szia.meglehet otthon is csinálni.illetve kicserélni és légteleníteni.a kocka javítással sokan foglalkoznak különböző árakon.az elhanyagolt fékfolyadék csere miatt történhet vele sokféle hiba.
Adott egy 2009-es Suzuki Swift III Hello kiadás, aminek a bal hátsó fékje semennyit se dolgozik, csont száraz a munkahengere, a csővezetéke is, ami tiszta, tehát nincs eltömödve, munkahengere is jó, de kapott egy másikat , biztos ami biztos.
Szóval nem jön fékfolyadék bal hátsó kerékhez, ABS kockából indultunk ki, s a képen bejelölt csatlakozásból nem jön egyedül folyadék, a többinél igen, így arra gondoltam , hogy a kockával lehetnek gondok, halottam, hogy gyenge pontja ez, de szomszéd szerint 3-4 évente volt benne dot4 csere, legutóbb tavaly, de a színe már most olyan mint ami 10 éves...
A kérdésem az lenne, hogy a kocka okozhat ilyen problémát, mitől romolhat el így? Lehet esetleg vele otthon kezdeni valamot vagy mindenképp csere?
Gyári rádiód van? A szivargyújtóban nincs valami védőbiztosíték? Nem emléxem pontosan de én is szereltem a szivargyújtót a 2015-ös Swiftemben, és ott is összezártam valamit és nem volt rádió és szivargyújtó sem. De rémlik valami plussz bizti a szivargyújtó hátuljánál, de nem esküdnék meg rá.
A beltéri biztosíték dozoz fedelében benne van, hogy melyik bizti mire van. Próbáld a bizti lábát kicsit elcsavarni, hogy amikor bedugod szorosan álljon.
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így? A rádió és a szivargyújtó nem működik. Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó. Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, a napokban kicserélték az autómon mind két kuplunk munkahengert viszont nagyon furcsa lett a kuplung útja illtve teljesen máshol van a fogás pontja, nagyon alacsonyan, vissza vittem a szervízbe ahol azt mondták levegős maradt a rendszer majd állítólagos légtelenítés után visszakaptam hogy kész van. Javítás előtt annyi baja volt hogy néha beesett egy kicsit a pedál viszont második rányomásra tökéletesen vette a sebességeket. Mit cseszhettek el rajta ebben szeretném a segítségeteket kérni mert ők próbálják mostmár arra fogni a hibát hogy kuplung tárcsát is kellene cserélni holott mielőtt hozzányúltak finoman működött a pedál és a fogás pont is tökéletesen félúton volt! Nagyon köszi előre is válaszokat!
Üdvözlök mindenkit aki itt van. Érdeklődőm hogy a 2008 as Swiftemen a fűtőradiátor cseréje miatt ki kell vennem a műszer falat, ehhez hol találnék útmutatást ,műszaki leírást?A válaszokat előre is löszönöm.
Sziasztok! Az ablakmosó tartályhoz hogyan lehet hozzáférni? Le kell bontani hozzá a teljes lölkhárítót, vagy a kerék dobból is elérhető? Az első szélvédő szivattyúja nem megy.
Szia, egy jó tanáccsal tudok szolgálni kb 20 ezer forintért elmegy veled egy hozzá értő ember a kereskedésbe vagy akár magánszemélyhez is, helyszíni átvizsgálás a neve rengetegen csinálják már, az ország bármely pontján könnyen találsz ilyen szolgáltatással foglalkozó embert. Nyilván nem éri meg az összes megnézett autót átnézetni velük de a kiszemeltet mindenképp, ők napi szinten csinálják ezt meghallják illetve észre veszik ha valami nagy turpisság van a dologban. Remélem tudtam segíteni!
Sziasztok! Vennék egy használt swiftet 2008 tól felfele, viszont teljesen laikus vagyok az autókkal. Úgy értem, hallottam típushibákról, de nem tudom elképzelni magam, hogy rozsdásodást keresgéljek egy autókereskedés közepén a kerekeknél pl… :D
Szóval az egyik kérdésem, hogy milyen eséllyel vágnak át, és veszek egy vackot, amire majd lehet még ugyanannyit költeni, a másik, hogy ha adnak garanciát a kereskedésben, és kiderül valami hiba/ sérülés, mennyire szokták elismerni, hogy az már náluk meg volt?
Tapasztalatokat is szívesen fogadok használt swift vásárlásnál buktatókkal.
Sziasztok, nagy melegekben a rádió fogja magát és lekapcsol, illetve bármely gomb nyomására is ugyan ezt teszi. Tudnátok segíteni mi lehet a hiba? Előre is köszi.
10 autómárkából 8-nak nincs ilyen hővédelem a klímakompresszorában. Ezt szakembertől tudom. Az elektronikai boltokban kapható hővédő biztik besütéséhez nincs alkalmas szerszámom mert azokat ponthegesztéssel kell bekötni mert kiolvadhat a cinezéstől.
Egyébként 60/40 %-os magas ólomtartalmú, alacsony olvadáspontú cint használtam. Alacsonyabb hőmérsékleten olvad mint a gyári beépített biztosíték.
Nem aggódok a munkám miatt mert precízen megcsináltam.
A mágnestekercs nem fog túlmelegedni mert először a kuplungnak kell felizzania ahhoz, hogy átadja a hőt a tekercsnek.
Viszont a kompresszor megszorulása iszonyatos szíjcsikorgással jár amit meg fogsz hallani.
Lehet, hogy így működik de ez nagyon gány munka. Elektronikai alkatrészboltokban lehet kapni ilyen hőre kioldó biztosítékot. Ha már vetted a fáradtságot, hogy kiszereld kibontsad akkor semmivel nem tart tovább egy megfelelően védő alkatrészt beszerelni. Az ón soha az életben nem fog kioldani viszont a tekercs rendesen elkezd melegedni és akár a kocsit is kigyújthatja. Ezzel biztos nem kísérleteznék főleg, hogy filléres alkatrészről van szó. Próba idejéig lehet, de véglegesre soha nem tennék ilyet.
A mágneskuplung behúzó tekercsében van egy biztonsági olvadó biztosíték. Arra szolgál, hogyha valami oknál fogva megszorulna a kompresszor akkor az emiatt csúszó kuplung termelődő hőmérséklete ezt a biztosítékot a tekercsben kiolvassza. Ettől megszakad a tekercs áramköre és elengedi a kuplungot.
Viszont ekkor mágnestekercset kéne cserélni mert az egész egybe van öntve valami műanyag gyantafélével.
A tekercs ára 140-170 ezer forint között változik. A Suzuki Sumonál 140, a szervizben 170.
Nekem Scrossom van de valszeg hasonló kompresszor van a Swiftben is.
Nálam az volt a probléma, hogy hol kapcsolt hol nem. Hidegen bekapcsolt aztán magától kikapcsolt. Azt vettem észre, hogy egyszercsak nem hűt. Aztán megint ment egy darabig, utána megint nem.
Kétségbe estem mikor mondták a klímás szervizben, hogy nem kapcsol a kuplung és mennyi az ára.
Először azt hittem, hogy elment a gáz belőle, ezért mentem a klímaszervizbe.
Ott mondták, hogy először csináltassam meg a kompresszor kuplungját utána megmérik a gázt benne.
Nem tudtam hirtelem mit csináljak. Szétszedtem a mágneskuplungot, kivettem belőle a tekercset, hogy megnézzem áram alá helyezve mágneses-e.
Hiába adtam rá áramot nem működött. Olvastam, hogy újra lehet tekercselni ezért elvittem egy klímaszerelőhöz a tekercset. Majd csatolok képet.
Ő is kimérte és mondta, hogy szakadt a tekercs áramköre de van rá orosz megoldás ingyért.
A tekercs műgyantával beöntött részén van egy kis kipúposodás, ott van az olvadóbiztosíték belekötve a tekercs szálába. Kis gázégővel megmelegítette a gyantát a biztosíték felett és így finoman ki lehet kaparni a gyantát a biztosíték mellől.
Kicsíped a kiolvadt biztosítékot és egy forrasztóón darabbal áthidalod. Magyarul a biztosíték helyett egy forrasztóón darabot forrasztassz be a tekercs szálába.
Az áramkör ismét zárt lesz és a mágneskuplung működik.
Ezt már otthon csináltam meg, ő csak elmondta miként csináljam.
Szépen kicsíptem a biztosítékot és beforrasztottam helyette egy forrasztóón darabot. Kb 1 cm-es darab kell.
Hogy ne legyen szabadon, olvasztottam egy kis műanyagot és rácsepegtettem.
Összeszereltem és tökéletes lett, azóta hibátlanul működik a klíma, még gázt sem kell utántölteni. A mellékelt képen látod a mágnestekercs biztosítékát. Ebben a parányi biztosítékban is egy ónszál van ami talán elszadt és hol érintkezik hol nem. Nálam ez volt a probléma.
A klímaszerelő azt mondta, hogy ugyanúgy megmarad a biztonsági funkció, a lényeg, hogy ne rézdróttal hidald hanem forrasztóónnal.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Klima problemarol lenne szó (2009-es swift). Hideg motornál tokeletesen kapcsol a klíma, rendesen hűt, semmi probléma nincs vele addig mig a motort le nem állítom. Újbóli inditasnal nem indul a kompresszor csak felzúg a ventillator. Tulmelegedesre gondoltam ezért lehutottem a kompresszort vizzel ekkor megint kapcsolt. Kicsereltem a hővédő szenzort de igy is ugyanaz a jelenség. Klímás tanácsára kihidaltam de a probléma igy sem oldódott meg. (A kompresszor nem szorul nincs vele gond, gáz is fel lett töltve) Mi lehet vele a baj? Valakinek esetleg produkált hasonló hibát?
Na, eldugult klíma-kondenzvíz elvezetésre a megoldásom ez lett:
Anyósülés szőnyeg visszahajt, ott a kis gumicsőt lehúztam, a tűzfal felé fordított kivezetésbe felnyomtam a klímatisztító vékony műanyag csövét, és telefújtam habbal, majd hagytam kifolyni. (Fele a szőnyeg alá ment, így azt egy hétig nem tettem vissza, ki tudjon száradni.)
A lényeg, nagyon apró kéz kell hozzá, mert ez nem erre van kitalálva, hogy tisztítható legyen.
2007,faceliftes 1,3 tudtok szakembert/szervízt ajánlani hozzá? Fékezés és kuplung kinyomásakor fordulatszám esés. Ez igazából nem is zavarna de előfordul, hogy ez után hirtelen indulni kell vagy parkoláskor/ manőverezéskor ahogy növelném a fordulatot jóval lassabban reagál, kicsit hezitál majd utána kezd felpörögni. Az is előfordul, hogy ilyenkor ha tartom az 1200-1500rpm-et akkor is leejti és van, hogy le is fullad.
Gyújtás rendben, trafók kábelek gyertyák cserélve, mind gyári. Egr, folytószelep kitakarítva. PCV-t is cseréltem már. Vákuumcsöveken nem találtam hibát, féktisztítóval befújkálva nem változik az alapjárat.
Előre is köszönöm ha tudna valaki segíteni megtalálni a gyökérokát.
Swift GLX 2006-os. Központi zár. Csomagtér ajtó nem nyílik. Bal hátsó nem nyílik. Bal első nyit zár. A jobb oldal nem zár. Hasonló hibajelenséggel találkozott már valaki?
Köszi, de nem volt belsőre állítva, és nem a cső volt eldugulva. Addig eljutottam, hogy lehúztam a párologtató aljáról a csövet, és azon átöntöttem vizet, de közben a párologtatóból nem jött semmi a csonkon. csak mikor oda is beeröltettem egy kis műanyag csövet. annyira pici ott a hely, hogy mást nem tudtam oda visszaforgatni.
Nézd meg, hogy nincs-e belső keringetésre kapcsolva a szellőzés. Ha oda van kapcsolva akkor az okozza a problémát, hiába tiszta a kifolyócső.
Ilyenkor a kondenzvíz az utastérben csapódik le a szellőző cső alján és ez csöpög le a szőnyegre.
Mikor csöpög és alánézel az anyósülés felől a műszerfalnak akkor látni fogod milyen vizes kívülről a szellőzőcső alja.
Nálam is ez volt a probléma a vadiúj kocsinál. Véletlenül benyomtam a belső keringetés gombot és csöpögött a víz a műanyag csövekről a szőnyegre.
Észevettem a hibát egy jó kis idegeskedés után, átállítottam külső keringetésre és azonnal megszűnt a belső páralerakódás a csöveken.
Ha a lefolyócső van eldugulva akkor az csak ki kell fújatni. Alulról hozzáférsz a motor mögött az anyósoldalon. Csak feldugsz benne egy drótot és lefolyik a víz.
Volt már valakinek olyan, hogy a légkondi kondenzvíz az anyósülésnél folyt ki?
Lebontottam addig mindent, hogy a tűzfalnál le tudom húzni a gumicsövet, az nincs eldugulva, hanem a klímán belül van. Iszonyat pici a hely, de egy habos klímatisztító-spray vékony csövét be tudtam vezetni, és befújtam, most jön ki belőle a víz. De nem tudom, meddig.
Van valami szervíz-leírás, hogy hogy lehet a párologtatóhoz hozzáférni, és kiszedni a koszt belőle?
Az mégva teljesen normálisnak számít..soktényezős de 4-8 fok közti kilépő hőmérsékletnél még kb rendben van a rendszer, szerintem teljesen megfeleő/középszerű a Swift klímája: nem kiemelkedően csendes de nem is ordít, ésszerű időn belül elfogadható hőmérsékletet csinál kánikulában is....olyan átlagos, az S-Crossé azért jobb volt (de nem egy liga a két autó :) ), a mostani OFF-omé hangosabb (igaz nagyobb sokkal a légtér), az SX4-é meg érezhetően gyengébb volt (2 autó tapasztalata, szóval nem hiszem, hogy a gáz volt benne kevés...bár...).