Keresés

Részletes keresés

pdicdiver Creative Commons License 2023.11.07 0 0 45206

Nem arra találták ki, hogy egy talpon közlekedjen. Nyaralónak viszont kiváló. :)  Kb. 60 fokig szépen megy jó szélben, gyengében tehetetlen, az aránylag kicsi kormánylapátok ilyenkor szinte hatástalanok. Igazi vitorlázó élményt nem ad, de azért nem rossz vele közlekedni motorzúgás nélkül.

Előzmény: naiv_ (45204)
construct Creative Commons License 2023.11.07 0 0 45205
naiv_ Creative Commons License 2023.11.07 0 0 45204

Ezek a katamaránok valóban a 3/4-ed szelet szeretik, 2021-ben a megnevezettel kerültük meg Korzikát (tettem is fel róla képeket), 20-24kn szélben igen jól hasítottunk. A partvonal miatt néha átváltottunk oldal, esetleg negyedszélre, erősen hullámos tengeren, időnként a szél fel-fel erősödött 26-28 kn-ra, s a reffelés meglehetősen nehézkesen működött (az egyik reffkötél igen nehezen csúszott), ilyenkor azért magamban mindig azon tépelődtem,ugyan mikor emeli meg az egyik talpát - ami az álmoskönyv szerint nem jó ezeknél a jószágoknál...

Előzmény: pdicdiver (45203)
pdicdiver Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45203

Pár hete átvittünk egy Bali 4.0-ás katamaránt Füredről Fűzfőre, jó szélben max. 8 csomóval mentünk krajcban. Már sajnálom, hogy nem próbáltam ki 3/4 szélben. Időre mentünk, (daruzás) nem fért bele a szórakozás.

Előzmény: naiv_ (45190)
naiv_ Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45202

Anchor Lite: nekem bevált, szeptemberben az Égei tengeren használtam utoljára.

Előzmény: vakrepulo2 (45200)
Flagstaff Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45201

Merev forstágom van, jelenleg egy nem tudom milyen hajó viharfockjával szerelve, kicsit magasan van a hátsó szeme, de ha engedi a költségvetés akkor jövőre kijavíttatom ezt a hibáját mert egyébiránt elégedett vagyok vele. A fock sín így ehhez a vitorlához picit rövid, amivel a hajót vettem b@szom nagy genuához ahhoz egyértelműen nagyon rövid volt, volt egy köztes orrvitorlám is ami egyértelműen kicsi volt a hajóra, na ahhoz nem volt rövid a focksín. Talán ilyen 110-120%-os genua lenne optimális, majd egyszer ha egyszer lesz varratok egyet, csak az alapvető geometriai kérdéseken legyek már végre túl. :-)

Előzmény: Szanya (45197)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45200

Javaslat telefonos, ingyenes anchor alarm app-ra? Koszi

naiv_ Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45199

(Bocsi, két különböző hajót láttál, a balatoni hajóm az lazy Jackes, 3 ref lépcsővel - az utána betett képen egy bérhajó volt az égei tengeren - általában furling maines hajókat bérelek a tengeren, pont azért, amire céloztál, no meg ott többnyire a szél is meg van hozzá)

Előzmény: Szanya (45198)
Szanya Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45198

Én is kényelmi okokból szoktam csak orrvitorlával mocorogni. Gyakran egyáltalán nem is vesződöm a grósszal. Mondjuk nektek az árbocba tekerés nem nagy ügy. 
Én inkább a fokksotton engedek. Nem szeretem félig felcsévélni a forstágra. Vagy csak egy- két kört. Esetleg csak a hátsó sarkot engedem ki, ha a grósz is fent van, és lúvolna fokk nélkül. De akkor direkt jó ha lapos. 

Előzmény: naiv_ (45187)
Szanya Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45197

Stágreiteres fokkról van szó? Vagy csak rövid a fokk sín?

Előzmény: Flagstaff (45195)
HUN-12214 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45196

Ha nem tudok elegendő erőt kifejteni lefelé az orrvitorla schottjával erősebb szélben, akkor az orrvitorla hátsó elé nem lesz elég feszes miközben az alsó el nagyon is az, ezért a vitorla csavarodása (asszem ez a sail twist neve) miatt a felső része a vitorlának elkezd lobogni.

 

 

Igen, kb. így működik minden orrvitorla :) Krajcban egy jobban szabott darab inkább csak "kinyílik" és nem lobog, ha az optimálisnál hátrébb van a kocsi. Viszont ahogy tompul a szél, a vitorla szögét növelned kell a hajóhoz képest. Ha meg akarod tartani a vitorlád jól beállított alakját, akkor a behúzási pontot egy köríven előre és kifelé kellene mozgatnod. Tehát minél bővebb a szél, annál könnyebben kerül relatíve túl hátra a behúzási pont és annál könnyebben kezd lobogni a vityi felső része.

Előzmény: Flagstaff (45195)
Flagstaff Creative Commons License 2023.11.06 0 0 45195

Ha nem tudok elegendő erőt kifejteni lefelé az orrvitorla schottjával erősebb szélben, akkor az orrvitorla hátsó elé nem lesz elég feszes miközben az alsó el nagyon is az, ezért a vitorla csavarodása (asszem ez a sail twist neve) miatt a felső része a vitorlának elkezd lobogni. Gyenge szélben ebből semmit nem veszek észre. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy ez különböző méretű és szabású vitorláknál másképp jelentkezik, nekem most egy elég kicsike van fent, épp csak túllóg az árboc vonalán. 

Előzmény: HUN-12214 (45193)
naiv_ Creative Commons License 2023.11.05 0 0 45194

(Én is így gondolom)

Előzmény: HUN-12214 (45193)
HUN-12214 Creative Commons License 2023.11.05 0 0 45193

Nálam ha nem jó helyen van a lekötési pont, negyedszélben az orrvitorla teteje kifordul

 

Inkább bőszélben probléma ez, nem?

Előzmény: Flagstaff (45191)
naiv_ Creative Commons License 2023.11.05 0 1 45192

Néhány vitorlás-hangulatcsináló kép az Égei tengerről, majd Japánból. A japán képeknél (iskolahajó) érdemes majd megnézni a szélmérő beosztását...
J

 

 

 

 

Flagstaff Creative Commons License 2023.11.05 0 0 45191

Nálam ha nem jó helyen van a lekötési pont, negyedszélben az orrvitorla teteje kifordul(?) és leffegni kezd. A vitorla szabása ezt biztos befolyásolja, így lehet másnál ez máshogy működik.

Előzmény: naiv_ (45190)
naiv_ Creative Commons License 2023.11.05 0 0 45190

Mert lazáztunk. Időnként 3/4 szeleztünk, ahhoz ez jó volt, negyedszélhez meg elment... Nem verseny volt..:). S mindezzel együtt megvolt a 6-7.5 kn, s a feeling.

Előzmény: Flagstaff (45189)
Flagstaff Creative Commons License 2023.11.05 0 0 45189

Ez a válasz engem is érdekelt. Igazából még egy nagy kérdés, hogy a reffelésnek a lekötési ponttal miért nem mentetek utána?

Előzmény: naiv_ (45187)
naiv_ Creative Commons License 2023.11.04 0 0 45188

De csináljuk másképpen is, ha kell...

 


Előzmény: naiv_ (45187)
naiv_ Creative Commons License 2023.11.04 0 0 45187

A kérdés jó:

- mert ez a genua óriási (majd kétszer akkora mint a main)

- sokkal kényelmesebben reffelhető

- emellett látsz minden irányban így

- s az uralkodó szélben (max 20kn befújások) a hajó még viszonylag könnyen egyensúlyban volt tartható, felette már luvgírigbe megy ebben a konstellációban...

  (szummázva, kényelmi okokból..:)

Előzmény: Szanya (45186)
Szanya Creative Commons License 2023.11.04 0 1 45186

Megkérdezhetem, hogy miért nem a grószt reffeltétek?

Előzmény: naiv_ (45185)
naiv_ Creative Commons License 2023.10.30 0 1 45185

Őszi járat, tegnap,

12-15kn-s szél (20kn befújások), ragyogó idő, Keleti medence. Kicsit reffelve a genuát 6-7,5 kn-val pár óra alatt behajóztuk a Keleti medencét.


 

 

 

 

 

Pirat HUN23 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 45184

Kalózban így néz ki:

 

 

Ez pedig a múlt hét szombat, a Sport csak jövőre nyit már ki:(

 

Előzmény: Flagstaff (45183)
Flagstaff Creative Commons License 2023.10.24 0 0 45183

Ezt a megoldást már láttam korábban. Egyrészt nem találom esztétikusnak, másrészt a hajó oldala csak egy vékony üvegszálas anyag gyantával, a lekötési pontok meg vannak erősítve. Ami sokkal jobban zavarna ebben a megoldásban az az, hogy kb egy "osztással" ha hátrébb teszed a hátsó lekötési pontot, akkor az az üveg széléhez esik ahol még gyengebb a hajó oldala. Mindegy, meglátom még hogy lehetne ezt rendesen megoldani. 

Előzmény: pdicdiver (45181)
Flagstaff Creative Commons License 2023.10.24 0 0 45182

Amennyire tudom, a hajótest legerősebb része mindig az alja ahol a kiel csatlakozik. Nagyobb hajókon külön megerősítési mátrix van készítve (állítólag volt valami probléma ezzel Bavaria hajókon, magyar áldozattal az Adrián), plusz amennyi haulout videót megnéztem, ott a hajót a kielre állították brutál fa gerendákra és eldőlés ellen biztosították támaszokkal. Nyilván egy statikus igénybevétel (ráállítod és kész) más egy picit mint egy utánfutón vontatni, ahol egy zökkenő azért rendesen meg tudja rántani lefelé a kielt ha nincs alátámasztva. Nekem a csonka kiel úgy két és fél méter hosszan meg vagy 20 centi szélesen fekszik fel a testre így nem hiszem hogy akkora probléma lenne ha a kielre állítom a hajót. Természetesen a liftkieles-bulbás svertes hajóknál (Etap 21-23 talán) ezt nem szabad, ott a hajótest fekszik fel és a bulbás svertet célszerű leengedni a trélerre, hogy ne rángassa zakkanón a bekötési pontot.

Előzmény: liftkeel__ (45180)
pdicdiver Creative Commons License 2023.10.23 0 0 45181

Előzmény: Flagstaff (45176)
liftkeel__ Creative Commons License 2023.10.23 0 0 45180

Ne ismerem a típust, általános kérdésem hogy szabad a keelre támaszatni a hajót? Nem arra van kitalálva a rögzítése, hogy lefele lógjon húzó terhelésre, nem felfelé nyomásra?

 

 

Bekötési pontokon tudsz terhelést eloszlatni, ha egy méretes  rozsdamentes lemezt applikálsz a deck alá, megfelelő helyen furatokkal.  Vagy sima acél hamerite-al :)

A rögzítések nem megtartását én kihagynám, maradjon csak bent, mert vissza tudod alakítani, s tömíteni sem kell a helyét.

.

 

Előzmény: Flagstaff (45176)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.10.23 0 0 45179

Ha jó-jó! :) Kiadja? Úgy emlékszem 2,7m hosszú a Kalóz bum.

E-mail: 1szerelo@gmail.com

Rég jártam Veszprémben! :)

Előzmény: Flagstaff (45178)
Flagstaff Creative Commons License 2023.10.23 0 0 45178

Csak a Venushoz vannak nehéz és még nehezebb bumjaim. Illetve ha szerencséd van és kiadja, van egy jolle árbocom, amiből a mostani bum van a Venuson. A maradékot oda tudom adni némi pénzért, ha Veszprémben jó neked.

Előzmény: mosogep-szerelo (45177)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.10.23 0 0 45177

Szia!

Eladó Kalóz bumm-od nincs véletlenül? Nem baj ha nem drága! :)

Előzmény: Flagstaff (45176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!