Hello!
A 13 év azért szerepel mert ezzel a hozzászólással indult a topic 2! éve.
(Csak bemásoltam,nem hiába..)
Különben nekem is ez a véleményem; a MANTA=gyönyörűség!Nekem is volt !
dRm is back!
Nahát én lennék pl egy Manta tulaj :-))) Valóban olyan autó a Manta, amibe bele lehet szeretni, de van egy-két dolog, amiben helyesbítenék: Az utolsó Manta 15 éve gurult le (1988), a motorok 1.2 - 2.0 ig terjedtek (2.0E - injektoros volt a legerősebb 110Le). A 2.2 Rekord, a 2.4 Omega, a 3.0 Senator motor. De ez még részletkérdés...Az igazi, amiben javítani szeretnék, hogy Igenis dicsekedésre méltó a Manta. A külső az vagy tetszik valakinek, vagy nem, de a motor tényleg nem rossz. Igaz, nincs benne végtelene lóerő, viszont nagyon nyomatékos motorok. Csak hogy egy meghökkentő példát említsek: 2.0S (kéttorkú kartbi) 153 Nm vS. Honda Civic 1.6 VTi 156Nm. Jól láttok, 3 Nm különbség van, és mindehhez a Hondának El kell forognia 5-6000-ig, a Manta mindezt leadja 3800-nál. És ha nem is egy Ferrari, de azért kevés olyan 20éves autót lehet látni az utcán, aminek a tulajdonosa nem fél odaállni egy mai autó mellé versenyezni...Ne adj' isten, még ki is röhögi :-))))))))))
Én büszke vagyok rá...És ha figyelembe vesszük, hogy hány éves, szerintem mindenki büszke lehet rá...
Luxi MFP válasz erre | adatok | e-mail 2001-01-01 20:48:50 (0)
Az Opel Manta kicsit furcsa autó. Jellegzetes, kissé lendületes külseje (ne felejtsük el, hogy az utolsó példány is kb 13 éve gördült le a futószalagról) nem sportkocsit takar: motorját és futóművét az Asconától és a Rekordtól kapta, rugózása túl puha, motorjai (1.3 - 2.2) legalábbis nem kiemelkedőek (2.0i - 110 PS, ezzel ugyan szégyenkezni még nem kell, de dicsekedni sincs miért). Semmi 3-4 betüs technikai csoda nincs benne, még a 16 szelepes motort is csak egy nagyon korlátozott példányszámú széria kapta meg (Manta 400). Néhány tulajdonsága miatt azonban kilóg a mai tucatautók közül, ilyen pl a gyári spoilerezés, keret nélküli ablakok, hosszmotor elöl, hajtás hátul, tágas motortér (könnyű szerelhetőség), stb...
Én még nem nagyon találkoztam olyan Manta tulajjal aki nem szereti az autóját, van aki csak közlekedik vele, van aki tuningolja (3.0 turbo), van aki építgeti és mellette tart mászkálós autót, de valamilyen formában mindenki kötődik hozzá.
Nagyon kevés olyan autótípus van, amelyek gazdái köszönnek, ha találkoznak az úton, a Manta ilyen. Az én esetemben első látásra szerelem volt, Sciroccoért mentem az autópiacra és Mantát hoztam el, korábban éppen csak látásból ismertem ezt a típust, senki nem mondta, de mégis automatikusan intettem mikor szembejött egy másik Manta, és ez a köszönés mindig kölcsönös, akár fiatal srác, akár középkorú nő ül benne.
Németországban a Mantások külön állatfajt képeznek még Mantás viccek is vannak...
Kíváncsi vagyok van-e itt a Fórumon Manta tulaj, és egyáltalán, mi a vélemyénetek erről az autóról.
(NYOMTAM' EGY FRISSÍTÉST,HÁTHA ÚJRAINDUL A TOPIC!)
szasz
olyan nincs ami nem fogyasz de megy az már megközelitené a perpetomobilt
a haverom monza-ja zabál atlagba 15l. de az 3000 ccm automata és finom voltál a lábaddal :)))
Amig 15 liter alatt marad, addig elhitetem magammal, hogy nem eszik sokat :) Hát tehetek én róla, hogy nem tetszik, ami keveset eszik? Vegyen pl. Lupot, akinek hét anyja van:)
CapriFun: Hmmm... Azért nem mondhatném, hogy a Caprik nem tetszenek :) Szép fekete Capri, két oldalt küszöb mellé kivezetett kipufogóval, lángnyelvekkel... :)))