A Honda márkaszervizzel volt vitám az Eneos miatt. Szerintük nincs (nem volt) meg az előírt minősítése (mivel japán és nem volt ACEA minősítése vagy ilyesmi). Aztán abban maradtam, hogy a Castrol Edge Professional Titanium FST A5 0W-30 minden szempontból megfelel nekem és az előírásoknak is.
Üdv. A mienk 2008-as 1.4 iDSI és mióta megvan 0W20-as Eneost kap. Mi is, illetve az asszony, télen-nyáron javarészt rövidebb utakra használjuk, (dolgozni jár vele). Eddig Eneos Ultrát tettem bele, de már második éve Sustinát kap. Valahogy a Sustinával jobb a hangja is. Fogyni nem fogy belőle semmi. Persze, mondhatják mások, hogy minek egy ilyen idős autóba prémium olaj, de én úgy vagyok vele, hogy az autón legalább négy dolgon nem spórolok: motorolaj, gumik, fék és kormánymű.
Sziasztok! Úgy kb. bő 15 éve jártam erre utoljára, de most ismét aktuális lett a topic. :)
2010 Jazz 1.4 - Milyen olaj az előírás bele, ill. mit javasoltok? Okvetlen szeretném tudni az előírt teljesítményszintet és viszkozitást. Utóbbi tekintetében ha van több verzió is (pl. 0W-20, 0W-30, 5W-30), akkor érdekel, hogy kialakult e itt vmi konszenzus, hogy mi vált be legjobban. Gyakoribbak lesznek a rövid utak, mint a hosszabbak.
Akkumlátor csere történt, házhoz hívtam a boltot,ők cserélték ki.
Akkor beindult, de nem mentem vele.
3 óra múlva mentem volna, beindult, beraktam R -be, kb. 2 métert tolattam és leállt.
Megnéztem az aksit.A -saru lötyögött, nem volt ráhúzva.
Visszajött a fiatalember,helyre rakta a sarut. Próbálkozott indítani, de semmi.Nem indul azóta sem . A sebességváltó kiírt A8-at, 8-at, de az N-t, R-t nem. Kulcsra nem reagál. Nem is nyitja a távirányító.
Sok telefonálgatás során kiderült, hogy letiltott a kocsi, újra kell emlékeztetni, hogy felismerje magát!(vagy hasonló).
Igaz, hogy csak honda márkaszerviz tudja kioldani a hibakódot?
2010-es 1.4-es Jazz. Az utóbbi időbben mintha kicsit hosszabban (2 másodperc) kéne indítózni mint régebben, ha legalább egy napot állt az autó. Lehet ennek valami triviális oka?
Nekem szintén 2004-es B10-re 2023-ra a legjobb ajánlat 38052 (Aegon) Tavaly az Uniqa-nál is 36824 volt :( Az Uniqa-nál több, mint 45 ezer lenne jövőre.
Lehet, hogy ennyit számít, hogy Budapest és 1.4 Es az autó?
Szeretnék nem csak problémát hanem megoldást, +++++++++ tapasztalatot is megosztani.
Nekem egy 2007-es Honda Jazz-em van. Sokáig problémát okozott a hátsó tárcsafék rozsdásodása, a tárcsán az egyre fokozódó csikozodás, idővel csökkenő fémes terület megjelenése, megemlitem hogy az első fék sosem okozott ilyen problémát, szépen dolgozott eddig és jelenleg is.
A hátsó féknél megtörtént a gumitömitések cseréje, a fék kitisztitása, lekezelése, ennek ellenére idővel (2-3 hónap) elkezdett kisebb területen dolgozni a betét a tárcsán. Ekkor átgondoltam kicsit hogy mi lehet a gond és arra jutottam hogy viszonylag kiméletesen fékezek az autóval, sokszor lehetőség szerint motorfék stb is....
Mostanában 2-3 alkalmanként igyekszem sportosabb szakaszokat is csinálni, szándékosan később , erőteljesebben fékezni....és az eredmény nem maradt el, fényesebb, egészségesebb a hátsó féktárcsa állapota....
Azért furcsa számomra, mert más autónál ilyet eddig nem tapasztaltam....arra tudok gondolni, hogy az autó hangolása más.....Ha ez a megoldás, ám legyen, az eredmény nekem ++++++++++++++++
Az enyém 2020-as eHEV. Nekem sem megy a hanghívás, sem a hang alapú keresés a navigáción. Ez ilyen, sajnos. Android Auto hibája. Talán egyszer javítják
Nem csak a hondára, hanem elég sok márkára jellemzőek ezek az android kompatibilitási problémák. Nincs ez még jól kitalálva, a szabvány se egységes. Egyik telóval jó, másikkal nem. Nem tudsz ellene tenni semmit.
Érdekes konstrukciós hiba, mert a műanyag szerepe éppen a fém védelme lenne, amit el is látna, ha a műanyag dob bélés egy-két centivel hosszabb lenne és rálógna ennek a tetejére. Így viszont pont az ellenkezőjét csinálja, mert a sár, víz, éppen aláfolyik és ott is marad hogy dolgozzon. Ott a műanyag alatt csak nagyon lassan szárad ki, tehát addig küldi a rozsdát. A hátsó doblemez és a sárvédő között meg valószínűleg ugyanazt a rossz tömítőanyagot használták, ami a hátul a tető és a "c-oszlop" találkozásánál megreped és szépen beengedi a vizet a csomagtartóba. A doblemeznél is előbb a tömítő anyag öregedik el, majd a két lemez közé bejutó víz és sár, elkezdi szét nyomni a két lemezt. Árulkodó jel, ha a sárvédő befelé hajló pereme már nem sík, hanem elkezd hullámosodni. Akkor már a kettő között dolgozik a rozsda, amit simán már nem lehet helyrehozni. Én ugyan megpróbáltam kipucolni, lekezelni, lefesteni, de nem sokáig bírta. Nem úsztam meg a lakatoltatást.
Nézegettem én is ezt, de nem tudtam eldönteni hogy hasznos vagy káros.
A hátsó kerékjárat elejében van egy gyári műanyag betét, ami szerintem többet árt mint használ, ugyanis befolyik alá a sár és rendesen ad a lengőkar rögzítési pontjának. Mindenkinek ajánlom, hogy aki hasonló korú Jazz-t akar venni, az oda pillantson be, mert érdekes dolgokat rejt.
Mi ugyan újonnan vettük és rendszeresen átnéztem és javítgattam, festegettem a zűrös helyeket, de oda későn néztem be és meg is gyűlt a bajom a rozsdával.
Ami még necces, az a hátsó kerékív és a doblemez találkozása (ezt javíttattam most) és nem árt megnézni a hátsó fékcsöveket is, mert van egy szakaszuk ami csak horganyzott és azt hamar megdolgozza a téli sólé.
Köszönöm mindenkinek a segítő szándékát, megoldódott a probléma. Egy kicsit feljebb még volt egy ilyen rögzítő a sárvédőben, úgyhogy az alapján kerestem és találtam ezt: