Igen, akkor kapott egy felújítást Máriapócs. Az eredeti állomásépületet, amely szolgálati lakásként üzemelt a 80-as években, váróteremmé alakították és jegykiadó, információs helyiségeket is létesítettek itt. A forgalmi irodával egybeépített "új" várótermeket is felújították, magasperont kapott a második, átmenő vágány. Néhány év után a karbantartás hiánya miatt 2006, 2007-ben már így nézett ki a megállóhely:
Ma már egy kicsit jobb a helyzet, néha erre is eljut a gyomírtó szerelvény.
A 113-as vonal mellett lakom, látom a leépülését. Tudomásom szerint csörgős inga nem járt a Nyíregyháza-Nyírbátor közötti szakaszon, de az M41 2131, 2132, 2133, 2134, 2135, 2153 gépek Nyiregy és Szalka között 4-6 kocsis szerelvényekkel a 90-es évek elejéig közlekedtek. MD és Bz is előfordult ekkor, főként Nyíregyháza és Nyírbátor között egy dél körüli fordulón.
Teherrel két nyiregyi M44-es ( 081, 211 ami a második prototípus gép), majd a szállítási igények csökkenésével szintén a nyiregyi M32-es mozdonyok mozogtak.
Ahogy csökkent az utasforgalom (nőtt a párhuzamos buszjáratokon utazók száma), már csak egyre rövidebb Bz-k közlekednek erre. Nem csoda hogy kevés az utas, hiszen a vonatok sebessége nagyon alacsony. Szerintem a pályafenntartásra semmit sem fordítanak. A sinek mozognak az elkorhadt talpfákon, a leerősítő csavarokat kézzel ki lehet emelni a helyükről.
Sajnos szépen leromlott. De hát nem egy sűrűnlakott terület ez. Kb egy éve még megvolt a tető, majd elkezdett lehullani a cserép is, utána meg le is bontották.
Nagyon érdekes világ lehetett. Én már csak bz-ket láttam ezen a vonalon, és csak a mostani állapotokat, sebességet ismerem.
Csörgős inga . . . elég nehéz elképzelni. Pláne teherforgalmat. Bár gyerekkoromból mintha rémlene egy m32-es rövid tehervonat, amelyet a vonalon láttam, de lehet, hogy nem is itt volt.
Igen, az Electrolux ipvk. környékén van 40/50 emeletes lassújel (de ez a motorvonatok számára 10 km/h-val több sebesség egy rövid szakaszon nem számottevő).
Lassújelek tekintetében jelenleg kb így fest a vonal:
Nyíregyháza-Nagykálló:
9-48: 40/50
48-49: 20, ez egy útátjáró
49-65: 40/50, ennek a vége az Electrolux ipvk. Nagykálló felőli előjelzőjénél
Emeletes lassújelet én csak Nyíregyháza és Nagykálló között, az Ipari Park vágány-kiágazása körül láttam, amely a (jelen esetben) Bz sebességét 50, míg a mozdonyok sebességét 40 km/h-ban határozza meg. A vonal állapota inkább Nagykálló után kritikus (legalábbis 2 éve még így volt).
A Csörgős időkben, még jóval kevesebb lassújel és nagyobb forgalom volt mindkét (113, 116) vonalon.
Nagyobb mértékű bézésedésre, a 90-es évek közepétől emlékszek, igaz akkor még 4-5, 6 részesek voltak.
A zajtai gyorsnál debrecenben történik gépcsere, vagy pestig csörgő viszi a vonatot? Már csak azért kérdezem, mert a 103-as csörgő van rajta, ami nem debreceni gép.
Papiron megvan. Vasárnap általában az megy, mivel nem kell kiadni a 6316-t. Pénteken erre a járatra is inga kell, így aztán vagy sikerül kiadni, vagy nem, és megy ami van.
Korábban már volt szó róla, hogy Porcsalma és Ököritófülpös között (valószínűsíthetően) szintén van egy nyomvonal-korrekció, ott határozottabban rövidebb lett a pálya egy kicsivel, mint volt.