Gondolkozom egy MINI vásárlásán az már az újabbak a nagytestűekből. ONE,COOPER,stb. Utána nézeggettem,de van annyi féle,fajta változat meg kódú, hogy még kicsit zavaros. Azt tudom,hogy picit drága az laktrész,bár van ami tök normális áron is megkapható.
Amit eddig tudok, hogy talán a II-es generációval jobban járok mint az egyessel, a futómű nem szereti a magyar utakat, hátsó zár bedögölhet. az I.esgeneráció 5-ös váltója kicsit problémás lehet,(jobb a II.-es hatos váltója), meg termosztát is érzékeny pont. Azt olvastam vhol, hogy a II-es generáció 1.6 benzinesével 6os váltóval már probléma mentesen lehetne viszonylag autózni. A Toyota dízel nem lóerő bajnok,de legalább a motor megbízható. (Amúgy 10 éve már Toyotázok, hibátlan mindegyik pedig öreg gépek)
A kérdésem az lenne,hogy:
1, melyik szériát és típust érdemes választani, ha megbízhatót akarsz. Benzines,dízel egyaránt érdekel. Milyen motorral, vagy milyen évjáratot, illetve I. vagy II. generációt érdemes.
2, hol lehetne utánanézni, hogy mi a különbség a sima és a Cooper közt, láttam hogy jó sok fajta felnivel is kijöttek, stb. Tehát,hogy kicsit képben legyek a változatok és felszereltség közt, évjáratokban konkrétan éves bontásban. Wikipédiár olvastam, meg pár cikket,de van vhol vmi katalógus vagy vmi,ahol ez lekövethető. Wkipédia már meg volt.
3, Alkatrészt honnan,esetleg milyet, mi az amiból csak gyárit érdemes, mi az amiből utángyártott is jó, illetve milyen szériahibák vannak, az általam felsoroltakon kívül (kompresszor,turbo tudom hogy érzékeny pont, más egyéb?)
Tervezem, hogy a következő autom egy Cluban lesz. 2014évjáratú max 50000km rel. 184lovas szeretnék. Azt hallottam róla, hogy a 2011 utáni gyártásúaknak elég nagy a vezérmű hibalehetőségük.
Ez mennyire igaz? És az adott kilóméter állásnál mire kell odafigyelni, az autó műszaki állapotára értem. Mit kell legközelebb kötelezően cserélni, ez úgy átlagban mennyibe kerül, stb? Egy ilyen 1.6os motorram ennyire érdemes, mennyire biztonságos, a motor munkára értem, hosszútávokra utazni?
Segítséget szeretnék kérni! A belső visszapillantó tükör körül beázott a minim. A szélvédő körüli gumitömítés alatt száraz, a tükröt levéve száraz, az olvasólámpát kivéve száraz a terep. A tetőablak 2 db elfolyója nyeli a vizet.
Nekünk egy N12 B14 A van, 95LE. 90e km van benne. Napi 2*5-6 km-t megy.
A hétköznapi életben szerintem két személlyel teljesen vállalható rövid és hosszú távon is. Nem hiányzik az a +25LE.
Remélem hogy nem jön elő a vezérműbaj, de 100 után szándékozom kicserélni. Utána egy darabig nyugodtan alszom. Szerintem ez belefér a használt autó vételébe.
Igazából azért lett One és nem 1,6 mert ez tetszett meg a kínálatból és nem volt kedvünk olaszba menni kocsiért. Ez is onnan van, a korábbi gazdája hozta be két évvel korábban. Teljesen rozsdamentes.
Mini Cooper vásárlást tervezek, 2007-2011 évjáratút. Motor terén az 1.6 és 1.4 verzió között hezitálok.
Elolvastam a korábbi erre vonatkozó tapasztalatokat, véleményeket, viszont 1-2 dolog nem tiszta, továbbá a véleményetek érdekelne.
Az 1.6-ból úgy látom több fajta is van, az N12 B16 A a 2006-2012 között gyártott (88kw/120LE), valamint az N12 B16 A és N16 B16 A 2009-2013 között gyártott (90kw/122LE) típusok, gondolom ezek mindegyike az ominózus Prince motorcsaládhoz tartozik, ahol az egyik legköltségesebb dolog a vezérműlánc cseréje. Ennek élettartalmára 100e-t írt Novoth, de azt az S esetében, nem tudom, hogy a szívónál is ugyan ez-e az élettartam?
A 1.4 (R56) N12 B14 A esetében nem láttam, hogy előjönne a vezérműbaj, habár az is PSA. Az 1.4-es esetében a 70KW/95LE-s jöhetne csak szóba.
Kérdésem az lenne, hogy a 2007-2011 közötti II. generációs Minikból a fentiek alapján melyiket ajánlanátok, illetve nagyságrendileg milyen költsége van egy komplett vezérlés cserének, valamint, hogy a sima szívós motorok esetében is 100e km az élettartalma?
Az autó városban, elővárosban lenne használva, néha belföldi utakra, így nem tudom megéri-e a +25LE és 20nm "vezetési élményben" azt a többletrizikót amit az 1.6-os motorok vezérlése jelent.
Sziasztok, próbáltam rákeresni, de nem ment : sáválló hegesztéssel kapcsolatban tudtok e valakit ajánlani (kipufogó felfüggesztés) és/vagy a kipufogóklinikával kapcsolatban https://www.facebook.com/Kipufog%C3%B3-Klinika-1083664661648380/ van e valakinek lménye. Köszönettel, Tamás
A 2007-es Mini cooperD autom menet kozben neha leall. Mindenfele elojel es hibajel nelkul csinalja. Talalkozott esetleg mar valaki hasonlo dologgsl? Mi lehet a gond?
Sziasztok!Mini Cooper S vásárlása előtt állunk 2004-es évjárat 125kw-os a kiszemelt példány,szeretnék minél több infót mire kell figyelni típushibák kasztninál- motornál? Vezérlés láncos? Kompresszor mennyivel strapabíróbb mint a turbó?
Nagyin kezdo Mini Cooper S(2002) tulajdonos vagyok.
A mai napon vettem at Minimet, melynek hibavisszajelzoiebol egy sem vilagit. Atvetel utan mentem vele kb 5 km-t. Melegen erkezett, igy kielvezven ezt a csodat nyomtam neki, persze normalis keretek kozott, esoben(ennek nem tudom lehet e barmi koze a problemahoz, de az atlahthatosag kedveert ezt is tenyezonek gondolom leirni).
LENYEG: betertem egy benzinkutra, ahol tankoltam(100-as EVO-t. Ez aztan tenyleg nem lehet relevans info, de na...), majd fizetes utan a motor beinditasa utan egyszeruen leallt. Ujra elinditottam, leallt. Ujrainditottam, par gazfroccs kisereteben(nem mintha szamitana, mivel az alapjarat okes, es a motor is meleg volt), es utana tokeletesen szuperalt. Ezutan meg 3x lett programkivantan leallitva, majd beinditva, de nem csinalta.
Nyilvan nagyon aggaszt, mivel ma vettem.
Barkinek barmi otlete van, hogy ez mitol lehetett?
sziasztok! friss mini cooper clubman tulajdonos vagyok és a minap megjelent egy kis sárga háromszög benne egy felkiálltó jellel? tudnak valaki segiteni h mit jelent? :/ előre is köszönöm! legyen szép napotok :)