A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
A munka ünnepét munkával ünnepeltem.Gondoltam motorozok ma,da nagyon erős szél volt szinte egész nap.Csereberéltem két oldaldobozt még tavaly,valami kínai motoron volt.Egyiket rászereltem,mit tudom én,alig fér bele valami.A hossza még ok,de keskeny,nem nagyon tetszik.Alig pakoltam bele valamit,már tele lett.
Ma, Érden szocialista járművek találkozója, bemutatója volt. Meglepően sokan jöttek el, a gerinc Trabant, Skoda, Lada volt, de akadtak a másik oldalról származó gépkocsi is. A keleti motorosokat egy Pannonia P20, és egy JAWA 634 oldalkocsis képviselte. Ezeken kívül néhány mai japán nagymotor jelent meg.
Elmondása szerint '97-ben ment az Indian nagyobb távot, azóta csak 5-10 km-t évente pár alkalommal. A mostani 150 km után kijött minden hiba, van mit csinálni!
Szegény Ocskay úrra rájár a rúd. Nem elég, hogy a bokája rozoga, még ilyen ritkán használt, böhöm berúgós motorral próbál vitézkedni. Ahelyett, hogy rendesen üzembiztossá járatná a vasat. :-)
Tán' 15/57? :D) Röpsúlyos kuplung, de elől hátul tárcsafék, "mert ha jönnek le a hegyről kell az!" A kérdésem csak az, hogy hogyan mennek föl arra a hegyre? Egyébként pár napja indultak el ketten Afrikába, csak sátorban alszanak!
Saját példámból tudom, hogy az én pedálos Simsonom is a váz megerősítése után kb. 7 - 8 kilóval nehezebb lett, hogy bírja a többlet terhelést. De nem húztam 50 kilós utánfutót és mégis többször is előfordult, hogy a hosszú emelkedők végén már az 1-es sebességet se bírta, és tolnom kellett a motort.... Nálam a teljes súly amit az 1,8 lóerőnek cipelni kellett 160 kiló volt csak és 2 keréken. Lefelé a Szudétákból viszont jól ment, 2-es sebességben gázfröccsökkel 80 km/ó ! :D)
Én a saját (PAv-40) futómra "B" típusú rendszámtáblát kértem (mkp. szabvány rendszámtábla), az eredetileg kiadott "C" típusú helyett, persze megmaradt az ufóhoz rendelt X..-... karakter.
Ezek a fickók éppen most indultak el utánfutós Babettákkal Afrikát meghódítani! Jó esetben 2 lóerővel próbálnak elhúzni több mint 2 mázsát! És nem a Nagy - Alföldön, hanem 1000 méternél magasabb hegyeken át! Sajnos már a Balkáni útjuk során is menteni kellett őket, de a rögeszméjük nem változott.
Hasonló ismerősöm nekem is van! Kb. 20-25 motorja van, iló, simson awo, czetka, mz, csezeta, meg a fene tudja, autóból is a velorextől az terepes ifáig, ezenkívül még szerintem min. 40-50 mázsa(!) minden féle alkarrész! Egyébként bűszke veteránosnak tartja magát. Soha egy darab csavart, vagy alátétet nem hajlandó sem eladni cserélni. Csak gyűjti az anyagot. Már figyelmeztettem, hogy szép halála lesz, ha rászakad valamelyik padlás.