Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2024.01.02 -2 1 71310

KPEV 4851 ... G 8 például hat darab is volt. 4802 ... G 8 még több. 

A DRB megalakulása után égető szükség volt az új számozási rendszerre. 

 

Előzmény: rm40 (71303)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -3 1 71309

Gusztusokról nem vitatkozom. Csak a saját értékrendemre utaltam. 

 

Előzmény: Gőzmozdony375 (71306)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 71308

Nem hiányos, hanem részleges. ☺ 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71301)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -1 3 71307

Vannak akik értik, és elfogadják, hogy a modellezés kompromisszumok sora, és vannak akik nem. Ez utóbbiaknak egyetlen modelljük sincs.

Előzmény: Gőzmozdony375 (71306)
Gőzmozdony375 Creative Commons License 2024.01.02 0 4 71306

Ezek itt a cikkben szereplő Urak  30 évvel ezelőtti "gányolásai"!

-De ugye, nem baj, ha ez néhányunknak még tetszik?

-Nem mellesleg az elmúlt 30 év modellépítését figyelgetve, még mindig nem látok jobb megoldást, mint az akkoriban ezen díjnyertes mozdonyok, de természetesen nagyon várom!

 

Előzmény: György barát (71292)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71305

Egyik fotó sem egyezik... így mellétrafálni...

Előzmény: Felek Ferenc (71304)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71304

jajaj, akkor nézzük össze a három fotót az adatokkal

 

MÁV 410,501 - 1914. Vulcan 2942 gysz. G8/1 - KPEV 4886 MAGDEBURG

MÁV 410,502 - 1914. Henschel 12416 gysz. G8/1 - KPEV 4862 HALLE

MÁV 410,601 - 1913. Hanomag 6674 gysz. G8 - KPEV 4837 HANNOVER

MÁV 410,602 - 1911. Vulcan 2699 gysz. G8 - KPEV 4858 BRESLAU

MÁV 410,603 - 1912. Henschel 11431 gysz. G8 - KPEV 4900 ESSEN

MÁV 410,604 - 1910. Hanomag 5972 gysz. G8 - KPEV 4851 BRESLAU

MÁV 410,605 - 1911. Schichau 1956 gysz. G8 - KPEV 4841 KÖNIGSBERG

MÁV 410,606 - 1908. Vulcan 2466 gysz. G8 - KPEV 4887 ELBERFELD

MÁV 410,607 - 1910. Hanomag 5976 gysz. G8 - KPEV 4855 BRESLAU

MÁV 410,608 - 1911. Vulcan 2681 gysz. G8 - KPEV 4817 STETTIN

MÁV 410,609 - 1907. Schichau 1561 gysz. G8 - KPEV 4816 BRESLAU

MÁV 410,610 - 1910. Hanomag 5829 gysz. G8 - KPEV 4802 HALLE

MÁV 410,611 - 1910. Hanomag 5978 gysz. G8 - KPEV 4857 BRESLAU

MÁV 410,612 - 1906. Schichau 1483 gysz. G8 - KPEV 4829 MÜNSTER

MÁV 410,613 - 1912. Vulcan 2699 gysz. G8 - KPEV 4861 BRESLAU

MÁV 410,614 - 1910. Schichau 1885 gysz. G8 - KPEV 4825 POSEN

rm40 Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71303

Így van, a porosz pályaszám csak a vasútigazgatóság nevével együtt teljes, mivel minden igazgatóság egymástól függetlenül számozta a mozdonyait, így ugyanazt a pl. négyjegyű számot két különböző vasútigazgatóságon két különböző mozdony viselte és ezek akár ugyanazon típus példányai is lehettek.

Előzmény: alkotasu (71302)
alkotasu Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71302

Feri, ezzel óvatosan! Pár éve én is találtam a neten egy képet egy porosz G8.1-ről, aminek a pályaszáma 1-gyel volt odébb, mint a mi 410,501-esünk. Novotny K. figyelmeztetett, hogy a ugyanolyan pályaszámmal más városban is voltak olyan mozdonyok, tehát az ominózus képen szereplő mozdony nem a szomszédja volt a magyarnak. Könnyen lehet, hogy a Te esetedben is erről van szó.

Előzmény: Felek Ferenc (71299)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.01 -1 1 71301

Hanomag 6674/1913 > KPEV 4837 Hannover >>> (1939.08.11.) MÁV 410,601. 

Ez így kissé hiányosnak tűnik...

Előzmény: György barát (71296)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71300

"Az 1994-es újságban közölt "átépítést" én gányolásnak nevezem. 

A G 8 csak 4500 mm tengelytávolságú, a G 8.1 pedig 4700 mm. És nem ismerem a Piko mozdony idevágó adatát."

Ebben a méretben szinte minden gőzmozdony "gányolás". Ennek pedig az az oka, hogy a méretarányosan kicsinyített modell működésképtelen lenne a méretarányosan kicsinyített nyomkarimával. A modellek így eleve vagy kisebb kerékkel, vagy nagyobb tengelytávval, vagy néhány kerékpár nyomkarima nélküli kivitelezésével kerülnek elkészítésre.

A PIKO BR 55 szélső tengelytávolsága emlékeim szerint 57 mm...

Előzmény: György barát (71292)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 1 71299

Három MÁV 410,-es gyerekkori fotója. :-)

 

KPEV 4802 > MÁV 410,610

KPEV 4825 > MÁV 410,614

KPEV 4851 > MÁV 410,604

Előzmény: György barát (71298)
György barát Creative Commons License 2024.01.01 -3 1 71298

Jól összeszedted. Három G 8-as (1910, 1912 és 1908 gyártású) de egyiknek sincs lépcsője a járólemezében (a henger fölött). 

Előzmény: Felek Ferenc (71297)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 3 71297

Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!

KPEV 4851

KPEV 4802

KPEV 4825

Előzmény: György barát (71296)
György barát Creative Commons License 2024.01.01 -3 2 71296

Jó reggelt, jobb évet! 

 

Hanomag 6674/1913 > KPEV 4837 Hannover >>> (1939.08.11.) MÁV 410,601. 

 

Előzmény: Felek Ferenc (71291)
rm40 Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71295

Igen, valószínűleg igazad van.

Előzmény: György barát (71294)
György barát Creative Commons License 2023.12.31 -3 1 71294

A 410.614 kizárható. Annak a védház tetején nincs szellőzője. 

 

Előzmény: rm40 (71293)
rm40 Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71293
Előzmény: György barát (71284)
György barát Creative Commons License 2023.12.31 -4 1 71292

Én is pontatlan vagyok. 

 

1. Nem Dr Károlyi (Zsolt, fogász), 

 hanem Dr Károly (Imre, jogász). 

De vezessük be a "Károly féle pontosság" kifejezést és akkor Újévtől mindkettőnknek igaza lesz. 😁 

 

2. Az általam írt távolba szakadt gépek számai helyesen: 

604, 605, 607, 608 és 613. (Pospichal adatállományában láthatók.) 

 

OFF 

Az 1994-es újságban közölt "átépítést" én gányolásnak nevezem. 

A G 8 csak 4500 mm tengelytávolságú, a G 8.1 pedig 4700 mm. És nem ismerem a Piko mozdony idevágó adatát. 

UFF 

 

BÚÉK! 

 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71289)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.31 -1 2 71291

Nagy Háború - lehettek mozdonyok a hadiszálítás miatt nálunk, egyről konkrétan tudunk is:

KPEV 4837 HANNOVER - A MÁV-nál szolgált 1916.X.24.-1919. között!

II. Vh. után egy ilyen masináról tudunk (tudok):

1945-ben a Szovjet hadvezetés több gőzmozdony mellett egy MÁV 410,5 sorozatnak megfelelő mozdonyt is vezényelt Ausztriából hazánkba a mozdonyhiány enyhítésére a dombóvári fűtőházhoz:

DRG 55.5267 - 1919. Humbolt 1458 gysz. G8/1 ex. KPEV 5347 COELN - vissza 1952.IV.24. DB


Előzmény: György barát (71284)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71290

Boldog új évet mindenkinek!

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71289

Károlyi Úr nem pontatlan, a cikk lett hibásan lehozva:

https://www.vasutmodellklub.hu/images/stories/kiadvanyok/pdf/1994-1.pdf

(12. oldal)

Korábban megjelent egy Vasút újságban is, ott emlékeim szerint pontosan van meghatározva a típus. 

Előzmény: György barát (71288)
György barát Creative Commons License 2023.12.31 0 1 71288

A kapaszkodót benéztem. 😢 

 

Az 1. VH. idején / után több G 8-ast béreltünk (az akkori aktuális számukon). Ezeket az Antant 1924-ben Csehszlovákiának adta. 

 

(Károlyi úr pontarlan. A két típust is összemosta.) 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71286)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71287

Küldtem mailt.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (71285)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71286

"A füstszekrényajtón magyar kapaszkodó..."

 

Ha a görbe kapaszkodóra gondolsz, az már az eredeti mozdonyon is megvolt:

 

 

"A ČSD 425-ös sorozatát 1939-ben tettük magunkévá"

 

Ezt valóban több helyen lehet olvasni. Ám valamikor megjelent egy cikk Dr. Károlyi Imre jóvoltából, aki a mozdonykönyvekre hivatkozva határozottan állítja, hogy a mozdonyok már a húszas években is itt voltak (8. oldal):

https://www.vasutmodellklub.hu/images/stories/kiadvanyok/pdf/1993-2.pdf

Jó lenne látni azokat a mozdonykönyveket...

Egyébként a 614-es PKP eredetű.

Előzmény: György barát (71284)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2023.12.31 0 2 71285

Szerintem az a XIX. századi váltóállítómű mást is érdekelne, engem biztosan. Megtennéd, hogy közzéteszed?

Előzmény: Szőcsényi Z. (71283)
György barát Creative Commons License 2023.12.31 0 1 71284

A ČSD 425-ös sorozatát 1939-ben tettük magunkévá. A füstszekrényajtón magyar kapaszkodó, alatta magyar lámpa van. Vörös csillag nincs. 

 

A 604, 607, 610 és 613 számú gépek külföldön szabadultak föl - ott is maradtak. A 605-öst '45 után hamar visszaadtuk Csehszlovákiának. 

 

Keres(s)ünk egy pályaszámot! 

 

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71283

Nem sok mindent találtam, de talán a semminél több. A publikus e-mail címre mehet?

Előzmény: Balu424 (71269)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71282

Semmi sem biztos, de feltehetően nem vendégművész. Erre az utal, hogy nincs pályaszámtábla a füstszekrényajtón. A MÁV elég későn, csak 1958-tól használ homlok-pályaszámtáblát a gőzmozdonyokon, viszont a szóbajöhető német, cseh, esetleg osztrák mozdonyokon ez már jóval korábban megjelent. Az igaz, hogy éppen festve is lehet az a pályaszám a füstszekrényajtón, ami nem biztos, hogy látszik...

Egyébként kb. 1952-ig még elég sok külföldi mozdony volt Magyarországon. Hogy 55.16-22-esből mennyi, és melyik, arra egyelőre nem találtam infót. 

 

Előzmény: Divrotcé (71281)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.31 0 1 71281

Biztosan nem vendégművész?

Előzmény: Szőcsényi Z. (71280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!