* ill. merre, milyen vonatokban közlekedik?  Mióta vannak ilyen festésben? Teccik, de annyi mindent kéne venni....

 

*Nem tudom követni az eseményeket, de mivel a "városkörvonalas" verzió bejárt, erről is feltételezem...

RhB Creative Commons License 2018.03.11 0 0 927

Tudom, írtad már az első hsz-ben is. Tudnál csinálni pár összehasonlító fotót a régebbi és az új kocsikról érintett részéről? Alulról és oldalról. Érdekelne mit változtattak.

Előzmény: Los Michaelos (926)
Los Michaelos Creative Commons License 2018.03.11 0 0 926

Roco kocsival nincs bajom azt nem is írtam. Az első kiadású Fiat forgóvázas kocsinak sincs baja, csak az újabb kiadásúaknak. Az első kiadás és a kinderkino már nem teljesen egy széria, kicsit módosítottak a kocsin.

Az ívet nem nagyon tudnám megmondani, ha az R4 már kis ívnek számít. Ott már kiugrik. Próbáltam a vonat végén közepén és első kocsiként is és mindig ugyanaz volt, kiugrott.

Sajna vannak problémák az összeszereléssel mert a kaszni sincs teljesen rápattanva az alvázra és nem is tudom én se rátenni normálisan. Ha ez így általánossá válik akkor el fogok állni a jövőben megjelenő többi Fiat forgóvázas Eurofima kocsi beszerzésétől.

Előzmény: RhB (925)
RhB Creative Commons License 2018.03.11 0 0 925

Megnéztem az általam említett Roco és ACME kocsikat, azoknál nincs ilyen gond, a forgóváz és a szoknya között elforduláskor is milliméteres hézag van. Nem tudom, mit változtathattak azóta, nem hinném, hogy összeszerelési trehányság lenne.

 

Én nem érzek minőségromlást sem a 2016-os ÖBB 50145-ös szettnél, sem a most vett új kiadású FS 1/2. osztályú UIC-X kocsinál, sem a belga és olasz MU hálónál. (A többi modellem több éves.)

Előzmény: Los Michaelos (923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!