Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Celtis Creative Commons License 2023.02.18 0 0 67795

Szia,

 

A Honda márkaszervizzel volt vitám az Eneos miatt. Szerintük nincs (nem volt) meg az előírt minősítése (mivel japán és nem volt ACEA minősítése vagy ilyesmi). Aztán abban maradtam, hogy a Castrol Edge Professional Titanium FST A5 0W-30 minden szempontból megfelel nekem és az előírásoknak is.

Előzmény: daVeFR (67793)
Tibi47 Creative Commons License 2023.01.14 0 0 67794

Üdv. A mienk 2008-as 1.4 iDSI és mióta megvan 0W20-as Eneost kap. Mi is, illetve az asszony, télen-nyáron javarészt rövidebb utakra használjuk, (dolgozni jár vele). Eddig Eneos Ultrát tettem bele, de már második éve Sustinát kap. Valahogy a Sustinával jobb a hangja is. Fogyni nem fogy belőle semmi. Persze, mondhatják mások, hogy minek egy ilyen idős autóba prémium olaj, de én úgy vagyok vele, hogy az autón legalább négy dolgon nem spórolok: motorolaj, gumik, fék és kormánymű. 

Előzmény: daVeFR (67793)
daVeFR Creative Commons License 2023.01.13 0 0 67793

Sziasztok! Úgy kb. bő 15 éve jártam erre utoljára, de most ismét aktuális lett a topic. :)

 

2010 Jazz 1.4 - Milyen olaj az előírás bele, ill. mit javasoltok? Okvetlen szeretném tudni az előírt teljesítményszintet és viszkozitást. Utóbbi tekintetében ha van több verzió is (pl. 0W-20, 0W-30, 5W-30), akkor érdekel, hogy kialakult e itt vmi konszenzus, hogy mi vált be legjobban. Gyakoribbak lesznek a rövid utak, mint a hosszabbak. 

Előre is köszi!

Gabi19710508 Creative Commons License 2022.12.26 0 0 67792

Hogyan, vagy hol lehet ezt megoldani?

wastegate Creative Commons License 2022.12.26 0 0 67791

iSHIFT váltó  ... /robotizált fél automata/ ... fel kell tanítani a váltó vezérlőt.

 

w

Előzmény: Gabi19710508 (67788)
Gabi19710508 Creative Commons License 2022.12.26 0 0 67790

Kedves koboraram! Sajnos nem működik így sem. 

kóboráram Creative Commons License 2022.12.25 0 0 67789

Lehet, hogy nem segít, de a helyedben kipróbálnám (csak egy 10-es villáskulcs kell hozzá):

Levenném az akkuról a (negatív) sarut.

1-2 percig várnék.

Visszatenném (persze nem lötyögve) és újra próbálnám.

Előzmény: Gabi19710508 (67788)
Gabi19710508 Creative Commons License 2022.12.25 0 0 67788

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

2009.01 Honda Jazz,1336, automata váltós.

Akkumlátor csere történt, házhoz hívtam a boltot,ők cserélték ki.

Akkor beindult, de nem mentem vele. 

3 óra múlva mentem volna, beindult, beraktam R -be, kb. 2 métert tolattam és leállt.

Megnéztem az aksit.A -saru lötyögött, nem volt ráhúzva.

Visszajött a fiatalember,helyre rakta a sarut. Próbálkozott indítani, de semmi.Nem indul azóta sem . A sebességváltó kiírt A8-at, 8-at, de az N-t, R-t nem. Kulcsra nem reagál. Nem is nyitja a távirányító.

Sok telefonálgatás során kiderült, hogy letiltott a kocsi, újra kell emlékeztetni, hogy felismerje magát!(vagy hasonló).

Igaz, hogy csak honda márkaszerviz tudja kioldani a hibakódot?

Sajnos sürgősen kellene az autó.

Mit tegyek?

Köszönöm szépen a választ!

wastegate Creative Commons License 2022.12.24 0 1 67787

kisfo Creative Commons License 2022.12.24 0 0 67786

köszi, viszont !

Előzmény: ali53 (67785)
ali53 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 67785

Áldott, békés karácsonyt és eredményes, baleset- és hibamentes Boldog Újévet kívánok valamennyi cartársnak!

LSE7 Creative Commons License 2022.12.21 -1 0 67784

Üdv.   " Ennél azért szakmaibb választ reméltem."

    A kérdésnek kellett volna szakmaibbnak lenni!

Előzmény: Celtis (67782)
wastegate Creative Commons License 2022.12.20 0 0 67783

Véleményem szerint sem az iDSI motor sem pedig a 16V motor nem indul pöccre ...

 

Előzmény: Celtis (67778)
Celtis Creative Commons License 2022.12.20 0 0 67782

Hehe, nem. Már cserélve volt egyszer pár éve. Ennél ezért szakmaibb választ reméltem. 

Előzmény: jazzcool1,2 (67780)
the_godfather Creative Commons License 2022.12.19 0 0 67781

Akksi tavalyi, nem elektromos "hiba".

Csak nem pöccre indul, hanem pöcc+meg egy kicsi. :-)

Előzmény: jazzcool1,2 (67780)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2022.12.19 0 0 67780

2010-as, 2013-as az akksi is? csoda, hogy beindul :-) 

the_godfather Creative Commons License 2022.12.19 0 0 67779

2013 1.2

 

Nálam is ez a helyzet mióta hidegebb lett (azt hittem én vagyok paranoiás), tavaly még nem volt ilyen a gép.

Előzmény: Celtis (67778)
Celtis Creative Commons License 2022.12.19 0 0 67778

Sziasztok,

 

2010-es 1.4-es Jazz. Az utóbbi időbben mintha kicsit hosszabban (2 másodperc) kéne indítózni mint régebben, ha legalább egy napot állt az autó. Lehet ennek valami triviális oka?

h.c.s Creative Commons License 2022.12.19 0 0 67777

Ha B10, akkor főként a BP számít. Nekem nagyon vidéken 2 éve, mielőtt eladtam, 12000 volt.

A mostani 75 LE 1.4 diesel 15000

110 LE benzines 15000

Bár egyik se Honda

Előzmény: tara (67776)
tara Creative Commons License 2022.12.18 0 0 67776

Ez érdekes!

Nekem szintén 2004-es B10-re 2023-ra a legjobb ajánlat 38052 (Aegon) Tavaly az Uniqa-nál is 36824 volt :( Az Uniqa-nál több, mint 45 ezer lenne jövőre.

Lehet, hogy ennyit számít, hogy Budapest és 1.4 Es az autó?

Üdv

Előzmény: kisfo (67756)
thomaska76 Creative Commons License 2022.12.16 0 1 67775

Sziasztok!

 

Szeretnék nem csak problémát hanem megoldást, +++++++++ tapasztalatot is megosztani.

Nekem egy 2007-es Honda Jazz-em van. Sokáig problémát okozott a hátsó tárcsafék rozsdásodása, a tárcsán  az egyre fokozódó csikozodás, idővel csökkenő fémes terület megjelenése, megemlitem hogy az első fék sosem okozott ilyen problémát, szépen dolgozott eddig és jelenleg is.

A hátsó féknél megtörtént a gumitömitések cseréje, a fék kitisztitása, lekezelése, ennek ellenére idővel (2-3 hónap) elkezdett kisebb területen dolgozni a betét a tárcsán. Ekkor átgondoltam kicsit hogy mi lehet a gond és arra jutottam hogy viszonylag kiméletesen fékezek az autóval, sokszor lehetőség szerint motorfék stb is....

Mostanában 2-3 alkalmanként igyekszem sportosabb szakaszokat is csinálni, szándékosan később , erőteljesebben fékezni....és az eredmény nem maradt el, fényesebb, egészségesebb a hátsó féktárcsa állapota....

Azért furcsa számomra, mert más autónál ilyet eddig nem tapasztaltam....arra tudok gondolni, hogy az autó hangolása más.....Ha ez a megoldás, ám legyen, az eredmény nekem ++++++++++++++++

Gyuri0123 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 67774

Az enyém 2020-as eHEV. Nekem sem megy a hanghívás, sem a hang alapú keresés a navigáción. Ez ilyen, sajnos. Android Auto hibája. Talán egyszer javítják 

Előzmény: Lai44 (67771)
Pityus53 Creative Commons License 2022.12.03 0 0 67773

Nekem akkor szerencsém van egy Samsung S7-es készülékkel.

Az elején a bemondott és rögzített neveket bemondásra lehet hívni.

Van ahol fénykép is megjelenik híváskor.

Előzmény: h.c.s (67772)
h.c.s Creative Commons License 2022.12.03 0 0 67772

Nem csak a hondára, hanem elég sok márkára jellemzőek ezek az android kompatibilitási problémák. Nincs ez még jól kitalálva, a szabvány se egységes. Egyik telóval jó, másikkal nem. Nem tudsz ellene tenni semmit.

Előzmény: Lai44 (67771)
Lai44 Creative Commons License 2022.12.03 0 0 67771

Honda Jazz e-HEV hibrid Elegance  autóm van 2022 évjárat.  Problémám a hanghívás gombbal. Senki sem tud segíteni még a Honda.hu sem.

Ha Apple iphon készüléket csatlakoztatok, akkor a hanghívás korrekten működik.Nem kell USB csatlakozás.

Ha android Samsunggal használom, akkor nem működik a hanghívás. A tükrözéshez USB csatlakozás szükséges.

Van-e valakinek erre jó tanácsa, mit tegyek. Várom a segítséget.

laca1313 Creative Commons License 2022.11.26 0 0 67770

Érdekes konstrukciós hiba, mert a műanyag szerepe éppen a fém védelme lenne, amit el is látna, ha a műanyag dob bélés egy-két centivel hosszabb lenne és rálógna ennek a tetejére. Így viszont pont az ellenkezőjét csinálja, mert a sár, víz, éppen aláfolyik és ott is marad hogy dolgozzon. Ott a műanyag alatt csak nagyon lassan szárad ki, tehát addig küldi a rozsdát. A hátsó doblemez és a sárvédő között meg valószínűleg ugyanazt a rossz tömítőanyagot használták, ami a hátul a tető és a "c-oszlop" találkozásánál megreped és szépen beengedi a vizet a csomagtartóba. A doblemeznél is előbb a tömítő anyag öregedik el, majd a két lemez közé bejutó víz és sár, elkezdi szét nyomni a két lemezt. Árulkodó jel, ha a sárvédő befelé hajló pereme már nem sík, hanem elkezd hullámosodni. Akkor már a kettő között dolgozik a rozsda, amit simán már nem lehet helyrehozni. Én ugyan megpróbáltam kipucolni, lekezelni, lefesteni, de nem sokáig bírta. Nem úsztam meg a lakatoltatást.

Előzmény: extempore (67769)
extempore Creative Commons License 2022.11.24 0 0 67769

 

 

 

Itt a delikvens...tavaly sikerült elhagynunk belőle a belső patentot...vajon csak megadta magát,vagy már tényleg kezdett kirohadni?

(Tavasszal alaposabban körül kell nézzek ott én is!)

Az már feltünt nekem is,hogy remekül beleköt a sár,piszok...alatta meg elég nehézkes kipucolni!

 

Ilyen idős autóknál már minden évben kezd előjönni valami javításra való...

De még mindig az egyik legmegbízhatóbb! :)

Akárcsak az újabbak! :)

 

https://www.blikk.hu/eletmod/tippek/itt-a-tiz-legmegbizhatobb-hasznalt-auto/tell7z2

Előzmény: laca1313 (67768)
laca1313 Creative Commons License 2022.11.24 0 0 67768

Szia!

Nézegettem én is ezt, de nem tudtam eldönteni hogy hasznos vagy káros.

A hátsó kerékjárat elejében van egy gyári műanyag betét, ami szerintem többet árt mint használ, ugyanis befolyik alá a sár és rendesen ad a lengőkar rögzítési pontjának. Mindenkinek ajánlom, hogy aki hasonló korú Jazz-t akar venni, az oda pillantson be, mert érdekes dolgokat rejt.

Mi ugyan újonnan vettük és rendszeresen átnéztem és javítgattam, festegettem a zűrös helyeket, de oda későn néztem be és meg is gyűlt a bajom a rozsdával.

Ami még necces, az a hátsó kerékív és a doblemez találkozása (ezt javíttattam most) és nem árt megnézni a hátsó fékcsöveket is, mert van egy szakaszuk ami csak horganyzott és azt hamar megdolgozza a téli sólé.

 

Előzmény: extempore (67767)
extempore Creative Commons License 2022.11.24 0 0 67767

Ezek szerint többféle megoldással is orvosolható a probléma,lényeg hogy sikerült megoldani!

Talán erősebb rögzítés a csavaros,ha vki esetleg ilyen gumi sárvédőt szerel fel még oda.

Alin találtam többféle ilyen utángyártott izét...de ki tudja mennyire követi a karosszéria ívét és véd a sártól?

Mert ebben a dzsuvás meg majd latyakos időben szépen beteríti a sár az első ajtók alját meg a hátsó lökhárító sarkait...

 

https://www.aliexpress.com/item/4000106926381.html?spm=a2g0o.productlist.main.91.d7dc430cQPzg4z&algo_pvid=379f76bd-0f80-4044-87bb-5ba7c1af7e47&algo_exp_id=379f76bd-0f80-4044-87bb-5ba7c1af7e47-45&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2210000000276390027%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21HUF%2119087.27%219925.42%21%21%21%21%21%402102196716692744083653182d0716%2110000000276390027%21sea&curPageLogUid=hkbqBdg9suhb

 

Valakinek van ezekről vmi tapasztalata? Semminél jobb vagy gagyi dizájnelem,ami alá befolyik a sár és csak rohasztja az autót?

Előzmény: laca1313 (67766)
laca1313 Creative Commons License 2022.11.23 0 0 67766

Köszönöm mindenkinek a segítő szándékát, megoldódott a probléma. Egy kicsit feljebb még volt egy ilyen rögzítő a sárvédőben, úgyhogy az alapján kerestem és találtam ezt:

https://www.delman.hu/Honda-Patent-lokharito-szigeteles-karosszeria-90682SEA003-9843187

Sima bepattintós de négyzetes alakú műanyag.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!