Az se biztos! Sok generátor diódái túl gyorsak, külön rászerelt zavarszűrő kondi kell a csillapításukhoz. Az állandó mágneshez kell utólagos szabályzó, ami analógban nem megoldható. Ha PWM akkor megint rossz a helyzet.
igen sokváltozós dolog egy egyszerű probléma megoldása is.
De például a tükörfűtés is impulzus szélességgel szabályzott. A hosszú vezetékei is ontják a zavart. Nagy áramerősségekkel. A CAN-buszos vezérlések szintén körbefutnak, jó antennaként fröcskölve, árnyékolatlanul. Sokszor hallani úton melléjük állva, hogy más autókba is átspriccel a zavar. Ha már nem garos a vas, akkor sem egyszerű a tulajjal megértetni ha utólag kondikat, fojtókat akar beépíteni, beépíttetni valaki.
Egyébként attól is sok függ, mekkora zajt visel el a használó. Nyilván egy S9-es sistergés elfogadhatatlan, de tökéletesen zajmentes soha nem lesz. Az a kérdés, mennyire gyenge adókat fed le a sistergés.
Volt "szerencsém" hallani kézirádióval ilyen vasat. Teljes diagonisztikát lehetett volna csinálni fülre, mert annyi féle-fajta volt a zavar.
Szia! Ha régebbi az autó, akkor sima elektronikus adagoló van benn. Ott nincs sok zajforrás. Generátor, adagoló, jeladós porlasztó. Nekem személykocsiban van a rádió, és a motorburkolat alá tettem szigetelést, és jobb lett. Ha magasnyomású a rendszer, akkor két lehetőség van. Ha lenyomod a pedált, és fordulat arányában változik a zaj, akkor lehet generátor, vagy az egész befecskendező rendszer. Ha terhelés alatt mész az autóval, a fordulat nem változik, csak lassan, a zaj pedig hirtelen, akkor befecskendező rendszer. Mivel a fuvókák nyitási ideje hirtelen változik. Itt jön amit XANTI mondott. Azt leárnyékolni nem egyszerű, mert az árnyékolatlan vezetékek, és a vezérlő olyan zajt kelt, hogy szinte lehetetlen.
Hidd el, nem véletlen volt az együttérzés. Szinte megoldhatatlan a gond ezekkel az autókkal. A nagyfokú elektronikai modernizálás sok-sok impulzussal, zavarral. A teljesen árnyékolatlan vezetékekkel egy mozgó zajgenerátor.
Sok más modern kamion is rengeteg zavarforrást tartalmaz. Ez a MAN legendásan nehéz eset.
Ráadásul amíg garanciális, addig pláne kevés lehetőséged van utólagos a zavarszűrésre.
Rossz nyelvek szerint kapható gyárilag zavarszűrt, árnyékolt kábelekkel szerelt is, 16-17 000 Euró felárral. Biztos nem véletlen ez az opció.
Ha te ismersz olyan autóvillamossági szerelőt, aki járatos a hasonló zavarszűrési technikákban akkor mondd el nekünk is, mert sokaknak gond ez. Pláne garanciális vasnál.
Mert tudom, hogy tudtok. Becsukott szemmel, a számítógépnek háttal állva írtok olyanokat, amikről én azt sem tudom, mi fán teremnek.
Erre jön ez a szerencsétlen, hogy nem jó a munkaeszközében (viszonylag kevesen járnak szórakozásból teherautóval) - "második otthona" - a cb, ti meg elintézitek azzal, hogy "Ez van, mai teherkocsikban nem lehet cb-zni"
Tényleg?.. Az a maradék sokezer cb-s kamionos meg mind Rábával jár... 🙄
Lehet, hogy ha elviszi villamosságishoz, az még nem talál semmit. Meg kell várni, hogy "rúgjon a pici"... 😔
Ezek milyen szép szavak és milyen jól tudnak esni!... 😏
Ezerkettes Zsiguliban hallottam a nyomkodós rádióból utoljára ilyen forma egyes versenyautó hangot. Valami zavarszűrő hibás volt. Senki sem mondta, hogy "minden Lada ilyen, dobd ki a rádiót..."
Az a baj, hogy mondhattok neki ilyeneket, mert nem valószínű, hogy talál még egy azonos típusú teherautót, amiben ki tudná próbálni.
Nem lehet például (tipp) dióda hibás a generátor? Már tápban rosszat ad a rádiónak, és csak járó motornál.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy Man TGA típusú teherautó, amelyikben cb rádiót szeretünk. A rádió tökéletesen működik mindaddig amíg nincs beinditva a motor. Amint beindítják a gépjárművet hatalmas zaj jelenik meg a rádióban, a gáz pedál állásától függően. Amennyiben az antenna csatlakozót lehúzzuk a zaj megszünik. Van valakinek valami tapasztalata az ilyen jellegű problémával kapcsolatban. Előre is köszönöm.
Így van ez az AE6110-el is, hogy kis dobozba csak mégkisebb hangszóró fér, amitől olyasmi hangja van mint egy kézirádiónak. Tulajdonképpen használható, de jobb eredményt ad egy külső. Ez is lehetne nagyobb, de ennyi hely volt:
Húsz éve dolgozom rádió mellett. Sem a metró, sem a HÉV fülkéje nem tartozik a csendesek közé. Bár éppen megfordíthatom az Albrecht, hogy ne a váltóalagút felé szóljon, hanem felfelé.
De amikor párom még változatlan hangerővel hall engem otthon, nekem pedig az "edzetlen fülem" a talán tényleg rosszul elhelyezett rádióból már semmit sem hall, az nagyobb különbség az általad elmondottaknál.
Az eleve 40 FM csatornára tervezett rádióknak általában igen jó vevőik vannak. Néha még olyan apróság is segít, ha veled szemben, az arcodba beszél a hangszóró. Jobban érted egyszerűen, jobban tudsz rá fókuszálni.
Nincs mit erősítgetni. Soha olyan nem fordul elő, hogy a rádió miatt nem hallod a partneredet. (Ha nem hibás a rádió!)
Mindig a bejövő zaj erősebb mint a gyenge adó. A rádió csak együtt erősíti mindkettőt. Sajnos nem elég intelligens, hogy a neked kívánatos nyelvű adókat kiválogassa az olasz vagy ukrán üvöltözők közül. Vagy épp egy ótvar biciklitöltő, LED fényfüzér sistergéséből. Mobilban még rosszabb a helyzet a közeli (akár saját autó) zavar források miatt. A modern CAN-buszos autók is termelnek zajt a klasszikus pl. generátor zavarok mellé. Sőt, a partnered ha csendes helyen lakik, sokkal többet hall a világból mint te a városi guzmiból amit ki tudsz vakarni. De a sok rádiózás és rutin segít a hallásodnak finomodni. Amit ma nem értesz, csak sistergés, abból egy rutinos és gyakorlott rádiós levesz egy komplett riportot. A hallgatást is meg kell tanulni.
Jobb amatőr rádiók DSP hang kezelése képes javítani az érthetősége valamennyire. ha jól tudja paraméterezni a gazdája és megérti a kezelésének trükkjeit.
Gondolom, az AE 4200-assal ugyanezt a mók-át nem lehet eljátszani.
Bár, ahogy tapasztalom, az enyémnek a jelenlegi teljesítményen is inkább a "farka" jobb, mint a füle. Vételen lehet valamit erősíteni? Autón van, szóval penetrator antenna nem lenne túl praktikus... 😏
Ahogy mértem, 20 W-nál kb 3 Ampert evett. Ez közel 40 W, amiből 20 tisztán csak melegít. Az a 30-40 deka alu öntvény lassítja a melegedést, de leadni nehezen tudja tartós utánpótlás esetén.
Majd berakok egy hőmérő-szenzort a tranyóhoz és úgy nyomom. Az sem katasztrófa ha megsül a FET, mert van belőle 10 db tartalék ... direkt az ilyen kísérletezéshez rendeltem, mert alapból hitetlen vagyok mindennel kapcsolatban ami a földön és égben van, amit meg csak úgy mondanak azzal duplán. Viszont eddig valamit jól csináltam mert élek, a rádió meg még működik.
Akkor legyen kéznél egy ventilátor, mert én így majdnem megsütöttem a Kenwoodot. Pedig csak kb. fél kivezérlésen volt, de már festékszaga volt a hűtőnek. :-))
Aha! De, csak beszédre használható 20 W-nál, ahol rendszeres szünetek vannak az adás periódusban. Nagyon parányi a rádió, észnél kell lenni kell lenni a hűtéssel.
"4Watt or 20Eatt doesn‘t matter. The temperature is the same on both power levels."
(4 watt vagy 20 watt nem számít. A hőmérséklet azonos mindkét teljesítmény fokozatnál)
Ezt alátámasztja a saját megfigyelésem is - nincs kézzel észlelhető különbség az alumínium burkolat hőmérsékletében, bár egy precíz hőmérő lehet hogy kimutatna néhány fokot. A végtranyó helyén néztem és mindkét esetben csak kellemesen langyos volt a burkolat.
Bedörplészi kolléga azt vetette fel, hogy az általad belinkelt oldalon a hozzászólások között valaki megkérdezte, hogy nem fog-e melegedni a rádió 20 Watton, erre írta oda valaki más, hogy a hőmérséklet nem a Wattok függvénye.