Nem igazán kivehető a fénykép, de azért van egy tippem: Egyes Thorens lemezjátszókhoz adtak egy kis sablont, amivel a különböző hangszedők helyzetét lehetett beállítani, hogy a tű a megfelelő helyen legyen.
no mi ez? kaptam, de nem tudták megmondani. én mint tojáshélyas hifis, csak tippelni tudok. esetleg tűnyomást ellenőriz??? mérni nem tud,mert skála nuki... szal mie??
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
ezért törtem én is fejem, hogy most a futóműtől izoláltam jól el, vagy csak a gumi volt. Egy bizt, így jobb. a lebegés pedig nem annyira lebegés, mert azért 3 nagyobb darab filc-darabot használtam, kb 4*4cm es darabokat. ilyen méret esetén már nem tapasztaltam a lemezek lehajlását. Volt másik játék régen, azt 3 db 5mm*5mm-es apró koronggal próbáltam,de akkor nagyon "lebegett" a lemez(behajlott). Ráadásul a dinamika úgy rosazbb volt, mint a gumival. ekkor hagytam rajta a gumit. Egyenlőre még elhamarkodott lenne megmondani mi is a nagyon nem jó, ráadásul most kissé életre kelt. várnom kell kicsit,amíg megint kezd idegesíteni. (plusz még a mullard-ok nincsenek bepakolva az előfokba)
Leginkább a gumialátét gáz. Nemcsak a középtartományra nyomja rá a (gumi)bélyegzőt, de leginkább a mélyebb hangok dinamikáját zagyválja össze azzal, hogy - keménységétől vagy lágyságától függően - "visszarúg". (Gumialátétként talán egyetlen elviselhető darabot hallottam, ez a "Stat-o-Matic" nevű antisztatikus lemezalátét, amely nem is tiszta gumi, annál keményebb és elektromosan vezető anyag. Ennél is van, de minimális a "visszarúgás", viszont nem töltődik fel sztatikusan a lemez, amikor lekapjuk a tányérról...)
A "majdnem levegőben lebegő lemez" azonban majdnem olyan ciki, mint a "visszarugdaló", pont a "lebegés" (és rezgés) miatt. Igaz, így legalább kicsit "ellebeg" a futómű, állvány stb. problémáitól.
no akkor mesélek. tegnap nem bírtam tovább, úgy idegesített az lp hangja. előzmélny volt, hogy gaboczánál hallgatóztunk pénteken. azóta valahogy nem akart otthon valami máz eltünni. Az eddig jónak tűnő lemezalátétet kiszedtem. elővettem 3 filcdarabot és láss csodát. eltünt középről a maszat. nemtom fémtüsivel mi lenne,az nincs otthon. kérdés, hogy ezzel mit bizonyítottam?! a futóművem,esetleg alatta a polcrendszer nem kafa, vagy csak egyszerüen a gumialátét ennyire gáz. egy bizt, a majdnem levegőben lebegő lemez fellélegzett.
Köszönöm a kimerítő felvilágosítást.
Akkor érdemes próbálkozni régebbi újrakiadásokkal is.Az eredetiekből meg úgy látom antikvitás lesz,
amilyen árakat megadnak érte.
A Classic Records, Speakers Corner, Analogue Productions biztos full-analóg. Az OJC-kiadványok (Miles, Coltrane stb.) szerintem digitek - függetlenül, hogy D vagy US préselések (azért ez nem 100%).
A használt piacon pedig minden analóg a 80-as évek előtt.
Mosaic: Nekem nem futja rájuk, így annyit mondhatok, eddig csak pozitív véleményeket hallottam, kivéve a Parker/De Benedetti dobozt - ott is max. annyit, hogy azok szerint, akiknek oda-vissza megvan az életmű, nem érdemes megvenni. Azt hiszem mind analóg.
Más sorozatok: A Time-Life kiadó leginkább az áruházi turkáló féle kínálatáról ismert (Örömóda, Elvis stb.). Az LP-korszakban is hasonlókban utazhattak, csak kicsit színvonalasabban: Volt egy Giants Of Jazz c. sorozatuk, nekem az Armstrong doboz van meg. 3 LP egy robosztus dobozban, plusz egy igen informatív füzet (egyik fele egy volt Prestige-producer írása L. A. pályafutásáról, másik fele a N. Y. Times jazzkritikusának kommentárjai minden egyes számhoz, tucatnyi fotóval minőségi papiron). Az anyag döntően 20-as - 30-as évekbeli, csak 4 szám '40-'50 körüli, a közreműködők között többször is feltűnik Teagarden, Hines, Bechet, egyszer Hawkins ill. B. Smith is. A jazz-ben meglehetősen járatlanként, a dobozban lévő hallgatni- és olvasnivaló nekem igencsak megfelel. Egyébként, ezt kifejezetten soft verdict kedvéért írom, az albumot a Concerto-ban vettem pár éve (féláron) 1200 Ft-ért - szinte hibátlan állapotban.
Ameddig egy Rega Super Elys /MM/ hangszedőt használtam, addig nagy sok sercegésben volt részem. Mióta egy Ortofon MC15 van a lánc elején a lemezek döbbenetesen elcsendesedtek.
"Hol vegyek vinylt Pesten?"
www.vinilcenter.hu
Concerto (VII. Dob u. 33.)
Newport (Nagykörút, Podmaniczky u. körül)
Múzeum krt 7.
CD Bár (VIII. Krúdy Gy. u.)
Rózsavölgyi
Zenei Antikvárium
VII. Paulay E. u. eleje
"Milyen kiadást vegyek (jazz)?"
Budapesten azt, amit kapni lehet.
Hiába, hogy egy új 180 gr-os digitally remastered Coltrane/Impulse 7000 fölött/körül drága, az alternatívája - esetleg - egy régi (EQ, kompresszió) karcos, lehasznált borítós kiadás a Newport-ban - 4-5 ezer körül.
A hifihez hasonlóan, "a" megoldás nem létezik. A régiek gyakran EQ-sak, komprimáltak, az újak rendszerint digitálisak - a borítón általában fel sem tüntetve, mivel mára annyira természetessé vált. A full-analóg "kézműves" kiadások hangja ha rendben is van, az áruk biztosan nincs - legalábbis nálunk.
hát ilyen durva karcok egy lemezen - kattog már az egész vinyltopik!:)
aszem gabócza, át kell térnünk végleg a cd-re: tökéletes hangzás, nincs zaj és pattogás, nem kell mosni és mégis örökké tart!
Yorick2 az MM 1.3 ill. az MM. 1.6 alapján végleg megszűnt ill. törölve!
Kérem az olvtársakat, hogy a személyeskedő offolást az erre rendeltetett két topicban intézzék lehetőleg!