Sziasztok!
Hazánkban több olyan település van ahol magáncég üzemelteti a helyi autóbuszjáratot, ezekkel kapcsolatos infókat, híreket képeket stb. várunk ebbe a topikba.
Elvárás a kulturált eszmecsere!
Olyantól kérdezem aki esetleg követi ezeket: történt mostanság az utóbbi időben valahol szerződéskötés helyi járat kapcsán amiből következtetni lehet arra hogy manapság milyen km díjon szolgáltatnak (mondjuk ilyen MB Sprinter méretkategóriában)? Az infláció miatt nem feltétlen érzek teljesen relevánsnak egy tavaly-tavalyelőtt kötött szerződést, de ha valaki tud mondani egy jó becslést, azt is megköszönöm :)
MWS-385 elvileg náluk van, 2021 szeptemberben lőttem ki Budakalászon
PZY-965-öst utoljára 2020 augusztusban láttam Budakalászon, de tavaly valaki lőtte Maglódon
RBE-881 jelenleg Budakalász (itt mostanában ez, a 882 és az NHX-828 van, valamint időnként felbukkan az LSV-803 és a NEV-590, ezek lehetnek a tartalékok)
Valakinél ismeretes a SPORTBUSZ teljes jelenlegi állománya? Próbálom követni, de vannak olyan kocsik is, amiket pl. 1 hete láttam először de a JSZP szerint már évek óta náluk vannak :D
Amik eddig nekem megvannak, mint üzemben lévő kocsik:
Bár nem bőröndös turistáknak szól, de ne felejtsük el a GYSEV kombinált ajnlatát a Fürdőjegy+ lehetőséget sem, melynek keretében (a július 1-i felfüggesztését megelőzően) a bükfürdői belépő áráért járt egy retúr vonatjegy bármely GYSEV kiindulási állomásról, valamint egy retúr helyijárat jegy a vasútállomás és a fürdő között.
Sopronból több alkalommal is így jutottam el a fürdőbe, ezt a lehetőséget sokan mások is kihasználták, szerintem ezért is volt haszna a helyijáratnak, kell az oda... ;)
(Nyilván: a vállalkozó meg másképp látta pénzügyileg...)
Ezt mondjuk cáfolnám, határ menti elhelyezkedése ellenére egyáltalán nincsenek elszállva az árak. Sokan régi üdülőszövetkezeti tagokként érkeznek, ezeknek az épületei pedig a mai szemmel nézve már nem feltétlenül képviselnek magas kategóriát.
Többször utaztam ezzel a helyijárattal. Valóban, a funkciója főleg a vasútállomás és az üdülőtelep összekötése, a város keleti feléből lehettek még utasok az állomásra. A járatnak a fő gondja az (volt), hogy a Sopron-Szombathely közötti vonatok nem Bükön kereszteznek egymással. Releváns utazási igény viszont Sopron és Szombathely felé is volt, ebből adódóan valamelyik csatlakozásra mindenképpen sokat kellett várni. Ezért sem volt a busz menetrendje ütemes, annak ellenére hogy a vasúté pedig igen, általában próbálták az erősebbnek vélt átszállási irányt preferálni.
Pár éve a térségben ütemesítették a buszközlekedést, kialakult egy olyan vonal, mely a Sárvár-Bükfürdő-Kőszeg útvonalon közlekedik, és Sárváron a Budapest-Veszprém-Szombathely vonatokhoz csatlakozik. Ez alapvetően egy pozitív dolog a távolsági utasoknak - de a helyi közlekedésből ezért is elkophatott pár alkalmi utas.
A szolgáltatást sok éve már az a helyi cég csinálta, akiknek a fő tevékenysége az ottani "dotto", városnéző járatok üzemeltetése. Elmerülve a testületi ülés jegyzőkönyvében, az alábbi információk szűrhetőek le:
- A város a kiírt közbeszerzési eljárásban szigorította a műszaki feltételeket (életkor, emissziós normák).
- A régi vállalkozó ennek megfelelni nem képes, de új pályázó nem volt.
- A régi szerződést ideiglenes jelleggel - az új közbesz. eljárás végéig nem lehetett hosszabbítani.
- A jegyárakat a vészhelyzet miatt nem lehetett emelni, így a vállalkozónak ez egyre kevésbé érte meg.
- A járatokat 2 nap utasszámlálás alapján 85 (vasárnap) ill. 147 (munkanap) fő vette igénybe.