Mintha az ajtók sebessége is egy hangyányit gyorsabb lenne.
A 4314 még Bosch-os, a 4327 már a mostani Metálos ajtómotort kapott. Tehát a Toborzó műszakilag egy felemás páros. Az átlátszó plexin lehet is látni, hogy az egyik kocsiban telejsen másképp helyezkedik el a fogaskerék és a motor. A 4327-nél történt a sorozatcsere.
Ajtóvezérlők terén pedig a 4274-4343 az utolsó olyan páros, ami az eddigi M-es kocsikban lévőkkel megegyezett.
Igen. Egy kis eltérés van a régebben elkészültekhez képest. Az ajtó hajtómű ugyanaz maradt (igaz a 4314 még régebbi, a 4327 és az attól újabbak annak idején más milyet kaptak. De itt már az ajtóvezérlő egység is másmilyen a legutóbb elkészült 4 db párosba (igen fura és szokatlan ciripelő, sípoló hangot ad az ajtó mikor nyílik és záródik).
Mostmár 4 db, a legutoljára visszaérkezett páros vár hatósági vizsgára az új ajtóvezérlő (ciripelő hangú) végett. Helyhiány miatt a 4111-4235-öst már Kelenföldre kellett vinni.
A maradék Klasszik Tátrák is hamarosan korszerűsödnek így a jelenleg vegyes barossi állomány (a Klasszikok már most is kisebbségben vannak a Barossban) is egységesen korszerűsített Tátrákból fog állni. A Barossal önmagában kellene valamit kezdeni, de a lehetséges Józsefvárosi pályaudvar helyére való költözés esélytelennek tűnik, így gondolom a következő pár évben biztosan marad minden ugyanúgy, ahogy eddig volt.
Bár a Tátrák valóban az állomány jelentős részét teszik ki, de nem egyszerre fognak "lejárni", mert sosem egyszerre történt a főműhelyi felújításuk, ezért a cseréjük is megoldható lesz (ugye most is van olyan kocsi, amit 2010-ben újítottak fel meg olyan, ami éppen tegnap jött ki a Vjsz-ből.) Másrészt a Bz-kkel vagy az ipari csuklósokkal ellentétben a váltótípusnak sincsenek semmilyen komolyabb műszaki akadálya. Gyakorlatilag bármilyen ma a piacon beszerezhető új villamos képes átvenni a Tátrák helyét (persze szükséges az infrastruktúra megfelelő állapotra való felhozása, de nincsenek olyan anomáliák, mint a Szabadság híd esetében vagy mint pl. a cseheknél, ahol bár igény lenne a Bz-k kiváltására, de egyszerűen nincs arra alkalmas típus). Itt inkább az akaraton és a pénzen fog múlni a dolog, de ezt meg így előre nem lehet tudni, hogy 10-15 év múlva mi lesz. Persze a Tátrák kiváltása előtt azt is figyelembe kell venni, hogy a TW6000-eseket és a KCSV-ket koruknál fogva célszerűbb előbb selejtezni. Illetve a Tátrák esetében bár valóban egy nagy darabszámról beszélhetünk a 322 darab motorkocsival, de mivel a csatolt üzem a jellemző nálunk, ma pedig a csuklós villamosok a jellemzőek az új járművek között, ezért egy új csuklós lényegében kivált 2 db Tátrát, tehát elég lesz kb fele annyi új villamost venni, mint amennyi Tátra van most.
A korszerűsítési hullám szerintem nagyobb jelentőségű, mint amilyen hírverése van. Tulajdonképpen elkerültük, hogy a körmünkre égjen / ránk rohadjon az állomány. Akárhogy is, de éveken átívelő program fut(ott) végig (!) (szinte) a dologra, ami, félig fejlesztés mellett, félig fenntartásnak is mondható.
1. (a naiv) Baross mint utolsó vár, számomra ismeretlen a terv: technológiát vált, kisöpri, bezár?
2. (a hosszabb távú) Mennyire esélyes, hogy egyszer majd Budapest "Bz-jévé" válik a Tatra, veszélyeztetve az üzemet? Értsd: jelentős arányt kitevő állomány, sokáig futtatva, nagyjából egyszerre lejáróan, amelyhez hasonló volumenű beszerzés a jelen gazdasági működések mellett nem képzelhető el.
4225-4331 már nem lesz kiadva forgalomba, 1 hét múlva bevonul ő is, így két üzemképes narancs K szerelvény maradt ami forgalomba adható: 4012-4120 (jelenleg Kelenföldön van), 4064-4333.
Köszi! Nekem elsősorban a közös megálló felsővezetékeinek az elhelyezkedése az érdekes szempont, utasok biztonsága, két jármű felsővezetékeinek keresztezése, stb.
Anyagokat gyűjtök egy beadandóhoz és abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy tudtok-e olyan példát elsősorban Európából, ahol villamosmegállóban áll meg a troli is. Szegeden van hasonló kis hazánkban, Bp-n azt hiszem nincs.
A 1325 azért maradt zöld belsős, mert amikor felújították akkor még az egységes arculat a matricákban merült ki (lásd a szépilonai Tátrák előző felújítását, ahol maradt a narancs színvilág, de már kaptak BKK és BP logót) pont, ahogy kész lett utána kezdődött az a koncepció, hogy minden ágazatnak legyen egy egységes belső színvilága (illetve ez a buszok esetében addigra már megjelent) így az utána felújított KCSV-k már ennek megfelelően készültek. Különben nincs olyan szándék, hogy maradjon narancs belsős Tátra. Jó lenne egyébként, de egy hibrid állapot lenne a megjelenése, illetve a régi narancs üléshuzatok beszerzése is kérdéses szóval talán jobb is, ha ez most kimarad.