Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2019.12.22 -1 1 18658

1, Nyugi.

2, A minősítgetésből se kérek.

3, Onnan indult a dolog, hogy van egy túlméretes, egyedi prototípus busz egy megszűnt gyártótól, amit szerinted "simán, minden gond nélkül" közlekedhetne itthon 10 évig (ezt írtad a 18646-ban). Eleve bátor dolog ezt így néhány kép alapján kijelenteni, de erre mintegy rákontrázva, az általam felsorolt nehezítő tényezőkre az volt a válaszod, hogy ezt régen egy gyakornok mérnök megoldotta egy hónap alatt (18648).

4, Most a 18645-ben pedig kiderül, hogy természetesen régen se oldott meg egy ilyen problémát egy gyakornok mérnök se egy hónap alatt, se úgy en bloc, hiszen teljesen mást hoztál fel példának, ahogy közhelyesen mondani szokták, almát hasonlítunk a körtéhez.

5, Sokszor leírtad már, hogy az első pár száz 200-as szériájú Ikarus csupán néhány évet szolgált, a kedvedért elő is kerestem egy ilyen hozzászólást. Pedig ezek nem is egyedi darabok voltak, az Ikarus gyár is dübörgött, és azok a buszok talán tized ennyire bonyolultak se voltak, mint napjainkban. Hol voltak akkor a szuper gyakornok mérnökök?

6, Remélem érzed az ellentmondást a két állításod között, légy szíves ne rám legyél mérges, amiért erre rávilágítottam.

Előzmény: trizs77 (18657)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.21 -2 1 18657

Ehhez képest most leírod, hogy régen egy még egy megszűnt gyár túlméretes, egyedi prototípus buszát is simán, gond nélkül elüzemeltették 10 évig, ez csupán egy zöldfülű, gyakornok mérnök 1 havi munkájába került.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Lebuktattad magad.

Figyelmetlenül olvasol.

Egyetlen ilyen mondatod nem írtam.

Te hozzáköltöd saját kútfődből a sületlenségeidet, összekevered azzal amit én írtam és a zagyvaságot közzé teszed mint az én kijelentésemet.

 

Ez hamisság.

Hogy fínom legyek.

 

Slendrián vagy .

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A valóság az, hogy nem üzemeltettünk túlméretes buszt, gyakornoki előterjesztés alapján.

 

A valóság az, hogy üzemeltettünk négy hónapig, kísérleti jelleggel SKODA MS 24 teherautót, 2 db HLS 60-as pótkocsit vontatva, közúton közforgalomban.

Az igaz, hogy e szerelvény elindításához, működtetéséhez kapcsolódó összes feladat elvégzést egy épp a gyakornoki idejét töltő ifjú közlekedésmérnökre (nem rám) bízta az akkori Közlekedési Miniszter helyettes.

 

Az ifjú megoldotta.

A feladat végrehajtására minden papír/engedély (kb. 10-15 db.) rendelkezésre állt.

A testüzem megkezdődött és négy hónapig folyt.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A mostani beszélgetést elindító busz is elüzemeltethető lenne, ha van erre reális igény.

Műszaki akadályát nem látom.

Ma is szükség lenne az engedélyező hatóságok aktív és támogató együttműködésére.

Ma is szükség lenne az üzemeltetésért felelős személy dedikálására.

S a többi.

 

Természetesen a fő szabály ma is az lenne :.

.Hogyan lehet megoldani, nem az, hogyan nem lehet megoldani ?

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (18655)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.21 -2 1 18656

Olvass már figyelmesebben.

 

Az ide írt hozzászolások kb. 10-15 sorból állnak.

Nem olyan nehéz dolog megérteni.

 

Próbálj már meg kicsit figyelni arra amit írsz, amit olvasol.

 

-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Elsőnek azt döntsd el, hogy a :

 - protó típusokról kérdezel?

 - null szériáról kérdezel?

 - elő vagy első szériáról kérdezel?

 - széria gyártásról kérdezel?

 

Nem mindegy.

Az, hogy e 4 fogalom nálad összefolyik az sincs rendben, de a valóságban három különböző dologról beszélünk.

Mindegyikre más vonatkozik.

Próbáld már meg nem összekeverni (szándékosan vagy figyelmetlenségből) a négy dolgot.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mondok ellen példát.

Magyart.

Volt egy magyar buszt gyártó kis csapat.

Ők kb. 11 év (?) alatt gyártottak 19 új buszt.

( ha jól emlékszem, ??? de ez nem biztos)

 

Nos náluk nehéz lenne különválasztani a protó, nulszéria előszéria kocsijait.

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (18655)
torqmatic Creative Commons License 2019.12.21 0 2 18655

De hisz' te meséltél róla már számtalanszor, hogy az első pár száz Ikarus 200-as néhány év használat után selejtezésre került, mert annyira szarok voltak.

Ehhez képest most leírod, hogy régen egy még egy megszűnt gyár túlméretes, egyedi prototípus buszát is simán, gond nélkül elüzemeltették 10 évig, ez csupán egy zöldfülű, gyakornok mérnök 1 havi munkájába került.

 

Akkor most mi az igazság?

Előzmény: trizs77 (18654)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.20 -3 1 18654

amikor több tucat, vagy akár több száz prototípus, illetve nullszériás buszt selejteztek le néhány év használat után?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ebben az indulatszülte félmondatban, több antagonisztikus fogalom használat van.

 

 

1./

Nem tudok olyan autóbusz gyárról mely protótipusaiból több százat gyártott volna.

Ha volt ilyen (lehet, hogy volt valahol Indiában ?) akkor azt olyan titokban tette, hogy nem jutott a világ tudomására.

 

 

2./

Nem tudok olyan autóbusz gyárról mely nullszériás buszaiból több százat gyártott volna.

Ha volt ilyen (lehet, hogy volt valahol Kinában?) akkor azt olyan titokban tette, hogy nem jutott a világ tudomására.

 

 

3./

Egy autóbuszgyár Európában, azonos típusaiból általában 3-8 db protótípus buszt gyárt.

Ezek egy vagy nagy része nem kerül kereskedelmi forgalomba, hisz a próbák, terhelések alatt vagy megsemmisül, vagy erősen elhasználódik.

 

4./

Egy autóbuszgyár Európában, azonos típusaiból általában 10-30 db nullszéria buszt gyárt.

Ezeknek a buszoknak a feladata, hogy kereskedelmi forgalomban igazolják, vagy cáfolják meg a tervezők elképzeléseit.

Adjanak képet az adott busz gyakorlati használhatóságáról, javíthatóságáról, karbantartásáról, üzemeltetési költségeiről.

Általában rövid élettartamú kocsik.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A többszáz és protótípus szavak egy mondatban való használata azért nem jó, mert (itt) egymást kizáró meghatározások kerülnek - hibásan - egymás mellé.

 

Vagy több száz, vagy protótípus.

 

 

 

Példa :

Az Ik-280-ból kb. 4-5 db. protótípus készült.

Az Ik-280 nullszériája a GC 52-01 - GC 52-37 sorozat volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

torqmatic Creative Commons License 2019.12.20 -1 0 18653

Ennek a megoldása - az őskövületi időkben - egy gyakornok mérnök, kb. egy havi  feladata volt

 

Ez kronológiailag hol helyezkedett ez azokhoz az időkhöz képest, amikor több tucat, vagy akár több száz prototípus, illetve nullszériás buszt selejteztek le néhány év használat után?

 

Előzmény: trizs77 (18647)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 18652

Ez kb. ránézésre is működésképtelen.

Előzmény: MCA-001 (18640)
Zahnrad Creative Commons License 2019.12.19 0 1 18651
Előzmény: Zahnrad (18650)
Zahnrad Creative Commons License 2019.12.19 0 2 18650

Ej de nem emlékszünk rá mi ez a kocsi:

 

https://youtu.be/syFhtb-tOtQ

 

Seperc alatt szét leehet kapni és lehet belőle 19 méteres csuklóst csinálni.

Előzmény: torqmatic (18646)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 18649

Egyikhez se.

 

Aki kenyérellátásért felelős annak nem dagasztania kell tudni.

 

 

Előzmény: paca664 (18648)
paca664 Creative Commons License 2019.12.19 0 1 18648

És a gyakornok mérnök épített hozzá csarnokot, módosított jogszabályt, szerzett be egyedi alaktrészt is? Mindezt egy hónap alatt? Érdekes világ lehetett.

Előzmény: trizs77 (18647)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.19 0 1 18647

Ennek a megoldása - az őskövületi időkben - egy gyakornok mérnök, kb. egy havi  feladata volt.

 

Most, hogy már így fejlődött a világ kell rá közbeszerzés + sok millió forint + 1-2 év.

Előzmény: torqmatic (18646)
torqmatic Creative Commons License 2019.12.19 0 2 18646

Gond nélkül, persze. Leszámítva, hogy:

 

- egy átépített prototípus egy megszűnt gyártótól, 0 támogatással

- forgalomba se lehet itthon helyezni

- a műhelyek nem alkalmasak a fogadására; sehol nincs ilyen hosszú akna és/vagy 10 oszlopos emelő

- jellemzően sehol nincsenek ilyen hosszú megállók

- a közlekedés többi résztvevője sincs felkészítve ilyen hosszú járművek közlekedésére

Előzmény: trizs77 (18645)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.19 -2 0 18645

Magyarországon hirtelen felindulásból elkövetett nekifutásból mondva több mint 100 olyan viszonylat van, ahol símán, gond nélkül elközlekedne 10 évet.

 

Csak annyi kell, hogy:

 - sík legyen,

 - egyenes legyen az a vonal,

 - elég utas legyen.

 

Például:

 - Szeged-Kistelek,

 - Kecskemét - Kiskunfélegyháza,

 - Debrecen - Derecske,

 - Békéscsaba - Gyula,

 - Győr - Mosonmagyaróvár,

 - Székesfehérvár - Mór,

 - stb.

Előzmény: MCA-001 (18640)
Dante001 Creative Commons License 2019.12.18 0 3 18644

Hát jah, becsődölt gyártók termékeinek üzemeltetésében már úgyis van tapasztalat... :D

Előzmény: Aron_son (18641)
Villámhetes Creative Commons License 2019.12.18 0 1 18643

85-re vele!!!:DDD

Előzmény: MCA-001 (18640)
MCA-001 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 18642

Nem véletlenül nem kezdték el bontani a dp.-en hónapok óta álló AGG300-at:)

Előzmény: Aron_son (18641)
Aron_son Creative Commons License 2019.12.18 0 5 18641

Sosem mondtam még, de most...#lacus :D

Előzmény: MCA-001 (18640)
MCA-001 Creative Commons License 2019.12.18 -1 1 18640
trizs77 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 18639

Ha tudnék rajzolni itt lerajzolnám amit írtam.

De nem tudok.

 

Ezért inkább körbe írom.

Ha ezek után se érted meg, nem Te leszel a hibás, hanem én fogalmaztam rosszul

Az a kettő Setra amit mi bontottunk ilyen, és ehhez hasonló szelvényből készült.

Huszon év alatt a szelvény fal vastagsága nem változott vagy alig változott.

 

De.

A két függőleges oldal magassága kb. a felére csökkent.

Eltátottunk a szánkat.

Volt egy gépelemek tanár a közelünkben (egyikünk felesége ) attól kérdeztük ez miért van?

Elmagyarázta.

Nem értettem.

Ebben maradtunk.

 

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (18638)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2019.12.10 0 0 18638

Igen. Már néztem, köszi.

Viszont a Setrat nem értem, a zártszelvény a vastagságát veszti a rozsdától, nem a szélességét.

Előzmény: trizs77 (18637)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 18637

Valami ilyenre, hasonlóra gondoltam:

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274891401&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=18500&makeModelVariant1.modelDescription=122+L&pageNumber=1&scopeId=B&fnai=prev&searchId=9f9402da-e837-375f-3614-839be4e6b967

 

1./  Olcsó.

 

2./ Hiába 20 éves igen keveset futott.

 

3./ Azért futott keveset mert élete egy részét (vagy az egészet ??) HOTEL-buszként szolgálta.

 

4./ Emiatt extrém terhelésnek se volt kitéve.

Valószínűleg.

 

Természetesen a vásárlás ELŐTT, igen alapos műszaki szemlét kell tartani.

Javaslom hívd fel a kereskedőt.

Majd kettő fő hozzáértővel, 1 fő gépész (motor+váltó+stb) és a másikkal aki karosszériás és már látott megbontott vázat, jól nézzétek át.

 

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (18635)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.08 0 1 18636

A SETRA újonnan előkelőbb.

 

Bontottunk 2 db SETRA 328 Dt-t.

Pálcika vékonyságúra fogytak el az ablak oszkopok.

Mondjuk nem írtuk kárára hisz 18 illetve 19 éves volt a két kocsi.

 

1./ Átrozsdásodtak.

 

2./ Az idomacél falvastagsága alig csökkent de a szélessége az majdnem a felére fogyott a közel 20 év alatt.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

a Neoplán 1122 (az újabb széria) valban kicsit furcsa formájú, már elkészültekor is futurisztikus volt.

 

Nem tudom mire akarod használni, de helyedben a régebbi 122 szériából vennék egy kevesebbet futott darabot.

Még pontosabban nem Neoplán 122-t keresnék hanem 122 L altípust.

Ez egy méterrel hosszabb és elég robosztus kivitel.

 

Óva intelek a Neoplán N 4426 altípustól.

Ez egy végletekig kihegyezett karosszériájú busz, ami újonnan nagyon jó elővárosi kocsi, de 12-20 évesen már nem venném meg.

 

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (18635)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2019.12.08 0 0 18635

Re: Setra

Mi a probléma egyébként korrózió vagy fáradás?

Lemez le lenne bontva!

 

Neoplan szegeny rondácska. Valami homlokfalat kéne neki barkácsolni.

Előzmény: trizs77 (18632)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 18634

Nem Setra, de 1700000 - et futott Merci motorba csak Merci olajat és szervizben volt szabad tölteni. Egyébként nem volt ette az olajat.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (18631)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2019.12.08 0 0 18633

Danke.

Előzmény: trizs77 (18632)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 18632

a SETRA kíváló busz.

 

De 20 év körüli életkornál - ha emeletes kell - biztosan nem ezt választanám.

Pont a vázproblémái miatt.

 

Ha 12 éves, akkor ingadoznék.

 

Helyette inkább egy NEOPLÁN 122-t vagy utódait venném.

A kettő között az utóbbi javára pont a váz különbsége miatt billen a mérleg nyelve.

 

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (18631)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2019.12.06 0 1 18631

Segítséget kérnék a típust ismerőktől, hogy a Setra 328Dt vagy 431DT turistabuszok német kezelésben milyen állapotban szoktak lenni 600-800e Km futásteljesítmény 12-20 éves kor után.

 

Konverzióra keresek egy dupla fedélzetest, de nem tudom mi a buktája, nem ismerem a típust. Kb 200-300e maradék Km élettartam lenne elvárt.   

 

Beltér érdektelen, megy ki az egész és új megy bele. Váztörésre hajlamosság, hajtáslánc, korrózió stb.. problémák érdekelnének.

 

Szívem csücske az E99 lenne, de az nincs.

 

Köszi!

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 18630

Honda = Zonda, csak a teló nem ismeri ezt a világmárkát.

Előzmény: GOLAZ111 (18629)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 18629

Nem ért véget. Nagykingát adtak el, hoztak egyet Olaszországból, talán még a Honda is megvan. A városnézők egy része kínai és itt a Byd. 

Előzmény: htibor (18625)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!