Keresés

Részletes keresés

Veszpremi Creative Commons License 2012.03.21 0 0 441

Nos, épp ebből leszűrném azt a következtetést, hogy ilyen merőleges falú befejezést nem lenne szabad építeni, mert ebben az esetben akkor "véletlen" csapódott a busz ebbe, de ha az nem merőleges, akkor ugye a baj sokkal kisebb lett volna, mert surlódik csak a frontális becsapódás helyett. A hétvégén éppen oda-vissza végigmentem az osztrák A2-n, és nézegettem, bizony ott is ilyenek vannak, és ahogy odalestem, szinte vonzott a fal, persze ez más, ahová az ember néz, hajlamos arra menni. Az okot már lehet tudni, mit derítettek ki a hatóságok?

Előzmény: Fradista Utazó (440)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.03.15 0 0 440

Európában évitzedeken keresztül ilyenre tervezték mindenütt a vész-öblöket az alagutakban. Nem beszélnék tehát egyetlen tervező felelőtlenségéről. 

Viszont én alapvetően RRB user hozzászólására reagáltam, aki azt írta, hogy "vége a sávnak, de se korlát, se optikai jelzés, de figyelmeztető nyilak". Erre írtam, hogy ott nincs sáv, aminek vége lehetne, ott egy kb. 50 méter hosszú feélreálló öböl van, annak az esélye, hogy valaki azért megy neki a falnak, mert nem veszi észre, hogy ott van, zéró. 

Praktice ott haladó jármű nem is lehetne. 

 

A túlélők beszámolói alapján egyébként a buszvezető nem az utat figyelte, hanem a DVD-lejátszóval babrált, emiatt nekiment a jobb oldali falnak, elvesztette az uralmát a busz felett, átpattant a bal oldali falra, és arról vissza jobbra, de nagyon szerencsétlen módon pont a félreálló öbölhöz úgy, hogy frontálisan beleszállt a betonfalba. Ennek a valószínűsége hihetetlenül csekély. ha ez az egész tíz másodperccel később zajlik le, akkor most van egy roncs busz, és pár tucatnyi sérült. 

Előzmény: Törölt nick (438)
RRB Creative Commons License 2012.03.15 0 0 439

A svájci hatóságok  m-g  csütörtök reg-
gel sem tudták a belga turistabusz  sú-
lyos baleset-nek okát. A svájci  lapok
azt feszegett-k, hogy az előírások meg-
felelnek-e a balesetbiztonsági szempon-
toknak.                               
                                      
A Le Temps című francia nyelvű napilap
feltette azt a k-rd-st, hogy nem kelle-
ne-e  megváltoztatni  azt  az általáno-
san elterjedt -pít-si megoldást,  hogy
az alagutak falában menetirányra  merő-
leges falú m-lyed-sek  vannak kialakít-
va a gyalogosok menekülőpontjainál. Az
autóbusz  egy ilyen  merőleges  falsza-
kasznak hajtott  neki. A n-met  nyelvű,
zürichi Tages-Anzeiger is megk-rdőjele-
zi, hogy az alagutakban -sszerű-e merő-
leges falú bem-lyed-seket -píteni.

Fradista Utazó Creative Commons License 2012.03.15 0 0 437

Ne viccelj, amiről szó van, az egy száz méternél rövidebb öböl. Milyen figyelmezető nyilat akarsz te oda?

Esetünkben a busz úgy került oda, hogy letért az irányról, hozzácsapódott a bal oldali (tehát az ellenkező oldalon lévő) falnak, attól gellert kapva átsodródott a jobb oldalra, és frontálisan belement ebbe a falba. Ide rakhattál volna optikai jelzést, meg nyilat, meg akár korlátot is, ez a busz akkor is belement volna a betonfalba. 

Rendkívül balszerencsés baleset. 

Előzmény: RRB (436)
RRB Creative Commons License 2012.03.15 0 0 436

A sávok szánának csökkentése megoldható, DE itt a csökkentést SEMMI SEM JELZI. Egyszer vége a sávnak, erről írtam.

Sem korlát, sem optikai jelzés, sem sávelhagyásra figyelmeztető nyilak, még a fal is koszos szürkéből koszos sötét zöldbe megy át.

Előzmény: hotrod25 (435)
hotrod25 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 435

A hosszú autópálya alagutaknál sok országban spórolás miatt nem épül leállósáv. Az esetenként műszaki hibás járműveknek bizonyos távolságokra leálló öblöket alakítanak ki. 

Előzmény: RRB (433)
RRB Creative Commons License 2012.03.14 0 0 433

Próbálom a kialakítás okát "magyarázni", de fenntartom, hogy védhetetlen a megoldás.

talán: az alagúttüzek miatt keríthettek el egy darabot? A vészkijárat után egy tűzmentes teret akartak kialakítani?

Előzmény: hegyaljai2 (432)
hegyaljai2 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 432

Közben a folyamatosan feltöltött képek miatt a sorszám változott, de ilyen betonfalba vezető elfogyó szervízsávot én sem láttam.

Hiába lapos ország vagyunk, mint Belgium flandriai része, kevés alagúttal.

Előzmény: RRB (431)
RRB Creative Commons License 2012.03.14 0 0 431

7, 11. és 14. kép:

 

http://www.tagesanzeiger.ch/panorama/vermischtes/Noch-drei-Kinder-im-Koma/story/19274588

 

A szervízsáv vége egy betonfal!

 

Nem vitatom az elalvó gépkocsivezető felelősségét, DE ez a megoldás elképesztó, balesetveszélye a most megtapasztalt!

t.lantos Creative Commons License 2011.11.09 0 0 426

4-es ut, valahol a pusztaban. Hajnal 5, sehol senki termeszetesen. Benzinkutat epitenek, ehhez odanyalnak 2 lekanyarodo savot a meglevo uthoz. 30-as tabla.

 

Előzmény: Veszpremi (425)
Veszpremi Creative Commons License 2011.11.08 0 0 425

Ahelyett, hogy egyszer rendesen megcsinálnák, állandóan folyik a buhera.

 

Szfvár Új csóri út úgyszintén. Az idén már másodszor buherálják. Az eredmény elkeserítő, siralmas és felháborító. Azt valaki meg tudná mondani, hogy manapság miért b...ák tele az országot 30-as táblákkal az utászok? Ahol útépítés van, meg ahol szerintük szar az út. Aki ezt engfedélyezte/elrendelte, életében nem ült még autóban, az tuti. Régen a 40-es is elég volt, az is elég durva.

Előzmény: hotrod25 (424)
hotrod25 Creative Commons License 2011.10.24 0 0 424

Szvsz Mo-n az M5 a legjobban karbantartott autópálya. Évek óta folyamatosan csinálnak 20-30km-t

Előzmény: hoppaaa (421)
hoppaaa Creative Commons License 2011.10.24 0 0 423

Költözzetek hozzánk :) Jó hely :)))

Előzmény: Veszpremi (422)
Veszpremi Creative Commons License 2011.10.24 0 0 422

Szerencsés ember vagy :)

Sosem ér véget a felújítás. Tuti írtam már itt is, hogy az M7 határhoz közeli szakaszain is folyik egész évben a buhera, mondja a rádió állandóan. Az milyen munka lehetett, amit már most újra kell csinálni, még alig adták át!? Hányan vannak börtönben? Költői kérdés.

Előzmény: hoppaaa (421)
hoppaaa Creative Commons License 2011.10.24 0 0 421

Az M5-öt nagyon jó minőségben újítják fel cca 5km-es szakaszokban tavasz óta Lajosmizsétől felfelé, mindkét oldalon.

Előzmény: Veszpremi (416)
Veszpremi Creative Commons License 2011.10.08 0 0 420

A héten rábarmolták egészen az 56. km-ig a durvát, nem találok szavakat a szándékos károkozásra. Melyik minisztérium ezért a felelős? Írnék nekik, nem hagynám szó nélkül.

Előzmény: Veszpremi (416)
Balikaa Creative Commons License 2011.10.05 0 0 419

Az nem egésszen aszfalt, hanem felületi bevonat. kb. 1 cm vtg.-ban lemarják az aszfaltot és arra kerül ilyen emulziószerü cucc, arra meg a zúzalék. Ugyan az a cég csinálja mindkét helyen, és hogy mi értelme én magam sem tudom, mert szerintem is rosszabb lesz, mint amilyen volt.

Előzmény: hotrod25 (417)
Veszpremi Creative Commons License 2011.10.04 0 0 418

Bocs, hogy ilyent mondok, de ezeket nem lehetne szándékos károkozás, vagy hűtlen kezelés v. hasonló jogcímen feljelenteni? Eszméletlen egy ország ez, itt már bármi előfordul!

Előzmény: hotrod25 (417)
hotrod25 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 417

A helyzet ugyanaz az M4 Vecsés Üllő elkerülőn. Amit a switelsky 2005-ben hazánkban kivételesen kiváló minőségben megépített, most kb 2*200m-en az általad írt módon elbarmolták. Úgy látszik valakik odafent papírból döntik el hová kell a felújítás, számukra elképzelhetetlen, hogy Mo-n egy út több évet is kibírjon foltozás nélkül...

Előzmény: Veszpremi (416)
Veszpremi Creative Commons License 2011.10.03 0 0 416

Majdnem egy év tellt el, és ismétlődik a múlt (amit hivatkoztam), csak sokkal durvábban! Már több napja, tán 2 hete is reggelente látom, hogy M7 53-54 km között a lefelé szakaszon útrombolók dolgoznak óriási dugókat is okozva időnként. Hazafelé meg naponta szembesülök a rombolás "eredményével". Nem mértem le, de kb. ma este 1 km-es szakaszt romboltak le, aminek KUTYA BAJA NEM VOLT, felmarták és minősíthetetlen roszz, durva, göröngyös minőségben leaszfaltoztak, szinte autózhatatlan. A dühöm leírhatatlan. Egy ilyen nyomorék országban évek óta ez folyik, most már más pénzpocsékolási módszer nincs, minthogy a jót drágán elrontani? Mindössze azt kívánom ennek a kieszelőjének, engedélyezőjének, de még a kivitelzőnek is, hogy az ég szakadjon rájuk! De gyorsan.

Előzmény: Veszpremi (365)
Balikaa Creative Commons License 2011.09.21 0 0 415

Üdv!

 

Bocs, hogy belevau. Az útépítés nehéz dolog, maga mis művelem. Azért nehéz, mert politika. Ahogy eszembe jutnak gondolatok, igyekszem majd megosztani őket.

Az első: M6-M60-ról jut eszembe. Nagyon nehéz úgy utat építeni és egy egész iparágat úgy megtervezni, hogy évekig szinte semmi, utána nagy hírtelen minden egyszerre kell. Nem normális dolog az, hogy az M6-M60 ap.-t egy ütemben kell megépíteni (Dunaújvárostól nyílván), más autópálya szakaszok építése mellett, úgy reklámozva, hogy ez lesz Európa leggyorsabban megépülő sztádája (nyílván nincs idő pl. a hídháttöltések konszolidációjára, ami óhatatlanúl süllyedésekkel jár). Ilyenkor, amikor ennyi munka van, boldog-boldogtalan utat épít, aki elötte valóban pl. pék volt. Egy péda: Szinte a teljes szakaszon szinte az összes hídnak ugyan az a méretű pillérjei voltak, minekutána az egész országban nem volt annyi olyan máretű zsaluanyag, amennyi kellett volna. A tervező erre pl. nem gondol, így a kvitelező vegye meg drága pénzen külföldről, majd az átadás után hagyja szétrohadni, mert mostanában úgysem kell. Ez csak egy példa, ami bemutatja, hogy miért nehéz így jól és határidőre dolgozni.

 

Az alapvető gond szerintrem az (a korrupción, politikán, kartellezéseken, körbetartozáson, stb. kívűl), hogy ha kell valami, akkor az azonnal és a legolcsóbban. Márpedig normális ember nem mindenből a legolcsóbbat veszi meg, mert az jó eséllyel egy kalap szar. Útból mindíg a legolcsóbb kell.

 

Amúgy valaki megmondaná nekem, hogy miért gondolja sok ember azt, hogy az útépítők direkt lazsálnak, nem dolgoznak, csak húzzák az időt? Manapság, amikor szinte senki (a cégek legalábbis tuti) nem óradíjban, hanem teljesítményre vannak fizetve? Senkinek nem célja, hogy sokáig tartson egy adott munka, amikor ígyis-úgyis ugyan annyi pénzt kap az adott melóért, csak a költségei nőnek az idő múlásával? A kötbérfizetési kötelezettégről nem is beszélve. (Jó, mondjuk van kivétel: amikor tudja, hogy úgysem lesz kifizetve, vagy az előző ki nem fizetés miatt nincs pénze mondjuk az építőanyagra)

 

Üdvözletem:

 

B.

Előzmény: Jared- (414)
Jared- Creative Commons License 2011.07.17 0 0 414

Egy érdekes megközelités arra, hogy hol kell elsősorban keresni a hibát, ha nem müködik a rendszer (mint ahogy az Magyarországra fokozottan igaz ugybár).

 

Ugyhogy kicsit OFF, ám de nagyon vicces videó. Angolul tudók előnyben.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

 

 

(csak helyettesitsük be az "amerikai" szót "magyarra" és, minden szava igaz ránk is...)

 

ON: ilyen jobbról balra dobálós megoldás van az M1-en meg az M3-on is. Jó veszélyes, az tény.

Amugy a nyomvonala szerintem pont nincs elcseszve az M6-nak (az az M60), viszont minden más igen. De, erre linkeltem be fenti videót... :-)

 

Előzmény: baal (412)
Veszpremi Creative Commons License 2011.07.17 0 0 413

Ez egyáltalán nem vigasztal engem, mint kemény adófizetőt és közlekedőt. Úgy kell csinálni, mint pl. Ausztriában, németeknél... Mondom, nem az építőmérnökkel van gong, sőt amiket leírsz, mindenki tudja, aki nyitott szemmel jár. Egy kátyú betömése is lehetetlen vállalkozás ma.

(bár a Litéri úton amit csináltak, az sem semmi, alul leírtam, kihagytak belőle egy kanyarodó sávot, utólag beletettek oda még egy buszmegállót is, azaz volt hely bőven).

Előzmény: baal (412)
baal Creative Commons License 2011.07.17 0 0 412

tudnánk épiteni remek autópályát.

ha......

de elmagyarázom:

 

van 100 Ft összeg a pályaépitésre állami és pályázati pénzekből.

az ember dörzsölné a kezét, hogy ez remek, mert 80 ból is meg lehet első osztályúan csinálni, tisztes haszon mellett.

igenám, de a 100 Ft ból 30 Ft minimum eltünik már az elején.

marad 70

ebből a generálkivitelező 30% nyereséget levesz( úgy hogy effektiv munkát nem végez, és kiadja 49 Ft ért alvállalkozóknak.

figyelem: ebből már nem lehet jól megcsinálni.

de itt még nincs vége, mert az alvállalkozó is kiad több munkarészt 30% nyereségének visszatartásával.......

 

lehet számolni-sőt ki lehet próbálni.

csináljatok egy kft-t, vegyétek a nevébe bele, hogy épító, vagy mélyépitó kft, ember ne legyen, aki életében épitett volna, vagy értene hozzá-3 hónapon belül már vigan dolgozhattok valamelyik autópályán......

a vízépitéshez:csatornafedelet pl nem ördöngős dolog szintbe építeni.

nade: más cég csinálja a vízépítést, más a földmunkákat, és más a szőnyeget.

ezért a vizépitú cég pontosan a geodézia által adott pontra teszi a fedlapokat.

azám, de amikor jönnek az útépitők, akkor rájönnek, hogy fene drága az az aszfalt ám!

meg a beton sem olcsó

mi történik?

2 dolog:

1, ha nagyjából tisztességes az épitó, akkor ellop az aszfaltból 1-3 centit, elyette viszont több betont tesz bele a teherbírás miatt.

ilyenkor magasabban lesz a pálya szintje, mint a fedlap, jó esetben csak 1 centivel

2. egyszerűen kicsit kevesebb anyagot tesz bele, ilyenkor kiáll a fedlap, és veri a kerekeket-persze, mivel a fedlapbetonozásnál is ellopták a beton egy részét. de legalábbis gyengébb minőségűt, és kevesebb betonvasat használnak, igy a fedlap idúvel megsüllyed, és öngyógyitóvá válik.-)

 

 

bocs, kicsit hosszó lett, meg talán nem teljesen szakszerű(de akkor még hoszabb és érthetetlenebb lett volna)

Előzmény: Törölt nick (411)
Veszpremi Creative Commons License 2011.07.16 0 0 410

Itt nem az építőmérnökkel van baj, hanem ahogy írod, a többivel, jól mondod, azaz maga az egész rendszer úgy szar, ahogy van, pénzlenyúlásra megy ki, és a minőség ezredrendű kérdéssé válik, maga a konstrukció nem érdekes. Ezért mondtam a 4es metrót, az mindent elmond, de lehetne hozni más példákat, a kicsi beruházások sem különbek.

Előzmény: baal (409)
baal Creative Commons License 2011.07.14 0 0 409

nagyon tévedsz!

hidd el 400mrd ból felépitenénk( jómagam építőmérnök vagyok) csak az a baj, hogy nálunk 400 mrd forint lenne az előirányzat, abból a generálkivitelező levenne alapból 40%-ot, a fővállalkozó 30-at, a vállalkozó szintén 30-at, és aki ténylegesen csinálja az jó ha 150 mrd ból kell, hogy kijöjjön..

és ez a műszaki tartalom, a minőség csökkenéséel, a határidő növekedésével jár.

bármit, bármikor megépitek, amit bárki a világon-csak a feltételek legyenek ugyanazok.

másrészt: nálunk kiss géza pék csinál egy kft-t beirja, hogy útépító kft, és hopp, máris épithet autópályát.

a kutya meg nem kérdezi tőle, hogy ért-e hozzá, vannak -e szakemberei, referenciái, stb...

ezek a tények...a többi meg duma

Előzmény: Veszpremi (405)
ivódzsima Creative Commons License 2011.07.14 0 0 408

olyan piti dolog, de sok ember megszívja...a különböző járdaszigetek, egyéb terelők úgy vannak kivitelezve, hogy egy piciny figyelmetlenség, és a futóműnek annyi...de minimum az egyik gumi felnivel kampec...

..tudom, figyelmesen kell vezetni, és akkor nem fordul(hat) elő, hogy még a terelőtábla is lapos(ra van fektetve)...elég sok ilyen található a városban...

 

az Egér úton(is) a kidöntött betonoszlopok ára kellene...

ivódzsima Creative Commons License 2011.07.05 0 0 407

..azért mi is tudunk, és büszkék is vagyunk rá, csak példa: M7-en a völgyhíd, M6-on az alagútjaink,...stb...stb..

Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.02 0 0 406

Évente átlag építenek ötezer kilométer autópályát, és kétezer kilométer nagysebességű vasutat.

Előzmény: Veszpremi (405)
Veszpremi Creative Commons License 2011.07.02 0 0 405

Ja, olvastam már, ez döbbenetes. A kínaiak fantasztikus dolgokat tudnak már építeni, de mi csak keveset hallunk róluk. Az ára el van írva, valójában 2.3 mrd USD, azaz kb. 400 mrd HUF. Jóval olcsóbb a soha meg nem épülő 4es metró 600 mrd-jánál! Nálunk egy ilyent egy évszázad alatt sem építenének föl.

Előzmény: t.lantos (404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!