Jó irányban rohamozolKönnyű úgy rohamozni a gyalogos katonának, ha előtte kijelöli a célhoz vezető irányt a Tábornok.
A tisztább magas hangoknak egyik trükkje a különböző rezonanciák elvezetéseMeg fogok tenni mindent az elvezetés érdekében...mást is el tudok vezetni, de a rezonancia az összetett fizikájú...nekem.
Ide fényképeztem neked egy ilyen spéci asztalkát
Már el is küldtem a képet egy gyerekkori, zseniális fém(és repülőgép) megmunkáló barátomnak.
akár CD futómű... Hajrá! ;)
Lehetne rátenni cd futóművet is... de most inkább az új szerzeményű, jazzrock albumokat hallgatnám...le sem töltöm őket .wav formátumban, meg LP rippelt változatban sem.Több alkalommal bebizonyosodott, hogy "csúcsLPjátszó, csúcsdigitalizálóvalmegcsinált, csúcscsilivilihangzás" valójában egy (számítógéppel ellenőrzötten)MPEG minőségű "alkotás"!
"A magas hangok hiányát ellensúlyozandó kísérletezek polccal, állvánnyal, asztallal"
Jó irányban rohamozol, ám ne tévesszen meg a csalóka füled... A magas hangok hiányát okozhatja a mélyebb hangok túltengése, jellemzően a futómű alatt lévő tárgynak, polcnak, bútornak, vagy akár a lemezjátszó dobozának a túltengő, döngő rezonanciája is. A tisztább magas hangoknak egyik trükkje a különböző rezonanciák elvezetése. Erre kiváló lemezjátszóasztalok állványok születtek már.
Ide fényképeztem neked egy ilyen spéci asztalkát, ami nagyon könnyű, vékony falú acél profilból készült, cseng-bong, ha megkocogtatják sokáig szól mint egy hangvilla, és ezt a könnyen tovaterjedő rezonanciát is levezeti a tüskéin keresztül a parkettába... De hogy még rafináltabban és szabadon rezgő lábai legyenek, a merevítő hegesztések is speciálisak, ez jól látszik a vékony papírlap bedugása mellett: a négy oldalból csak egy van finoman hozzáhegesztve a lábakhoz...
A könnyű, nagyon merev polc is lemeztüskéken nyugszik az acélkeretben... Semmi sem csinál annyira élő, részletdús és valósághű térbeli hangképet, mint egy ilyen állványra helyezett lemezjátszó, vagy akár CD futómű... Hajrá! ;)
"Új" lemezeim vannak... a szolnoki antikváriumos (jó csóka, jó minőségű zenei LP-kínálattal, de gondolkodom, hogy verseket, prózai lemezeket is szerzek be Tőle) amikor meglátta a 4 kötet szakmai könyvemet, megörült nekik. Ott helyben elvitte egy másik vevő. Annak meg én örültem meg, hogy adott érte két dupla(jazzrock)albumot, egy albumot(progresszív rock), egy komolyzenei, lentebb említett LP-t. Mindegyik hangzásával elégedett vagyok. Nem szól rosszul annak ellenére, hogy "Jól van, jó úton haladsz, mert ebből a büdös életben nem lesz jó lemezjátszó"Ugyanakkor nem hagy nyugodni a (fentiekből következően semmiképpen sem kék) vérem.
És ha már az egész kiegyensúlyozottan, durva hibák nélkül muzsikál, tedd át egy másik asztalra, állványra, polcra, és rájössz, hogy az (is) szól ;))A magas hangok hiányát ellensúlyozandó kísérletezek polccal, állvánnyal, asztallal...a barkácsolt lemezjátszó felső burkolatának eltávolítással...van amikor hiába, ritkábban nemhiába.
Brummot (búgást) hallasz a problémás csatornából, amikor éppen nem szól? Ha igen, átmenetileg szakadásos kontakthiba lesz, ilyenkor célszerű első körben a hangszedő csatlakozósaruit megtisztítani, ha viszont teljes a csend, akkor nagy valószínűséggel rövidzár lép fel, és sajnos jó eséllyel a karban futó kábel csapágykörnyéki részén. (A problémás vezetékszakasz utólagos elszigetelését gyakorlott emberre bízd, semmiképpen se olyanra, aki életében először szed szét hangkart...)
Szerintem ha nem kívánsz kábellel "varázsolni", egyszerűbb venni valami (nem túl gagyi) összekötőkábelt, egyik oldalán a dugókat levágni, a belső 2x2 vezetéket pedig a karból alul kijövő vezetékekkel polaritáshelyesen összeforrasztani. Ezt a részt gondosan szigetelni és rögzíteni kell, az összekötőkábel kivezető helyénél pedig bebiztosítani, hogy a vékony karvezetékek akkor se sérülhessenek, ha erőből huzigálják. Snassz megoldás, de egy felesleges aljzat/dugó párossal kevesebb.
A tűt érdemes mikroszkóppal megvizsgálni, de minimum megtisztítani.
sziasztok! Valaki tudna segíteni vagy tudna alakit, aki egy DUAL 701-es lemezjátszót megcsinálna nekem jóra? A kondit cseréltem már benne, szóval elindul és forog. A cartridge szerintem kontaktos lehet, nem mindig szól az egyik oldal. Ezen kívül szeretném a kimeneteket fix RCA-ra alakítani és a ház hátuljába rögzíteni. Jó lenne ha a benne levő tűt beállítaná.
Az automata működést ha vissza tudná állítani az meg maga lenne az öröm számomra, de nem elsődleges bár úgy lenne teljes a kép.
Semmire sem vagyok kíváncsi a sok digit izével...vannak emberek, akik elhisznek sok mindent. Meg le is írják. Hinni nem hiszek ezekben a dolgokban, hallani nem szeretem, kerülöm a digit izéket. Ezt a posztot egy közösségi oldalon láttam...
A kérdezett lemezt már megvettem, a hozzászólás óta meg is hallgattam. Egyszer. Az én láncomon első hallgatásra a magyar változatú, Rolla János, valamint a Liszt Ferenc Kamarazenekar által előadott SLPD 12841 jelű LP-nél SOKKAL másképpen szól...népzenei LP-m (Benone Sinolescu) már 30 éve van egy az Electrorecord-tól. Ez is nagyon tetszik "hangzásképileg", igen szép mélytartománya és sztereója van. Ezért aztán keresni fogom az említett gyártó által kiadott lemezeket. Nem csak azért, mert nagyon olcsók, hanem mert valamit nagyon jól csináltak(szerintem) a romániai hangmérnökök ezekben az év(tized)ekben.
A következőkben a nyugalom megzavarására alkalmas mondatok következnek...nem én írtam és nem is "Helyettem írták!"
"... ha a fejük tetejére állnak, a vinyl lemez és LP játszó kombinációjánál nincs jobb! Aztán csak úgy próbából, hogy legyen mit leszólni vesz egy (Vagy pár darab.) Blu-Ray Surround Music Disc-et. Rengeteg flehós felirat, mint: Blu-ray Disc, dts-HD Master Audio, 7.1 DTS-HD MA, meg Acoustic Reality Experience. No és a lényeg, Rachmaninov Piano Concertos Nos. 2&3. Na, nézzük hogyan gyalázták meg ezeket a remekműveket! Lemez be a Blu-ray hergelőbe; TV ki, mert a HDMI aktiválja a TV-t. DTS ki, mert hallgassuk meg, hogy mindenféle digitális furmány nélkül hogyan szól az a 7.1! Előre elképzelem, hogy rosszul . . . És megszólal valami. Először még csak pislogni sem tudok, mert olyan új! Úgy érzem, hogy ott ülök a zongora előtt és onnan hallgatom a zenét! Valami hihetetlenül új és a fene egye meg, de azt kell mondanom, hogy jó! Na, majdnem olyan jó, mint az LP . . . Á, egy túrót, sokkal jobb!!! De ezt nem vallom be senkinek! Mert a vinylnél nincs jobb!"
Az alkotó elérhetősége a szerkesztőségben...
Maradok Tisztelettel!
UI: Electrorecord (román )nyomású, Kolozsvári Filharmonikusok által előadott, 197x kiadású LP-vel van valakinek tapasztalata? Köszönöm erre a kérdésre (is) a válaszaitokat!
A gyártók általában 1000 órát adnak meg a gyémánttű élettartamának, de ez azért nincs kőbe vésve. Függ a tűprofiltól, illetve az alkalmazott tűnyomóerőtől. A kúpos, nagyobb tűerőt igénylő hangszedők inkább kevesebb, a modern tűprofil, 1 gramm körül azért tovább bírhatja. Azért bírhatja, mert a másik lényeges szempont a lemez tisztasága. A poros, bolhapiacos lemezek, évtizedek porával a barázdában drasztikusan le tudják rövidíteni a tű élettartamát, míg a mosott, tiszta lemezek esetében akár az 1000 óra duplája is elérhető.
Amennyiben cserélni akarsz, és AT-t szeretnél, keresd Szekeres Istvánt, lehet tőle kérni hangszedőket tesztre, és kis engedményre is rá lehet beszélni: https://vinil.hu/
Első körben azért nézd meg egy nagyítóval, nem szedett-é össze a tű némi piszkot, vagy egyszerűen csak tisztítsd meg a tűt, nagy valószínűséggel meg fog oldódni a probléma.
Szeretném a nálam tapasztaltabb, hozzáértőbb tagok véleményét kérni.
xnc olvtárs régi audiofil motoros, tízezres bakelit-gyűjteménye és hozzá kiváló lemezjátszója is van, nála hozzáértőbb tagot itt égen-földön nem találsz, hallgass rá nyugodtan, mindenkinek segít, mint a jó kisdobos
Szeretném a nálam tapasztaltabb, hozzáértőbb tagok véleményét kérni. A lemezjátszómban jelenleg AT 120eb hangszedő van. Szűk három éve használom. Átlagosan napi 1-2 órát hallgatok vele lemezeket. Elképzelhető, hogy ennyi idő alatt teljesen elhasználódjon? A héten kezdtem észrevenni, hogy rohamosan leromlott a hangzásminőség. Torz lett az egész hangkép, különösen az ének és a magasabb sziszegős hangok. És természetesen mindezek egyre erősebben jelentkeznek a belső barázdák felé haladva. Szóval, lehet, hogy ennyi volt? Azért nincs ebben nagyon tapasztalatom, mert az eddigi hangszedőimmel (nagyon alap Ortofonok) nem jutottam el idáig mert mindig hamarabb, kis minőségi ugrásokat végrehajtva cseréltem le őket. Mivel ezt a típust már nem lehet kapni (mert amúgy szerethető hangja volt), esetleg javasolnátok ebben a 40-70 ezer Ft közötti árfekvésben jó hangszedőket alapvetően rockzene hallgatásához?
Két emailt küldtem, a reggeli szerintem felejtős, a délutánit viszont a helyedben nem hagynám ki... persze mindenekelőtt rá kell kérdezni az eladónál a lényeges dolgokra.
Csak azért jár a pofám, mert Dual 505 pörgettyűm nekem is volt - igaz, volt mellette másik lemezjátszóm is -, tehát átérzem a problémád. Az 505-ben a felfüggesztett sasszi volt az, ami tulajdonképpen jótékony fátylat borított az amúgy nem túl igényes soundra, ettől lett sokáig "hallgatható" a zenéje.
A felfüggesztett futóművek valamivel érzéketlenebbek, megbocsátóbbak arra nézvést is, hogy milyen állvány, stelázsi vagy polc van alattuk. A Rega féle fix sasszikra tett lemezekről némiképp konkrétabban, pontosabban szól a zene, mint a Dualról, de a hangban benne van minden más is, amit a lemezjátszó alatt lévő tárgyak belepofáznak. A Regákat ezért sokkal gondosabban kell installálni, mint a Dualt, ahhoz, hogy a kvalitásaik kijöjjenek.
Ilyen szempontból nagyobb előrelépés kevesebb gonddal pl. a szintén függesztett sasszis Systemdek, ezekből is az újabb, módosított példányok, a IIX vagy a 2x2 jelű. Ha a Dualt elpasszolnád, és hozzáteszed azt a 100-150-et, talán be is takar egy ilyen lemezjátszót a zsé. Ráadásul ilyen itthon is előfordul hirdetésekben.
A Dualban nem is tervezem váltani MC-re, ezért kérdeztem a lemezjátszót, mit érdemes. Igazából, úgyis cserélek - talán az erősítő kivételével (Musical Fidelity) - előbb-utóbb mindent.
Sajnos rossz irányban ülsz a lovon, de ebben az ársávban amúgy is nehéz lenne megsarkantyúzni a gebét;)
Nem érdemes csak úgy találomra csereberélni egy lánc komponenseit. Például egy gyengébb futóműbe tök felesleges drága MC pukit tenni, de még az se mindegy, mi van a folytatásban, milyen készülékek, hangfalak vannak a forrás után.
Mert ha elég jó felbontású a lánc, akkor előbb érvényesül a lemezjátszó futómű minősége, mint a pickupé. Az első láncszem - minden híreszteléssel ellentétben nem a pickup, hanem a mindenféle mechanikai rezonanciával megáldott/megátkozott futómű. A lemezjátszó futómű karaktere fogja meghatározni az egész lánc zeneiségét, és nem a pickup.
Ezért sokkal jobb befektetés hosszútávon egy minőségibb futómű + állvány, mint bármilyen csili-vili pickup. Magyarán: Értékesebb és zeneibb hangot fogsz kapni egy drágább és jobb minőségű futómű + közepes, akár MM hangszedővel is, mint fordítva: gyatra futómű+kar párosba csavarozott kurvadrága MC puki kombinációval. Nem nyitok vitát, mert aki nem így hallja, annak ráadásul még a lánca is pocsék a hangfalával együtt ;Đ
Ez a NAD majdnem olyan jó, mint a legolcsóbb Rega, amely viszont nem kicsit marad el az egykori Planar 2-estől.
MC-hez (a magaskimenetű Denonhoz is) mindenekelőtt jobb futómű kellene... a jó hír, hogy nem akármit találtam neked a nemzetközi használtpiacon. Konkrétum csakis emailben, mert ha ide belinkelném, lényegesen romlana a licit-esélyed.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. A Dualban még az eredeti Ortofon PU van, amivel szállították. Pont egy használt Rega-ban gondolkodtam. A NAD-ra rákukkantottam, szimpatikus első látásra és még talán az ára is rendben van. Igazából később, ha lesz pénzem, MC-re váltanék, azt meg a Dualban nem lehet. A Nad alkalmas rá? Köszi!
Sajnos eltaláltad a legszerencsétlebb ársávot:( Ennyiért már nem árulnak igazi középkategóriát, kisebb előrelépéshez pedig pénzszórás... főleg, ha azt is nézzük, miket szerezhet meg 200-250e között, aki elég kitartóan keres.