Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.27 -1 0 44095

OFF

 

Két lehetőség marad, vagy csinálnak újból EURO-nullás klasszik dízeleket, vagy semmit, ha ez lesz esetleg az egyetlen kiút.

 

Ahogy nem véletlenül nőtt meg a kereslet az Alin az Adblue-emulátorok iránt is. Az autós, gazdálkodó menni akar a gépével és tojik az emisszióra. 

 

ON

Előzmény: XANTIi (44092)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.27 0 0 44094

Ma már annyi biztonsági kütymüty kötelező, hogy nem megoldható azok nélkül a forgalmazás.

Előzmény: XANTIi (44092)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.27 0 0 44093

Az se biztos! Sok generátor diódái túl gyorsak, külön rászerelt zavarszűrő kondi kell a csillapításukhoz. Az állandó mágneshez kell utólagos szabályzó, ami analógban nem megoldható. Ha PWM akkor megint rossz a helyzet.

igen sokváltozós dolog egy egyszerű probléma megoldása is.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (44090)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.27 0 0 44092

A fő baj az emisszióval van. A régi mechanikus adagolókkal, befecsi fúvókákkal. A millió kényelmi biszibaszi talán már annyira nem fontos lenne.

Előzmény: _nyunyuka (44091)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.27 -1 0 44091

Volt olyan autóm, az egyetlen elektronika a műszerfalon lévő óra volt. Az izzítórelé is bimetálos volt benne. Semmi se zavarta a vételt.

 

(Ha újonnan lehetne ilyet venni, szalonból, vennék. Gyárthatnák újból, nem érinti a chiphiány) 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (44090)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.10.27 0 0 44090

Mecha diesel allandomagneses generatorral. A benzines gyujtasa is szikratavirozik.

XANTIi Creative Commons License 2021.10.27 0 2 44089

De például a tükörfűtés is impulzus szélességgel szabályzott. A hosszú vezetékei is ontják a zavart. Nagy áramerősségekkel. A CAN-buszos vezérlések szintén körbefutnak, jó antennaként fröcskölve, árnyékolatlanul. Sokszor hallani úton melléjük állva, hogy más autókba is átspriccel a zavar. Ha már nem garos a vas, akkor sem egyszerű a tulajjal megértetni ha utólag kondikat, fojtókat akar beépíteni, beépíttetni valaki.

Egyébként attól is sok függ, mekkora zajt visel el a használó. Nyilván egy S9-es sistergés elfogadhatatlan, de tökéletesen zajmentes soha nem lesz. Az a kérdés, mennyire gyenge adókat fed le a sistergés.

Volt "szerencsém" hallani kézirádióval ilyen vasat. Teljes diagonisztikát lehetett volna csinálni fülre, mert annyi féle-fajta volt a zavar.

Előzmény: Joci469 (44088)
Joci469 Creative Commons License 2021.10.27 0 1 44088

Szia! Ha régebbi az autó, akkor sima elektronikus adagoló van benn. Ott nincs sok zajforrás. Generátor, adagoló, jeladós porlasztó. Nekem személykocsiban van a rádió, és a motorburkolat alá tettem szigetelést, és jobb lett. Ha magasnyomású a rendszer, akkor két lehetőség van. Ha lenyomod a pedált, és fordulat arányában változik a zaj, akkor lehet generátor, vagy az egész befecskendező rendszer. Ha terhelés alatt mész az autóval, a fordulat nem változik, csak lassan, a zaj pedig hirtelen, akkor befecskendező rendszer. Mivel a fuvókák nyitási ideje hirtelen változik. Itt jön amit XANTI mondott. Azt leárnyékolni nem egyszerű, mert az árnyékolatlan vezetékek, és a vezérlő olyan zajt kelt, hogy szinte lehetetlen.

Előzmény: Cesna (44082)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.27 0 1 44087

Hidd el, nem véletlen volt az együttérzés. Szinte megoldhatatlan a gond ezekkel az autókkal. A nagyfokú elektronikai modernizálás sok-sok impulzussal, zavarral. A teljesen árnyékolatlan vezetékekkel egy mozgó zajgenerátor.

Sok más modern kamion is rengeteg zavarforrást tartalmaz. Ez a MAN legendásan nehéz eset.

Ráadásul amíg garanciális, addig pláne kevés lehetőséged van utólagos a zavarszűrésre.

Rossz nyelvek szerint kapható gyárilag zavarszűrt, árnyékolt kábelekkel szerelt is, 16-17 000 Euró felárral. Biztos nem véletlen ez az opció.

Ha te ismersz olyan autóvillamossági szerelőt, aki járatos a hasonló zavarszűrési technikákban akkor mondd el nekünk is, mert sokaknak gond ez. Pláne garanciális vasnál.

Előzmény: BGfromÉ-D (44086)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2021.10.27 -1 0 44086

Elmondom, hogy miért írtam ezeket. 

 

Mert tudom, hogy tudtok. Becsukott szemmel, a számítógépnek háttal állva írtok olyanokat, amikről én azt sem tudom, mi fán teremnek.

Erre jön ez a szerencsétlen, hogy nem jó a munkaeszközében (viszonylag kevesen járnak szórakozásból teherautóval) - "második otthona" - a cb, ti meg elintézitek azzal, hogy "Ez van, mai teherkocsikban nem lehet cb-zni"

Tényleg?.. Az a maradék sokezer cb-s kamionos meg mind Rábával jár... 🙄

 

Lehet, hogy ha elviszi villamosságishoz, az még nem talál semmit. Meg kell várni, hogy "rúgjon a pici"... 😔

Előzmény: BGfromÉ-D (44085)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2021.10.26 -1 0 44085

Ezek milyen szép szavak és milyen jól tudnak esni!... 😏

Ezerkettes Zsiguliban hallottam a nyomkodós rádióból utoljára ilyen forma egyes versenyautó hangot. Valami zavarszűrő hibás volt. Senki sem mondta, hogy "minden Lada ilyen, dobd ki a rádiót..." 

Az a baj, hogy mondhattok neki ilyeneket, mert nem valószínű, hogy talál még egy azonos típusú teherautót, amiben ki tudná próbálni. 

Nem lehet például (tipp) dióda hibás a generátor? Már tápban rosszat ad a rádiónak, és csak járó motornál. 

 

Előzmény: lazadojani (44084)
lazadojani Creative Commons License 2021.10.26 0 1 44084

Szervusz  Cesna !

 

Mielőtt  megöngyilkolnád  magad , (mert  nem kicsi a baj) , tudd  meg a lényeget .

Ebben  az  agyonvariált ,  értelmetlenül  túl elektronizált  világban  nagyon kevés az  egyszerúen , logikusan  működő berendezés !

Az  említett  teherautód  is ide tartozik .  Az  adagoló  befecskendezési  működését  nem  bowden vagy rudazat,  hanem  elektronikai

jeladó  végzi,  ami  körbefossa a  jármű környékét  az észlelt  zavaró jelekkel , amit  az antennád összeszed, és  így jut a rádiódba.

Kiszűrése,  megszüntetése  talán elméletben lehetséges  csak , mert a zavarforrás  árnyékolása, blokkolása  szinte lehetettlen !

Egyszerűbb  feljutni a Himalája-ra  biciklivel .    Két  dolgot  tehetsz :  Válts  mesterséget , vagy  szerezz  be egy  pompás  Roburt !

Azzal  nem lesz ilyen  bajod.

Üdvözlettel : " lázadojani "

Előzmény: XANTIi (44083)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.26 0 1 44083

Fogadd őszinte részvétünket!

Előzmény: Cesna (44082)
Cesna Creative Commons License 2021.10.26 0 0 44082

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy Man TGA típusú teherautó, amelyikben cb rádiót szeretünk. A rádió tökéletesen működik mindaddig amíg nincs beinditva a motor. Amint beindítják a gépjárművet hatalmas zaj jelenik meg a rádióban, a gáz pedál állásától függően. Amennyiben az antenna csatlakozót lehúzzuk a zaj megszünik. Van valakinek valami tapasztalata az ilyen jellegű problémával kapcsolatban. Előre is köszönöm. 

Desert Rat Creative Commons License 2021.10.26 0 1 44081

Így van ez az AE6110-el is, hogy kis dobozba csak mégkisebb hangszóró fér, amitől olyasmi hangja van mint egy kézirádiónak. Tulajdonképpen használható, de jobb eredményt ad egy külső. Ez is lehetne nagyobb, de ennyi hely volt:

Előzmény: XANTIi (44080)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.26 0 0 44080

Jópofa kis dobozos hangszórók vannak. Például a régen mobilkihangosítókhoz készültek.

Persze csodaszer nincs. Sok pici apró részlet valamennyit segít.

Előzmény: BGfromÉ-D (44079)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44079

Értem. Minden szavad. 

Húsz éve dolgozom rádió mellett. Sem a metró, sem a HÉV fülkéje nem tartozik a csendesek közé. Bár éppen megfordíthatom az Albrecht, hogy ne a váltóalagút felé szóljon, hanem felfelé.

De amikor párom még változatlan hangerővel hall engem otthon, nekem pedig az "edzetlen fülem" a talán tényleg rosszul elhelyezett rádióból már semmit sem hall, az nagyobb különbség az általad elmondottaknál. 

Előzmény: XANTIi (44077)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44078

Kijelzon nezve a spektrumot a mar nem hallott allomas is lathato.

Előzmény: BGfromÉ-D (44075)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44077

Az eleve 40 FM csatornára tervezett rádióknak általában igen jó vevőik vannak.  Néha még olyan apróság is segít, ha veled szemben, az arcodba beszél a hangszóró. Jobban érted egyszerűen, jobban tudsz rá fókuszálni.

Előzmény: BGfromÉ-D (44075)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.25 0 1 44076

Nincs mit erősítgetni. Soha olyan nem fordul elő, hogy a rádió miatt nem hallod a partneredet. (Ha nem hibás a rádió!)

Mindig a bejövő zaj erősebb mint a gyenge adó. A rádió csak együtt erősíti mindkettőt. Sajnos nem elég intelligens, hogy a neked kívánatos nyelvű adókat kiválogassa az olasz vagy ukrán üvöltözők közül. Vagy épp egy ótvar biciklitöltő, LED fényfüzér sistergéséből. Mobilban még rosszabb a helyzet a közeli (akár saját autó) zavar források miatt. A modern CAN-buszos autók is termelnek zajt a klasszikus pl. generátor zavarok mellé. Sőt, a partnered ha csendes helyen lakik, sokkal többet hall a világból mint te a városi guzmiból amit ki tudsz vakarni. De a sok rádiózás és rutin segít a hallásodnak finomodni. Amit ma nem értesz, csak sistergés, abból egy rutinos és gyakorlott rádiós levesz egy komplett riportot. A hallgatást is meg kell tanulni.

Jobb amatőr rádiók DSP hang kezelése képes javítani az érthetősége valamennyire. ha jól tudja paraméterezni a gazdája és megérti a kezelésének trükkjeit.

 

Előzmény: BGfromÉ-D (44075)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44075

Gondolom, az AE 4200-assal ugyanezt a mók-át nem lehet eljátszani.

Bár, ahogy tapasztalom, az enyémnek a jelenlegi teljesítményen is inkább a "farka" jobb, mint a füle. Vételen lehet valamit erősíteni? Autón van, szóval penetrator antenna nem lenne túl praktikus... 😏

Előzmény: XANTIi (44074)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44074

Megsülni nem fog, mert akkor már égne le a fösték a dobozról. A FET piszok jól átadja az alu tömbnek a meleget, szép egységesen melegszik.

Előzmény: Desert Rat (44072)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44073

Ahogy mértem, 20 W-nál kb 3 Ampert evett. Ez közel 40 W, amiből 20 tisztán csak melegít. Az a 30-40 deka alu öntvény lassítja a melegedést, de leadni nehezen tudja tartós utánpótlás esetén.

Előzmény: Desert Rat (44072)
Desert Rat Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44072

Majd berakok egy hőmérő-szenzort a tranyóhoz és úgy nyomom. Az sem katasztrófa ha megsül a FET, mert van belőle 10 db tartalék ... direkt az ilyen kísérletezéshez rendeltem, mert alapból hitetlen vagyok mindennel kapcsolatban ami a földön és égben van, amit meg csak úgy mondanak azzal duplán.  Viszont eddig valamit jól csináltam mert élek, a rádió meg még működik.

Előzmény: _HA4003_SWL_ (44071)
_HA4003_SWL_ Creative Commons License 2021.10.25 -1 0 44071

Akkor legyen kéznél egy ventilátor, mert én így majdnem megsütöttem a Kenwoodot. Pedig csak kb. fél kivezérlésen volt, de már festékszaga volt a hűtőnek. :-))

Előzmény: Desert Rat (44070)
Desert Rat Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44070

Kipróbálom! :-)  

Előzmény: XANTIi (44069)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44069

Igen, normál beszédre tök jó. De folyamatos adásra nem igazán, amilyen egy SSTV vagy RTTY.

Előzmény: Desert Rat (44067)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44068

Aha! De, csak beszédre használható 20 W-nál, ahol rendszeres szünetek vannak az adás periódusban. Nagyon parányi a rádió, észnél kell lenni kell lenni a hűtéssel.

Előzmény: BGfromÉ-D (44066)
Desert Rat Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44067

Ezt írta:

"4Watt or 20Eatt doesn‘t matter. The temperature is the same on both power levels."

(4 watt vagy 20 watt nem számít. A hőmérséklet azonos mindkét teljesítmény fokozatnál)

 

Ezt alátámasztja a saját megfigyelésem is - nincs kézzel észlelhető különbség az alumínium burkolat hőmérsékletében, bár egy precíz hőmérő lehet hogy kimutatna néhány fokot. A végtranyó helyén néztem és mindkét esetben csak kellemesen langyos volt a burkolat. 

Előzmény: BGfromÉ-D (44066)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2021.10.25 0 0 44066

Bedörplészi kolléga azt vetette fel, hogy az általad belinkelt oldalon a hozzászólások között valaki megkérdezte, hogy nem fog-e melegedni a rádió 20 Watton, erre írta oda valaki más, hogy a hőmérséklet nem a Wattok függvénye.

Hanem? 🤔

Előzmény: XANTIi (44065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!