Keresés

Részletes keresés

Cosinus66 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 29596

Azt, hogy talán 2015-ben! Te tudsz jobb hírt? Nagyon feldobnál vele!

Előzmény: braun (29595)
braun Creative Commons License 2014.07.16 0 0 29595

És miféle választ kaptál?

Előzmény: Cosinus66 (29594)
Cosinus66 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 29594

 A 2013 szeptemberi számában, az főszerkesztő úr előszavában tett említést a V43-as 50 éves évfordulója tiszteletére megjelenő albumról. Sajnos a következő számban már bizonytalan megjelenési időről szólt a hír. Azóta kaptam választ, de sajnos nem biztatót!

Előzmény: V43-1379 (29593)
V43-1379 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 29593

Szili? Mesélj csak!

Előzmény: Cosinus66 (29592)
Cosinus66 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 29592

 És a szilis albumból lesz valami? Már próbáltam rákérdezni, de semmi válasz!

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.14 0 0 29591

Sajnos Hazánkban ez csak a jó dolgokra igaz: azt viszont nem szokás beharangozni... de én is drukkolok, írok és veszem a lapot.

Előzmény: braun (29590)
braun Creative Commons License 2014.07.13 0 0 29590
Csak az a biztos,ami megtortént;)
Előzmény: Felek Ferenc (29588)
taro Creative Commons License 2014.07.13 0 0 29589

Szia!

 

Jövőre már csak 2 havonta várható megjelenés? Az olvasók, vagy a hírdetők száma csökkent? Ha ismerhető a baj oka, akkor talán lehet ellene tenni a szerkesztőségen kívül is.

Előzmény: Felek Ferenc (29588)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.13 0 0 29588

Ennyit tehettem az emlékükért. A többi a szerkesztőségre van bízva (Indóház Extra - Azok az '50-es évek). Ma megvettem életem első "Vasút & Modell" újságját. Valamivel pótolnom kell a jövőre felére csökkenő lapszámot. Valami baj van és nem tudja az ember, hogy segítsen... :-(

Előzmény: jázminapja (29587)
jázminapja Creative Commons License 2014.07.12 0 0 29587
Remalom a nevsort olvasni. Foleg a Must csaladet...
Előzmény: Felek Ferenc (29586)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.06 0 0 29586

Még ma előkeresem a barrikádokon elesettek, vagy civilként áldozatul esettek neveit is.

 

Balogh Györgyi, 17 éves MÁV kalauz

Tomka Károly, 22 éves MÁVAG dolgozó

Záhonyi Kálmán MÁV tistviselő

Sztuhár János, 45 éves mozdonyvezető

Seres Sándor, 17 MÁV éves kalauz

Puskás Mihály, 44 éves MÁV kalauz

Szuromi László, 46 éves MÁV művezető

Bálint Károly, 19 éves FVV kalauz

Bodrogközi László, 37 éves MÁV kalauz

Molnár János, 32 éves FVV villamos vezető

Tóth János, 49 éves vonatvezető

Varga Ferenc, 53 éves mozdonyvezető

Must Károly1, 35 éves tolatásirányító

Jakobicz Kálmán, 53 éves előmunkás

Puch Béla, 27 éves MÁV kalauz

Liska János, 20 éves MÁV kalauz

Gombkötő Mihályné, 48 éves MÁV kalauz

 

 

1 = vele együtt elhunyt:

 

Must Károlyné, 35 éves

Must Margit, 13 éves

Must Julika, 10 éves

Must Klára, 6 éves

Must Károly, ifj. 2 éves…

 

Béke poraikra!

Előzmény: Felek Ferenc (29584)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.06 0 0 29585

1956.

 

Az első történetemet 1997 telén mesélte el a velem egy fedél alatt meghúzódó Birgi (Birgenstock József), gyulai hajléktalan.

 

„A forradalom alatt bezárt az iskola is, az embereknek nem volt idejük ránk, gyerekekre, csavarogtunk egész nap. Egyszer csak híre jött, hogy Csabáról jönnek az oroszok! Erre a mi rendőreink elbarikádozták magukat az épületben. Én elbújtam a közelben egy gesztenyefa mögé és vártam, mi lesz? Hát tényleg jöttek, egy harckocsi jött, rajta egy szakasznyi orosz gyalogossal. A rendőrség előtt keresztbeálltak a sugárúton és egy tolmács bekiabált, a bennlévők adják meg magukat. Szó szót követett, végül az oroszok elunták a dolgot, fordult egyet a tank és BUMM! A bejárati ajtó tokostól-falastól beszakadt. Az orosz bakák meg be és ami a vasalt csizmákkal meg a puskatussal belefér, verték a rendőröket becsülettel. Csontok-orrok reccsentek, egy rendőr a csukott ablakon repült ki! Már szállingóztak kifelé a győztes oroszok, megpakolva a rendőrök kenyér és csokoládé készletével, mikor sípolás-csikorgás! Odakapom a fejem, hát a kisvasút személyvonatja érkezett a csata színhelyére és néhány méternyire állt meg a tanktól. Namost azt tudni kell, hogy az egyszeri orosz ember a gyerekeket és az időseket nagyon szereti és féli. Hát a vonatból, bár tömve volt, egyetlen egy öreg nénike szállt csak le. De az sem akármiért! Esernyőjével rátámadt az oroszokra! És megfutamította őket, sűrűn puffogtatva hátukon-vállukon az ernyőt, egész a harckocsiig zavarva őket. Ekkorra már egész csődület gyűlt össze a helyszínen. A motor beröffent és a tank hátratolatott a vonat útjából, a nénike visszaszállt a kisvonatra mely továbbment. Az oroszok még adtak nekünk gyerekeknek csokoládét, majd elindultak a vonat után a sugárúton, bele-bele géppuskázva az egykori burzsuj villákba.”

 

Következő történetemet Nagy Sándor nyugdíjas vasutas mondta magnószalagra vele készített riportom alkalmával 2002.III.26.-án.

„…

1956-ban meg hogy jártunk? Kitört a forradalom. Jött ide az állomásra Kesztyűs Mátyás, a cukorgyári répaosztály vezető. Emberek, nagyon nagy baj van! – mondja – Dobozon olyan hergeltek az emberek, hogy nem dolgoznak, nem hajlandók a répát vagonba rakni. Le kell álljon a gyár répa nélkül, egymillióba van, ha mindent ki, meg bekapcsolok! Hozzanak már nekem Mezőhegyesről répát, ad a MÁV tíz négytengelyes kocsit, ha vállalják! Segítsenek!                                                               

Binges Bandi, Sánta Miska sógorom, meg én elvállaltuk. Ráfy meg szervezett egy másik csapatot másik tíz vagonra. Mikor mentünk, nem is volt semmi baj. Fent mentünk Mezőhegyesre (Fecskési vonalon, FF), ott megrakták a kocsikat és irány vissza. Hát sose felejtem el, Kaszaperen, ha laktak kétszázan, hát azok mindahányan ott álltak a vágányban kapával-kaszával, meg ami ütőeszközt el tud képzelni! Már messziről kiabálták, hogy álljunk meg. Ott ültem a motorban Binges Bandi mellett, mondom neki : - Bandikám, meg ne állj, mert ezek itt ütnek agyon minket! Menjél, ne törődj velük, nem mi tehetünk róla, ha nekik nem jó! Át is robogtunk, ugrottak ki a vágányból!

Másnap megint fordultunk egyet, hát ekkor meg senkit nem láttunk. Fűszegen meg részeg doboziak álltak elénk. Velünk volt Mátyás, ő dorgálta meg őket, hogyha már dolgozni nem hajlandók, akkor azt miért bántják, aki hajlandó? Így nem állt le a gyár azon az őszön!

…”

Előzmény: Felek Ferenc (29583)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.06 0 0 29584

Még ma előkeresem a barrikádokon elesettek, vagy civilként áldozatul esettek neveit is.

 

Bocsa Tamás: tehervagon beszerzés

 

1950.

 

MÁV Kzm 243 000 – 499

MÁV Kzm 244 000 – 499

MÁV Kzm 245 000 – 499

1951.

 

MÁV Gz 139 000 – 499

MÁV Nyy 427 000 – 099

 

1952.

 

MÁV Gzr 141 000 – 499

MÁV Kaüx 270 101 – 160

MÁV Nyy 427 100 – 199

MÁV Nayy 429 000 – 035

 

1953.

 

MÁV Gax 178 201 – 250

MÁV Kaüx 270 160 – 179

MÁV Kab 272 000 – 044

MÁV Nyy 427 200 – 289

MÁV Rz 7 507 051- 070

 

1954.

 

MÁV Kaüx 270 180 – 185

MÁV Kab 272 045 – 079

MÁV Kab 272 250 – 284

MÁV Nmvy 428 081 – 083 (1959-től Namvy sorozat)

MÁV Rzf 7 508 100 – 249

 

1955.

 

MÁV Kaüx 270 186 – 245

MÁV Szh 405 000 - 074

MÁV Nyy 427 270 – 369

MÁV Nmvy 428 084 – 085 (1959-től Namvy sorozat)

MÁV Rzf 7 508 250 – 369

 

1956.

 

MÁV Ky 273 000 – 739

MÁV Szh 405 075 – 499

MÁV Szh 406 000 – 082

MÁV Rzf 7 508 400 – 499

 

1957.

 

MÁV Raf 7 509 222 – 346

 

1958.

 

MÁV Gye 101 000 – 439 (részben 1959-ben kiszállítva)

MÁV Gze 103 000 – 039

MÁV Gz 139 140 – 499 (részben 1959-ben kiszállítva)

MÁV Gjm 176 250 – 279

MÁV Gjm 179 000 – 199

MÁV Gjmk 181 000 – 099

MÁV Gjmk 181 100 – 199

MÁV Küyy 271 000 – 070

MÁV Raf 7 509 347 – 371

MÁV Raf 7 509 373 – 499

MÁV Raf 7 513 005 – 052

 

1959.

 

MÁV Gye 102 000 – 499

MÁV Gze 103 040 - 349

MÁV Gye 105 000 – 459

MÁV Gye 106 000 – 159

MÁV Gye 107 000 – 039

MÁV M 122 000

MÁV Gjm 179 200 – 399

MÁV Kügy 271 071 – 109

MÁV Ky 274 000 – 059

MÁV Ky 274 100 – 499

MÁV Ky 275 000 – 165

MÁV Ky 276 000 – 499

MÁV Ky 277 000 – 249

MÁV Raf 7 513 000 – 004

MÁV Raf 7 513 053 – 247

 

Előzmény: Felek Ferenc (29583)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.06 0 0 29583

Óóóó, azok az ötvenes évek!

Mikor utoljára épültek és elsőként szűntek meg vasútvonalak.

A MÁV kisvasutak kiugró fejlődése és a Gazdasági Vasutak aranykora!

Amikor a gőzmozdony érezhetően átadja a stafétabotot villany/dízel utódoknak.

Amikor a vasút elsőként és utoljára nem önmagáért, hanem a szabadságért sztrájkol!

 

Mártírok:

 

Babér István kocsirendező, született 1928. kivégezve 1959.II.13.

Panczer Ferenc villamos kalauz, született 1902. kivégezve 1958.X.23.

D. Szabó Károly villamos kalauz, született 1924. kivégezve 1959.I.14.

Zsigmond László MÁV alkalmazott, született 1921. kivégezve 1958.II.5.

drnyulas1 Creative Commons License 2014.06.19 0 0 29582

Jó az idei tematikus második szám, az IHE.

De.

Mint itt oly sokszor, oly sokan felhívták a figyelmet, miért nem nézi át a lapot egy korrektor ?

Akkor ilyen csúfos mondatrészek nem maradnának bent, mint a főszerkesztői vezércikkben:
"...még voltak nem elegendők arra..."

További olvasói tisztelettel.

hkv Creative Commons License 2014.06.15 0 0 29581

430 322 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 29580

Köszönöm!

Előzmény: Foltos (29579)
Foltos Creative Commons License 2014.06.14 0 0 29579
Előzmény: 430 322 (29578)
430 322 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 29578

T. Indóház!

 

Kaphatnék egy e-mail címet amelyen keresztül kapcsolatba kerülhetek a szerkesztőséggel, és nagy valószínűséggel választ is kapok?

hkv Creative Commons License 2014.05.19 0 0 29577

hkv Creative Commons License 2014.05.14 0 0 29576

 

 

   

Az Utasellátó a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban

Ismerje meg ön is a 2013 november 19-én 65. születésnapját betöltött MÁV-START Zrt. Utasellátó Központjának történelmét. A kiállítás augusztus 20-21-ig látogatható 2014 június 3-tol.

 

Nyitva tartás: május 1.- szeptember 30.

kedd-péntek

10.00-17.00

szombat-vasárnap-ünnepnap

10.00-18.00

hétfő

zárva

Figyelem! Az alábbi napokon eltérő a múzeum nyitva tartása:

június 8. pünkösd vasárnap

10.00-18.00

június 9. pünkösd hétfő

10.00-18.00

augusztus 20. szerda állami ünnep (ingyenes belépés!)

10.00-18.00

Felhívjuk figyelmüket, hogy a jegypénztár a múzeumi látogatási idő vége előtt fél órával bezár, így jegyet váltani már nem lehetséges.

Teljes árú jegy: 1600 Ft

Kedvezményes jegy: 800 Ft

Kedvezményes jegy váltására jogosultak:

6-26 év közöttiek

62-70 év közöttiek

Legalább két 18 év alatti gyereket kísérő legfeljebb két közeli hozzátartozó

Budapest kártyával: 1300 Ft

Csoportos jegy - felnőtt: (10 főtől) egy főre 600 Ft

Csoportos diákjegy: (10 főtől) egy főre 300 Ft

Éves bérlet: (A váltástól számított 1 évig érvényes) 6000 Ft

Tárlatvezetés (magyar nyelvű) (maximum 25 fő) 5000 Ft/csoport.
Tárlatvezetés (idegen nyelvű) 6000 Ft/csoport
A mellékhelyiség használata múzeumi belépő nélkül: 100 Ft

Fotózni, videózni magán célra csak vaku és állvány nélkül lehet, a jegyárak tartalmazzák a fotózás lehetőségét is.

Publikációs célra történő fotózáshoz, valamint vaku és állvány használatához főigazgatói engedély szükséges ( foigazgato@mmkm.hu)

Díjtalan belépésre jogosultak:

A kedvezmény jogosultságát minden esetben igazolni szükséges!

6. életévét be nem töltött kiskorúak,
a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény 4. § a) pontja szerinti fogyatékos személyek (a jogosultak körének ismertetése),
a fogyatékos személyt kísérő legfeljebb 1 fő,
a miniszter által kiadott szakmai belépővel rendelkezők,
legalább 400 fős taglétszámmal rendelkező, országos hatáskörű közgyűjteményi szakmai szervezet tagjai (Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, Magyar Könyvtárosok Egyesülete, Magyar Levéltárosok Egyesülete),
közoktatásban dolgozó pedagógusok (az adott évre érvényesített pedagógus igazolvánnyal),
a 70. életévét betöltött személyek.
A hónap utolsó vasárnapja díjtalan a 26. év alattiaknak és a 18. év alatti személyeket kísérő legfeljebb 2 közeli hozzátartozónak.
Nemzeti ünnepek alkalmával (március 15., augusztus 20., október 23.) a múzeum mindenki számára ingyenesen látogatható.

Továbbá a 194/2000.(XI.24.) Korm.r. 2.§(6.)bek. alapján ingyesen látogatható:

ICOM kártyával,
MÁV arcképes vasutas igazolvánnyal,
újságírói igazolvánnyal rendelkezők(publikációs célra történő fotózás esetén engedély szükséges!

Cím: 1146 Budapest, Városligeti körút 11

Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum központi telefonszáma: (+36-1) 273-38-40

Központi fax száma:

(+36-1)273-38-45

C50 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 29575

Az e havi számban a 17-ik oldalon Lányi Ernő nem "kis győri" kocsiban ül mert az tele ablakos, az ülés és az asztalka ilyen:

Továbbá itt is látható hogy a fülkés bolhás kocsikban minden ülésnek külön fejtámlája van míg a képen nem olyan, ezért szerintem ott 10-27 Ap utastere látható.

v_peti Creative Commons License 2014.03.19 0 0 29574

A baj az, hogy másfél hétig senki sem ír ide. Az, hogy a levélíró kapott választ, az egy dolog, de a többség nem írna levelet, csak benézne ide, mert azt reméli, hogy itt lesz a válasz. De mivel itt nem szerepel, ezért úgy érzi, hogy kissé gazdátlan a topik!

 

Előzmény: Zolcsi67 (29571)
M.VIII Creative Commons License 2014.03.18 0 0 29573

És ezért kiabálni kell, hogy ennyi idő után ilyen választ írj? Úgy gondolom, jogos volt. Minek van akkor a topik? Csak a szépre, jóra?

Előzmény: Zolcsi67 (29571)
Cosinus66 Creative Commons License 2014.03.17 0 0 29572

  Tisztelt Indóházasok!

 

  Már nagyon tavasz van! A szilis albumról valami infó?

 

Zolcsi67 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 29571

Ne kiabálj, Peti....

 

A levélíróknak válaszoltunk, akkor itt és most csak neked: sűrű elnézéskérések közepette a következő számra várható a pótlás.

 

Amit nem várok erre a hozzászólásra:

"de miért...", "nem értem, hogy..."

 

:-DDD

Előzmény: v_peti (29570)
v_peti Creative Commons License 2014.03.13 0 0 29570

Ma március 13. van! Másfél hét alatt senki illetékes sem reagált a félbevágott cikk problémájára?

 

Ritkán szoktam fórumon kiabálni, de most megteszem!

 

 

OLVASSA EGYÁLTALÁN VALAKI A SZERKESZTŐSÉGBŐL EZT A FÓRUMOT?

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.03.09 0 0 29569

Erről beszélek. A szabály felülírja a történelmet. Nekem marad az, amit dédapáink-ükapáink kitaláltak.

Előzmény: Zolcsi67 (29568)
Zolcsi67 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 29568

Mert az új szabály szerint a kettős betűket is végig naggyal kell írni: GySEV->GYSEV.

Előzmény: Felek Ferenc (29567)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.03.07 0 0 29567

Igen, például visszamenőleg megszűnt a GySEV, ACsEV, st. vagy a KsOD-ból KSOV lett...

Előzmény: Zolcsi67 (29566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!