Tényleg csak szűk kör tudta hogy készül. (Kolléga az illető de én is sem tudtam róla rögtön) Igazából engem is meglepett mert nagyon bizonytalan volt a jövetel, mivel első km-ek voltak és tartottak tőle hogy előjöhet valami. ( félelmük nem volt alaptalan ugyanis kuplung gondjuk adódott ahogy kimozdultak a parkból délután) Van még munka a busszal, de ezt mondták is hogy emiatt nem terveztek jönni. Mindenesetre nagyon szép lesz.
persze érteni nem igen értem miért, a napokban kaptam "ajánlatot", hogy vegyek tűzoltó autókat - Prága V3S, IFA W50,Csepel D-352,Dennis F12, Magirus-Deutz Mercur.......
Nem egészen így fogalmaztak hogy nem lesz folytatás, hanem hogy komoly előkészítői munka előzi meg, és köszönik ameddig a sorozat nem jelenik meg, addig egy toll a fájdalomdíj! :)
Egészen pontosan a régi, szűkebb ívű kanyarral épített felüljáróról, amelynek utolsó maradványát valamikor a 2000-es évek legeljén bontották el (ha jól emlékszem).
Nekem valahonnan az rémlik, hogy az Engels térről Ferihegyre anno pótos Ik630 járt, de lehet, hogy tévedek......?
----------------
Igen.
Tévedsz.
Ferihegyre NEM az Engels térről jártak a buszok hanem a Dorottya utca 2.szám elől.
1949-1959 között a MALÉV ( Maszovlet) saját buszai jártak a belvárosból Ferihegyre.
- Ikarus A19*
- MÁVAG Tr5,
- Ikarus 30,
- Ikarus 55,
1959-től a FAÜ (BKV) járt ugyanonnal 193 magy 93gy jelzéssel Ferihegy 1-re kb. (,,) 1975-ig
- Ikarus 60,**
- Ikarus 630 (kék színben) 1963-tól.***
Kb. 1975-től Volánbusz járt a Dorottya utcából Ferihegyre
- Ikarus-55,
- Ikarus-250,
- Ikarus-Steyer
buszokkal kb. 1980-ig.
Kb. 1980-ban került át a Dorottya utcai végállomás az Engels térre ahonnan már a Volánbusz által felújított és átépített (ikarus-260-as) speciálisan reptéri buszok jártak Ferihegyre.
* = 2 db készült belőle pont a Ferihegyi forgalomra,
** = Ebből esett le egy db a KÖKI felüljáróról sok halált okozva.
*** = A BKV sok száz Ik-620 mellett üzemeltetett pár db Ik-630-t is, ezek közül 4-5 járt Ferihegyre.
Valaki nem tud választ a kérdésemre? Látom a neten, hogy sokféle lakk meg módszer van (simán lefújás, előtte csiszolás meg alapozás...stb), de nem tudom, melyiket lehet ilyen esetben használni.
szó sincs rászervezésről. ez a hétvége szeptember 3.dik hétvégéje. sajnáljuk mi is hogy meg oszlik a csapat. a külföldi vendégek miatt van ez az időpont.
Nekem rémlik valami a kerületi újságból, hogy a mátyásföldi Ikarus-nap minden szeptember 2. szombatján kerül megrendezésre. De egyébként sem feltételeznék rászervezést.
"Különjárat indul Debrecenből 2013. szeptember 14-én Polgárra, a VI. Ikarus-találkozóra. Az autóbusz egy Ikarus 256-os lesz, amit a Komáromi és társa Kft. biztosít.Indulás reggel 7:30-kor Debrecenből, a Segner térről. Útvonalterv egyelőre nincs, a járat megpróbál egyfajta gyűjtőjáratként funkcionálni, ezáltal megpróbál felszállási lehetőséget biztosítani akár Balmazújvárosban, Hajdúböszörményben, Hajdúhadházon, vagy Hajdúnánáson, ha igény van rá. Az utazás ára debreceni indulással 1500 HUF/fő, amely tartalmazza az oda- és visszautazás költségeit, de nem tartalmazza a belépőjegy árát. Máshonnan csatlakozóknak ennél olcsóbb.
Jelentkezni és érdeklődni lehet a balintka006@gmail.com e-mail címen, vagy a 06-20/919-8906-os telószámon! "
Hallani már mindent, sőt, az ellenkezőjét is. Kérném, hogy aki illetékes, tegyen igazságot. Lesz-e buszfelvonulás szombaton, azaz 14-én Tiszaújvárosban? S ha lesz, akkor nagyjából mikor és mily útvonalon.
Ha nagyon "autentikus"-t akarnak játszani akkor FAÜ vagy BKV matrica helyett PKV matricát tesznek rá s már jó is.
Sehol sincs előírva, hogy az ilyen színezésű busz csak budapesti matricás lehet.
Pótkocsival tudtommal csak Pécsen közlekedett de kék-ezüst 620-as járt Komlón is, Dunaújvárosban is, Miskolcon sok, Debesecenbeln csak pár db, Szegeden talán 1-2 db, Kiskunfélegyházán 1 db, stb.
IkarusInfo: P-02662 rendszámmal rótta próbaköreit 15 óra körül, Mátyásföldön, Veres Péter úton a Lantás Ikarus 620. Nagyon szép és nagyon retro ezáltal nagyon jó feelingje van az egésznek.
Figyelj! Menj el vmi munkára. Vagy csak menj el vki hozzátartozódhoz dolgozni. Én pl. a nagypapámhoz mentem annó. Többször dolgoztam, kértem még mástól kölcsön egy kis pénzt, végül összejött egy nem is alsókategóriás gépre. Sőt, olyan helyzetbe kerültem, h egy év után egy másikat kellett vennem, így én kénytelen voltam kétszer is előteremteni rá az összeget. Hidd el, nem rosszból mondom: bánni fogod pár év múlva, amikor már leselejtezik a fél buszállományt, h nem fotóztál annó normális géppel. Ennél még egy filmessel is jobb volna, jobb híján én tuti azzal csinálnám ma.
Nem tudjuk ráerőltetni, hogy vegyen egy új gépet. Csak akkor fogja ezt abbahagyni, ha magától rájön.
Ami az eddigi évekből következtetve nemigen fog bekövetkezni. Vagy azért, mert nem fogja fel a dolgot, vagy azért, mert egy óriási troll, aki ezen élvezkedik.
Két módszer van ellene: az egyik után úgyis visszaszivárog más nicken, a másikért meg lecsukják az embert.
Ja tudom, am ez eddig használt telóm beszart (ami még elfogadható képet is tud csinálni) most egy még rosszabb alap fos van sajna és így jártam Szegeden. :(
Minden veterán jármüvel érkrző tulajdonos kap kaját, gázolajpézt.emlékplaketet,emléklapot.. A veterán jármüvel érkezőknek regiszrációs dij nincs. Mivel nincs lóvém rendezvényt szponzorálni és nincs segitség. igy ön erőből igy tudom megoldani.
Én meg sem próbálkoztam már vele, az elmúlt évek bukásai után, a kolléga aki mondta, hogy megpróbálja, minden sofőrtől azt a választ kapta, hogy ha nyáron lenne, talán.
Ja meg a Volán napunkkal is egybe esik, ez a másik ok ami miatt felejtős.
Valóban 006-os szám volt az első ajtó felett még kék-fehér korában. Akkor csak ezt a 260-as kocsit csinálták Miskolcon 2006-ban. Láttam lemezek nélkül, a hármas ajtó beépítve, a lépcső megvolt benne, narancssárga volt.
Azt olvastam hogy a 31-gyes oldalvizpumpás kisfuratos 413-mas motoral , szegecses Csepel kerekel, olajos-levegös kombinált fékel volt.Ijen potkeréktartot sem látam egy képen se.
Laci, ne haragudj, de ez a Barkas lámpa dolog már szőrszálhasogatásnak tűnik.Nem OT-s a kocsi, és anno a járműveket mindenféle, épp kéznél levő szirszarral tuningolták...Pl az off Rába 831-es Wartburg fényszórói helyett Moszkvics, meg Latvia, meg Avia fényszórók kerültek sokszor a lökhárítóba. Attól az a jármű még Rába 831.On.
Na ennek örülök, hogy Szegeden laksz. Bár ha privátban leszögezted volna nekem ezt akkor nem szólok bele így a témában. Én kérek alázatos elnézést tőled. De csak jobb tudni a dolgokat így pontosan most már! :)
Igen lehetséges a feltevésed miszerint a jó MAGYAR vas gyorsabban indul be. Az új technikák körülményesek, már láttam olyat is itt Szegeden, hogy a Mercedes Connectonak le esett a fordulat száma és vissza váltott, pedig határérték fölött volt a váltási zónának. Na meg rövidek az áttételek bennük, az Ikarus meg adja a frontot és halad, ha jól van beállítva.
Ma a reggeli nagy dugóban volt szerencsém megcsodálni az egyik 280-as elején az emblémát: "208"... A szerelők ennyire nem törődnek a dologgal, vagy csak kimerültségükben, fáradtság miatt sikerül így? Persze ennél nagyobb gondja senkinek ne legyen mint ez, főleg hogy a világon kb. senkit nem zavar, na de azért elég érdekes így...
Illetve az lehetséges, hogy az Ikarus buszok "gyorsabban" mennek a 7E vonalán, mint a Mercedes és a Volvo buszok? Valahogy gyorsabbnak érzem a megérkezésem a buszainkkal, mint a másik kettővel. Lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de esélyesnek látom hogy "jobban" gyorsítsanak és lassítsanak, mint a modernebbek.
meg mielott folytatnad ezt a kisse kioktato stilust, , szeretnem leszogezni,hogy cirka harmadik napja lakom szegeden, ig nem tudok pontosa meg mindent. persze, makoshazi korut ott mar, igazad van, de en ezt nem tudtam.
off vege
a 211esrol persze ha barki barmit tud, szivesen veszem...
Esély van rá, hogy Kecskeméten összefutsz egy 266-ossal. Pénteken 100%, mivel még fordásak is vannak, de hétvégén sem kizárt valamelyik tartalék. Úgy általában 200-as szinte mindig van kint 1-2.
Helyesbítek Makkosházi krt volt Média Mark parkolójában nem? Ott valóban áll egy kifakult fényezésű 211-es Ikarus. Az Europa Park az nem ott van hanem a Vértó mellett. Pár méterrel arrébb.
talan volt szo rola, de inkabb rakerdezek. szegeden az europa parkhoz kozeli penny parkolojaban all egy kifakult fenyezesu piros-feher 211-es, rendszam nelkul.
Közben sikerült képet is készíteni róla + jobban megnézni, most már biztos, hogy három ajtós volt eredetileg. A 20-as számot továbbra sem tudom, miből következik...
Mivel épp kecskeméten leszek sajnos, mikor a polgári busztalálkozó lesz, a következőket szeretném kérni attól, aki megy centivel és fényképezővel: ha jól tudom a következő méretek bármely 200-as sorozatú buszon egységesek.
- szeretném tudni a 200-as sorozat tetőhangszóró doboz méreteit.
- szeretném tudni az első szélvédő mögött lógó világító viszonylattábla tartó méreteit.
- szeretném tudni a lehúzható napellenző méreteit
a fotózás célpontja pedig egy 266-os lenne, bízom benne nem fog hiányozni:
- hátsó ablakpárkány és a sarokoszlopok az 5-ös ülés mögött
- első ajtó és a szélvédő, tető egy része - például a sofőr mögötti helyről fotózva leülve a bal oldalon.
- első léghengerdoboz (a rövidebbik)
- becsukott első ajtó belülről fotózva
- az első szélvédő mögött a világító viszonylat tábla tartó belülről fotózva.
Természetesen a 266-osról jöhet mindenféle más belső és külső fotó is.
Igen, úgy tudom, átépítették kétajtóssá (néha megesik az ilyen). Az illetékes topiktárs hátha emlékszik esetleg, hogy vastagabb volt-e az utolsó ablakköz vagy sem.
Gondolom valaki a tökére lépett végre a filmbusznak, mert hirtelen lettek új rendszámaik a buszoknak. Tegnap pl. az egyik fekete 260-as MJA-485 rendszámmal jelent meg a Városligetnél. (A másik kettő P-s, ill. AKD-510, amit valamikor orosz rendőrbuszként is alkalmazhattak a díszletesek egy röpke forgatás erejéig.)
CLH-685 háziszáma 214 azt hiszem 1980 as évjáratu és 2004 ben selejtezett és balatonfőkajáron van de az obis reklám még mindig nem rohadt le az oldaláról
Jól érted, egy napon van a kettő. Valóban nem szerencsés, de a háttérben zajló egyeztetések, szervezések, fáradozások közepette már az is öröm, h a polgári dolog nem
probléma nélkül le tud zajlani. Előre is köszönet azon főszervezőknek, akik időt, energiát nem kímélve hozták össze a dolgokat!
Én ennyire nem vagyok profi:D De amiket irtatok jobban megnézve tényleg nem az (ennek örülök, és remélem olyan szép mint amilyen volt:) ) Sajnáltam volna ha ide jut.
Dehogy, nézd meg jobban a két képet az alany fekete lökhárítós és valami másik logója van az 1 ajtó mellett. De mindenesetre ha indítható állapotos és nincs nagy gáz a vázzal, akkor könnyen helyre pofozható.
Lehet,de nekem is van olyan volános képem,(igaz teherautós,de műhelyes)ha feltenném akkor max azok emlékeznének rá akik sajna már nem élnek.És a 18-asnál sem csak egy kirendeltség volt.:))
Szőcze Dániel Ikarus 256 EZZ-574 2013. szeptember 14. Reggel 6 órakor van az indulás Kelenföldről onnan a Lágymányosi híd-Hungária körút-Mexikói út útvonalon megyünk. Indulás: Kelenföld reggel 6 óra, Mexikói olyan 7 óra, és onnan Polgár. 4000 Ft, ami csak a busz, és előre kérem. Jelentkezni lehet a Dániel Szőcze <szoczedaniel@gmail.com> címen
amit én tudok javasolni: Troli nyílt napra ha el tudsz jönni, keress fel egy elektromos műhelyes kollégát és ha szerencséd van megmutatja a kábelek bekötési rendjét.
A régebbi Ikarusokban (200-as típuscsalád) használatos Villtesz márkájú kombinált irányjelzőkhöz létezik bármiféle leírás vagy információ arról, hogy a hozzá tartozó 9 kábel közül melyik melyik "kapcsolóhoz" ("álláshoz") tartozik?
Neoplan gyártotta, de az Ikarus 180 adta az ihletet számukra.
-----------------
Nem volt nehéz.
A Neoplánnál nem Bartha Ernővel kezdődött az "ikarus" korszak, bár kétségtelen, hogy Ernő vitte a legmagasabbra a Mátyásföldről/Fehérvárról oda elszármazottak közül.
Az Ik-550 és a Neoplán 200-as sorozaz hasonlósága nem a véletlen műve.
Aki itt iskolázott az tudását is vitte magával.
A '60-as évek Ikarus mérnökei közül nem egy került a Neoplánhoz még jóval B.Ernő előtt.
Én se láttam régóta, de a sofőr győzködött, hogy mindennapos látvány, ma is... Én onnan ingázok, nem ez a tapasztalatom, én is régen láttam ott utoljára Ikarust.
Met az persze fel sem merülhet, hogy Ikarus 180, csak Neoplan elemekkel átalakítva.
Láttunk már meredekebb átépítést is, igaz, jóval keletebbre.
Meggyőzésképpen kiemelném azért az alábbiakat:
- a hátfal, homlokfal felső része, ablakkiosztás, különös tekintettel az utolsó és utolsó előtti ablakok közti vastagabb elemre) elég jól láthatóan őrzi eredeti alakját, amit nem hinném, hogy így terveztek volna meg egy ragasztott üvegezésű, távolsági csuklós járműnél - a hátsó ülések is kissé mesterkélt módon állnak a helyükön, továbbá a homlokfal és a hátsó ajtó elég bizarr - habár nem tartom teljesen valószínűtlennek nyugatnémet buszok használtan való keletnémet behozatalát is, ez mégsem tűnik létező típusnak
Ezek tekintetében inkább az egyesítés után egy-két évvel való átépítésre szavaznék.
Mellesleg itt is van szó a gépről, én sajnos nem tudok németül, a netes fordítás pedig elég gyatra, szóval megkérnék rá valakit, hogy foglalja össze nekem, mit írnak erről a gépről itt: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,6361052
Szerintem ezt ne boncolgassuk nyilvánosan, ha nem akarjuk, hogy egy szép napon a busz egyes részei platós teherautószerűségeken és piros zsigulikon guruljanak tova valamelyik megyei MÉH felé. Ha be lehet fotózni csak úgy a kerítésen, akkor nem hinném, hogy halálra őriznék.
Inkább doku jellegű mivel kolléga fordítva állt be hogy ne süttesse a műszerfalat mivel csak reggel dolgozott. itt már állt pár órát azért a pót billenése. Majd a napokban lesz egy forgalomban lévő kép is normális fényekkel.
Függöny még megy bele. Annyira friss hogy még pár méterre a busztól is festékszag volt.
Nagyon szerencsésnek tartom magam, amiért én is a barátomnak tudhatom a Mestert! Különben nem váltotta volna valóra egy sokéves álmomat és készítette volna el nekem a kedvenc buszom - DUD-998 - H0-ás modelljét. Ezúton is nagyon köszönöm neki!
Őróla írtam korábban. Tatán áll egy motorfelújító üzem udvarán. Néhanapján sikerül megcsodálni.
(Elnézést kérek, ha a tulajdonost bármilyen módon is megsértettem, hogy lefotóztam!! Minden nap elmegyek mellette, ha nincs nyitva a kapu akkor is bekukucskálok, ott áll-e még.Öröm látni...)
Az utolsó kép, az az i-re a pont: Világító tolatólámpák, kidörmögő füst, és a koszos, olajsaras hatású felnik, kis kosz az oldallemezen, gázolajfolyás a tanknál.
A modellek "sterilitását" végre megszegő megoldás!!!
Szívesen, bár amit írtam, csak egy tipp volt, hogy mi lehet igazából a szám. A másik technikailag korrekt szám, de a széria miatt alabpól kiesik. És sajnos ez sem lehet a buszé, mert ahogy a topiktárs írta és ami az én figyelmem is elkerülte aznap, a gép 1989-es.
Köszönöm szépen. A második számsor biztosan ez 260.43 1001 85 - elég kopott volt. És az elsőről semmi info? Ott is lehet egy-két elírás. És köszönettel ismételten. Hunor
A MUZEÁLIS JELLEGÜ JÁRMŰ VIZSGÁLATEREDMÉNYE" és MUZEÁLIS JELLEGŰ JÁRMŰ IGAZOLVÁNY"- ba a jármű gyártási éve alapján az alábbi kategória osztályok egyikét kell beírni:
(A)antik 1905. év előtt gyártott jármű,
(B)veterán 1905. évben és azt követően 1919. év előtt gyártott jármű,
(C)klasszikus I. 1919. évben és azt követően 1931. év előtt gyártott jármű,
(D)klasszikus II. 1931. évben és azt követően 1946. év előtt gyártott jármű,
(E)nosztalgia I. 1946. évben és azt követően 1961. év előtt gyártott jármű,
(F)nosztalgia II. 1961. évben és azt követően 1971. év előtt gyártott jármű,
(G)nosztalgia III. 1971. évben és azt követően, de legalább 30 naptári évvel a minősítés éve előtt gyártott jármű.
Persze, mert egy 4-5 évtizedes jráművön nem tart ám hónapkig rendbe rakni a szétrohadt vázat, csak fel kell polírozni... Ha nagyon precízek akarunk lenni, azt hiszem valahol le van írva, hogy veteránjárműnek minősül az a jármű, ami elmúlt negyven éves, és van veterán vizsgája (ha jól emlékszem). Hozzáteszem, a motort "kerepelésre" bírni sem 5 perces munka, úgyhogy látszik, hogy te még életedben nem láttál felújítás alatt álló buszt.
A jó öreg 933... erre egyik számsort se lehet ráhúzni.
Egyébként 1989-es gyártású 260.43, és egy tipikus kelet-európai pályaívet futott be. Eredetileg a Neisseverkehrnél dolgozott, Forstban.
1997 nyarán került vissza Magyarországra, a Körös Volánhoz. A nagykamarási sofőrök hajtották különböző dél-békési vonalakon, eleinte még sárgán, (és német matricákkal).
2000-ben átélt egy főjavítást, ekkor lett a ma is látható világosbarna, + kapott egy D10-es motort.
2006-ban feleslegessé vált, de a nagyszalontai vállalkozó látott még benne fantáziát, így megkezdhette 3. életét, a 3. országban.
Egy megviselt Munkácsy vagy Csontváry föstmény helyrállítása az restaurálás,de egy 4 vagy 5 évtizedes járművön kicserélni tizen méter harmatát, pár tábla síklemezt, felpolírozni az aludíszléceket, egy előkamrás Csepzont kerepelésre bírni ,összetúrni a szürke vagy fehér számlapos, krómkeretes műszereket, az csak felújítás , vagy esetleg retusálás.
Ha nagyon precízek akarunk lenni, a veterán autók az I. Vh előtt készültek, a többi old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell kell annyira (túl)misztifikálni a témát.
Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.
De egyébként nem értem miért fáj hogy megmenekül egy szintén egy példányban létező reptéri csuklós, ami a maga nemében legalább annyira különleges mint a Rába, viszont ugye 200as alkatrészekből áll (meg gondolom van azért egyedi cucc is benne....), ugyanúgy a történelmünk egy darabkája, egy egykor előremutató fejlesztés emléke.
T-modell ma is futkos nem kevés a világban, bármilyen hihetetlen de így van. Gyártanak hozzá mindent, persze ne gondold hogy a Ford foglalkozik vele.
Rába buszból két éve még úgy tudtuk nem is maradt azon a torzón kívül ami Szentendrén van. Az is csoda hogy előkerült kettő is, de jó eséllyel több nincs. Bárki legyárthat hozzá bármit persze, csak valószínűleg aranyár háromszorosáért, és vagy sikerül neki vagy nem.
Az arcból meg vissza lehet venni kicsit, ahogy nézem a hozzászólásaidat, még egy gumit se cseréltél le.
Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!
Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »
Így igaz.De akkor bizonyára azt is tudod,hogy milyen feltételekkel és mennyiért volt eladó. Meg lehet köpködni,hogy eredeti motor így,eredeti motor úgy.És? Van neki értelme?Rendben van,beletesszük.És utána?Ha a szóban forgó motor most teljesen 100%-os,akkor is bőven több,mint 50 éves.Beleteszem a buszba,gondolok egyet és elmegyek vele kiállításra.És ha útközbe valami megadja magát?Akkor mi van?Mert ugye alkatrész pótlás a nullával egyenlő.Majd az út szélérő hívom a gyárat,és diktálom,hogy mit gyártsanak? Erről ennyit,téma felfüggesztve.
Tiszta szívből gratulálok,fantasztikus munka és álldozatvállalás kellett hozzá,hogy ismét gazdagabb legyen Magyorország egy ilyen fantasztikus veteránbusszal.
Az öregvasakban én is követem a sztoritokat és a videókat,csodás a hangja a gépnek és az még fantasztikusabb,hogy két év alatt elkészült.
Remélem ha nem is ilyen hamar de a nagy gépsárkány is életre kel egyszer.
A 222-es is készülget de sajna kevés a pénz a vázas és a lemezes munkák 98%-a már megvan de azért még adódik feladat bőven rajta.
Bontva a "témát", miskolciként érdekelne a kis Rába busz sorsa. Van még benne annyi anyag, hogy életre kelhessen? Tudom, a motorja is kérdés, az kb. fellelhetetlen, de hátha. Segíteni sajnos nem tudok leírással, képekkel, ami van, szerintem már mind kikerült a netre, elérhető.
Mi saját pénzből csináljuk a buszt,nem támogatásokból.Ezért olyan buszt csinálunk,ami NEKÜNK tetszik. Ha annyira 60-as Ikarust akartok,miért nem csináltok Ti??A lehetőség mindenki számára nyitott...
Ha pedig Ti nem álltok neki,akkor miért várnátok el a másiktól?? Mert annyia sok 31/311/55 van már?...lehet. De kérdeznék valamit: Hány darab IGAZI 31-es van forgalomban kis hazánkban?? Más:Miért reptéri,miért nem 60-as?-Egyik sem egyedibb a másiknál... Egyik idősebb,másik fiatalabb. :D
Na, azt én nem tudhatom. De tényleg elég nagy megterhelés egy csuklós kocsi ferlújítása, kb. másfél-két busznyi munka, anyag és pénz kell hozzá (most a hasamra csaptam). A pótkocsis 620-asról se hallani semmit, pedig azt is mióta elkezdték már...
Huhú, látom kezd beindulni a más faszával csaláncsapkodás. Hozom a popcorn-t :)
Egyvalamit azért szögezzünk le. A RESTAURÁLÁS nem nyereséges*, és amíg Gipsz Jakab magánember csinálja, addig abba öli a pénzét, amibe ő akarja. Ha pedálos moszkivcsba, akkor abba, a Vityazba, akkor abba.
*Kivéve, ha erre szakosodott cég csinálja, de kötve hiszem, hogy sokan akadnak itt, akik képesek lennének kifizetni annyi pénzt a végtermékért, amennyit elkérnek érte.
A retusátorok viszont nyugodtan csinálhatnak 620-as csuklóst ahelyett, hogy 31/311/55 retusálnak. A restaurátor meg azt kezd a pénzével, amit akar, olyan buszt újít fel, amilyet akar.
Elő kellene írni a retusátoroknak, hogy milyen típusokat csináljanak. Mert van értelme tucatnyi farosnak, háromtizenegynek, mikor nincs se egy hatvanas se egy csuklós hathuszas?
Az egyik helyközis csuklósunk BRF-923 kapott egy újabb esélyt, szinte új vázat kapott. A nyarat Gyöngyösön töltötte. A napokban fog kiszabadulni a forgalomba. Nagyon csini lett.
Anno, anno, még a cyber-kor hajnalán többek ELKezdhették ezeknek az összeírását is, akárcsak a néhai BU, BX, BY, BZ, stb... listák összeírását...
Több okból azok a listák sem lesznek sohasem teljesek... :(
Albához külhoni exrendszám nélkül még az alábbiakat írjad:
BPG-419, 605, 806, 949, 952, 987->GMY-337
CCP-305, 393, 394, 500, 797, 941, 960
CLY-015, 066
DPA-575
EUE-678
GKZ-106->GOX-122, GKZ-108
Ha valamit kihagytam, illetve egyéb sóhaj merülne fel, tudom ajánlani a főAlbás honlapot, ahonnan minimális altipus ismerettel kiszanálhatóak az exDajcs kocsik.
Mondjuk Szegeden van egy gyönyörű troli. De mégis "csak" troli. Meghallgatnám a hangját, meg az egész hangulatát...(Jó látni olykor-olykor közlekedő farost, 620-ast.)
Nekem is ez a legnagyobb szívfájdalmam. És építeni/megmenteni/ stb. se akar senki. (finanszírozási problémák) sajnálom, hogy ez a sorsa ennek a szemet és lelket gyönyörködtető magyar autóbusztípusnak.
Jó estét Mindenkinek! Ha jól látom korai, 5 ablakos 250-es. Lehet tudni valamit az előéletéről, illetve, hogy kb. hány darab is készült belőlük?
Volna egy kérdésem, még, vagyis kettő. Egy ismerősöm által vásárolt buszok számai, vagy legalábbis megközelítőleg pontosan leírva, szintén kéne mindkettő előélete, üzemeltetője, és ha lehet képek róluk.
Emitt a két szám: 260 02 1372 85
260 48 100 195
Remélem pontosak és nem hiányosak a számsorok, bár nem vagyok biztos benne.
Üdv! Van arról az interneten infó (esetleg valami tákolt térkép), hogy az Ikarus mátyásföldi gyártelepén lévő épületeknek mi volt a funkciójuk? Gondolok itt arra, melyik volt a fényező műhely, a végszerelő csarnok, ilyenek.
Zöld számlapos levegőnyomás légfesz mérő óra / műszer : 1 db 3000 Ft ( jobb oldali, az üvege belülről poros) ; 1 db 4500 Ft hibátlan, a képen a bal oldali az. Ezek a zöld órak sohasem voltak beépítve.
Több száz busz került a Volánokhoz hosszú évek alatt, szóval aki egyben be akarná az összes forgalomba állt gépet írni, arra izzasztó percek/órák várnának.
A DUE-850 kimaratd, igaz az SZKT-nál kezdte meg magyarországi pálya futását, de a Tisza Volánnál folytatta, most pedig úgy tudom Partiscum Kft tulajdonát képzi. Más nem jut eszembe.
Természetesen tudok párat mondani még hozzá, szinte az összeset exrendszám nélkül (ez amúgy akár a netről is összejöhet), de ha a teljességre vágysz, sajnos nem én leszek a te embered...
Pár exrendszámos:
Agria: BRF-187 ex. B-V 5478 (280.02)
CTG-990 ex. B-V 5120 (280.02)
DZA-835 ex. B-V 5094 (280.02)
GFY-792 ex. KÖT-VG 48 (280.03)
GJA-279 ex. Z-VZ 149 (280.03)
Alba: BPG-952 ex. B-V 5041 (260.02, az egyedi ajtós)
Balaton:
CLY-930 ex. BRB-VK 33 ex. DBS 0-40 (250.67)
Borsod:
BPH-223 ex. L-RV 1037 (263.01)
DUH-539 ex. SHL-R 736 (263.01)
DUM-014 ex. DD-CY 526 (263.01)
DUM-117 ex. DD-D 7918 (280.03)
DUM-286 ex. L-RV 1024 (263.01)
DUM-992 ex. DD-CY 507 (250.67)
EZZ-251 ex. L-RV 1095 (280.03)
GEX-362 ex. HY-N 847 (280.03)
GEX-363 ex. HY-N 526 (280.03)
GEX-481 ex. QLB-NA 426 (280.03)
GEX-486 ex. WB-R 340 (263.01)
GFN-370 ex. QLB-NA 4 (280.03, GFN rendszámot máig nem tudom, miért kapott)
Szigetelés, meg nyilván a tetőlemezeléssel sincs minden rendben... (Itt gondolok arra, hogy nem illesztették rendesen egymáshoz, lásd 213-as psz-ú GVM teljes dekoritcserét kapott a VJSz-nél, és ahol a tetőlemezek vannak összeillesztve szépen ázik, 219, 206 dettó)
És szerintem csak karban kellett volna tartani az 556-ot, nem értem, ha ingyen megcsinálták volna, nyilván mert "nem csinálták volna meg rendesen". De mindegy, mert már így nincs túl sok értelme, ahogy mondtad, kell a vázjav., stb.
De nagyon sok járművel van ez így: havonta ránéztek volna, és most nem lenne semmi baja (pl. 600, 1 hónap alatt észreveszik az 1. beázást, az 556-oson az 1. repedést, ahol betörték a lökhárítót, még anno be kellett volna kamerázni az egész mindenséget, ahogy egy rendes múzeumban szokás). Viszont, az 556-os sajnos már nem igen fog menni, ha így folytatják :(
De hasonló a BPO-671 is. Az 1. nosztalgiaúton sikerült megfőzni a motorját. Ez mit jelent? Nyilván nem csinálták meg rendesen a kelenföldiek.
Elkezdtem gyűjtögetni, hogy mely ex-NDK-s 200-asok kerültek Volán társaságokhoz. Ki tudná egészíteni valaki ezt a listát?
Agria:
BPC-777 ex SLF-AD 245, 280.02 BPC-778 ex SLF-AD 249, 280.02 CTG-972 ex B-V 5021, 260.02 DUC-095 ex SHL-R 703, 280.03 DUM-747 ex CB-CV 434, 260.43 EUA-317 ex DUM-756 ex CB-CV 387, 280.03 GEZ-023 ex EJV-195 ex CB-CV 430, 260.43
Alba:
GKZ-107 ex MEI-L 261, 263.01
Bakony:
CLD-938 ex C-LZ 202, 280.02 CLD-978 ex CB-CV 414, 256.51
Balaton:
CJH-539 ex DD-VK 414, 250.67 CJH-540 ex CB-CV 417, 256.51 CJH-541 ex DD-VK 417, 256.51 CJH-542 ex DD-VK 418, 256.51 CLU-087 ex CB-CV 224, 260.02 CLY-947 ex BRB-VK 79, 260.02 DUC-526 ex DD-VK 359, 260.02 DUL-057 ex DD-VK 355, 260.02 DUL-176 ex DD-VK 354, 260.02 DUL-177 ex DD-VK 356, 260.02 DUL-186 ex DD-VK 357, 260.02 DUL-199 ex DD-VK 358, 260.02 ELN-921 ex BZ-RS 114, 260.43 EUE-613 ex NOL-D 484, 260.43 FKB-224 ex DUC-533 ex DD-VK 352, 260.02 GFX-945 ex MEI-J 803, 260.43 GFX-946 ex MEI-DD 55, 260.43
Borsod:
CCJ-147 ex CB-CV 351, 280.03 DUM-023 ex MD-JW 57, 250.67 DUM-110 ex MD-JW 59, 250.67 DUN-073 ex CB-CV 386, 280.03 DUN-080 ex CB-CV 383, 280.03 GEW-918 ex L-RV 1058, 280.03 JOB-694 ex DUN-079 ex CB-CV 388, 280.03
Hajdú:
CTC-416 ex CB-CV 357, 280.03 DUA-717 ex CB-CV 385, 280.03
Hatvani:
?
Jászkun:
CLU-820 ex WE-SW 120, 280.02 DUL-911 ex GRS-KW 60, 250.67
Kapos:
?
Kisalföld:
?
Körös:
CJD-761 ex CB-CV 671, 260.02 CKG-953 ex CB-CV 376, 280.03 CKG-963 ex CB-CV 437, 260.43 CKG-994 ex CB-CV 375, 280.03 CTC-110 ex CB-CV 377, 280.03 CTC-143 ex CB-CV 373, 280.03 CTC-197 ex CB-CV 415, 256.51 CTH-396 ex CB-CV 374, 280.03 DZD-979 ex GAU-810 ex CTC-196 ex CB-CV 416, 256.51
Mátra:
?
Somló:
?
Szabolcs:
CTB-690 ex CB-CV 441, 263.01 DUC-714 ex DD-VK 370, 260.02 FKF-575 ex ELJ-430 ex WB-R 324, 260.43
Tisza:
BSE-386 ex CB-CV 254, 280.02 BSE-387 ex CB-CV 279, 280.02 BSE-388 ex CB-CV 280, 280.02
Vasi:
?
Vértes:
DUE-068 ex B-V 5835, 280.02 EUF-640 ex BNA-CK 51, 280.03
Volánbusz:
EUE-760 ex CB-CV 381, 280.03 GAS-168 ex CB-CV 380, 280.03 GAS-189 ex CB-CV 378, 280.03
Zala:
DZC-940 ex MER-LW 12, 280.02 DZC-999 ex ANA-DD 42, 260.02
Azért a 600-ast meg az 573-ast illene megcsinálni (utóbbin csak néhány helyen válik le a festék az utastérben), mert a 600-as biztos, hogy nem mehet így a nyílt napra. Van 1 hónap, azalatt csak meg lehet csinálni, elvégre nem kell nagyon vázjavítás csak a dekoritokat kell kicserélni, 2 ülés huzatát szintén cserélni, a retkes részt (nem tudom, szerintem ez nem lemosható, az tavaly óta lejött volna már, főleg, hogy egy ideig kint tárolták) újrafényezni.
Első pillantásra úgy néz ki, mintha egy 1984-es könyvtárbuszból alakították volna át, de ettől függetlenül akármi lehet, mert a buherálások határa a csillagos ég.
A KRESZ melyik paragrafusa tiltja? Mert én nem találtam ilyet, hogy hídon tilos lenne. A záróvonalon, az más, de pl. akadály (útfelbontás, elakadt jármű) kikerülése esetében átléphető, s mivel hídon nem tilos megfordulni, hát ez is szabályos a betű szerint. Még ha szokatlan is...
Azt szerettünk volna.Csak sajnos olyan országban élünk,ahol nem mennek egyszerűen a dolgok... Nem volt rajta rendszám,az udvarból nem tudtunk vele hivatalosan kimenni.Kérdeztük az okmányirodát,hogy milyen lehetőség van arra,hogy egyáltalán műszakira el tudjuk vinni.Közölték,hogy van tréler...Aztán a sok macera után úgy döntöttünk,hogy most elsőre elvisszük sima műszakira,kapunk rendszámot,meg minden papirja meglesz.Így 2 nap alatt rendszáma lett a busznak.
Kérni bármit lehet. ;) 500 km élményéről nem tudok mit mondani,mert a buszba összesen van 23 km. :) De az eddigi dolgok:Motor töltésén kellet állítani,váltója nagyon nehéz neki(főleg megtalálni,h mi hol van),első fékje kicsit fogott még.De ez mind olyan,ami javítható.Összességébe véve jól megy a gép. :D
Ha elereszti a levegőt akkor nem, fogja a rögzítőfék. Addig talán gurult volna, de a szervó hiánya miatt nehezen lett volna irányítható, balesetveszélyes.
Az új szegedi trolira meg amblokk az új IKARUSokra miért nem lehet ezt a logót rakni? Miért kell azt az egyszínű gagyit amin ki sincs emelve a felirat? Ez a mai napig megállja a helyét.
A véleményeteket vagy a tanácsotokat szeretném kérni. Van egy 1982-es évjáratú Ikarus 255-ös buszom amitől sajnos hosszú idő után lehet hogy meg kell válnom. Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy mennyért lehet egy ilyen buszt eladni?Az elmúlt években a lehetőségekhez képest próbáltam rá elég sokat költeni pl.9 éve kapott egy teljes motorgenerált,azóta ment kb. 50000 km-t,egy hátsó híd és váltófelújítást,egy teljes fékfelújítást,nem szabályozott hanem vadonatúj fékdobokkal(30000 km-t ment),tavaly egy első híd felújítást,valamint a folyamatos karosszériajavítások(tavaly az egész hátsó doblemez valamint felette a négyszögprofilok),kapott 6 db vadonatúj gumit (3-4 ezret futottak).Volna még javítani való rajta természetesen hiszen nem mai darabról van szó kisseb karosszériajavítás még ráférne. Vannak hozzá tartalék alkatrészeim is pl.Váltó,ajtó ablakok stb.4 éve a hátsó ablakkeret ki lett cserélve és vele együtt az egész tető át lett festve.A leírtak alapján szerintetek mennyiért lenne érdemes meghirdetnem.
DUM-747 nálam 260.02-es, viszont a képeken nem látszik, hogy a hátsó rész utólagos átépítés lenne, szóval most tényleg elbizonytalanodtam. Kaphatok valakitől egy vázszámot, ami egyértelműsíti a dolgot?
Nagyon régen adták le, legalább 10-12 éve, hogy VHS-en rögzítettem.
Ahogy FAV 20 is írta, a film címe: A 78-as autóbusz útvonala, kis kitérővel.
1976-ban készült tévéfilm, a GA-95-14 frsz-ú Ikarus 620 szerepel benne, amit még ebben az évben, októberben selejteztek.
A nyitó jelenetet - ahol a főszereplő felszáll - Kispesten, a wekerlei piacon, a Pannónia út - Gutenberg krt. sarkon vették fel.
Videó megosztó oldalakon tudomásom szerint nem található meg a film, a MaNDA archívumot javaslom, itt találsz információt, hogyan nézheted meg náluk egyedi vetítéssel, és hogyan kérhetsz másolatot. Vedd fel velük a kapcsolatot, régen vettem már igénybe a szolgáltatásukat, nem merek azokra az árakra, illetve feltételekre hivatkozni.
A MATARKA adatbázisa szerint a Filmvilág 1977/22 számában jelent meg kritika a filmről (31-32. oldal), ha érdekel, könyvtárban ki tudod kérni, vagy akár a honlapról rendelhetsz másolatot a cikkről.
Az EUA-317-esen (ex. DUM-756, Agria Volán, 280.03, ex. CB-CV 387) és a CTB-690-esen (Szabolcs Volán, 263.01, ex. CB-CV 441) kívül mely 200-asok kerültek még Volán társaságokhoz Cottbusból?
Gyerekkoromban láttam egy filmet, nem tudom, játékfilm volt-e, vagy milyen műfaj. A főszereplő Sinkó László, ő alakítja a buszsofőrt, és egy buszon rosszul lett utast kell kórházba vinnie. Egy IK 620-ast vezet, és meg is sérti a hűtőrácsot... Nem tudom, jól emlékszem-e a címére, talán "A 75-ös autóbusz útvonala" ?
Valakinek nincs eteleg meg, vagy nem tud linket/oldalt, ahonnan letölthető? Ha esetleg valaki átküldené, a címem: saxi1982@gmail.com
Az autóbusz C hajtás miatt egyedi forgózsámollyal és igen alultervezett hajtáslánccal is rendelkezett, amit a gyárilag 5 hengeres - egyenletlen járású - MAN motor még tovább is fokozott.
Ezután kapott Rába D-10 190 kWos motort.
Gyakori volt a megbibásodása ezért rengeteget is állt, amig az egyedi, ritka és főleg drága alkatrészek megérkeztek hozzá.
Valami mindig rossz volt benne, így nem is kapott annyit a minden napok során, és ez lehetett az oka a hihetetlen állapotának, mikor a bontóba került...
Aki szeretne idén jönni a Polgári Ikarus találkozóra az ezeken az elérhetőségeken érdeklődhet jelentkezhet. Különjárat indul Debrecenből 2013. szeptember 14-én Polgárra, a VI. Ikarus-találkozóra. Az autóbusz egy Ikarus 256-os lesz, amit a Komáromi és társa Kft. biztosít. Indulás reggel 7:30-kor Debrecenből, a Segner térről. Útvonalterv egyelőre nincs, a járat megpróbál egyfajta gyűjtőjáratként funkcionálni, ezáltal megpróbál felszállási lehetőséget biztosítani akár Balmazújvárosban, Hajdúböszörményben, Hajdúhadházon, vagy Hajdúnánáson, ha igény van rá. Az utazás ára debreceni indulással 1500 HUF/fő, amely tartalmazza az oda- és visszautazás költségeit, de nem tartalmazza a belépőjegy árát. Máshonnan csatlakozóknak ennél olcsóbb.
Jelentkezni és érdeklődni lehet a balintka006@gmail.com e-mail címen, vagy a 06-20/919-8906-os telefonszámon.
Azért van rajta Ifa felni,mert mi használni szeretnénk a buszt.Több helyről is azt mondták,hogy jobb/biztosabb az Ifa felni,mint a Csepel. Van nekünk Csepel felnink...(Amikor megvettük,akkor az összes kerék rajta volt Csepel felnivel) De azért köszi a felajánlást. :)
Ikarus 266-ossal kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Melyik évtől voltak alumínium kapaszkodók helyett fehérek és meddig? Melyik évtől volt 3 részes műszerfal és meddig voltak ezen a csöcsgombok és nem billenőkapcsolók? A 3 részes műszerfal mettől meddig volt famintás és mikortól lett fekete és meddig volt sima műanyag és mikortól lett rücsizett? Melyik évtől volt a folyóírásos Ikarus felirat alatta díszléccel de még ezüst keretes hűtőráccsal alumínium tükrőkkel és ablaktörlőkkel és mikor hagyták el ezeket? Meddig volt 5 sebességes ASH váltó és mikortól lett 6-os ZF? Milyen típusú fülkehátfal volt ezekben a kocsikban? Volt e gyárilag a volános példányokon dísztárcsa? Ikarus függöny volt bennük vagy sötétkék esetleg sárga még gyári állapotban? Meddig voltak 018-as hátsó híddal szerelve és mikortól kaptak 118-ast? A csomagtartók tartó szárai meddig voltak szürkék, szürke gumicsíkkal és mikortól lettek feketék?
Van e valakinek fehér kapaszkodós beltérről és famintás csöcsgombos műszerfalról fényképe?
Előre is köszi, ha valaki megválaszolja ezeket a kérdéseket! :)
Szia :) A CLU-470-et átalakították 3 ajtóssá és 2010-ben selejtezték, és valaki megvette. Láttam is hogy hol van, nem tudom szabad-e írni az állapotáról és a helyéről. Hát én csak ennyit tudok róla sajnos, hátha valaki többet tud róla mondani :)
...ezeken kívül még két 283-as közlekedik Nyíregyháza környékén a Trans-Tour '90 Kft. járataként, az egyik rendszáma DZC-880 (alvázszáma: 283 02 002 88), különlegessége, hogy LIAZ motoros. (buszok.fw.hu)
Én másoltam be a youtube videóm alól a kommentet. És hihetőnek tűnik. Maszek gép volt úgy vette meg a csóka,és szinte nulláról építette olyanra,amilyen volt eladása előtt. Max a hűtőrács lett kicserélve,mert sokáig 2 kockalámpával közlekedett.
Magyarul szó sincs itt exportból visszamaradt gépről,meg hasonlókról.
Én nem tudom ezt pontosan, de valaki írta, hogy övé volt a busz, és ő alakította át egy normál 260-asból olyanra, amilyen selejtezése előtt lett, gyárilag nem hiszem, hogy '77-ben volt már bolygóajtó.
Ennek még bőven megvolt az eredeti homlokfala, amikor megkapta az LND-rendszámot... ami igen, egybevág néhány teszkóbusszal, de ez még nem jelent semmit.
Ezt is "megmorogjuk", mint anno a veterán roncsok eldarabolását. Amikor még nem érték egy tipus nem tesznek el belőle, utána meg megy a kókányolás. Vagy ha tettek is el valamit, akkor azt a saját dolgozók díbolják szét a telep sarkában.
Munkahelyemről gyalogolva Tatán, egy kapurésbe bepillantva egy aggcsont Ikarus 55-re lettem figyelmes. Egy karosszériajavító-motorjavító cég udvarán áll. Kopottas bordó az oldala, de szemből nagyon szép állapotban van a korához képest. Cirill betűkkel van valami a viszonylatjelzőjébe írva.
Lehet tudni valamit róla, hogy Ő esetleg egy újabb szerzemény, felújításra váró stb?
Én is most szombaton voltam lent (majd az idetartozó képeket fellövöm), és siralmas volt a helyzet.
Néhány: a 600-as psz-ú troli 2 üléshuzata is szétszakadt a varrásnál (volt említve), az oldaldekoritról mindenhol le van szedegetve az a barna réteg, amitől olyan jól néz ki (...), a tetődekorit meg majdnem mindenhol beázott, az akkumulátor dobozának az ajtaja nincs lezárva, ergo a fényképezésen kívül akárki csinálhat vele akármit (még a végén nem jöhet el a troli nyíltnapra), az oldala össze-vissza van karcolgatva. Az 556-os Ikarus lökhárítói szarrá vannak törve, az eleje az IKARUS feliratnál meg van karcolva, kint a 801-es psz-ú HÉV-ről meg b@szott nagy darabok esnek ki a festékből (nem mind magától), az UV síntisztót eszi a rozsda, a Bengálit is, stb.