Kellemes ünnepeket Kívánok, és ha esetleg valakit érdekelne van egy BMA amica 250 eladó a facebook oldalon szétszedett állapotban érték megjelölés nélkül. BÚÉK
Én ma kaptam meg az alkatrészeket . Nem különösebben vadásztam ilyesmire , de mopedautós hirdetésben találtam rá . Engem elsősorban az érdekelt , hogy volt benne egy blokk is ( csak a motoros rész , irányváltó nélkül ) ami tartalmazza a váltót . Ha végre valaha nekilátok annak a dízelesítésnek amihez az egyhengeres motor még tőled származik, akkor lehetőségem van váltós verziót megvalósítani . Ehhez nyilván szét kell vágni a blokkot , de ha van plusz belőle akkor könnyebben megteszi az ember -- ugyanis az esetleges visszaállíthatóság lehetőségét nem akarom elveszíteni .
Egyébként volt benne pár dolog ami miatt megérte : önindító , 55-ös Pinasco henger dugóval , első-hátsó lámpák ( Kore-hoz ) , elektromos ablakemelő , műszerfal , kormánykapcsoló . Ez utóbbi ha jól nézem a Casalini Ydeaval egyezik , ami megnyugtató , mert abból 2 is van a környezetünkben és nem tudnám honnan szereznék .
Én harmadáért vettem , mint amit írtál , de a te ajánlatodban komplett hajtáslánc van : porlasztóval , burkolattal , irányváltó-difi egységgel , féltengelyekkel , kerékaggyal , gyújtáselektronikával és feszszabályzóval -- mert ezek az én csomagomban nem voltak . Ezek alapján tudok kalkulálni az árat .
Az egészet belegyűrték egy koporsó-szerű dobozba , de 41 kg lett ezért meg kellett bontani a csomagot . Futár hozta , nem tudom mennyi volt a feladás .
Már csak az a kérdés mikor jut időm megcsinálni ...
Gondolkodom én is egy ilyen cucc beszerzésén , ha netán nem a BCB motoros Kore lenne a dízelesítés áldozata akkor a másiknak a motorját szét kell vágni . Hogy ne egy ép motort trancsírozzak -- úgy tűnik találtam is egy hiányos és hibás példányt olcsón .
Ha az olajat leengeded ( vigyázz : az irányváltónak és motorblokknak külön olajtere van ) akkor ki tudod húzni a féltengelyeket , csak azt a négy kis csavart kell kitekerni és az alatt zégergyűrű tartja benn a féltengelyt .
A nyáron átépítettem fagyiskocsinak egy Ape 50-et, nálsm maradt a motorja, a difivel és a féltengelyekkel. Gondoltam majd jó lesz valamire, de inkább el kellene azt is adni. A tulaj szerint üzemképes volt az Ape, én nem próbáltam, csak kivágtam belőle a komplett benzines hajtást.
Esetleg van valakinek hozzá javitasi kezikonyve vagy otlet hogy hol keressek.
Illetve keresnek hozzá elsö lokharitot mert ami rajta van elég leélt.
Aha ! Én évtizedek óta foglalkozom ilyen járgányokkal , de javítási kézikönyvvel még nem találkoztam . Ha valami konkrét kérdés merül fel igyekszünk segíteni . Az is kérdés , hogy melyik motor van benne , mert többfélével szerelték ezeket ; a leggyakoribb a Piaggio motor , ez a Vespa Pk50-esből kifejlesztett erőmű , az van az Ape 50-es járgányban . Ha a tiedben is akkor kedvező a helyzet mert ahhoz ( csak a motorhoz ) található anyag .
Az elülső lökhárító eléggé reménytelen szerintem , ha Miska bácsinak ( Apedoki ) sincs akkor meg kéne barátkozni a jelenleg rajta levővel .
Látom eléggé kiterjedt a járműtechnikai érdeklődésed . Én mostanában szándékszom megválni a Renault R-4-esemtől . A Volvo 245 D6-ot még szeretném feltámasztani csipkerózsika álmából és pár évig járkálni vele .
Ja , a középső ? Az nekem nagyon típusidegennek tűnik , sokat mernék fogadni arra , hogy azt valamelyik előző tulaj fabrikálta rá . Ránézésre -- ilyen messziről -- Kispolszkinak saccolnám .
Arról nem tudok , hogy lenne valami határidő a forgalomba helyezésre . Időnként viszünk olyan mopedautót berendszámozni ami majd 10 éve az országban van .
Viszont egyszer a vizsgabázison valami olyasmit mondtak , hogy lényegében csak az viheti vizsgára a járművet aki behozta , vagyis tkp. a külföldi papíros jármű nem adható tovább . Később meg is találtam ezt a passzust a KÖHÉM rendeletben -- most sajnos nem tudom meghivatkozni , mert a gépemen nincs Word , nem tudom megnyitni az erre vonatkozó dokumentumot .
Azonfelül a több kézen átment jármű semmilyen előnnyel nem jár , viszont tágabb teret enged valamiféle tévedésre . Senkinek nem hiányzik , hogy az éber ügyintéző észrevegye : a második magyarországi tulajdonostól a harmadiknak történő eladása során az egyik tanú nem azon a lakcímen szerepel , mit amit a szerződésre írt . Vagyis menj vissza Alsórekettyésre , keresd elő Tóth Mihály pékmestert ( ha még él ) és próbálj vele új szerződést íratni ... Brrr!
Szóval én nem bonyolítanám ez életemet különféle közbenső tulajdonosok papírjaival .
"Ami ez előző magyar tulajdonosokat illeti én több okból nem emlegetném őket , a forgalombahelyezési macerára már olyan (kétnyelvű ) adásvételivel mennék , amelyen csak a köztem és az osztrák tulaj közötti adásvétel látható ."
És ebben az esetben fontos az adásvételi dátuma? Tehát lehet-e egy 1-2 éve behozott jármű akkori adásvételijével most elmenni vizsgáztatni?
mennyire macerás, pontosabban mennyi esèlyem van rá, hogy egy 1995-ös èvjáratú Amicát 250 köbcentist legálisan forgalomba helyezzek?
Az osztrák papírjai megvannak', de èn már a 2. magyar tulajdonosától vettem.
Hát ... de talán már említettem . A jármű normál nagymotorként kerül(ne) forgalomba , így lényegében ugyanolyan papírok kellenének hozzá , mint egy Opel Zafirához . Gyanúm szerint ez az okmány nem elegendő , valamiféle újabb forgalmit fognak követelni , a zöldes-sárgás kartont , az ún. "kutyanyelvet".
Így néz ki :
Aztán persze lehet , hogy valamiért mégi elég ennyi , lásd a 3 héttel ezelőtti hozzászólásom :
Nemrégiben beszéltem egy mopedautó-nepperrel , az valami olyasmit mondott , hogy egy kutyanyelv is elég , ha járgány 2017 előtt került be hozzánk .
Ami ez előző magyar tulajdonosokat illeti én több okból nem emlegetném őket , a forgalombahelyezési macerára már olyan (kétnyelvű ) adásvételivel mennék , amelyen csak a köztem és az osztrák tulaj közötti adásvétel látható .