Keresés

Részletes keresés

Nyírség IC Creative Commons License 2013.01.01 0 0 1468

Ezt jól elszúrtam, mehetett volna egybe, de most már mindegy . . .

 

Ez gondolom a szalacsi-féle bunkernél készülhetett, a házánál, a 49-es út/vasút kereszteződés előtt nem sokkal :) Pont ott megy a vasútvonal. 

 

Talán épp egy tolatós teher volt, Mátészalkán volt gokart tolatós tartalék. Meg a kéttengelyes Es kocsik . . . retro a köbön. 

 

Két szuper videó a csengeri meg a zajtai vonalakról. 

Előzmény: V43 1279 (1464)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.01.01 0 0 1467

Akkor ez (a felújítás) a magyarázat a nagyobbik (mostani) "váróterem" / állomásépület érdekes, boltíves ablakos stílusára?

 

A kisebbik épület meg az eredeti állomásépület volt?

Előzmény: M44 211 (1466)
M44 211 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1466

Igen, akkor kapott egy felújítást Máriapócs. Az eredeti állomásépületet, amely szolgálati lakásként üzemelt a 80-as években, váróteremmé alakították és jegykiadó, információs helyiségeket is létesítettek itt. A forgalmi irodával egybeépített "új" várótermeket is felújították, magasperont kapott a második, átmenő vágány. Néhány év után a karbantartás hiánya miatt 2006, 2007-ben már így nézett ki a megállóhely:

 

 

 

Ma már egy kicsit jobb a helyzet, néha erre is eljut a gyomírtó szerelvény.

Előzmény: siófoki35 (1465)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1465

Máriapócs az a pápalátogatáskor lett így kiépítve a km hosszú peronnal?

Előzmény: M44 211 (1463)
V43 1279 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1464

Ha nem is a Nyíregy-Nyírbátor szakasz, de 2:01-nél látható egy M32-es vontatta tehervonat Kocsordnál: 

Előzmény: Nyírség IC (1460)
M44 211 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1463

A 113-as vonal mellett lakom, látom a leépülését. Tudomásom szerint csörgős inga nem járt a Nyíregyháza-Nyírbátor közötti szakaszon, de az M41 2131, 2132, 2133, 2134, 2135, 2153 gépek Nyiregy és Szalka között 4-6 kocsis szerelvényekkel a 90-es évek elejéig közlekedtek. MD és Bz is előfordult ekkor, főként Nyíregyháza és Nyírbátor között egy dél körüli fordulón. 

Teherrel két nyiregyi  M44-es ( 081, 211 ami a második prototípus gép), majd a szállítási igények csökkenésével szintén a nyiregyi M32-es mozdonyok mozogtak.

Ahogy csökkent az utasforgalom (nőtt a párhuzamos buszjáratokon utazók száma), már csak egyre rövidebb Bz-k közlekednek erre. Nem csoda hogy kevés az utas, hiszen a vonatok sebessége nagyon alacsony. Szerintem a pályafenntartásra semmit sem fordítanak. A sinek mozognak az elkorhadt talpfákon, a leerősítő csavarokat kézzel ki lehet emelni a helyükről. 

Előzmény: Nyírség IC (1460)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1462

Sajnos szépen leromlott. De hát nem egy sűrűnlakott terület ez. Kb egy éve még megvolt a tető, majd elkezdett lehullani a cserép is, utána meg le is bontották.

Előzmény: Nyírség IC (1461)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1461

Jézusom, Tamásipuszta épülete hogy néz ki :(

 

Előzmény: siófoki35 (1458)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1460

Nagyon érdekes világ lehetett. Én már csak bz-ket láttam ezen a vonalon, és csak a mostani állapotokat, sebességet ismerem.

 

Csörgős inga . . . elég nehéz elképzelni. Pláne teherforgalmat. Bár gyerekkoromból mintha rémlene egy m32-es rövid tehervonat, amelyet a vonalon láttam, de lehet, hogy nem is itt volt. 

Előzmény: 2241 132-6 (1456)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1459

Íme a II. rész:

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (1458)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1458

Felétek jártam, I. rész:

Db.-Mátészalka-Tiborszállás-Záhony-Nyíregyháza.

 

 

A kis képre kattintva galéria nyílik! Alul az ízelítő:

 

  

 

  

V43 1279 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 1457

Így van.

Igen, az Electrolux ipvk. környékén van 40/50 emeletes lassújel (de ez a motorvonatok számára 10 km/h-val több sebesség egy rövid szakaszon nem számottevő).

 

Lassújelek tekintetében jelenleg kb így fest a vonal:

 

Nyíregyháza-Nagykálló:

9-48: 40/50

48-49: 20, ez egy útátjáró

49-65: 40/50, ennek a vége az Electrolux ipvk. Nagykálló felőli előjelzőjénél

65-100: 30, 16 m-es "c" sínes szakasz

100-134: 40

 

Nagykálló-Kállósemjén:

134-143: 30

143-202: 20, ideiglenes

202-300: 30

 

Kállósemjén-Nyírbátor:

300-306: 40

306-321: 20

321-350: 30

350-363: 40, ideiglenes

363-373: 40

Előzmény: 2241 132-6 (1456)
2241 132-6 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 1456

Emeletes lassújelet én csak Nyíregyháza és Nagykálló között, az Ipari Park vágány-kiágazása körül láttam, amely a (jelen esetben) Bz sebességét 50, míg a mozdonyok sebességét 40 km/h-ban határozza meg. A vonal állapota inkább Nagykálló után kritikus (legalábbis 2 éve még így volt).

 

A Csörgős időkben, még jóval kevesebb lassújel és nagyobb forgalom volt mindkét (113, 116) vonalon.

Nagyobb mértékű bézésedésre, a 90-es évek közepétől emlékszek, igaz akkor még 4-5, 6 részesek voltak.

Előzmény: V43 1279 (1455)
V43 1279 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 1455

Csoda, hogy Bz-n kívül még mást engednek arra a pályára (régen még járt arra Csörgős inga is, mint a 116-oson).

Mennyivel? Annyival amennyivel a Bz, nem rémlenek arról a vonalról emeletes lassújelek.

Előzmény: Nyírség IC (1454)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.12.18 0 0 1454

+1, ha nem tolakodás, engem is érdekelne. Ritka madár ezen a vonalon egy ilyen mozdony.

 

Egyáltalán, egy relatíve nehéz Bobó mennyivel haladhat ezen a pályán, ha egy bz se száguldhat?

Előzmény: GA0425 (1453)
GA0425 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1453

És nem akarja megosztani?

Előzmény: Bbmot_634 (1451)
peti 19 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1452

Az M47 topicban lenne egy kérdésem...

Előzmény: Bbmot_634 (1451)
Bbmot_634 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1451

Tudja. Illetve inkább tudta.

Előzmény: GA0425 (1446)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.12.17 0 0 1450

Biztos megkoszorúzta az utolsó tolatás emlékművét. :) 

 

Biztos, hogy nem a rendszer bugzott? 

Előzmény: GA0425 (1446)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1449

Emigen megnéztem, tényleg van gépcsere. Mondjuk érdekes is lenne, ha pestig vinné a csörgő. :)

Előzmény: V43 1279 (1448)
V43 1279 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1448

Debrecenben van gépcsere, onnan Szili viszi (legalábbis amikor én utaztam vele még az vitte).

Előzmény: Ricsi89 (1447)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1447

A zajtai gyorsnál debrecenben történik gépcsere, vagy pestig csörgő viszi a vonatot? Már csak azért kérdezem, mert a 103-as csörgő van rajta, ami nem debreceni gép.

GA0425 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 1446

Meglepve látom, hogy Máriapócs és Nyírbátor között robog a 417-es bobó. Tudja valaki, milyen okból járkál erre?

Nyírség IC Creative Commons License 2012.09.20 0 0 1445

Ez igen, ez szép egy metszés volt! 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1441)
jbaal Creative Commons License 2012.09.19 0 0 1444

Köszi!

Előzmény: M28-1014 (1443)
M28-1014 Creative Commons License 2012.09.18 0 0 1443

Papiron megvan. Vasárnap általában az megy, mivel nem kell kiadni a 6316-t. Pénteken erre a járatra is inga kell, így aztán vagy sikerül kiadni, vagy nem, és megy ami van.

Előzmény: jbaal (1442)
jbaal Creative Commons License 2012.09.17 0 0 1442

Tiszalök felé még megvan a Csörgős vonat pénteken és vasárnap?

Most pénteken Bzmot volt.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.09.17 0 0 1441

A 87-es vobnalon volt egy nagyobb nyimvonal korrekció, ott Mikófalvát kerülte el a vonal, és rövidebb is lett.

Előzmény: M61 021 (1439)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.09.17 0 0 1440

Korábban már volt szó róla, hogy Porcsalma és Ököritófülpös között (valószínűsíthetően) szintén van egy nyomvonal-korrekció, ott határozottabban rövidebb lett a pálya egy kicsivel, mint volt. 

 

 

Előzmény: M61 021 (1439)
M61 021 Creative Commons License 2012.09.16 0 0 1439

Létezik olyan korrekció is, amikor rövidül a sínek hossza? Mert eddig mindig csak olyat láttam, hogy hosszabb lett a pálya:(

Előzmény: Lovrin (1433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!