Keresés

Részletes keresés

Balázs1a Creative Commons License 2023.12.12 0 2 2650

"sem kerülhet rá a közforgalmú személyszállítás" -> közforgalmú, _menetrend szerinti_ személyszállítás, természetesen így pontos. Hiszen a különjárati is közforgalmú, és annak záradéka persze szerepel is az engedélyeinken. Másképpen: nem kapjuk meg a személyszállító engedélyen a B sorokat, csak az A sorokat.

Előzmény: Balázs1a (2649)
Balázs1a Creative Commons License 2023.12.12 0 4 2649

Tavaly ezt a választ tudtam írni a kérdésedre:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160663632&t=9222352

 

A válaszadást nehezítő összes pontot, amit akkor írtam, fenntartom.

 

Ami változott tavaly óta az összegzésben: sok nagybusz helyett jár midi- vagy kisbusz. A szerződéses járatok világa gyorsabban reagál a megrendelői igényekre, itt nem fognak 2-3 utassal vadiúj Econellek / Inovellek rohangálni, mert bizony nem lesz kipótolva az üres ülőhely költsége...

A móri Rejlek például, ami az előző listában még önállóan szerepel, először betársult az adientes járatokhoz, majd átszerződött a móri ipari parkos kollektívához. Mit jelent ez? Mínusz négy kisbusz, olyan értelemben, ahogy Te számolod, az utasaik elszállítása pedig bérletes elven, más cégek járatain történik.

Indult egy rakás úszónemzetes szerződéses járat, de ezek új buszt alig hoztak, mert más (honvédségi, ipari parki) szerződéses járatokkal vonták össze a feladatokat, vagyis a járatok száma jócskán nőtt, de a buszoké nem.

Ami változott még, és nagyobb horderejű, az iváncsai ipari park, arról nem rég esett szó, oda most sok nagybusz jár, de már cikkeztek járatlemondásokról, összevonásokról. Naprakész adatot, ahogy előttem is írták a Kollégák, nem igazán lehet adni.

 

A KSH nem csodálom, hogy elhajtott. Az adatgyűjtési módszerük komolytalan, ráadásul alkalmatlan a tevékenységek szétválogatására. Tőlünk, kismaszekoktól mindig 4 adatot kérnek: szállított utasok száma, utaskm, autóbuszkm (férőhelykm), bevétel, mindezt negyedévi összesítésben. Ha feltételezném is, hogy mindenki precíz, a valóságnak megfelelő adatokat küld be, sose dolgozik számla nélkül, stb., akkor sem alkalmas az adathalmaz a megfelelő kiértékelésre.

 

De hogy őket is védjem egy picit: a saját tevékenységemmel sem mindig vagyok tisztában. Írom ezt közlekedésmérnökként, igen. Mi például rendszeresen és sokat vonatpótlózunk. Eseti szerződések alapján tesszük, így tehát járati vagy vonali engedélyünk nincs, és nem is lehet. Tehát a mi engedélykivonatunkra sem kerülhet rá a közforgalmú személyszállítás, hiszen ahhoz szolgáltatói szerződéssel kellene rendelkezni, csatolt menetrenddel, stb., ami alapján mindez az autóbuszok forgalmi engedélyébe is bekerülne. De ilyenünk nincs, és nem is lehet, hiszen a szolgáltató a MÁV-Start, és erről semmilyen jogcímen nem mond le. Ugyanakkor a járat, amit teljesítünk, közforgalmú és menetrend szerinti. Nem mondhatom, hogy nem az, hiszen érvényes vonatjeggyel, bérlettel száll fel az utas, sőt, még értékesítenek is részére ilyen terméket, ha nincs neki, fent, a mi buszainkon. Szerződéses menetrend szerinti járatnak sem igazán nevezhetem, hiszen eseti, különjárati jellegű megrendelő alapján történik a szolgáltatás, ugyanakkor nem tudom annak kezelni, hiszen nem az, és az ahhoz szükséges utaslistát sem tudom mellékelni, mert bár ilyen értelemben nekem készíttetnem kellene, de az utas joggal mondja, hogy ő egy közforgalmú járaton utazik. Nem akarom túlragozni, főleg azért nem, mert maga a rendszer így is működik, sose volt se elszámolási, se NKH-ORFK probléma ezekből, és szívatnak minket amúgy is eleget, hogy ne keressem külön a bajt, de nem érzem egyértelműen és jól szabályozottnak a kérdést. Márpedig, vissza a Te kérdésedhez, akkor hova könyveljem ezeket a járatokat? Pályázaton valószínűleg elfogadnák az érvelésemet, ha közforgalmú járatok teljesítését próbálnám így referenciaként feltüntetni, de járati engedélyt és igazolást egy métert se tudok mellétenni, csak menetleveleket, abból több százat is.

 

Önmagában zavar az összes közlekedést érintő rendeletben a "menetrend szerinti járat" kifejezés, ugyanis nincs pontosan definiálva. Sejtem, mire gondolnak, de én másra is gondolhatok, ami ugyanúgy helyes. A "menetrend" szót pontosan értjük, bármilyen szakkönyvben megtaláljuk, minimális tartalmi eleme az indulás helye, ideje, az érintett megállók helye, ideje, az érkezés helye, ideje. Ez már egy menetrend, bár tudjuk, hogy rendeltetéstől függően ennél sokkal több információt is tartalmazhat. Na most a különjáratok, amelyek ugye elvileg nem menetrend szerinti járatok, éppen ilyen adattartalom alapján kerülnek megrendelésre. Hiszen mit ad meg a megrendelő? Kell neki egy busz, adott létszámhoz, és megadja, hogy mikor és hol szeretne lenni. Tartalmilag ezzel kész is a menetrend, tehát a különjárat ilyen értelemben ugyanúgy menetrend szerint közlekedik, amit a megrendelő ad a szolgáltató felé. Lehet-e rendszeres? Persze, egy rakás uszodás, korcsolyás, színházas járatunk ilyen, heti-havi rendszerességgel. Én a beszari fajta vagyok, nálunk ezek is tachográffal, szabályosan mennek, nem élek vissza az 50 km-es mentességekkel, bár több esetben érzem úgy, hogy megtehetném, hiszen nem nekem kellene magyarázkodnom a jogalkotói felületességekért. "7,5 tonnás teherautós össztömegkorlátozás, kivéve autóbusz" - ismerjük? Gyakori. Miért? Mert hanyag a megfogalmazás, és az utána következő mondatrészben "tehergépkocsi" helyett egy ponton "jármű" szerepel, emiatt sok útkezelő "jármű" alatt autóbuszt is ért. Félig-meddig jogosan, bár anno volt egy ITM-állásfoglalás, hogy ott nyilvánvalóan tehergépkocsit kell érteni...

És akkor van még az autóbuszbérlés és az autóbusszal végzett személyszállítási szolgáltatás nem kicsi összemosása... De az már messze mutat innen. :)

 

Remélem, találsz azért hasznosat akár az előzményben, akár a kiegészítésben, de az se baj, ha a Hozzád forduló jelöltek is képbe kerülnek egy kicsit. Mert a "szerződéses busz" egy nagyon felszínes, semmiképpen nem szakmai megközelítés, már csak azért is, mert a vonatkozó engedélykivonatokon eleve "szerződéses és különjárati" (saját számlás) tevékenység végzését együtt (egy sorban) engedélyezik, tehát az a legritkább eset (de van ilyen), hogy egy busz csak és kizárólag szerződéses busz. Mert még az is szokott évente legalább egyszer, ugyanannál a cégnél céges kirándulásra különjáratozni... :)

Előzmény: trizs77 (2641)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.09 0 0 2648

Az a JSZP alapján nekem is egyértelmű volt, viszont az idén volt egy tulajdonosváltás, tehát a költői kérdés, hogy azelőtt hol volt, mielőtt Algida-járatra került. 

Előzmény: Joe0401 (2647)
Joe0401 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 2647

Hol? Hol? Hát Miskolcon! :D 

2020 Szeptemberében hozták be.

Előzmény: robbanómotor (2618)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.09 0 2 2646

RHE-933-ból AE-BF-798 lett, most Nemesvámoson árulják. 

11István11 Creative Commons License 2023.12.05 0 3 2645

Ezeket tulajdonképpen nem saját használatra vették...

Már túl is adtak rajtuk, eredeti fényezéssel használják az új tulajdonosok is.

Előzmény: robbanómotor (2636)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.04 0 0 2644

Az. 

Előzmény: HBweb hu (2643)
HBweb hu Creative Commons License 2023.12.04 0 0 2643
Előzmény: robbanómotor (2642)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.04 0 0 2642

Hullanak a Lion's Regiók: úgy néz ki, a RAV-678 is karambolozott. 

Előzmény: robbanómotor (2612)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.03 0 1 2641

Mindenkinek köszönök mindent.

Nem annyira öncélú a dolog.

 

Számomra elég vad "szakmákból" amiknek csak perem területeik kapcsolódnak a közlekedéshez kapok mostanában felkérést diploma munkák konzulensi vagy bírálói szerepkörére.

 

Ez nem új nekem, hisz több mint 200 diploma munkát bíráltam már az elmúlt évtizedekben.

 

Ami új, hogy a szerződéses járatokat anno még a közlekedés mérnök szakos hallgatók se nagyon dolgozták fel, mostanában meg iparpolitikai és foglalkoztatás politikai szakmákban írnak erről - még ha csak érintőlegesen is - a jelöltek.

 

Próbálkoztam a KSH-nál hisz nekik - elvileg - kell erről lenniük adataiknak.

Fínoman de elhajtottak.

 

Szerintem nekik saccolásaik vannak ezekről.

Sehonnan nem kell pontos adat, hisz ez nem szükséges.

Nagyságrendekre viszont szükségem lenne.

 

Példa :

 X megyében kb. 150 szerződéses busz dolgozik. közülük kb. 60 db 20 fő alatti, a többi 21 ülés fölötti.

 

Persze ha valakinek ennél részletesebb adata van, azt nem utasítom vissza.

Ebből is látszik, hogy számomra a rendszám és a busz típusa, évjárata érdektelen.

 

Bárki is segít, előre is köszönöm.

 

 

 

 

robbanómotor Creative Commons License 2023.12.03 0 3 2640

Vagy ez inkább egy rendszám megfigyelő topik ?

 

Ez nem szaktopik, ez egy "ki mit tud" topik. Aki amit lát, beírja. Aztán a másik meg elmegy arra, megnézi, kifotózza, örül. Szerződéses járatokról nem lehet (és nem is érdemes) olyan mélységben értekezni, mint közszolgáltatási szerződés alapján közlekedtetett, menetrend szerinti járatokról, mert két magáncég szerződése nem közadat. Ezt nem neked mondom, ezt te nagyon jól tudod. Csak arra akarok utalni, hogy dőreség vármegyei szinten számolgatni (cégek jönnek, cégek mennek, járatok megszűnnek vagy nulláról indulnak), mert ez egy folyamatosan mozgásban lévő szektor. A Volán buszait össze lehet számolni rengeteg szempont alapján, a magánszektorban ez nagyjából lehetetlen. 

Előzmény: trizs77 (2638)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2023.12.03 0 2 2639

Egyszer azt hiszem, pont a te kérésedre elkezdtük összegyűjteni a listát, igaz, csak Fejér és Jász-Nagykun-Szolnok megyéig jutottunk. Ellenben egy amolyan közösségi összefogás nem lenne rossz ötlet; egy nyílt táblázat, amibe mindenki (vagy mindenki kérésére egy maréknyi admin) beleírhatja a saját gyűjtéseit. Egy frissített JNSZ megyét a közeljövőben egyébként tervezek felpakolni, mert vannak az előzőhöz mérve új infóim is, de immáron laza fél éve lusta vagyok többek közt a túrkevei vagy a kunszentmártoni ipari parkba is kilátogatni. :D

Előzmény: trizs77 (2638)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 2638

Szervusztok .

 

A sok sok jó hozzászólásból valaki csinált már, csinál már megyei vagy országos összefoglaló táblázatot, táblázatokat ?

 

Például Baranya megyében (vagy más megyében ) hány db szerződéses busz dolgozik?

 

Vagy ez inkább egy rendszám megfigyelő topik ?

 

 

robbanómotor Creative Commons License 2023.12.01 0 0 2637

AA HL-093 ex 7434 TZ 33, fehér Bova Lexio, a barna, háromtengelyes Setra helyére került, Balatonfőkajárra, de vonatpótlón is találkoztam már vele.

 

ex Les Pullmans Landais

Előzmény: Balázs1a (2617)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.29 0 3 2636

Vesz a Cento használtakat is folyamatosan. Ezen a 2022. márciusi utcaképen ott van 7 ex-francia Integro a svéd Tourismo mögött, és azok még akkor is ott álltak, amikor mentem tavaly Csíksomlyóra, Zilahon keresztül. Akkor csak a szélsőt lőttem ki, mert azt sütötte jól a Nap, a többi túl szorosan állt egymáson. 

Előzmény: 11István11 (2635)
11István11 Creative Commons License 2023.11.29 0 4 2635

AE-CT-120 Pullman Travel
ex. SJ 34CTO Cento Trans ex. AR-450-RP [Fr]


Elképzelhető hogy több busz is került be az országba, mivel a Cento Trans 12 új Mercedes Intourot vett Áprilisban.

Előzmény: robbanómotor (2433)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.26 0 0 2634

Októberben odakanyarodtam, két buszt láttam, az egyik a gyár előtti nagy körforgalom mögött kialakított parkolóban állt, a másik egy lekerített építési lerakaton belül. Ha van bármilyen járat, az szerintem a munkásszállókról viszi oda az építkezésen dolgozókat. Részleteket nem tudok. 

Előzmény: trizs77 (2633)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 2633

Egy kis szakmai segítséget kérek.

 

A debreceni BMW gyár építésén dolgozó munkások munkaideje hogyan alakulhat?

Volt aki azt írta napi 12 órát dolgoznak.

Ezt 220 km-ről nem tudom megvizsgálni.

 

Az építkezésen dogozókat Berettyóújfaluból és más településekről oda szállító szerződéses autóbuszok úgy érkeznek és úgy távoznak, hogy a két időpont között van 13-14 óra ?

 

 

Őrült Szemetelő Creative Commons License 2023.11.25 0 1 2632

Nem tudod, ez a visontai móka mikor van, hány busszal?

 

És egyúttal javítanám magamat: nem V. Ber, hanem Riv Trans. A NEW-705 szürke Lion's Coach áll a Szent-Györgyi Albert Általános Iskola előtt, Törökszentmiklósról jár a TGECommerce Kft.-hez, Abonyba. Erről sem hallottam még.

Előzmény: Joe0401 (2629)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.24 0 4 2631

Csoda történt: meglett az RCJ-717! :D Éppen, amikor a Vitescótól sétáltam az autóbontóhoz, és útközben volt egy telep. (Tehát most már nem Kovácsbusz.) Váltottam pár szót az emberrel, dicsérte a gépet. Abszolút nem számítottam semmilyen rendszámra, erre leesett az égből az egyik legnagyobb ex-francia hiányzóm. 

Előzmény: 11István11 (2014)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.23 0 4 2630

THD-462 > ML-TM-051 

SLK-952 > ML-TM-052 
PGS-803 > ML-TM-053 
PGS-804 > ML-TM-054 

Joe0401 Creative Commons License 2023.11.22 0 5 2629

Hamár szóba került az Inter-VM, kiderült pár régebbi kisbuszról, hogy hová kerültek:
- LNR-425 >> NR-747LR Nitrans MG s.r.o.
- LPK-634 Szalajkabusz
- MAA-323 H&H majd Brabusz
- MKA-443 H&H majd Tolmácsi Tibor e.v.
- MKA-446 Czakó Busz
- MKA-456 Kereszt-S Busz
- MKA-457 H&H
- NDP-968 R-Busz Travel Kft.


Kékesbusz:
- MVT-593 & MVT-595 Viserol (Visonta) szerződéses
- MYL-147 ; NDP-967

Előzmény: Őrült Szemetelő (2628)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2023.11.21 0 8 2628

GE Veresegyház ismét, mert ezúttal átfogóbb képet sikerült alkotnom a felhozatalról. Meglepő módon a legtöbb rendszám stimmelt a fél évvel ezelőttihez képest. Az első érkező 13:20 körül ért be, az utolsó úgy 13:40-kor, aztán megint elmentek szerintem kivétel nélkül mindahányan a telepre, majd volt, aki visszaért a feltételezhetően 14:15-re kiírt indulására, de nem ez volt az általános, mert a legtöbbje még akkortájt fordult vissza a gyár bekötőútjára. A PSD kivételével mind Master volt ezúttal is (kiemelném közülük az NWK-t, amit még az oroszok sem ismertek). Alighanem 18 óra körüli váltás is van amúgy, de erre nem esküdnék meg.

 

1 Újpest: SXT-244 (ezúttal tábla nélkül ment, de a múltkor ez volt)
1/B Újpest: AA DF-683
1/D Újpest: TGF-416
2/C Örs vezér tere: PNB-626
3 Dunakeszi: AA IO-382
3/A Göd: NWK-078
4/A Erdőkürt: AA AJ-408
5 Kálló: AA DF-374
5/A Kartal: SXT-240
6 Palotás: SJL-381
7 Szűcsi: SXT-241
8 Apc: PZY-908
9 Ecséd: SJL-384
10 Jászfényszaru: THK-605
10/A Tura: AA DF-522
11 Tura: AA DF-375
12 Zsámbok: SXT-239
13 Gödöllő: PSD-258
14, 15, 16 nincs?
17 Pásztó: SJL-380
18 Hatvan: PWT-204
19 Vanyarc: THF-320


Ezek még archív jelleggel a régebbi feljegyzések, amikkel ezúttal nem találkoztam.

2: TGF-753
4 Rád: TGF-754
10/A Boldog: SJL-385

 

Amit pedig a sors az egyik kezével elvesz, azt a másikkal visszaadja - a Panoráma Tourist ezúttal a szolnoki Seguránál tűnt fel. 4 járatot láttam, ebből 3 volt az övék (NUF-893, RSD-047, MGP-504), 1 valami kisbuszos maszeké az MPL-670 Crafterrel (jé, én ezt 2017-ben fotóztam Hatvanban! :D ), meg volt egy régebbi Sprinter AE GA-068 rendszámmal tábla nélkül, de lehet, hogy csak rosszkor, rossz helyen járt arra és köze sincs ehhez a brancshoz. Az Ottawához van most már mezőtúri járat is (PEZ-897 Sprinter), az Avanda részéről pedig előkerült az általam sosem látott NAA-969. A Széchenyin felbukkant egy V. Ber-féle Lion's Coach, mint kintalvós (táblát, rendszámot nem találtam, pótolom, ha nagyon ráérek és főleg ha nem felejtem el :D ), az ottani körforgalomnál az OMV mellett pedig megtalálható immáron az épp aktuális Samsung SMD-s kocsi is.

 

És kiváló az átkötés, mert a másik Samsunghoz köthetően Vácon ezeket találtam valamelyik nap.

Spar:
ML TM-084 Sprinter (3 Veresegyház)

Tesco:
ML TM-031 Intouro (tábla nélkül)

VW-kereskedés mögött:
ML TM-029 Intouro (4 Kosd)
ML TM-039 Intouro (Kosd)
ML TM-040 Intouro (4/A Sződliget)
+ az ismeretlen maszektól ezúttal RXU-745 Neoplan és PFJ-560 Irizar

Előzmény: Őrült Szemetelő (2331)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.20 0 4 2627

Csermőkéről amúgy kijött két ex-spanyol jószág: 

 

AE-FU-072 ex 1626 DRN, Iveco Andecar Seneca, 2005 

AE-FU-073 ex 6500 FPN, Iveco Carbus Bertiz, 2007 

 

Az előbbit a kisbodaki maszek vitte el, az utóbbihoz nincs infóm. 

robbanómotor Creative Commons License 2023.11.20 0 2 2626

Na, meglett a Crossway, a balatonkenesei járatot csinálta. Berhidán a maszek telepének a mélyén mintha egy Crossway/Arway tetejét láttam volna hátul, arra nincs ötlet, mi lehet? 

 

További felfedezéseim: 

AA-AI-995 ex CZ-251-VW ex 7560 GR 2B, csodakék Bova Futura FHD 10-370 (Korzikáról származik!!!!), oktatóbusz, a veszprémi elkerülőn jött szembe 

AE-AB-770 ex BS-063-KZ, fehér Indcar Wing (ex Cars du Pays d'Aix), Várpalota belvárosában vettem észre 

Előzmény: Balázs1a (2616)
Balázs1a Creative Commons License 2023.11.16 0 3 2625

Na, azt mondjuk nem tudtam, hogy hommos kocsi is jár le. Az építkezős járatokban a Komtravelnek is volt/van szerepe, egy időben 7-8 Master járt Iváncsára, legutóbb már csak 1 darabot láttam a parkolóban. Jut eszembe, arról volt szó, hogy júliustól ismét övék a Tatabánya Ipari Park? Az új buszokról volt szó, arra emlékszem (Tourismo RHD-k, Lion's Intercity, Lion's Regio, 417-es és 515-ös Setra, néhány midi), ezek többsége oda jár. Az S417 nem, az az SHZ-734 helyére került (Adient - Jásd), az SHZ pedig Tatabánya Ipari Park - Hánta lett.

Ma Pakson is láttam egy atlaszos kisbuszt (AA FS-226), az éppen a madocsai járatot csinálja.

Egyébként az akkugyár melletti Yaris Cabinhoz is egyre több busz jár, de ott erősen heterogén a felhozatal.

Előzmény: robbanómotor (2623)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.16 0 1 2624

AA-HK-650 ex DN-537-LR, Mercedes Tourismo 

 

ex ABD Voyages 

Előzmény: robbanómotor (2435)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.16 0 1 2623

Ma pont láttam, hogy a Hommtól a TGD-367 oda volt táblázva (Budapest - Iváncsa). 

Előzmény: robbanómotor (2622)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.16 0 1 2622

Köszi! Látatlanul is az Atlaszra tippeltem. 

Előzmény: Balázs1a (2621)
Balázs1a Creative Commons License 2023.11.16 0 5 2621

Atlasz Busz, sok Tourismo, Setra és néhány egyéb (egy Bova, egy Tourino, néhány kisbusz).

Fehérvárról van legalább 4 járatuk, ami nagybuszos, ebből legalább egy háromtengelyes. Van külön ukrán járat (szállóról), vele szinte párhuzamosan egy "rendes" járat. Papíron az egyik talán Lepsényből indulna, legalábbis mindig ott van egy lista, hogy "Lepsény 0 fő", de hogy kimegy-e oda... A 4 járat más-más megállókat szed, illetve utána is eltérő útvonalon halad, van, amelyik Velence felé, van, amelyik 62-es főirányon.

Aztán van egy seregélyesi járat, azon kéttengelyes Tourismo jár, de Fehérváron telephelyezik az is. Mellette egy sárosdi járat, azon kisbusz van, mezőfalvai telephellyel.

Van egy Dunaújváros - Kulcs - Adony járat, háromtengelyes Tourismóval, szintén mezőfalvai telephellyel.

Dunaújvárosból legalább két járat indul, de például az ottani volántelepen áll sok egyműszakos busz, amelyek 16:15-16:30 között indulnak üresen a gyárhoz. Egyszer számoltam, akkor 8 busz indult, a (nekem) legszebb egy 517-es Setra volt (fehér alapon piros mintás, új rendszámos).

Jár egy kisbusz Fülöpszállásról (?), az is Dunaújvárosnál jön le a pályáról, onnan 6-os út.

Van irodista járat Biatorbágyról, az a vasútállomás mellett áll mostanában.

Rémlik, hogy Pusztaszabolcson is láttam buszukat, de abban most nem vagyok biztos. Vajtán is áll egy Tourismo, a régi fürdővel szemben, a 63-as mellett, illetve az ozorai út mellől is rémlik egy.

Az aranyszínű 500-as Setra Budapestről jár, vagy legalábbis, amikor láttam, oda volt táblázva.

Biztosan van még bőven, pláne a cikkben említett járatszám alapján. Egy mini buszállomás-félét építettek a gyár mellé, a pályáról látni, a pályára merőlegesen áll a legtöbb busz, néhány pedig rájuk merőlegesen, előttük, de szemre elég szűkösnek tűnik.

 

Más: a térségben átvette a Ventona a herceghalmi Tesco-járatokat. Fehérvárra egy kisbusz került (innen eddig a Fehérvár Travel járt fel), a dunaújvárosi (mezőfalvai) járatot pedig az egyik Temsa csinálja (egy környékbeli maszek helyett), nagyvenyimi telephellyel. Ez talán novemberi változás lehet, előtte még nem ezeket láttam.

Előzmény: robbanómotor (2620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!