Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Attiska Creative Commons License 2000.11.10 0 0 22
Na szóval, rossz helyre kattintottam :)

Az 1,4-esé igen. Sőt az 1,4-es kipufogószelepei nátriumhűtésűek, ami leginkább a kökemény sportkocsikra jellemző (Ferrari)....SZVSZ az 1,4-es Uno Turbo motorja a kategoriájában messze a legjobb, technikailag még ma is csúcs.

Az 1,3-asra hirtelen nem emlékszem sajnos.

Ha jól tudom a régi R5 GT Turbonak volt valami korlátozott számú változata 200 Le-vel. Az R5 rallykocsinak utcai változata. Középmotoros és összekerekes volt, csak azért dobták piacra, hogy a versenyautót homologizálni tudják.

Előzmény: műláb (19)
JAMES Creative Commons License 2000.11.10 0 0 21
Víz, persze. Jó kis turbó az, olyat bütyköltem a CRX-re annak idején.
Előzmény: Attiska (20)
Attiska Creative Commons License 2000.11.10 0 0 20
műláb!

>A Fiat Uno turbóját a víz hűti?

Előzmény: műláb (19)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 19
Hi mindenkinek!

All!

A Lancia Delta GT 1.6-os turbómotorjáról és egészében akocsiról ki mit hallott jót- rosszat??????

2.0.T.ie.!

Épp most olvastam a Magyar Bazárban 2 db hírdetést:egyikben Croma 2.0.TD, a másikban 2.0.TDi-t hirdettek!Én úgy tudtam, Cromából csak 1.9 és 2.5-ös Dizli van.Ráadásul a 2.0 TDi '93-as volt és asszem full.
Ja, és volt egy harmadik:(nem poén)2.0 T.i.e.Cromát valaki MTZ traktorra cserélne.Nem Te vagy az?(az uccsó mondatot nem keel komolyan venni :D ) )
Ja, a Dedra 2.0 T.i.e-ben is olyan moci van, mint a Tiedben?
PS1: 2.0.T.i.e.= Jutka?(má csak az emilcímed miatt)
PS2: Még egy ilyen béna smile-t.....

Ave!

Szintén a mai Bazárban van egy Gt turbo asszem 570 -ft-ért, 86-os, felújított motorral, Szombathelyen.Amúgy ismerem az eladó srácot régről, elképzelhető, hogy a torka is véres a kocsinak, mert nagy spiller, sz*rból szokott várat építeni.Nem tom, megéri-e az árát, egyébként gyönyörűszép színű,királykék a gép.
Szal, ennek már vízhűtéses a turbója, vagy még Phase 1 lehet?
Ja, Ave!És egyébként én vagyok az a figura, aki néhány hete privátban zaklatott GT turbo ügyben.Marhára hálás vagyok, amiért időt szakítottál és reagáltál rá.Ha ne adj'Isten személyesen találkoznánk, egy seritalra a vendégem vagy!Mégeccer kösz az eddigieket!!!És ha következetes akarok lenni az eddig általam írottakkal kapcsolatban,akkor hadd kérdezzem meg:a Super5 csak egy felszereltség, vagy az összes GT turbo Super5, esetleg én vagyok fogalomzavarban?Máhogy Super 5 GT turbod van …..

Joe!

Bocs, fogalomzavarban voltam, nem tudtam, hogy a turbós 164-ben nem ugyanaz a motor van, mint a 155-ben.
A tied 16v? Egyik nagyon jó cimbimnek is van egy '97-es 1.8.T.S 155-e, de az csak 12x le., még 130 sincs.De nagyon szakít…

Télleg, ALL!!!

A Fiat Uno turbóját a víz hűti?

2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 18
Amire szerintem gondolsz, az a Croma CHT. Ez egy növelt turbulenciájú karburátoros 2000 -es motorral szerelt változat. Szerintem jobb választás az injektoros 118 LE -s változat. Egyébként ezek a 2 literes fiat motrok annyira beváltak, hogy például ezek adták az alapját a kétszelepes twin spark alfa motoroknak. Ezeket használták a Lanciákban a Themában, a Kappában, a Dedrában és a Deltában, ez volt a 2000 -es Alfa155 Q4 motorja is.
A turbós autók 98 -as benzinnel lényegesen jobban mennek, mert nagyobb a kopogáshajlamuk, és 98 -assal később kezdenek kopogni, ezáltal a kopogásérzékelő is később szabályozza le az autót. Egyébként amennyivel többe kerül a 98 -as, kb annyival kevesebbet is eszik belőle, tehát anyagilag ugyanott vagyok.
A 95 -ös is jó beléjük, csak azzal érezhetően gyengébbek.
Előzmény: műláb (13)
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.10 0 0 17
műláb.
Az enyém 1.8 TS. 2.0 V6 T pedig nincs a 155-ből.
Van turbó 2000 ccm-s Q4 a neve de az 4 hengeres 190 LE állandó összkerék, és valami félelmetesen megy!
De ezeket a jelzőket megtalálod az Alfa topicban, nem akarok nagyon off lenni.
Ja az enyém 140 ló.
Előzmény: műláb (11)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 16
The last!
Kösz az infót, töck yogosch, amit írsz.
Szakmailag ennyire dícsérik az olaszokat újabban?
Ez nekem (egy kellemes) meglepetés.-eméxel, a régi sz*r ritmokra, azokkal totál le lett járatva az olasz renomé.
Na, come back later, ha lesz időm 7 végén.
Csá
Előzmény: Az Utolsó Európai (14)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 15
ALL!!!

Mi a vélemény? Lehet, hogy korai ilyetén dolgot emlegetni, de a topic akár kinőhetné magát egy idő után típusfüggetlen turbo-s gépek topicjává.(csak szépen, magyarosan)
Na, bocsi, majd felébredek(bili + kéz tipikus esete)
Csá mindenki, túlórába csúsztam.

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.11.10 0 0 14
Szia műláb!

Sajnálod a pénzt a 98-ra? Ne már. Hiszen turbós autó vételén gondolkodsz, nyilván nem azárt, hogy sétatempóban közlekedj vele; vagyis a fogyasztás/gazdaságosság amúgy sem elsődleges szempont, mert ha az lenne, Uno 1.7D-n gondolkodnál, meg Fiesta 1.6D-n...:-)
A 98-as tankolásonként mondjuk 300 Ft-tal többe kerül, ennyit ne érne hát meg, hogy jobban érzi magát tőle az autó?

Egyébként a 2.0 turbo nélküli Croma motorról egyébként az az információm, hogy az egyik legkiforrottabb Fiat motor volt, nem is evett sokat és jól húzta a gépet.

Előzmény: műláb (13)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 13
2.0!
És a turbo nélküli (HTC vagy THC? valami hasonló) verzióról mit mondanak?
Érdemes nézegetni őket?
Most akarok gépet venni, de eléggé határozatlan vagyok.Más topicba pedig az elfogultság miatt nem akarok menni.Minden szentnek....
Egyébként ez a 2 kis méregzsák a fő kedvencem,ezen kívűl még vannak tippjeim(főleg olasz gépek), de most mintha egy kicsit az itáliai hörcsög felé billenne a mérleg nyelve...

%( asszem a THC az más (nem valami tetra-hidro-CANNABIOL?) Bocs.

Megmondom őszintén,a 98-asra fáj a szívem kiadni a lét.
Ezek a turbós motorok 95-össel hosszútávon megeléxenek?
Főleg a hengerfejre gondolok.Mongyuk fateromnak 1 darabig volt Uno-ja, 1.1-es, az a 95-össel vígan elhegedült(ja, + adalék)

Előzmény: 2.0_T_ie (12)
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 12
Igazából egy átmeneti típus a régi és az új kasznis között. Kinézetre a régihez, műszakilag az újhoz van közelebb.
Ezek ára erősen állapotfüggő, kb 500-850 e Ft között mozog.
Csak 98 -as benzint használlok, ezzel lényegesen jobban megy a gép és kultúráltabban viselkedik!
Ebben az autóban a befecskendezés és a feltöltés szinte teljesen megegyezik az Uno torbóéval. Tuning szempontjából nagyon sok tartalékkal bírnak ezek a motorok.
Előzmény: műláb (11)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 11
Kösz, Urak!

Ave!
Átolvastam az R5 topicot,láttam, hogy Super 5-öd van.Az o.k.,hogy tunningolható, de pl., alapban egy 1.4-es Turbo ie.-vel,(Joe említette, asszem '89-től gyártották az új kasznist 1.3-as és 1.4-es motorral, a kasznija már elég karakteres, szal az már teccik)elbánna?

Joe!
1.7 TS, 1.8 TS, 2.0 TS, 2.0v6 turbo, vagy 2.5v6 a géped?

2.0!
Mennyiért vesztegetnek manapság egy ilyen gépet?
Ez még a régi kasznis, ugye?(első lámpa stb)
98-ast etetsz vele?

Előzmény: 2.0_T_ie (9)
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.10 0 0 10
Szerintem is Uno ! A Renault nekem nem tetszik! Mondjuk az Uno-ból is inkább csak az ujjabb kasznis, ami kb 90 körül jött ki !?
Turbo rulez! Egyébként szakértők szerint, az Uno turbója az egyik legjobb valaha gyártott feltöltő, nagyon sok más tipusnál is előszeretettel használják tuningolásra, van hogy kettőt is!
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 9
A kocsi 2 éve van meg, 89 -es kiadás, katalizátoros, 155 lovas.
Fogyasztása: A 9 literes átlag könnyen hozható vele, még városban sem evett 11 fölött. Németektől lett behozva,szerintem nagyon jó állapotú, sehol egy rozsda. Valószínűleg tuningolt, mert nem áll meg csak hétezer felett a fordulatszám, addig elemi erővel húz. Nagyon megy,és nem bántam meg!

Az Uno Turbo ie is négy tárcsafékkel készül, elöl hűtöttel. Mellesleg, ami nálam legalábbis fontos, lényegesen nagyobb benne a tér.
Az üzemanyagnyomásszabályzó ÚJONNAN és NEM bontóból 15 e Ft, és nem 50! Mellesleg az Unohoz is meg lehet kapni mindent a bontóból, de meg lehet kapni elfogadható áron szinte azonnal mindent újonnan is.
Nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de énnálam csak az Uno jöhetne szóba.
Mellesleg van az Unonak is egy GT kivitele, ami már gyárilag ültetett.

Előzmény: műláb (8)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 8
2.0 T.ie.: Cromád van?
Ha igen: Mikori?,Mióta? Étvágya? Egyéb?
műláb
Előzmény: 2.0_T_ie (6)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 7
Jam:A nick egy 4 éves story, még a népszabis szövegláda egyeduralkodó korából(másnaposan, zh írás közben jött)

URAK:
Nehéz helyzetbe tudjátok hozni az embert, remélem, néhány dolgot még hallok-látok itt.
Addig is köszi mindenkinek.

Mindenesetre NEM vagyok meggyőzve! ;)
Vegyek mind a 2-ből 1-et? :)

Az injektor nem egy hátrányos dolog, az tutti!!
De a 4 tárcsafék sem!
AV.:Ha a R5- re esne a választásom, legalább a klubotokba beléphetnék. :)

Előzmény: 2.0_T_ie (6)
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 6
Aki azt állítja, hogy a turbó nem bír ki 150 e. -nél többet, annak még nem nagyon volt turbós autója. Nekem már tíz éve csak turbós autóm van, dízel és benzines egyaránt! Ha az ember betart néhány egyszerű és primitív szabályt, akkor a turbó kiszolgálja az autót a motor teljes élettartalma alatt!
A karburátoros és az injektoros turbók között egy fényévnyi különbség van az injektorosok javára! Az Unonak elektronikusan szabályzott turbója van, ezzel sokkal kultúráltabb és rugalmasabb lessz akármilyen karburátorosnál. Tuningolni könnyű, mivel csak a turbónyomás szabályozópálcáját kell állítani, az elektronika automatikusan adja (bizonyos határok között) az üzemanyagot.
Az egyik kollégámnak most volt egy ilyen, 92 -es évjáratú, a motorja abszolút kifogástalan volt.
Szerintem az Uno lényegesen jobb választás.
Előzmény: avantage (5)
avantage Creative Commons License 2000.11.09 0 0 5
Tenyleg, mi ez a nev?

>legnagyobb előnye a rönóval szemben hogy injektoros.
Hat igen ez tenyleg nagy kulonbseg. Hidegben nehezebben indithato, tobbet fogyaszt, stb... De azert ahol nem a fogyasztas szamit, ott a karbi ma is nepszeru megoldas.

Alkatreszarak: nem olcso, de bontott R5 van eleg, es sokminden kozos a sima 5-osokkel.
Viszont ha pl. ha bedoglene a benzinnyomas szabalyozo, ez bizony boltban 50eFt, a masodik benzinpumpa szinten nem semmi, 14000 Ft.

Ja meg eszembejutott, a fekek: GT turbo 4 tarcsa, elol belso hutesu, igen jol fekezik a konnyu kocsit, nem is nagyon gyengul a fekhatas a folyamatos igenybeveteltol sem. A hatso tarcsa egyebkent hatrany is, a kezifek nem tul eros. (azert a 180-as fordulo nem problema a konnyu far miatt)

+1: Gyarilag az R5 alacsonyabb epitesu.

Előzmény: műláb (3)
JAMES Creative Commons License 2000.11.09 0 0 4
Hogy lehet valakinek ilyen neve?? :-))

Szerintem Uno, nekem is volt olyanom. Nevetségesen olcsó az alkatrész, ráadásul olasz mivolta ellenére viszonylag megbízható is. Pl 1.8 pénz egy első lámpa, ezt max a Trabant pipálja le árban. :-)
Ami a legnagyobb előnye a rönóval szemben hogy injektoros.
A szépség meg relatív, mindegyiket meg lehet csinálni szépre.

Előzmény: műláb (3)
műláb Creative Commons License 2000.11.09 0 0 3
Kösz, Avantage, van igazság abban, amit írsz.
De a 238.000 km-rel nem tudtam vitatkozni, ugyanis az uccsó 120.000-et egy családban töltötte a gép.És azt is elfelejtettem említeni, hogy a turbója természetesen nem volt hibátlan, egy csere vagy egy felújítás ráfért volna.(de azér' még ment- igaz, kicsit sok olajjal)
A GT tényleg szebb, mint az Turbo ie.,de láttam már szép Unot is.
Az alkatrészárakról hallottál valamit?
Azért a Fiat mégis olasz.....
Előzmény: avantage (2)
avantage Creative Commons License 2000.11.08 0 0 2
>Melyik mehet jobban?
Az R5 egyertelmuen, es konnyebb tuningolni is. Kulonosen 2. es 3. fokozatban elkepeszto.

>Melyik megbizhatobb?
Hat az R5 nem errol hires az tuti. Egy ismerosomnek volt Uno turboja, azert neki is volt gondja eleg.

>"csak" 113.000 km volt
Ha elhiszed. Szerintem ezeket tuti visszaporgetik eladas elott. En meg nem lattam 150e feletti elado peldanyt, pedig mar 15 eves darabok is vannak forgalomban.

>eredeti turbóval 238.000 km
Ez nem tul valoszinu. Legalabb felujitottnak kell lennie. kb. 150ekm-t bir egy turbo.

Hogy melyik szebb, arrol lehetne vitatkozni, de az GTT azert stilusosabb, jobban elkulonul a sima 5-osoktol, mint az Uno.

Előzmény: műláb (-)
műláb Creative Commons License 2000.11.08 0 0 1
He?
attie Creative Commons License 2000.11.08 0 0 0
Még sosem 0-ztam :)
Előzmény: műláb (-)
műláb Creative Commons License 2000.11.08 0 0 topiknyitó
Hi Mindenkinek!

Engem az érdekelne, hogy az általános vélemények alapján Renault 5 GT turbo, vagy a Fiat Uno turbo ie. tűnik-e jobb választásnak.
Érvek és ellenérvek, minden, ami segíthet a döntésben.
Nem csak az R5 topictagok véleményét várom, bár szerintem ők lesznek többségben.
Amiért feldobtam a témát:
I: Most kéne vennem valami hasonlót
II:Az előítéletekkel szöges ellentétben a Fiatról egész jókat hallottam, volt is szerencsém egy '86-os példányhoz néhány hét erejéig, és a kocsiban 238.000 km (sic!) volt, minden különösebb probléma nélkül, eredeti turbóval, turbó alatt autózva városban 8 literes fogyasztással.Viszont az R5, amit a francia kényelem és a minőség szinonímájaként tartanak számon, elég sok meglepetést és fejtörést okozott egyik jó ismerősömnek, és a szerintem átlagosnál jobb állapotú gépből is kiábrándult hónapok alatt(hűtőrendszer, motorbeállítások, féltengelyek, ALKATRÉSZÁRAK, stb.)-Ja, és ebben a gépben "csak" 113.000 km volt. Mi az igazság?
III:Melyik mehet jobban?
IV:Melyik megbízhatóbb?
V:És bármilyen érdekesség, ami bárkinek eszébe jut.....

Előre is kösz a hozzászólásokat.

Műláb

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!