Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 3 napja 0 1 106811

trükkösen. Például:

Szigorúan ötletelés..

A hely kevés, viszont Kőfelső fontos megálló.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106810)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 0 106810

Kőbánya felsőre buszt/trolit bevinni?

Hová, hogyan?

Előzmény: névtelen (106803)
1047 005-2 Creative Commons License 3 napja -1 0 106809

Hamarosan újabb igazolás kerül napvilágra,a svédektől bérelt Diesel mozdonyok kapcsán.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106655)
John Howard Creative Commons License 4 napja 0 2 106808

"A Vaspálya utca nem igazán kőbányai téma, ott a gyárakat kell tudni elérni kintről is és bentről is, de aligha az Izabella utcából akarnak az EGIS-be tömegek utazni, szóval én a 73-as kihozatalának sem látom sok értelmét."

 

EGIS helyett a Richter Gedeonra gondolsz alighanem.

 

"A zuglói résznél az új 81-es Csertő utca felé való járatásának lehet értelme, de ez esetben az ONd vezér útjai kerülő miatt menetidő növekménnyel kell számolni, ami nem nagyon szerencsés, ha az újonnan lefedett részről szeretnénk sok utast elhozni."

 

Pedig de. Semmi értelme nem lenne az Örsről _közvetlenül_ a Gvadányi utca felé menni, hiszen pont hogy a lakótelep belsejéről, az Ond vezér/Szentmihályi út felől lehet remélni plusz utasokat harántirányban. A Vezér utcára viszont valóban semmiképpen nem kellene a maihoz képest többlet kapacitás.

 

 

Előzmény: Zugbegleiter (106807)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja -3 4 106807

A kőbányai részével egyetértek. Igazából a X. kerület belső/felső/"hegyes" részének közlekedését a 85-ös és a 95-ös busz kiszolgálja, a maradék a sallang. Többre, másra pedig nincs igény. Ha a 85-95 valamelyike trolisodik, annak van értelme, a vonalakat kettévágni vagy pedig melléjük pluszként trolit kivinni értelmetlen. A 95-ösnél ezt annyival árnyalnám, hogy ott Óhegyig van értelme egyben tartani a vonalat, onnan kifelé megoldható egy másik, helyi érdekű viszonylattal, ami adott esetben pl. a Gergely utcát is ki tudná szolgálni, ha utóbbit nem tudjuk egy nagy levegőt véve elengedni.

A Vaspálya utca nem igazán kőbányai téma, ott a gyárakat kell tudni elérni kintről is és bentről is, de aligha az Izabella utcából akarnak az EGIS-be tömegek utazni, szóval én a 73-as kihozatalának sem látom sok értelmét.

 

A zuglói résznél az új 81-es Csertő utca felé való járatásának lehet értelme, de ez esetben az ONd vezér útjai kerülő miatt menetidő növekménnyel kell számolni, ami nem nagyon szerencsés, ha az újonnan lefedett részről szeretnénk sok utast elhozni. Másrészt mára a 80-as két vége eléggé arányos lett, nincs igazán értelme a Füredi lakótelepre többlet kapacitás vinni. (Igaz, ez a Vezér utcai részre is fennáll.)

 

A 74A Mexikói úti kapcsolatának feladásával viszont nem lehet egyetérteni, reggeli csúcsban nagy szükség van rá (A Kacsóh felüljáró dugulása és a 74-es BE irányú Amerikai úti megállójának rossz elhelyezkedése miatt), egyéb időszakban tényleg felejthető többé-kevésbé. Egyébként is a sok trolifejlesztés mellett azért ott van az M1 metró, amely fedi a megadott Podmaniczky utcai irányt. Két okból is. Egyrészt: a Podmaniczky utca túlsó felén a pályaudvar van, az Andrássy és a Podmaniczky közötti tömb nagyobb fele pedig elérhető az Andrássy útról is. Másrészt: a 72-es troli Nyugati pályaudvari megállója csak félig tekinthető a Nyugati pu. és az ott lévő átszállási kapcsolatok elérési alternatívájának. Végezetül pedig az ily módon létrejövő 81-es vonal és az M1 közötti átszálló kapcsolat a Széchenyi fürdőnél szintén kellemetlenül messze van.

Előzmény: Dénes Balázs (106806)
Dénes Balázs Creative Commons License 4 napja 0 6 106806

A lehetőségek tárháza már most is nagyobb, mint korábban volt, és ha jönnek újabb önjáró trolibuszok, akkor még széleseebbre nyílik ez.

Kezdjük a Pongrác úttal: igen, ez nálam is kicsit izzadtságszagú, csak mert van vezeték egy szakaszon, akkor már menjen arra troli is. Nos... ha mindenképpen trolibuszt szeretnénk arra vinni, az utolsó, amit oda tolnék, az a 75-ös llenne. Annak a vonaláról nagyon nem egyszerű arra tekerni a járművet, sem útvonal, sem felsővezetéki infrastruktúra szempontjából, de legalább még zavarosabbá válna a Puskás csomópont környéke.

Én legszívesebben a 73-ast tekerném oda, felsővezetéki kapcsolat adott, a Keleti terminált legalább tehermentesítené, és lényegesen belvárosibb kapcsolatot adna Kőalsónak, mint a 75-ös (oké, tudom, onnan vonat is megy a Nyugatiba, touché :)))

 

A zuglói trolihálózat már régóta újragonsolásra érett: az új 81-es nem rossz gondolat, de én biztos nem a Vezér utcán vinném végig, sokkal inkább az Örstől a 80-as vonalán (Ond vezér - Szentmihályi - Csertő), majd a Zsálya utca megállótól "egyenesen" tovább a Gvadányi útra, onnan pedig adott a Miskolci utcai irány. Az indok egyszerű: lényegesen nagyobb utasforgalom van a lakótelep sűrejében a mai 80-as útvonalán, mint az annak szélén - és buszokkal is kiszolgált - szélén.

 

Az már egy másik kérdés, hogy a mai 82-est, vagy az új 81-est lenne jobb átvinni a Kacsóh felüljárón: a mai 74/A Mexikói úti szerepében, vagyis az Ungvár utca kisföldalattira ráhordásában kevés potenciált látok, ráadásul ha az Ungvár utcából mindkét belvárosi irányba (Károly krt. és Nyugati pu.) felé is lenne trolibusz, akkor még jobb eljutási lehetőséget adna annak a lakótelepnek. Talán emiatt sem bántanám a mai 82-est (max annyiban, hogy minden kocsi közlekedjen le a Mexre, ne bohóckodjunk tovább 82/A-val), és az új, "Miskolci utcai" 81-est vinném át az Állatkert felé.... de legfeljebb csak a Nyugatiig, ott van egy érdemi utasszámlépcső a forgalomban.

Előzmény: Zugbegleiter (106776)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 3 106805

OFF

 

Igen, először kb. 16 évvel ezelőtt merült fel bennem a gondolat, akkor még annyi utasa volt a két járatnak, hogy úgy gondoltam az átvariálással annyi utast nyerne, hogy lehet csuklósításban is gondolkodni.

Mai szemmel eléggé megmosolyogtató ez a gondolat ebből az időtávból. :)

 

Alapvetően azt gondolom, hogy tényleg megérett az egész hálózat egy átgondolásra, csak nem szabad, hogy ad hoc, gombhoz a kabátot megoldásban gondolkodni, és a politikát sem ezzel kellene kiszolgálni.

 

ON

Előzmény: névtelen (106803)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 4 106804

Ami szerintem még számít, az Kőalsó tömegközlekedési elvágó hatása. Nem egy jó átszállóhely, sok esetben hosszú, sok lámpás gyaloglásokkal.

 

Alapvetően igazad van, ennek okai viszont inkább a környék fejlődésében (vagy inkább visszafejlődésében) keresendő.

 

Kőbánya alsó ezen felül egy nagyon fontos külső közúti csomópont, nem is véletlen ez, hiszen a legközelebbi különszintű átkelési lehetőség kifelé jelenleg a közel 3 km-re lévő Sibrik felüljáró, míg a másik irányba a közel 2,5 km-re Kerepesi út, ehhez jön az ehhez igazodó egyéb úthálózat annak minden hátrányával.

 

Ott végállomásoztatni még egy járatot (75), főleg a kevés átmenő (95) járat árán nem tűnik jó ötletnek.

 

Ebben is egyet tudok érteni veled, a fő probléma, hogy értelmesen tovább vinni Kőbánya alsótól szerintem a jelenlegi álláspontom az, hogy csak súlyos érdeksérelmek árán lehetne, vagy jelentős túlkínálat árán.

 

 

Ha már troli hosszabbítás, akkor inkább a 72-es: Kőbányai út - Gyömrői - Köki, a Gyömrőiről nem jó a kapcsolat a belváros felé (most van egy 217E, ritkán és csak csúcsban).

 

A Gyömrői út és a Vaspálya utca érintett szakaszán kevés a lakófunkció van, inkább az ipar és a logisztika a jellemzőbb, és emiatt az utazási igények viszonylag szűk idősávra koncentrálódnak, a Gyömrői belső szakaszának és a Vaspálya utcának ennek ellenére talán pont ez az ötlet lenne a legjobb.

 

Viszont ezzel előkerül a Kőbányai úton a jelentős túlkínálat. Én érzésre kicsit soknak gondolom, hogy ott a villamos, ott a trolivá konvertált 9-es busz, és mellé még egy meghosszabbított 72-es vagy 82-es vagy mindkettő troli, egész egyszerűen sok. Továbbá a Kő alsóig meghosszabbított 75-ös troli általad említett problémájára még ez sem ad megoldást.

Előzmény: névtelen (106799)
névtelen Creative Commons License 4 napja 0 1 106803

off:

most látom, hogy a 117-185 összekötés benned is felmerült, nekem is régi gondolatom.

A fő kérdés ezzel: a mellék irányokat (Tavas u, Sportliget) kell-e kiszolgálni, vagy többet érünk azzal, ha megy a fő irányon Újhegyen, a vonal végén meg megad más kapcsolatokat is.

Olyan gondlatom is van, hogy Óhegy után akár Kőfelső vasútállomásra, vagy az Örsre is mehetne, hogy ne teljes körjárat legyen.

Nem tudom, mi a jó megoldás, mely kapcsolat fontos vagy nem, de az biztos, hogy ez egy elég komplex dolog, nem feltétlen egyértelmű a jó megoldás.

 

Előzmény: Il Leone (106794)
névtelen Creative Commons License 4 napja 0 0 106802

Annak nem sok értelme lenne, hogy ez a 73-as körjárat kihagyja a Kökit, ami fő célpont, pl. Újhegyről is, Óhegyről is.

Nem egyszerű ennek a területnek közösségi közlekedéssel való kiszolgálása..

Előzmény: Elem05 (106798)
Elem05 Creative Commons License 4 napja 0 0 106801

Természetesen a hozzászólás elküldése után jutott eszembe, hogy a Nyugatinál - most még - van amúgy végállomás, így ha arra a szakaszra épülne vezeték, illetve Kőbánya alsóig, és a pihenős végállomás oda kerülne át, akkor az újhegyi részt valóban körjáratként meg tudná tenni, továbbá Kőbánya alsótól 8 kilométer önjárásra lenne szükség, amit talán még a mostani járművek is tudnának abszolválni, az újonnan érkezők pedig mindenképp. 

Előzmény: Elem05 (106798)
névtelen Creative Commons License 4 napja 0 1 106800

A 95-ösnek a metróra hordó szerepe fontos, ezt nem venném el.

Előzmény: Elem05 (106798)
névtelen Creative Commons License 4 napja 0 2 106799

Nekem is kicsit eszementnek tűnik ez a terv így, olyan térkép-rajzolósnak.

 

Ami szerintem még számít, az Kőalsó tömegközlekedési elvágó hatása. Nem egy jó átszállóhely, sok esetben hosszú, sok lámpás gyaloglásokkal. Ott végállomásoztatni még egy járatot (75), főleg a kevés átmenő (95) járat árán nem tűnik jó ötletnek.

 

Ha már troli hosszabbítás, akkor inkább a 72-es: Kőbányai út - Gyömrői - Köki, a Gyömrőiről nem jó a kapcsolat a belváros felé (most van egy 217E, ritkán és csak csúcsban).

Ha meg sok a lé, akkor: 85 legyen troli, de akkor mi lesz a 85E-vel?

 

A 185-öst a 117-essel lenne érdemes összekötni és az útvonalát egyszerűsíteni, ott ahol van utas, pl Kőbányán az észak-déli kapcsolat elég szegényes, tömegközlekedéssel. Pl, Kőalsó-Gyömrői-Újhegy-Óhegy-Örs. Vagy, más irány, van Kőbányán feltáratlan irány , szóval lenne hely a teljesítménynek, szerintem.

Előzmény: Il Leone (106794)
Elem05 Creative Commons License 4 napja 0 2 106798

Ha már mindenképpen trolit szeretnének Kőbányára, szerintem a legnagyobb fantázia a 73-as troliban lehetne a következő útvonalon a Baross térről: Kerepesi út - Pongrácz út - Kőbányai út - Kápolna utca - Óhegy utca - Kada utca - Harmat utca - Sibrik Miklós út - Bányató utca - Újhegy ltp. vá. - Tavas utca - Harmat utca - Sibrik Miklós út - Mádi utca - Kada utca - [...] - Baross tér.

 

Csúcsidőn kívül a laptáblákon szereplő időadatok alapján nagyjából 40-45 perc alatt tudná megtenni az Újhegy - Nyugati távot, a Puskás kb. 25 percre lenne Újhegytől. Árnyalja a képet, hogy hétköznap 16 óra körül a 95-ösnek 12 percet ad Puskás és Kő alsó közé, a 73-asnak 3 perccel ad többet a Nyugati és Keleti közé jelenleg. A Pongrácz út valóban egy zavarérzékeny elem, de sokkal jobb lehetőség nincs szerintem. 

 

Ehhez a fejlesztéshez illene drótot is húzni, bár véleményem szerint minden komolyabb trolis fejlesztés igényelné (lásd 83 Népliget), emellett Újhegyen egy tartózkodó is szükséges.

 

A 117-es és a 185-ös busz kiváltható lenne, a Mádi utca újhegyi részének kiszolgálását - már ha ez tényleg fontos - átveheti akár a 195-ös vagy a 268-as busz.

 

Újhegyen a körjárati jellegel lehet vitatkozni, mellette szól, hogy így a lakótelep minden megállóját érinti, hátránya, hogy a kerület két sarkát eltérően szolgálja ki. 

Előzmény: Il Leone (106794)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -1 2 106797

Nem, de valami tűzközeli nagyokos tényleg ott nyaralt és ennyit sikerült neki hazahozni...

Előzmény: Obus (106780)
Dénes Balázs Creative Commons License 4 napja 0 2 106796

Pótcselekvés, semmi több.

Előzmény: Obus (106780)
Dénes Balázs Creative Commons License 4 napja 0 0 106795

Ahogy látom, pengették a húrokat :)))

Előzmény: John Howard (106791)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 4 106794

Az meg kinek lenne jó? Az aztán tényleg hazavágná a X. ker közlekedését teljesen.

 

Ez azt jelentené, hogy kb. a mostani 185-ös útvonalát használná a Sibrikig, onnan meg gondolom a 85-ös buszét. Mivel troli ezért gondolom nem járna ritkán.

Érdekes, hogy a buszos topikban pont azon ment a vita, hogy a 185-öst pótlás nélkül kellene megszüntetni, mert annyira nincsen utasa.

 

Na szóval vissza a lényeghez.

 

Szóval a KöKi-ig meghosszabbított 75-ös troli az Ó- és az Újhegyi lakótelepen azt jelentené, hogy egy gyenge iránynak lenne adva még nagyobb kapacitás.

Gondolom a BKK agytrösztjei azt gondolják, hogy aki eddig az Örs vezér terére ment a 85-el, az majd most a trolival a Puskásig fog menni, vagy még tovább, csakhogy a Pongrácz csúcsban mindkét irányban áll, és a Kerepesi belső szakasza sem az a haladós dolog a buszsáv ellenére sem.

Ennek a hosszabbításnak a hatására a 185 menne a levesbe (Sportliget és Mádi utca érintett szakaszán ugrott a tömegközlekedés, és most ne nyissunk róla vitát, hogy számit-e vagy sem), a 85-ös vélhetően jelentősen ritkulna, mert azért Óhegyen és Újhegyen a troli által megjelenő plusz kínálatra nem nagyon lenne szükség.

 

Nem is értem, hogy kinek a fejéből pattanhatott ki ekkora marhaság.

Előzmény: 18-09 (106792)
nemeza Creative Commons License 4 napja 0 0 106793

A szín stimmel XD

Előzmény: IZé (106790)
18-09 Creative Commons License 4 napja -1 0 106792

Újhegyi lakótelep érintésével. 

Előzmény: nemeza (106775)
John Howard Creative Commons License 4 napja 0 0 106791

Megint koncert van az Arénában? ;-)

Előzmény: IZé (106790)
IZé Creative Commons License 4 napja 0 0 106790

A210 820 08 21 Creative Commons License 5 napja -1 4 106789

Előzmény: John Howard (106786)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 9 106788

Első körben javaslom, minősítsük át közlekedési szabálysértésről közérdekű üzem működésének megzavarására...

Előzmény: John Howard (106784)
Közlekedésguru Creative Commons License 5 napja 0 0 106787

Ebből annyi az igaz, hogy a dülöngélésre hajlamosabb Solarisok inkább a 70-esre kerültek át a 78-as helyett. Az önjárásnak semmi köze ehhez.

Előzmény: Zugbegleiter (106783)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 1 106786

:-)))

 

(Akartam is írni, hogy a beparkolás nem csak a vezetékes trolibuszoknak gond, hanem az önjáróknak is, meg a pótlóbuszoknak is, meg az úthengernek is - bár utóbbinál azért van remény a továbbhaladásra...)

Előzmény: division by zero (106785)
division by zero Creative Commons License 5 napja 0 6 106785

Pl így :-)))

Előzmény: John Howard (106784)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 4 106784

A beparkolásokat másképp (=drasztikusabban) kellene megoldani. A 78-ason, és a 74-esen is...

Előzmény: Zugbegleiter (106783)
Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja -1 1 106783

Az az indok, hogy a sok beparkolás miatt kell 78-ra az önjáró. De hát a 74-esen legalább ugyanannyi beparkolás van, ha nem több. Igaz a 74 a Kertész utcán át ki tudja kerülni a szűk részt.

 

Előzmény: John Howard (106782)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 5 106782

A 78-ason - pillanatnyilag - luxus, hogy minden kocsi önjáró, semmi nem indokolja*. A 74-es meghosszabbítása a Deák Ferenc térig évek óta indokolt lenne.

 

* Ha csak az nem, hogy a Dembinszky utcai "kiálló" váltó évek óta rossz, összetereli az áramszedőket, így itt - érthető módon - önjáróban áll ki Keletihez minden 78-as. Talán meg kellene javítani a váltót...

Előzmény: BX 59-76 (106781)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!