Nem a "szerették" miatt. Annak technikai/anyagi okai vannak, voltak. Egy SSB-s rádió 30-40 évvel korszerűbb technikát követel. A stabilitás okán a nagyon durva körülmények miatt. Ráadásul a bonyolultabb javíthatóság miatt a tábori üzemeltetés is nehezebb.
Azt se felejtsd, hogy a most retró rádiók az 1950-60-as évek technikájára épülnek.
Nagyon sok változós függvények ezek a szorosan vett technikán felül is.
Az UNIDEN kevés termékét saját nevével is forgalmazta. PL. az AR144 közeli rokona a Stali-Grant-Cobra vonalnak. De kicsit más belsővel gyártottak eleve csak 40 csatornás, FM nélküli rádiókat kifejezett USA piacra. Mert ott ma is csak 4W 40 csatorna van és nincs FM.
Persze, az se segít, hogy pl nemcsak a nálunk ismert és népszerű President Grant létezik (az szintén Uniden?), hanem Uniden Grant nevű is, ami pofára inkább az enyémre emlékeztet.
Egyébként, azt hiszem, mégiscsak megcsináltam azt a mikrofont. Bár csak üresben tudtam kipróbálni. "...több a zaj már, mint a jel..."
Gyakorlatilag egy Grant és egy Stalker szerelemgyereke. A vevő Grantból az adó a Staliból jött. A hangrész szintén Grant. A tervező és gyártójuk azonos.
A Superstar 360, egy nagyon klassz rádió, (...és remekül bővíthető, kimaxolható) de valóban rá kell érzeni a kezelhetőségére. Én olyannal kezdtem DX-elni kb 25 plussz éve és nagyon sok jó élményem volt vele.
A mókolás nagy általánosságban a gyáritól eltérő módosítás. Értékítélet nélkül. Finomkodó fogalmazásban testreszabás is lehetne.
De meglepően sok rádió dolgozik minimális belenyúlással. Pláne azok a típusok, amik úgy jók ahogy a tervezője kitalálta. Van ilyen!!!
De van ami már a kezdetektől el van cseszve, ott pláne ment a turkapiszka. Egy Wagner 309-ből sehogy nem lehetett jórádiót faragni. Az is gyakori, hogy a tulaj mást várt a rádiótól mint annak a gyári tulajdonságai és mindíg akad valaki aki okosabb a tervezőjénél. S itt nem a műszervilágítás kék LED-re cserélése szintű átalakítások (mókolás, berhálás, kendácsolás) történtek.
Volt aki a SS360-ba egy Grant kvarcát, teljes hangoló tekercskészletét, varikap diódáit építette át. Tényleg hőstabil lett. De megszűnt a széles elhangolhatóság is. Viszont kellett egy donor, 8-10 munkaóra és szerszámok, műszerek a hozzáértés mellé.
Jó, kérem, mutass bármiből, ami ennyi idős, legyen az autó vagy rádió, olyat, ami eredeti... Persze, biztos van OT-s... 😀
De azért ez a "mókolt"-tól messze van, azt sorry, de nem fogadom el. Ha én belenyúlnék a lengyel pillanatpákával, az mók. Ha Alkaros felújítás közben valamit módosít, az - szerintem - nem.
Főleg, hogy van, aki saját maga alakítja így a gombokat. Bár én is logikusnak tartanám, ha a Fine csak vételre hatna.
Sajnos igen, ez ilyenre lett tervezve. Ez az ára, hogy elhangolható +- 5-6 kHz-el. Ezért is kapod meg annyiért......
Az ilyen hideg-meleg elhangolódást egyébként a nagy gombbal kell utánahúzni, mert nem csak a vételed mászik el, hanem az adód is. Azt is illik visszahúzni. Csak azt nem hallod, csak a partnereid.
Kell hozzá némi gyakorlat mire korrekten tudod kezelni.
Még a közlekedési lámpa is szórja a zavart. FM műsorszóró sávban, CB-n. A többit nem próbáltam. Vagy a helyi vezérlő berendezés okoz interferenciát, vagy nem tudom mi, mert, ha hálózatban üzemelnek, akkor az GHz-es sávban működik.
Azért fm, mert az autóban lévő csak ezt tudja. Vannak fix zavaró pontok (ugyanakkor én pl haladtam át villamosított vasút felett úgy, hogy közben Fm-en ment a beszélgetés. Egyébként 20 kV. 🙂 Pesten 10. A vasút 25.
Aztán, persze, olyan is van, hogy felugrik a zajszimt kilencesre. Régen a hajszárító zavarta a tv-t, ma a lámpa a rádiót... 😀
...de csak itthon van ez a pontozás a távolság alapján és kizárólag a hotelalfában. (ami jó is, meg nem is. Jó mert némi ösztöke pont a kitelepülésre a szorzószám végett, de nem jó, mert állandó feszültségeket képes szülni)
Alapvetően, a kockát, egy nagyságrendi helymeghatározás végett adjuk.
Mert mint Tóni is írta, ez sokkal gyorsabb, egyszerűbb és a rádiósok számára értelmezhetőbb, mint Balatonakarattya lebetűzése.