Keresés

Részletes keresés

T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106324

Másik kérdésedre talán válasz. Az önjáró akkus troliban is kell pakkot cserélni, bár hagyományos módon nélküle is üzemeltethető. Mivel kisebb a pakk, így a csere költsége is kisebb. https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/03/13/a-svajciak-szerint-az-elektromos-buszokat-tul-draga-fenntartani/

Előzmény: fberci (106322)
T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 1 106323

Akár, napi 50 km. Gondolom így van számolva az aksi életciklusa, töltési, kisülési periódusa. híradásokból kimaradhatott a napi "szócska." 

Előzmény: fberci (106322)
fberci Creative Commons License 2024.03.14 0 1 106322

Ha már feldobtad a témát. :) A híradásokban az szerepel, hogy 50 km-es önjárásra lesznek alkalmasak. Ehhez képest a BKK most 15 km-es önjárású trolikat tervez beszerezni. Mi a háttere ennek? A szegedi tenderkiírásban is minimum 15 km-es önjárást jelöltek meg. A gyártó vállalt ennél ténylegesen többet, vagy az 50 km az optimista érték, és ekkora különbség van a ténylegesen vállalt és az elméleti érték között? Ha jól olvasom, a 4 trolibusz összköltsége összesen 1 833 180 euró, ami euró árfolyamtól függően egy kb. 180 milliós darabonkénti árat jelent. Ez hogyan viszonyul akku kapacitásban és árban egy csak éjjeli töltéssel rendelkező elektromos buszhoz?

Előzmény: trizs77 (106321)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106321

Bár annyi szó esne Szeged új troliairól mint a troli nosztalgia nézet különbségekről.

torqmatic Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 106320

És én találtam ki, hogy legyen egy replika 556-os 260-as alvázon vagy miért rajtam kéred ezt most számon? Én soha nem mondtam, hogy minden jó, amit a BKV csinál, sőt...

Előzmény: négyszázas (106315)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.14 0 2 106319

Személyesen tudtommal nem kedvelem valya con-t de azért védelmére elmondanám h a pénztárcájánal, adójának kellene köze legyen egy közpénzből való költésnelk és ennek a nosztalgia része.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106317)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -1 1 106318

Egy szóval nem mondtam, hogy szerintem indokolt a nosztalgia MAN, vagy hogy nekem személyesen különösebb kötődésem lenne hozzá, szimplán ezt a nincs pénz mantrát hagyjuk már abba, miközben folyamatosan készül valami nosztalgia, ami a fővárosban többé, vagy kevésbé volt meghatározó. Én személy szerint a meghatározó típusok minél korhűbb megőrzését támogatom ami az MAN-re pont semennyire nem passzol.

 

Előzmény: valya con dios (106316)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.13 -5 1 106317

Senki nem fog téged megkérdezni, mit akarsz és mit nem.

 

Amúgy - a te pénztárcádnak semmi köze ahhoz, hogy lesz-e megmaradó MAN (ami nem is MAN) troli. 

Előzmény: valya con dios (106316)
valya con dios Creative Commons License 2024.03.13 -2 4 106316

Ha már Transport Tycoon - nincs 1x1-es helyen elférő, végtelen járművet elnyelő kocsiszin sem, amiben egy klikk alatt megjavul / kicserélődik a járműved...

 

@négyszázas: fizessél a MAN-odért, mert én nem fogok és nem is akarok, mentsél trolibuszt a saját pénztárcáddal

Előzmény: négyszázas (106315)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 0 3 106315

Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut.

Előzmény: torqmatic (106312)
R.C. center Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106314

Szuper!

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106313)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 10 106313

BKV kèk lesz, belàttam h igy kell lennie (a személyes izlésemet/izléstelensègemet félretéve).

A trilex arculatra külön felhívtam a figyelmet.

Előzmény: négyszázas (106311)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.13 -3 4 106312

Akkor feküdj vissza és aludj még, mert nem tudom ez hogy jön most ide...

Előzmény: négyszázas (106311)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -5 1 106311

Akkor a 260-asból épített 556-ost, ami nem is biztos, hogy BKV kék lesz, és az se, hogy nem marad lemezfelnis, biztos csak álmodtam. 

Előzmény: torqmatic (106304)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -3 4 106310

Akkor az utasszállításra jogilag alkalmatlan 293, meg a replika 556 azért készült, mert te befizettél rájuk? Nekem új, hogy van ilyen lehetőség.

Előzmény: valya con dios (106300)
banatig Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106309

Akkor tehát így jön ki a 8 darab.

Előzmény: nemeza (106308)
nemeza Creative Commons License 2024.03.13 0 1 106308

"Budapesti Közlekedési Központ hat acht Trollino-Obusse der Reihe 121-130, ohne der
im Jahr 2022 verschrottenen Wagen 123 und 126, des insolvierten CTP Napoli beschafft."

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106307)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106307

Már milyen hivatkozás?

Előzmény: nemeza (106306)
nemeza Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106306

A hivatkozás mögött BKK tulajdonlás szerepel. Tényleg, vagy BKV - csak nem mindenki érti-tudja a különbséget?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106305)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 1 106305

Volt mendemonda èrdeklődés de komoly egy se

Előzmény: nemeza (106303)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.13 -3 10 106304

Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Ha lerakod valami telephely sarkába, akkor valóban "nem kér enni", csak egyrészt a kutya se fogja látni, másrészt pár év múlva gyalázatos állapotban lesz, akkor meg az lesz majd a baj. Minden egyéb esetben pedig pénzt, időt és energiát kell rááldozni, amiknek van más, fontosabb helye is. Érdekes amúgy, hogy ez a nagy lelkesedés általában egyből elszáll, ha egy belépőért vagy egy utazásért urambocsá fizetni kell néhány ezer forintot, mert ezek a nagy online megmentők jellemzően ingyen, bárminemű energia befektetése nélkül akarnak "megmenteni" mindent (bár sokszor még azt a rendezvényt se képesek megtisztelni a jelenlétükkel, ami ingyen van...)

Előzmény: Traffipaxx (106298)
nemeza Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106303

A selejtezetteket más vitte vagy szándék se volt rá?

Előzmény: IZé (106299)
IZé Creative Commons License 2024.03.13 -1 19 106302

Engedjétek már el azt a MANt! A maradék kocsikból ki kell bontani annyi alkatrészt, amire csak szükség lehet, azt betenni néhány ládába, azokat betenni a 359-esbe, azt meg betolni a Közlekedési Múzeum raktárába (vagy valami hasonlóba). Aztán majd 10 év múlva folytassuk a kérdést.

Előzmény: Traffipaxx (106301)
Traffipaxx Creative Commons License 2024.03.13 0 5 106301

a) Ez a topik címe, így az lenne méltó, ha az egyes típusok megőrzése lenne a fontos, nem pedig a kispórolása.

b) Ha bármilyen forráshiányra hivatkozva gatyásodik le egy már félretett kocsi, akkor a hiba nem ott keresendő, hogy miért kellett a típusból megtartani a példányt, hanem hogy ha már így történt, miért nem jutott rá pénz/ember. Busz fronton is számos példa van az elhanyagolásra (pl. Bpo100, 583), szóval lenne min javítani.

Előzmény: valya con dios (106300)
valya con dios Creative Commons License 2024.03.12 -3 3 106300

“Mentsük meg a trolibuszokat” - ha kifizeted

Előzmény: Traffipaxx (106298)
IZé Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106299
Előzmény: szintetikusdizelolaj (106212)
Traffipaxx Creative Commons License 2024.03.12 -1 5 106298

Érdekes itt azt olvasni, hogy arról megy egymás győzködése, hogy melyik típust NE tartsa meg a BKV. Miért ne lenne jó megtartani egyet a MAN trolikból is? Zavarna valakit? Lehet, hogy egy átlag utasnak nem hoz ZIU szintű élményt, de ha rendesen működnének a retrónapok, akkor megtalálná a helyét ez a típus is. A kedves utas felszáll rá, utazik vele, majd leszáll róla; az érdeklődők pedig örülnek, hogy ilyen is van.

 

“Mentsük meg a trolibuszokat”

Wankes Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106297

Szomorúan olvasom ezt.... Az öreg szakik átadják tudásukat az évek során a fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra. Aztán a fiatal kollégák öreg szakikká avanzsálódnak az évtizedek során, akik átadják tudásukat fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra.. 

Ezek szerint ez a láncolat megszakadt :-( 

Biztos akad valaki, aki istápolja majd ezeket a járműveket. Mint másutt is. nem közlekednének veterán autók az utakon, nem suhanna sínpályán gőzős stb. 

Meg kell keresni, és megkell becsülni az ilyen embereket. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106275)
Wankes Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106296

Azért az meglep, hogy 300-ast árverésre bocsájtja a BKV. Mégis a sorozat első példánya. Csodálkozom, hogy közlekedési múzeum nem kérte még el....

valya con dios Creative Commons License 2024.03.12 0 0 106295

Erre mondtam azt múltkor is, hogy van olyan jármű, amiből elég a fénykép is. Pl. 283-as GVM, pótos 60T, 199, 284T, de csuklós 60-ból a létező, létezendő busz érdekesebb, mert sokfele járhat, stb. stb. stb.

Előzmény: torqmatic (106293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!