A legértelmetlenebb kürtöléseket a 62-es vonal tavaly megszűnt szakaszán tapasztaltam. Ugyebár itt max. tízzel illetve hússzal mehetett a Bz. Szép szabályosan kürtölt a táblánál, aztán mire az útátjáróig elért, már egy gyalogos is messze járt...
A "maradj csendben és lábujjhegyen közlekedj" jellegű parancsolóskönyvi rendeletek után általában nagyon sok közvetlen életveszélyre utaló jel fordul elő a jelzett helyeken. Ez pedig sok és hangos tülköléssel szokott járni...
Inkább valamilyen befolyásos figurát keress arra,hamarabb célt érsz... Déliben,Kelenföldön nem szabad hangjelzést adni (csak közvetlen veszély megelőzésére),de jónéhány éve pl.Siófokon egy adott vonalszakaszon,még lassítani is kellett,mert valaki nagy befolyással (pénzzel?) elkezdett hisztizni az áthaladó vonatok zaja miatt... Úgyhogy,hajrá...:-)
Nos az a helyzet,hogy a villamos kürt,és a légsíp (amelyeknek barátibb a hangjuk)nem minden járművön találhatók meg. A légkürt az igen,és az utasításokban előírt hangjelzéseket azzal is adják általában. Tehát mégse válogassunk... :-)
Ne haragudjatok, de ennek a topiknak mi az értelme??????
A vonatoknak éjjel is dudálni kell ... nemcsak nappal ... éjjel is vannak gyalogosok, autók stb. akiket figyelmeztetni kell ... Vagy ha lemegy a nap senki nem megy semerre????
Ilyen alapon nyithatnának 1 nappal tülkölős vonatok c. topikot is akik éjjel dolgoznak és nappal aludnának.
Én a 101-es vonal melett lakok a házunk 200 méteről van a sinektől és a bejárati jelző is pont ott van sose volt semmi bajom a vonatokkal. Remot csörgőé lehetne egy kicsit halkabb a kürtje:)
Üdv, érdekes topic. A többször emlegetett Panorámában lakom (bármilyen meglepő, olcsó volt, alig drágább egy panelnél), és valóban inkább a vasutat, mint egy nagy forgalmú utat választottunk. Meg is lehet szokni, nincsen evvel gond. Egyetlen olyan dolog van, ami miatt érdemes billentyűzetet ragadnom: az itt is író mv -k észrevételei. Ugyanis én is azt tapasztaltam, hogy a tehervonatokkal soha nincsen probléma. Jó, ha fékeznek az állomás előtt a szabadjelzésre várva, csikorog, mert olyan a fék a vagonon. Viszont a személyek és a szóló mozdonyok néha perverzül ráhúzzák a kürtöt, kedvencem az éjfélkor tülkölő nem tudom micsoda, aki a gyalogos átjárótól kezdve folyamatosan húzta a tőle mintegy 500 m -re levő közúti+gyalogos átjáró utánig (viszonylag gyorsan is ment), és biztosan nem két rövid volt (utána még hallottam Palota felől is, ott sem szerényen húzta rá). Én, aki anno tűzriadóban is vidáman aludtam a kollégiumban, felébredtem. Tény, ez az egy ilyen kiemelkedő eset volt három év alatt. És az is tény, hogy van olyan mv. aki éjjel legfeljebb rövidet húz lakotton belül, sokan pedig nem is. Tipikusan a szóló mozdonyok tülkölnek a leghosszabban.
A vasút illetékeseinek figyelmét pedig hiába hívod fel Te vagy még száz másik "sorstársad", mer' egyrészt magasról le se sz@rják, másrészt ezeket a szabályokat nem fogják megváltoztani sem a Te, sem mások kedvéért.
... hiszen lényegében nem ők hozzák. Ezért írtam az NKH-t.