Válaszolt az eladó, a szett többek között ezeket tartalmazza: 2 db bontatlan POSITOL papírhívó vegyszer (Reanal gyártmány), 2 db bontatlan savanyú rögzítősó vegyszer (Reanal gyártmány), 7 doboz/tasak fotópapír (Forte) A4-es mérettől a 9x12 cm méretig. Ezekről mik a vélemények, tapasztalatok?
Igen, vagy kiírják, hogy warm tone, vagy csak egy w betűvel jelzik. Ugyanúgy neutral, vagy cool jelzővel. Van, ahol csak a részletes termékleírásban szerepel.
Ha nem írnak semmit, akkor ott leginkább semleges anyagról van szó. Persze ezek nem markáns színek, de fontosak. A színeket utólag is lehet befolyásolni különböző tonerekkel.
Mivel tényleg érdekel a dolog, nem bánom, ha költenem kell rá; butaságra nem akarok csak költeni, azért kérek tanácsokat.
Bármennyire ciki, arról eddig nem is olvastam sehol, hogy semleges-hideg-meleg hatásokat adnak a hívók és papírok. Ez valahol fel van tüntetve a terméken?
Fixírből mindegy milyet veszel, az nem látszik a képen.
Hívóból a kép színe, karaktere miatt nem mindegy. Ez a "nem mindegy" a papír fajtájától is függ, de leginkább az ízlésedtől, azaz neked mi tetszik. A hívók semleges fekete-fehérek, meleg tónusúak, kicsit sárgás-barnás színt adnak, vagy hidegek, kékes színbe hajlók.
A papírok között is vannak semleges színűek, meg melegbe hajlók. Az azonos karakterű anyagok felerősítik a hatásukat, az ellentétesek kioltják, vagy csökkentik.
Itt is a saját tapasztalatodra, a szemedre, az ízlésedre kell hagyatkoznod. Kiindulásnak vegyél valami olcsót, aztán majd eldöntöd magadnak.
Ha bele akarsz mélyedni, elkerülhetetlen, hogy megvegyél minden franckarikát, aztán majd letisztul mi a te világod. Ha nem akarsz rá költeni, hagyd a francba, mert ez egy feneketlen kút.
Sándor, foveon, nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
Valószínűleg mindenből veszek akkor frisset, aztán maximum több sikeres nagyitás után kipróbálom őket, ahogy Sándor is javasolta.
Noha Sándor azt mondta, hogy mindegy, hogy milyen formátumú anyaggal kezd az ember, tudnátok javasolni konkrét vegyszereket? Ahogy szétnéztem a syrex oldalam, zavarba jöttem a bőségtől. (a jelszó alapvetően a költséghatékonyság.)
A papír valószínű bedöglött, a vegyszer inkább túlélő, amíg nem oldod fel.
Próbahívás nélkül persze nem lehet "látatlanban" mondani semmit. Nem kell próbanagyítás, -bár az a tuti-, ha megvilágítasz egy papírt, aztán sötétben a "normál hívási idő" alatt előhívod, és szép egyenletes mélyfekete lesz, akkor jó. Kicsi a valószínűsége.
Ha nincs laborgyakorlatod, akkor elég nehéz lesz a tapasztalaton alapuló minőség-ellenőrzés.
Jobban jársz, ha mindenből veszel frisset, és az azok viselkedése alapján el tudod dönteni mi milyen állapotú.
Pillanatnyilag három ismeretlennel próbálsz meghatározni három ismeretlent. mosoly
Ha a friss vegyszerben kipróbálod a régi papírt, a régi vegyszerben a friss papírt, és ellenpróbákat végzel, akkor egy kicsivel beljebb leszel.
Hogy koncentrált oldatot, vagy por alakú vegyszert veszel, az mindegy. Arra figyelj, hogy fix fokozatú papírt vegyél, mert vario, vagy multi grade anyaggal egy újabb csavart viszel a játékba.
A fórum ezen zugában új vagyok, remélem bosszantóan buta dolgokat nem fogok mondani vagy kérdezni; tanulni szeretnék Tőletek.
Illetve kezdésként kérdezni.
Ráakadtam 20e-ért a szomszédos városban egy Meopta Opemus 6 Colorra, az eladó azt állítja, hogy a gép ~25 éves, alig párszor használt, közel újszerű állapotú. Ad mellé még sötétkamra lámpát, vegyszeres előhívó és fixáló tálakat, néhány zacskó előhívó és fixáló vegyszer (kristályos só állapotban), csipeszeket, gumihengert, és a negatív film előhívó dobozt, korabeli fotópapírokat. Mivel nekem ez utóbbi laborfelszerelésekből eddig semmim nincs, így ezek a számomra ugyancsak jól jönnének. A kérdésem az lenne, hogy ez a szett így szerintetek árban van-e? A vegyszerek mennyire dögölhettek be (megfelelő szakszóval ki lehet segíteni) ennyi idő alatt, illetve a papírok, ha jól voltak tárolva, használhatóak lehetnek-e? Rákérdeztem, hogy a vegyszerek-papírok milyen típusúak, de erre még eddig nem kaptam választ; gondolom ezek ismeretében Ti is könnyebben tudnátok megválaszolni az utóbbi kérdéseim.
Sokáig én sem használtam az Epson saját szoftverét színeshez, mostanában inkább, és nem is annyira rossz.
A Silverfastban van egy por és karc eltávolító funkció, de annyira az sem baba. Ehhez a szkennerhez drága. A 4990-hez adtak egy lebutított SF verziót, de már fel sem tettem, annyira primitív, az AI-hoz képest.
A Vuescan-nek meg a felülete nem igazán felhasználó barát.
Papírképnél nincs valami ötleted por és karc eltávolításra? Infra itt nem játszik, de a buta saját EPSON szoftver is szépen megcsinálja, a VueScanből meg ezt pont hiányzik.
Ez megvan, de a (buta magyar fordításban) Grafikon Fekete-Fehér nem működik. Hiába húzom be a csúszkákat, nem látom a módosítást previewban, csak a már kész szken után.
Eddig viszont simán működött és nagyon jól is dolgozott.
Arcoztam, aztán hülyét csináltam magamból. Van egy FP4 spulni kisfilmben, meg egy E 100 SW rollban, meg egy T Max 400-as, szintén roll. Többre emlékeztem, de valahogyan elkoptak az idők folyamán. Hümm. De mindegy is, onnan indultunk, hogy a 300-as kollégának egy tekercs filmje van karácsonykor, azt meg mégse már. Ha mondjuk el tud kunkorodni az Örs Vezér tere felé, akkor veszem a cipőmet.
Kicsit pepecs egy gyakorlatlannak (kiszámolni hogy a végétől hány cm-t vágjak le a sötét wc-ben), de jó ötlet. Mondjuk 21 éve dolgoztam egy minilaborban, akkor csináltunk ilyen kivágásokat kisfilmből. Ha már pocsolok a fürdőszobában, akár meg is csinálhatom.
Ha a kisfilm végén van a három kocka, akkor azt exponáld el, monnyuk egyet mért értékkel valami homogén felületre, egyet -4 fényértékkel, egyet pedig +3-al. Ennyiből meg is fejthető egy film. mosoly
Ha ehhez a három kockához befűzöd a befutó egy darabját, azt ami fényt kapott, akkor minden kiderül a hívóról, hívásról, az "éles" anyag pedig sértetlen marad.