Ki az aki esetleg tud ebben segíteni mert nem igazán beszélek csehül :)
Úgy néz ki 2 db Bardotkához kell majd hangdekóder most van beszerzés alatt egy 749.121-s. Ti milyen személykocsit ajánlotok hozzá? Én Tillig Y/B 70-s vagonokat néztem hozzá.
Tudtok javasolni CSD festésű és korszakú, EAS-EANOS kocsikat? Egy készletből vettem 3 darabot, de még szeretném bővíteni. Ugyanakkor ezeket a Roco nem árulja külön vagy már kifutott.
Akinek esetleg van és nem kell neki írjon bátran :)
Érdeklődnék , hogy tud Valaki a TRIX 22284 CD 380 -as kiadási dátumáról valami konkrétumot.Ha esetleg Valaki volt kint Nürnbergben , és esetleg lencsevégre kapta , megköszönném ha rakna fel néhány képet.
És könnyen törnek is sajnos. Viszont mellékelve van pár extra légvezeték ha valaki vitrinmodellként használná a gépet, ezekből pótolható az esetleg törött darab.
Nálam a kaszni leemelésekor kijött ("kiesett") az egyik oldalon a vez.állás. Így konkrét technikám nekem sincs, viszont ha az kijön akkor hullanak a fényvezetők és a lencsék is. Művészet visszapakolni, de sikerült. A vezetőállás aljánál az árnyékoló szalag is szinte egyszer használatos.
Véleményem szerint nem egy szét-összeszerelendő modell, ha a kiegészítőket felszereli az ember (homokoló csövek) akkor már nem is érdemes leszedni többet a kasznit.
Az ilyenből én sniccerrel szoktam kivágni, bár néha nem ilyen szép, de a célnak megfelel. Viszont az új doboz (nekem a belga és a szürke-kék osztrák MU valamint az olasz 1/2. osztályú kocsi van ilyenben) fehér vákuumformázott(?) műanyagból van, rajta egy ugyanilyen átlátszó fedő rányomva. Vékony, de elég kemény, alig bírtam a sniccerrel vágni, ráadásul itt-ott pont hajlatban kell, ami félreviszi a vágást. És ezt az egészet alig lehet kiszedni a külső dobozból. Grrrrrr....
A kapcsoló helyét én forrasztópákával szoktam kialakítani. Alufóliával körbe tekerem, hogy ne szennyeződjön a páka, majd finoman hozzányomom a hungarocellhez. Elég büdös van utána, de az eredmény elég szép.
Épp most futottam bele egybe én is, ráadásul itt jött elő a "szerencsefaktor*" is. Pénteken szőnyegvonatoztunk a barátomnál, az erősen OFFtopik belga és holland éjszakai vonataimat járattuk meg - az apropó a most beszerzett ACME belga (50625) és modernizált holland (50577) MU háló volt. A belgánál jött elő a probléma, a sok MU között vannak eltérések, a belga az 1967-es típus. Ja, és itt R5-ös ívek vannak, nagyobb íven valószínűleg nem jön elő.
Szóval itt a forgóváz csücske a lelógó félkör alakú szembe akad bele, lásd az utolsó képen:
*A jelenség az egyik irányú ívben jön elő, mivel a túloldalon nincsen szem. Ha egyből fordítva tettük volna fel, akkor ki se szúrjuk a problémát.
A másik forgóváznál (3. kép) meg pl. az 1964-es típusú holland mindkét végén - ez távolabb van. Még nem tudom a megoldást, vagy a forgóvázból kell reszelni, vagy a szemmel kell valamit csinálni.
Egyelőre nem bántom... Egyrészt ritkán fog futni, másrészt az egyszerű körpályán a megfelelő felrakás esetén nincs gond. Ja és ahogy otthon néztem a szintén akkor átvett ÖBB kocsit (50623, ez is 1967 típus), ennél is fennáll a probléma, csak azt most nem futtattuk.
És úúúúúúúúúúúúúúúúútálom az új ACME csomagolást..... Alig lehet kiszedni a dobozból, és ki kell vágni a kapcsoló helyét, ami nem egyszerű feladat, és az eredmény ronda. Hacsak nem akarod mindig ki-be rakosgatni a kapcsolót.
A szintén újonnan vett LS Models ÖBB kusett szettből (40761) meg az egyiknek valamiért nincsenek egy síkban a kerekei, ezzel egyelőre végképp nem tudom, mit lehet csinálni. Megpróbáltam a forgóvázat kiszedni, de nem mertem nagyon feszegetni, elsőre nem tudtam kiszedni.
Nekem csak az OFFtopik olasz Corbellini-ket (mind az ötöt) és az FDlz kocsit kellett megfaragnom a feszítőmű miatt, de nem vészes, oldalról nem is látszik.
Próbaképp megnéztem az 52635-ö9s kocsimat. Nekem még az a kis takarólemez is fel van rakva az alvázra, de belülről meg van reszelve, így gyönyörűen elfordul a forgóváz. Viszont, ha elfordítom 180°-al, akkor elakad benne a forgóváz. De tény, hogy olykor reszelni kell az ACME kocsikat itt-ott, hogy megfelelően működjenek.
Most attól függetlenül, hogy melyik a helyes, a lényeg, hogy fordítva van a két kocsinál. És lehet, hogy ez okozza az eltérő viselkedést. Csak egy tipp...
Nekem az ÖBB-ből csak 8 db ACME kocsim van (és kéne még Upgrade-es 19-91 és 21-91), a RailTop-tól 22 db az UIC-X és a modernizált P típusú hálókocsikkal együtt. Meg van pár Heris, némelyik RailTop dobozban.
A forgóváz akkor van jól fordítva ha a hosszlengéscsillapító befogója a rugó mellett a hattyúnyakon kocsi közepe felé esik.
Az összes Acme ÖBB kocsi megvan nekem. Amik a Railtoposak azoknak nincs fülkeberendezésük /csomagtartó, tűkőr, kalaptartó/ De amiket az Acme dolgozott ki Pl: 52614, 52615, 55183 azoknak már mindenük van és még Mg fékjük is. A Modellbaun az Acmesoknak mondtam,hogy tegyenek rá. Az igazi ÖBB kocsik majd az LS-ek lesznek!
Téged ismerve nyilván alaposan körbejártad a témát... Kipróbáltam R3-as RocoLine vágányon (csak ilyenem van itthon), semmi gond nincs sem az ívbe be-, sem a kihaladáskor, a kocsit megfordítva sem. A kerék már súrlódik a kis ív miatt kinematika környékén, de nem billen, nem siklik. Kb. 45 fokban elforgatva a forgóvázat nekem is hozzáér a kinematikához, tovább forgatva már "viszi is magával", de üzemben ez még nem okoz gondot. (De persze majd megnézem rendes üzemben is, nem kézzel tologatva, de ott R5 lesz a legkisebb ív.)
A szoknyába gondolom az ajtó felé akad, ott hosszabb. Nekem legalább 1 mm rés van még. A lengéscsillapítónál sincs semmi gond - ez ugye a forgóváz közepén lévő "bigyó"?
Egyetlen egy különbséget látok a két kocsinál. A csapágynál lévő vezeték nálam mindkét oldalon belül van, a másik kocsinál kívül, tehát mintha a forgóvázak pont fordítva lennének betéve. Nem lehet, hogy aszimmetrikus a forgóváz?
De most ,már tényleg nagyon kíváncsi vagyok...
OFF Te mennyire vagy otthon az újabb ÖBB kocsikban? Lenne kérdésem az ACME 52539, 52549, 52555-557 kocsikkal (meg a 29-91 kocsival) kapcsolatban. ON
Együtt vettük meg a CD vonatot kompletten. Az 55172-es volt ÖBB-s kocsikból az egyiknek a forgóváz lengéscsillapitójánál megfaragtam így szabadon el tud fordulni, de viszont ha felteszem az asztalra kicsit megbillen mikor belemegy az ívbe! A másik kocsit inkább megtaposnám! Azt is megfaragtam,hog y ne akadjon el a szoknya sarkában, Ezután jött a puding próbája. Feltettem az asztalra, minden egyenesből ívbe menetelkor kisiklik majd megfordítottam akkor meg minden ívből való kiegyenesedéskor siklik ki. Magyarán valamiben elakad a forgóváz. Én úgy döntöttem, hogy ezt fel sem teszem sehová!
Ahogy néztem a kocsit alulról a kerék nyomkarimája eléri a kuplungtartót!
Régebbről az 52635-ös kocsinak a forgóvázát is kellettt faragnom.
Ezek a kocsik nem jöttek össze nagyon az ACME-nak!
Az ACME 52952 katalógusszámú "Najbrt" (remélem nem tettem bele fölösleges magánhangzókat) festésű hálókocsija bejár hozzánk* ill. merre, milyen vonatokban közlekedik? Mióta vannak ilyen festésben? Teccik, de annyi mindent kéne venni....
*Nem tudom követni az eseményeket, de mivel a "városkörvonalas" verzió bejárt, erről is feltételezem...
Tudom, írtad már az első hsz-ben is. Tudnál csinálni pár összehasonlító fotót a régebbi és az új kocsikról érintett részéről? Alulról és oldalról. Érdekelne mit változtattak.
Roco kocsival nincs bajom azt nem is írtam. Az első kiadású Fiat forgóvázas kocsinak sincs baja, csak az újabb kiadásúaknak. Az első kiadás és a kinderkino már nem teljesen egy széria, kicsit módosítottak a kocsin.
Az ívet nem nagyon tudnám megmondani, ha az R4 már kis ívnek számít. Ott már kiugrik. Próbáltam a vonat végén közepén és első kocsiként is és mindig ugyanaz volt, kiugrott.
Sajna vannak problémák az összeszereléssel mert a kaszni sincs teljesen rápattanva az alvázra és nem is tudom én se rátenni normálisan. Ha ez így általánossá válik akkor el fogok állni a jövőben megjelenő többi Fiat forgóvázas Eurofima kocsi beszerzésétől.
Megnéztem az általam említett Roco és ACME kocsikat, azoknál nincs ilyen gond, a forgóváz és a szoknya között elforduláskor is milliméteres hézag van. Nem tudom, mit változtathattak azóta, nem hinném, hogy összeszerelési trehányság lenne.
Én nem érzek minőségromlást sem a 2016-os ÖBB 50145-ös szettnél, sem a most vett új kiadású FS 1/2. osztályú UIC-X kocsinál, sem a belga és olasz MU hálónál. (A többi modellem több éves.)