Napfelkeltét akartam fényképezni, de lekéstem róla. :(
Egyébként koránkelő típus vagyok, és jól esik sétálni a parton egyedül.
Eddig megúsztuk a jósolt rossz időt. Szombat este volt nagy vihar, de eső nem esett. Tegnap is jöttek a felhők délután, esett is egy kicsit, de nem volt vészes.
Közben utána néztem már több helyen is és látom, hogy elsősorban a biztosítás legyen meg és ha ott az EU kártya akkor az egy + . Kiegészítik egymást de a biztosítás több mindent és nagyobb mértékben lefed.
Sziasztok! Kérdésem lenne. Mi eddig akárhányszor mentünk külföldre nyaralni autóval akkor a biztosítónál ahol az autó után fizetünk, ott szoktunk kötni utasbiztosítást magunkra is és az autóra is. Indulástól a hazaérkezés napjáig. Most ennyi év után elbizonytalanodtam, mert egy ismerős azt mondta, hogy ha nincs érvényes EU kártyánk akkor nem ér semmit a biztosításunk, sőt az EU kártya önmagában elég + az autót biztosítani. Akkor ez most hogyan van? Tényleg kell hozzá az EU kártya? Vagy tényleg elég ha csak az van? Válaszokat előre is köszi. :)
Szia! Köszönöm, hogy te is elmagyaráztad neki, a benzinfogyasztással kapcsolatos aggályait. Most már azt hiszem vissza kéne adni a Topicot a Bibione-Fun ok kérdéseinek.
Egyébként tegnap visszaérkeztem VONATOS utamról, pénteken és szombaton is 402 Km-ert utaztam 5 óra 18 perces menetidővel (Bp- Keletiben 20 peres átszállással). A vonat pontos volt, benzint nem fogyasztottam semmit, az M1 autópályán (messziről láttam) torlódás volt!
Ezt a részét természetesen ertem. De azt gondolod, ha egy utat 5 óra alatt tesz meg a jármű, akkor ugyanannyit fogyaszt mintha 10 óra alatt teszi meg? Gondolkodj!
Nem hittem volna, hogy ezek után még egyszer beírod. Utat tesz meg, nem egy helyben jár. Akkor pedig a fogyasztás liter/km. A liter/óra az álló helyzetre vonatkozik. De rajtam kívül leírták többen, mégis égeted magad. Hajrá!
Tudom már mindenkinek lassan elege lesz abból, hogy ezen témázunk. De mi is ha felmegyünk Budapestre és autópályát elkerülve megyünk akkor bő 2 óra alatt érünk fel ha autópályán akkor 1 és fél óra alatt. Mindkét esetben 147km-ről beszélünk, de tény hogy amikor autópályán megyünk akkor kevesebbet fogyaszt az autó. Ellenben azt a pénzt valóban ráköltjük pályadíjra, de nem mindegy hogy haza felé éjszaka vagy oda fele 40 fokban mennyi idő alatt ér célba az ember.
Szia. Igen valóban nincs a tájékoztatóban semmilyen utalás a MIKRÓ-ra vonatkozóan, ezért kért elnézést az Utazási Iroda, persze ők sem tudhatták, hogy ez lényeges információ lehet. "A konyha teljesen felszerelt", mi ebbe beleértettük a mai világban már ezt a segédeszközt is. Kinek mi a fontos természetesen, csak a megszokás nagy úr, edényekben is meg tudtuk azért melegíteni/főzni az ételt.
Szia! Látom téged semmilyen módon sem foglak meggyőzni arról, hogy szerintem azzal, hogy úgy döntöttem NEM a lehetséges leggyorsabban (autópályán) megyek Bibionéba, megtakarítottam a saját pénzemből kb. 40 Eurót. Ezt a pénz a Szlovén/Olasz autópálya kezelő szedte volna be szépen tőlem a szolgáltatásáért. Csakhogy én nem akarok 130-al közlekedni, a városokból/falvakból szinte semmit sem látni 3 óra időelőnyért.
Továbbra is fenntartom, hogy nem fogom használni az autópályákat (se a hazait, se a külföldit). Képzeld el, ma is utazom egy helyre 5 és fél órát. VONATTAL. Egy 20 perces átszállásom lesz BP.- keletiben, most egyedül megyek, olvasgatok, tájat nézek. Szinte semmi stressz.
Ez a szövet sehol nem tartalmazza, hogy van az apartmanban mikró. Jártunk már egy pár helyen, általában nem volt.
Most megnéztem azt a helyet, ahová majd mi megyünk (másik ország, utazási irodás ismertető):
"Superior-stúdiók/apartmanok****:
Színvonalasabban berendezettek mikrohullámú sütővel kiegészítve. Fürdőszoba vagy zuhanyozó."
Itt egyérteműen látszik, hogy a 3*-os apartmanban nincs, az ennél magasabbra értékeltben van mikró. (Más kérdés, hogy igen kicsi az esély arra, hogy használjam is.)
Sziasztok! Most, visszatérve a nyaralásról, részletesen elolvastam a magyar utazási iroda több oldalas meglehetősen apró betűs tájékoztatóját. Tanulságképpen bemásolom a "legérdekesebb" részeket.
"A konyha teljesen felszerelt - hűtőszekrény kis mélyhűtővel, általában sütő nélküli gáz- vagy villanytűzhellyel, a létszámnak megfelelő étkészlettel. Javasoljuk, hogy ágyneműhuzatot (ami sok helyen bérelhető), törölközőt, terítőt, konyharuhát, tisztítószereket, WC-papírt vigyenek. Egy épületen belül is előfordulhatnak apartmanok közötti minőségbeli különbségek. Az apartmanok egy épületen belüli elosztása a külföldi utazási iroda vagy az apartmanház tulajdonosának hatáskörébe tartozik."
"Az elhelyezéssel kapcsolatos egyéni kéréseket (pl. egymás melletti apartmanok, földszinti vagy emeleti, kilátás, stb.) minden esetben továbbítjuk a külföldi utazási iroda felé, azonban azok teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni. Ha bármilyen hiányosságot tapasztalnak, esetleg nem megfelelő a szálláshely, nem a megrendelt típust kapták, akkor kérjük, jelezzék ezt a külföldi utazási irodánál még a megérkezéskor, hogy megtalálják az Önöknek legmegfelelőbb megoldást. Ha nem sikerül megegyezniük, akkor vegyenek fel egy jegyzőkönyvet és kérjük minden esetben, hívják az Utazási Irodát a megadott ügyeleti telefonszámon. Amennyiben panaszukat a helyszínről nem jelzik irodánk felé, utólagos kárigényt elfogadni nem áll módunkban!"
Szóval ha azonnal, és elég erélyesen megreklamáltuk volna pl. a MIKRÓ hiányát, lehetséges, hogy ki tudták volna cserélni egy másikra az apartmanunkat (pláne Júniusi előszezonban). Na mindegy késő bánat. Első úton, tapasztalatnak elmegy az ilyen, de jövőre majd figyelmesebbek leszünk.
Ha álló helyzetben elindítod az autódat és pl. 1 órán keresztül járatod, akkor is fogyaszt, ha 2 napon keresztül, akkor 48 óráig égeti az uzemanyagot. Mindkét esetben 0 km-t teszel meg vele. Ezek szerint a kettő ugyanaz? Nem fogyaszt két nap alatt többet, mint 1 óra alatt?
Szerintem parttalan vita folyik a fogyasztásról, sok minden keveredik. Mi tavaly az utunk során 50 liter gázolajat használtunk el. 5,2 literes átlagfogyasztással, itthon alsóbb rendű utakon, Szlovéniától az úticélig pedig autóúton és autópályán haladtunk végig, két felnőtt és két gyerek a kocsiban, klímával. A gépkocsi üzemanyag-fogyasztása a köznyelvben liter/100km alapján szokás emlegetni, de lehet liter/óra adatot is figyelembe venni. A lényeg, hogy mindkettő egy átlageredmény. Ezt az eredményt sok minden befolyásolja. Nem mindegy milyen sebességgel halad az autó, nem egyforma a fogyasztás városi használat és országúti használat során sem. A gyártók által megadott fogyasztási adatot is haladási sebességhez kötik. Vagy pl. tetőbox van az autón akkor a megnövekedett légellenállás miatt megnövekedhet a fogyasztás, de a klíma használatából eredően is eltérhet a többletfogyasztás mértéke autótípustól függően.
Ezek mind befolyásolják a kapott eredményt, amit a megtett út alapján számítani, de lehet az út megtételéhez szükséges idő alapján is. Mindenki amúgy arra megy amerre akar. Nekem nem fáj az ha más is arra megy amerre én (kivéve ha rossz sofőr), de azon sem akadok fenn, ha másik utat választ. És akkor a költségek tekintetében még ott van az úthasználati díj is, mi tovább árnyalja a képet, vagy mondhatnám azt is, hogy még egy (vagy sok) változó a képletben.
Nem vitatkozom én tovább, a Neten erről a témáról a következőt találtam (vannak benne némi ellentmondások is, szóval nem annyira egyértelmű ez a kérdés mint hiszed):
1, A fogyasztás jelzőszáma a liter/100 km !!
2, A nagy sebességnek ára van az autópályán. Ha 90-nél 6 Liter/óra az üzemanyag fogyasztásunk, 110-nél ez 7 Liter/óra, 130-nál 8 Liter/óra fogyasztással számolhatunk, persze ez autó és vezetőfüggő is. Szóval +20 km/óra sebességnövelés esetén minimum 1 Liter/100 km fogyasztásemelkedéssel
számolhatunk.
3, Bárhová megyünk, érdemes az útvonalat áttekinteni egy útvonaltervező alkalmazással, mondjuk a Google Térképpel. Az alkalmazás több lehetőséget is felkínál, legrövidebb út km-ben, legrövidebb út időben. A legrövidebb távolságú útvonalterv választása nem feltétlenül eredményezi az úton elfogyasztott kevesebb üzemanyagot.
4, Ha végig magasabb sebességi fokozatban lehet haladni, nemcsak gyorsabb, de üzemanyag kímélőbb is. Ha egy úton több településen is végigmegyünk, a vegyes fogyasztása magasabb lesz a kocsinknak, mintha szinte csak főúton (autópályán) mennénk.
Azért ezt nagyon ne erőltesd, mert egyre mélyebbre süllyedsz! Ekkora baromságot régen olvastam. Ajánlom figyelmedbe a negyedik elemis matematika könyvet!