Amúgy tényleg a kikanyarodó autósnak számítania kellene még arra is, hogy az álló kocsisort még egy motoros megelőzi, mikor a többiek már elsőbbséget adtak neki?
A kereszteződésben előzést tiltó (8) bekezdés kivételként felsorolja a főútvonal táblával megjelölt utat:
" ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
márpedig ha nem is túl alaposan, de a Határ út főútvonalnak van táblázva. Mellesleg ez az idézett bekezdés éppen azt mondja, hogy tetszőleges járművel lehet kereszteződésben kétkerekűt előzni, nem fordítva. Szóval ez most kicsit szarva közt a tőgye lett :)
Nana, a KRESZ 34. § nem ezt mondja, hogy kereszteződésben négykerekűvel is lehet előzni...
A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
Mondjuk ebben a szituban ott akár Kamaz billencs is kikerülhette volna a kamerást, szóval nem tudom, miért a motorosnak kéne arra számítani, hogy a macisajt mögül befordulnak elé egy főútra.
Én csak olyat éltem meg, hogy az egysávos terelés melletti leállósávot "hasznosították" bizonyos német prémium gépjárművek. Érdekes módon az M7-en ez nem jellemző, talán ott kevesebb a keleti büdösgyökér.
Ez azért nem lenne példa nélküli,az M3 többi részén is előfordul a lezárásoknál. Még utánfutóval előadva is láttam ilyen megoldást, mondjuk az andd lehetett, azt hitte, hogy járda.
Aham, a múltkor szemből vitézkedett így egy 206 nyikhaj sofőrje, aztán a satufékre befogott a jobb hátulja, meg is hemperedett az árokban szépen. Szerencse, hogy nem a bal, mert akkor lehet, hogy az ölembe esik...
A Wolt szerint ez csak azért van, mert „könnyebb észrevenni őket az utcán vagy találkozni velük, amikor kiszállítják a rendeléseinket”. - Mármint könnyebb észrevenni az utcán azokat, akik nincsenek, teccik érteni.