Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.27 0 0 348679

Ezt nem vitatom...
A hangsúlyom (ami persze fórumon nem megy át egykönnyen) a 7.5%-os arányon lett volna, ami valószínűleg óriásit nem változik.

Előzmény: kristoof (348673)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.27 0 2 348678

A dolog másik oldala, hogy - szerintem - erősen eltúlzott, az egyesített üzemhez nem feltétlenül szükséges műszaki megoldásokkal számoltak, pl. Gödöllőn a nyomvonal átkerült volna az út túloldalára.

Valamint azóta nem csak az építési költségek növekedtek nominálértékben jelentősen, hanem pl. az átlagbér is.

Előzmény: Dreamy (348677)
Dreamy Creative Commons License 2024.05.27 0 1 348677

Persze, a költség-haszon elemzés miatt volt szükséges a költséget alacsony szinten tartani, egyébként az itt említett 600 mrd forintos beruházási összegnél már nem haladta volna meg a társadalmi haszon a költségeket.

Előzmény: Dreamy (348676)
Dreamy Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 348676

Valóban, én még magunkat sem értettem, amikor tulajdonképpen a néhány száz méternyi összekötést és a járművek beszerzését becsültük meg. Meg azt sem, hogyan lehet integrálni a két közlekedési eszközt követési időben, utastéri kapacitásban és komfortban, biciklik elhelyezésében, peron, stb. Mert úgy tűnik, hogy mindenki számol egy betétjárattal, ami inkább a metróhoz közeli forma lesz, és teljes hosszban a jelenlegi HÉV szerelvények tulajdonságainak megfelelő kocsik fognak közlekedni. Ezzel megmaradhatnak az akkor még frissen beszerzett metrókocsik is. Akkor még mindenki úgy számolt, hogy fiatal metrókocsikat kellene selejtezni. Ma már ez ennyire nem egyértelmű, hiszen mire ebből valóság lesz, a metrókocsik is 40-50 évesek lesznek.

Talán kicsit gyorsabban haladtunk volna, ha kap a metró - HÉV egy közös végállomást, és akkor a többi probléma már "nem is létezett volna", de nem vagyok biztos benne, hogy mára létrejött volna egy ilyen közös végállomás.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348653)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 348675

Igen, a 67-es nyomvonala az egyik, és a 176/276E útvonalán is rá lehet hordani a terület egy részét.

Előzmény: 08-73 (348674)
08-73 Creative Commons License 2024.05.27 -1 2 348674

Gyakorlatilag ez esetben a Veres Péter úti buszokat lehet csak visszavágni, azok közül is egyet meg kell hagyni alapjáratként, mondjuk a 44-est. Esetleg még a 67, 144, 174, 244-essel lehetne bűvészkedni ezen kívül. De Árpádföldnek (31), Rákosszentmihály külső részeinek (131, stb.), pláne a keresztúri gerincjáratoknak vajmi kevés köze van ehhez. Egy M2- H8 kapocs megvalósulása esetén nem lesz sokkal kevesebb járat sem a zuglói, sem a kőbányai oldalon lévő végállomáson.

 

Előzmény: morgó mh. (348670)
kristoof Creative Commons License 2024.05.27 0 0 348673

Már akkor is arról volt szó, hogy túlzóan vékonyan fogott a ceruza. Inkább a dupla összeg volt a reális. A mai építőanyag árak mellett csodálkoznék, ha ez a fejlesztés most 600 milliárd forint alatt lenne. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348653)
08-73 Creative Commons License 2024.05.27 0 1 348672

Keresztúr felől hol szeretnéd visszavágni a buszokat, ha nincs kiágazás arrafelé?

Előzmény: morgó mh. (348670)
Lucky76 Creative Commons License 2024.05.27 0 2 348671

Keresztúr felől milyen útvonalon és hová történne a jelenlegivel megegyező sűrűségű rá- és elhordás?

Előzmény: morgó mh. (348670)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.27 0 4 348670

Ha létrejön kijjebb egy csomópont, attól a belső nem feltétlenül szűnik meg, de a szerepe átértékelődik. Az Örs például marad egy lényeges átszállóhely a sugár- és harántirányú forgalom közt, de megszűnik Keresztúr, a Centi stb. felől elsődleges ráhordási pontnak lenni. Ahogy az Árpád híd M-nál sincs ma már jelentős buszpályaudvar.

Előzmény: altenberger (348667)
altenberger Creative Commons License 2024.05.27 0 1 348669

"És mindezt beléptetőkapukkal."

 

Ezt igény szerint, utólag is ki lehet építeni!

 

Elég költséghatékonyan ki lehet építeni aszfaltozott utat a felhagyott HÉV pálya helyén (olcsóbb, mint új villamos pálya kiépítése) és a peronok kialakítása, a felsővezeték átalakítása után indulhat a trolibusz forgalom.

Előzmény: 18-09 (348611)
altenberger Creative Commons License 2024.05.27 0 2 348668

"egy kapavágás is történjen a mi életünkben még"

 

A Ráday utcában már vizsgálták a talajt a HÉV Kálvin téri hosszabbításához! :-)

Előzmény: MXP--1991 (348664)
altenberger Creative Commons License 2024.05.27 -1 1 348667

"Örs akkor is egy komoly csomópont marad"

 

Az Örs is egy szimpla kereszteződésként kezdte a '60-as években, de azóta kiépült.

Attól még nem sorvadt el a Hungária/Kerepesi csomópont, csak lett egy másik kijjebb!

 

Városiasodik a környék, így lesz még egy csomópont még kijjebb!

Előzmény: jbaal (348660)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.27 0 6 348666

A körvasút bővítése ugyan nem volt a listádon, de az se kis projekt, és épp megvalósul. Sokminden múlik a pozícióban levők lehetőségein és egyéni kvalitásain is.

Előzmény: MXP--1991 (348664)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.27 -1 1 348665

Ez így van ahogy írod.

Előzmény: MXP--1991 (348664)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.27 -1 14 348664

Ja, az M2 meghosszabbodik a Cinkotaig 😅😅😅😅, már 30 éve, de különösen a választások előtt kötik össze a HÉV és M2 őt, hosszabbítják meg Havannaig a 42 es villamost, lesz kétvágányú és villamositot a Lajosmizsei vasút, és kötik össze a Ráckevei hevet a Szentendreivel, de ha mégsem akkor éppen hosszabbítják meg a Kálvin térig.

 

Ezek a választás előtti mesék, gumicsintok, amiket 30 éve vesznek elő folyamatosan, de sohasem fognak megvalósulni, még szót vesztegetni sem szabad erre a négy projectre, teljesen reménytelen, hogy megéljük, hogy bármelyik esetében is egy kapavágás is történjen a mi életünkben még.

Előzmény: trizs77 (348656)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.27 0 0 348663

Mert van elég beépítetlen terület a meglévő vágánypár legalább egyik oldalán?

Előzmény: Il Leone (348659)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.26 0 5 348662

Igen.

Ezt hiányoltam az Üllőin is, meg a Váci úton is.

Kell egy felszíni, minden harmadik utca sarkon megálló, szóló busszal/trolival kiadott viszonylat.

Előzmény: 08-73 (348661)
08-73 Creative Commons License 2024.05.26 0 4 348661

Az egyik alapjáratot meg kell hagyni párhuzamosan a Veres Péteren/Kerepesin, a kisebb forgalmú megállók feltárása miatt.

Előzmény: trizs77 (348656)
jbaal Creative Commons License 2024.05.26 0 2 348660

Nem biztos, hogy ez annyira jó ötlet. Az Örs akkor is egy komoly csomópont marad, ahonnan nem csak a belváros felé lehet eljutni, hanem a 3-as villamossal Zugló, Angyalföld, Ferencváros, Pesterzsébet felé, illetve Rákosborzasztó is innen érhető el. Nem mindenki a belvárosba akar menni. Emellett itt van két nagy bevásárlóközpont, mozi, rengeteg szolgáltatás.

Van értelme valami Nagyicce vagy franc tudja melyik megálló körül forgolódni, ott a sofőröknek pihenőhelyiséget létrehozni és egyebek?

Előzmény: trizs77 (348656)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.26 0 0 348659

Miért lenne egyszerűbb Nagyicce, vagy a Lándzsa utca környéke?

Előzmény: ÁsítóSárkány (348658)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348658

Cinkota helyett szerintem a Nagyicce vagy Lándzsa utca jóval egyszerűbb volna erre az átmeneti feladatra.

Előzmény: Fizolti (348657)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.25 0 1 348657

Megjegyzés: a magam részéről abból indulnék ki, hogy valahol (pl. Stadionoknál és/vagy Nagyiccénél, de akár a régi örs vezér terei végállomásnál) amúgy is visszafordul a szerelvények egy része, nem kell egész végig Cinkotáig a belvárosi sűrű követés.

 

Ez amúgy az általad belinkelt anyagban is szerepel (az első betétjárati végpont, a csak metró üzemű szerelvényeknek az Örs és Rákosfalva között lenne valahol, e mellett lenne egy második betétjárati végpont Cinkotán)

 

Követések így:

Csúcsidőben: bent 2,5' (2-3'), eggyel kijjebb  5', végig 10'.  

 

Csúcson kívül a metrószakaszon 5', kijjebb végig 10', Cinkotai stokkozással. 

 

Legalábbis ez volt akkor, a végleges verzió még változhat. 

 

 - - -

 

Cinkotánál nem egészen értem az "el kell bontani az egész állomást mindenestül" kommentet.

 

Cinkotán arra kell felkészülni, hogy lenne egy, elvben átmeneti, gyakorlatban akár 10 évre, vagy mégtovább elhúzódó időszak, amikor a metró ott végetérne, és kijjebb menne a HÉV a mai járművekkel és infrastruktúrán, ehhez kell majd egy olyan végállomás Mindkét üzem oldalán, ami az utasforgalmi (átszállás) és üzemi igényeket is (járműtelep megközelítése) képes kezelni. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348655)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 -1 4 348656

Nem rossz ez így, de azt is tedd hozzá, hogy ha a M2 meghosszabodik Cinkotáig, akkor a 44, 45, 176, 276, stb. nem jön be az Örsig hanem mindegyik csak a legközelebbi M2 megállóig jár.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348655)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348655

Megnéztem, a legkritikusabb félórában kb 8-8-6-8-6-8-8-8 percesek a H8+H9 követések, számolok 7 perccel.
Korábbról 120 másodperces M2 követés rémlik valaha minimálisnak, 3.5x a szorzó. Ha mondjuk 70% hosszú a rövidebb szerelvény akkor 2.5 + 0.7 : 2.5 + 1, kevesebb mint 10% kapacitás veszik el. Ez persze lehet kritikus.

De ha a meglévő szerelvények amúgy is kohószökevények, akkor adná maggát a H9 stokkolása a H8-hoz, akár Cinkotától kicsit beljebb is (persze kérdés, mennyit drágít a hévek járműcseréjén egy ilyen követelmény, ehhez nem értek).
Megjegyzés: a magam részéről abból indulnék ki, hogy valahol (pl. Stadionoknál és/vagy Nagyiccénél, de akár a régi örs vezér terei végállomásnál) amúgy is visszafordul a szerelvények egy része, nem kell egész végig Cinkotáig a belvárosi sűrű követés.

Előzmény: Fizolti (348649)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348654

Cinkotánál nem egészen értem az "el kell bontani az egész állomást mindenestül" kommentet.
A váltókörzetek nagyon hülyén helyezkednek el, persze, és nem könnyű és nem olcsó kezdeni vele bármit is. Nem tudom, a szabályok szerint lehet-e előkészíteni egy leendő új váltókörzetet az Ostoros út túloldalán, átmenetileg egyenesbe fixálva, és amikor kész van, egy (vagy pár) hétvége alatt átkötni és a régit fix egyenesre állítani, mert az megoldaná a mindenestül elbontást.

Előzmény: Gordon Zsigmond (348642)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348653

Közben előástam ezt is:

https://iho.hu/hirek/orult-nagy-durranas-elott-tenyleg-lesz-200-milliardbol-metro-godolloig-150622

2015-ben 200 milliárdos teljes summáról volt szó. az akkori 15 milliárdos becslés az egész becslés 7.5%-a

Előzmény: Fizolti (348624)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348652

Melyikre gondolsz?

A 2012-es BKK tanulmánynak csak a nagyon tömör összefoglalójával találkoztam: https://bkk.hu/static/archive/2012/08/M2.pdf
A másik tippem ez: https://www.bp16.hu/sites/default/files/oldal/2021/dokumentum/1.%20sz.%20melleklet%20M2G_tanulmanyterv_Eszrevetelek_utan_v2_kis%20felbontas_1.pdf
Ez leginkább a kiválasztott változatot részletezi, elvétve szerepel benne felmerülő alternatíva, az igazán alapvető kérdések kapcsán nem.

Vagy netán valami másra?

Előzmény: morgó mh. (348651)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348651

Volt már erről egy tanulmány...

Előzmény: ÁsítóSárkány (348650)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.25 0 0 348650

Fontos lenne szerintem

1. először is ezeket az észrevétlen, implicit döntéseket explicitté, transzparenssé tenni, és szépen érthetően leírni, miért is magától értetődő a dolog

2. és pont ennél értelmét látom nekifutni annak, hogy mivel járna, ha nem ragaszkodnánk egy-egy ilyen döntéshez

Ideálisan publikus hatástanulmányban... tudom, a jelenlegi gyakorlathoz képest nagy ugrás lenne.

Előzmény: Fizolti (348649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!