Keresés

Részletes keresés

T5C5K2 Creative Commons License 2022.07.27 0 4 7930

Mintha az ajtók sebessége is egy hangyányit gyorsabb lenne.

 

A 4314 még Bosch-os, a 4327 már a mostani Metálos ajtómotort kapott. Tehát a Toborzó műszakilag egy felemás páros. Az átlátszó plexin lehet is látni, hogy az egyik kocsiban telejsen másképp helyezkedik el a fogaskerék és a motor. A 4327-nél történt a sorozatcsere.

 

Ajtóvezérlők terén pedig a 4274-4343 az utolsó olyan páros, ami az eddigi M-es kocsikban lévőkkel megegyezett.

 

Előzmény: T5C5K2 (7929)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.07.27 0 2 7929

Igen. Egy kis eltérés van a régebben elkészültekhez képest. Az ajtó hajtómű ugyanaz maradt (igaz a 4314 még régebbi, a 4327 és az attól újabbak annak idején más milyet kaptak. De itt már az ajtóvezérlő egység is másmilyen a legutóbb elkészült 4 db párosba (igen fura és szokatlan ciripelő, sípoló hangot ad az ajtó mikor nyílik és záródik).

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7928)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.07.26 0 0 7928

Mármint ezek más fajta ajtó vezérlőt kapnak mint a többi M-es?

Előzmény: T5C5K2 (7927)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.07.26 0 1 7927

Mostmár 4 db, a legutoljára visszaérkezett páros vár hatósági vizsgára az új ajtóvezérlő (ciripelő hangú) végett. Helyhiány miatt a 4111-4235-öst már Kelenföldre kellett vinni.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7926)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.07.26 0 1 7926

4073-4342 -> Szépilonka

T5C5K2 Creative Commons License 2022.07.20 0 2 7925

4076-4226 -> Szépilona

Bobeno23 Creative Commons License 2022.07.19 0 3 7924

Ha jól tévedek, akkor a 4333 első és egyben utolsó narancs az mindenkori narancsok között.

Előzmény: T5C5K2 (7923)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.07.19 0 4 7923

4012-4120 -> VJSZ

 

Az utolsó, egyetlen forgalomképes narancs K szerelvény: 4064-4333

T5C5K2 Creative Commons License 2022.07.10 0 3 7922

4314-4327 -> VJSZ, sérülésjavítás céljából.

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.06.22 0 1 7921

4111-4235 -> Szépilona

T5C5K2 Creative Commons License 2022.06.13 0 2 7920

4225-4331 -> VJSZ

4014 Creative Commons License 2022.06.11 0 6 7919

A maradék Klasszik Tátrák is hamarosan korszerűsödnek így a jelenleg vegyes barossi állomány (a Klasszikok már most is kisebbségben vannak a Barossban) is egységesen korszerűsített Tátrákból fog állni. A Barossal önmagában kellene valamit kezdeni, de a lehetséges Józsefvárosi pályaudvar helyére való költözés esélytelennek tűnik, így gondolom a következő pár évben biztosan marad minden ugyanúgy, ahogy eddig volt.

 

Bár a Tátrák valóban az állomány jelentős részét teszik ki, de nem egyszerre fognak "lejárni", mert sosem egyszerre történt a főműhelyi felújításuk, ezért a cseréjük is megoldható lesz (ugye most is van olyan kocsi, amit 2010-ben újítottak fel meg olyan, ami éppen tegnap jött ki a Vjsz-ből.) Másrészt a Bz-kkel vagy az ipari csuklósokkal ellentétben a váltótípusnak sincsenek semmilyen komolyabb műszaki akadálya. Gyakorlatilag bármilyen ma a piacon beszerezhető új villamos képes átvenni a Tátrák helyét (persze szükséges az infrastruktúra megfelelő állapotra való felhozása, de nincsenek olyan anomáliák, mint a Szabadság híd esetében vagy mint pl. a cseheknél, ahol bár igény lenne a Bz-k kiváltására, de egyszerűen nincs arra alkalmas típus). Itt inkább az akaraton és a pénzen fog múlni a dolog, de ezt meg így előre nem lehet tudni, hogy 10-15 év múlva mi lesz. Persze a Tátrák kiváltása előtt azt is figyelembe kell venni, hogy a TW6000-eseket és a KCSV-ket koruknál fogva célszerűbb előbb selejtezni. Illetve a Tátrák esetében bár valóban egy nagy darabszámról beszélhetünk a 322 darab motorkocsival, de mivel a csatolt üzem a jellemző nálunk, ma pedig a csuklós villamosok a jellemzőek az új járművek között, ezért egy új csuklós lényegében kivált 2 db Tátrát, tehát elég lesz kb fele annyi új villamost venni, mint amennyi Tátra van most.

Előzmény: f_zoli (7918)
f_zoli Creative Commons License 2022.06.11 0 3 7918

Egy naiv és egy filozófiai kérdés. 

 

A korszerűsítési hullám szerintem nagyobb jelentőségű, mint amilyen hírverése van. Tulajdonképpen elkerültük, hogy a körmünkre égjen / ránk rohadjon az állomány. Akárhogy is, de éveken átívelő program fut(ott) végig (!) (szinte) a dologra, ami, félig fejlesztés mellett, félig fenntartásnak is mondható. 

 

1. (a naiv) Baross mint utolsó vár, számomra ismeretlen a terv: technológiát vált, kisöpri, bezár? 

 

2. (a hosszabb távú) Mennyire esélyes, hogy egyszer majd Budapest "Bz-jévé" válik a Tatra, veszélyeztetve az üzemet? Értsd: jelentős arányt kitevő állomány, sokáig futtatva, nagyjából egyszerre lejáróan, amelyhez hasonló volumenű beszerzés a jelen gazdasági működések mellett nem képzelhető el. 

T5C5K2 Creative Commons License 2022.06.10 0 1 7917

4139-4337 -> Szépilona

T5C5K2 Creative Commons License 2022.05.26 0 5 7916

4075-4338 -> VJSZ

 

4225-4331 már nem lesz kiadva forgalomba, 1 hét múlva bevonul ő is, így két üzemképes narancs K szerelvény maradt  ami forgalomba adható: 4012-4120 (jelenleg Kelenföldön van), 4064-4333. 

gpocz Creative Commons License 2022.05.16 0 2 7915

ahogy én hallottam olyasmi lenne az amire gondolsz, elvileg vezetéstámogató rendszer tesztüzemben

 

Előzmény: király2644 (7914)
király2644 Creative Commons License 2022.05.16 0 0 7914

Most látom, van vmi sárga doboz a 4240 és a 4257 elején, a pályaszám

 alatt. Mi van bennük? Elsőre valami kamerára, vagy  más szenzorral gondolnek, fotót most nem tudtam lőni.

T5C5K2 Creative Commons License 2022.05.12 0 5 7913

4026-4027 -> VJSZ

 

KViktor05 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 7912

Köszi! Nekem elsősorban a közös megálló felsővezetékeinek az elhelyezkedése az érdekes szempont, utasok biztonsága, két jármű felsővezetékeinek keresztezése, stb.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (7911)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2022.05.10 0 0 7911

De van, az Astoria megálló mindkét irányban. Igaz a troli aksiról üzemel, ergó inkább busz, mint troli.

Előzmény: KViktor05 (7910)
KViktor05 Creative Commons License 2022.05.10 0 1 7910

Sziasztok!

 

Anyagokat gyűjtök egy beadandóhoz és abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy tudtok-e olyan példát elsősorban Európából, ahol villamosmegállóban áll meg a troli is. Szegeden van hasonló kis hazánkban, Bp-n azt hiszem nincs.

 

Köszönöm a segítséget előre is.

lalialilaló Creative Commons License 2022.05.05 0 0 7909

A 4338-nak is furcsa hangja van, de ő ugye elvileg hamarosan bevonul megújulni.

Előzmény: T5C5K2 (7907)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.05.05 0 2 7908

4274-4343 -> Szépilona

T5C5K2 Creative Commons License 2022.05.05 0 1 7907

A 4010-nek, és a 4223-nak is eléggé érdekes hangja van.

Előzmény: Tatai Gergely (7906)
Tatai Gergely Creative Commons License 2022.05.05 0 0 7906

Utazott mostanság valaki a 4275-tel? Újabban baromi hangos :(

Bobeno23 Creative Commons License 2022.04.29 0 2 7905

Azt hiszem a huzat valami erősebb anyagú cucc, és szempont volt, hogy ugyanolyat kapjon, de nálam hozzáértőbbek megerősítésének örülnék azért :D

Előzmény: Jim1987 (7903)
nemeza Creative Commons License 2022.04.29 0 2 7904

A kapaszkodók és a burkolatok sávja lehetne sárga, de az üléshuzat mintha egyben lenne a habbal. Vakami extraság van.

Majd egyszer, talán.

Előzmény: Jim1987 (7903)
Jim1987 Creative Commons License 2022.04.28 0 2 7903

az egységesítés jó koncepció

 

kérdés, a Combinók miért nem lettek belül narancssárgák a felújítások során??

a kapaszkodó színe, az üléshuzat nem illik a villamosba

4014 Creative Commons License 2022.04.28 0 4 7902

A 1325 azért maradt zöld belsős, mert amikor felújították akkor még az egységes arculat a matricákban merült ki (lásd a szépilonai Tátrák előző felújítását, ahol maradt a narancs színvilág, de már kaptak BKK és BP logót) pont, ahogy kész lett utána kezdődött az a koncepció, hogy minden ágazatnak legyen egy egységes belső színvilága  (illetve ez a buszok esetében addigra már megjelent) így az utána felújított KCSV-k már ennek megfelelően készültek. Különben nincs olyan szándék, hogy maradjon narancs belsős Tátra.  Jó lenne egyébként, de egy hibrid állapot lenne a megjelenése, illetve a régi narancs üléshuzatok beszerzése is kérdéses szóval talán jobb is, ha ez most kimarad.

Előzmény: autro (7901)
autro Creative Commons License 2022.04.28 0 1 7901

Nincs olyan terv, hogy egy párost meghagynak ,,Barbie"-s belsővel? Hasonlóan mint pl. a KCSV-nél is maradt zöld belsős.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!