Mindenki kapcsolja be az AVL-t a készülékében, aki eddig nem tudta, hogy mi is az.
Nem ez a megoldás.
Nem az a cél, hogy minden ugyanolyan hangos legyen. Aki lopakodik, az suttog, akit ölnek az ordít. A reklám ne ordítson, annyira legyen hangos, mint a normál beszéd.
Ha 100 emberből 99 hangosabbnak hall valamit, akkor az hangosabb is. Legfeljebb a mérőműszer nem úgy és/vagy nem azt méri, amit és ahogyan az emberek füle és agya hall. Az emberek fülét nem lehet megváltoztatni, ezért a mérést kellene és a szabályozást.
Mindenki kapcsolja be az AVL-t a készülékében, aki eddig nem tudta, hogy mi is az.
Király vagy, kösz a tippet! 2 hete vettem egy full hd tv-t, még csak ismerkedem a menüjével. Bekapcsoltam az AVL-t (amiről idáig nem tudtam, mert csak rövidítés volt) hibátlanul működik. Reklám ellen AVL bekapcs, ajánlom mindenkinek!
A tv menüje automate volumenak hívja. A csatornák közti hangerőkülönbségeket teljesen megszünteti és a reklámoknál sem vészes (100-as a skála, átlag 14-esen hallgatom, reklámoknál néha leveszem 12-esre). Az előző tvmben nem volt ilyen kütyü, és jellemző, hogy a távirányítón pár év után bekrepált a hangerőszabályzó gomb.
Tényleg, a Pinokkiós reklám vicces, 11%-os kamatról volt szó először, amit Geppetto mester nem akart elhinni. Ma már csak 9.5%-os kamatot nem akar elhinni. (újraszinkronizálták) Mai feladványunk: vajon mennyi a legalacsonyabb kamatláb amit Geppetto mester még nem akar elhinni? :)
Bankkölcsönt vegyek fel, hogy életem végéig fizessem a banknak a felvett összeg többszörösét (Pinokkió nagy valószínűséggel nem fog segíteni) vagy ha már reménytelennek érzem a helyzetemet kérdezzem meg a kezelőorvosomat vagy a gyógyszerészemet? Vajon mit fognak mondani? Elmondják vajon, hogy a felírt gyógyszer mellékhatásainak kiküszöbölésére egy újabb gyógyszert kell felírni, aminek még erősebb mellékhatásai lesznek, és ennek semlegesítésére már egy 3. gyógyszert kell felírni... ?
A kedvencem természetesen a hogyan tartsuk tisztán a wc-nket (vacsora közben) animált szörnyekkel felturbózva, miközben tizedszálakékos pontossággal közlik, hogy hány nő elégedett, és közben hány százalékkal lesz dúsabb a hajuk miközben szárnyalnak a havi (el kell higgyük) legkellemesebb hetük alatt). A reklám fejlődése gyorsabb mint a mi evolúciónk, mert (ne sértődjön meg senki) bizonyos fokig még mindig majmok vagyunk, de legalábbis a legtöbb "építő" jellegű reklám készítői azt szeretnének belőlünk csinálni. A majmolás az utánzás szinonimája, és ha a divatra utalunk akkor elég egyértelmű az asszociáció. Az ember közösségi lény és szeret a többséghez tartozni, ezt használják ki többek között a reklámkészítők. Nem a divat a probléma, hanem az hogy bankkölcsönök felvételéről és gyógyszerek szedéséről akarják elhitetni velünk hogy ez jó dolog (trendi) miközben a széket kilopják a se..ünk alól amin ülünk.
Még egy ok amiért nagyon szeretem a reklámokat: immáron a harmadik távírányítót kellet megvásárolnom ugyanahhoz a tv készülékhez. E heti találós kérdésünk, vajon miért? Küldje a helyes válasz a 06-90-111-111-es számra, és akár még nyerhetne is , ha nem döntöttük volna el régen kinek a nevére menjen a nyeremény amit leírhatunk az adónkból (és amit a nyertes ha pl. autóról van szó a fele árat még ki is fizeti) ha pedig a tv is közvetíti egy harmadik embert behívhatunk örülni a nyereménynek ami ugyan nem az övé, de ki nem örülne 5 percig kamerák előtt pár tízezer forintért ha nagyon kell a pénz?
Miért kellett megvásárolnom a harmadik távirányítót a tv-hez? A helyes válasz: A hangerőszabályzó mínusz gombja ment tönkre 3x. Vajon miért? Az emberfia békésen néz egy filmet az éjszakában, kell egy kis lazítás a mindennapi hajtás után. Barátnő, feleség, gyerekek közben (esetleg, de nem a reklám készítői szerint) alszanak. Békésen nézzük a filmet és egyszercsak minden előjel nélkül háromszoros hangerővel elkezd üvölteni egy reklám bele az éjszakába, amire mindenki felébred és velem kezd el üvöltözni, hogy vegyem halkabbra a tv-t. Sokszor próbáltam gyorsan és határozottan végrehajtani ezt a műveletet, tönkre is ment a hangerőszabályzó gomb a nagy igyekezettől. Végül vettem egy dvd recorder-t, amibe előre beprogramozom a műsorokat amiket meg szeretnék nézni. Lejátszás közben egyszerűen átpörgetem a reklámokat és végre senki sem ébred fel fölöslegesen, nyugodtan tévézhetek és senki sem akar agymosást végrehajtani rajtam. Szerintem nem a hangmérnökök a hibásak, úgy gondolom ők utasítást kapnak hányszoros hangerővel kell az adott reklámblokkot üvöltetni. Arról sem a vágó tehet, ha egy film végén a film vége helyett (amiért kb.1 óra reklámot végigszenvedtünk) egy következő film elejét vágják be, MOST KÖVETKEZIK felirattal, és ugyan nem a következő film következik hanem reklám, az elöző film végét sem tudjuk meg soha, hiszen a reklámidőt már kifizették... Hozzáteszem régen szerettem a reklámokat... Pl. csettintés, MÜSZI
"Amióta a nemtommit szedjük, jobban ellenállunk a fertőzéseknek, mint a nátha és az influenza".
Vajon mennyire áll ellen a fertőzéseknek a nátha???
Az antibiotikum-fertőzéseknek egészen jól. De a C-vitaminfertőzést állítólag nem bírja ki élve. Az általad kivesézett reklámmondat engem is idegesít. Tipikus eset: a szövegírók hallottak egyszer egy választékos magyar szerkezetet, kicsit emlékeztek is rá, de reprodukálni már nem sikerült. Ezt nevezem én választékoskodásnak. (Így lett volna jó: "Amióta a ...-t szedjük, jobban ellenállunk az olyan fertőzéseknek, mint a nátha és az influenza." Vagy "...jobban ellenállunk a fertőzéseknek, például a náthának és az influenzának." Na sebaj. Nem ez az első hüJeség a szövegírók termékei között.) A másik, amitől égnek áll a hajam, amikor az ami-amely használatát felcserélik (leginkább a hírműsorokban), de nem a lassan már megszokott módon, hanem fordítva. Pl.: "Gipsz Jakab a Rackaszőr-egyenesítő Vállalatnál tízmillió forintot sikkasztott, amely szigorúan büntetendő."
Nyilván nekünk is tetszik a név, különben nem választottuk volna. Egyszer a reklám alatt mondtam a páromnak, hogy "szerintem legyen Emese", aztán neki is megtetszett az ötlet és ez segített eldönteni a névválasztást, amin hónapokig rágódtunk.
Ja, Pinokkiónak meg a pedofil öregnek is adnék disznópörzsölővel, hogy megemlegetik... viszont a csaj, aki mondja, hogy "tényleg annyi", egész aranyos.