Megörököltem pár Pentax optikát, azok alá keresnék digitális vázat.
Van még ezeken kívül egy Pentax 200/4-es és egy Vivitar Series 1, 28-90/2.8-3.5
Egy K2-es filmes vázon voltak eddig.
Ezekkel, illetve egy régi Mz-50-es Pentaxhoz anno kitben adott 28-80-as és 80-210-es Tamronnal vágnék neki a nagy Pentaxos kalandnak...
Canonnal fotóztam eddig, de átállnék.
Tudom, hogy majd a használati utasítás sokat segít, de ha nektek van saját tapasztalatotok is, akkor ugye jól tudom, hogy manual fókusz állásra kattintva a kapcsolót és kézzel élességet állítva a keresőben egy zöld rombusz jelzi majd, hogy a kiválasztott képpont éles-e.
(Illetve a hátsó kijelzőn a focus peaking funkcióval fehér vonalak segítenek eltalálni hogy mi éles éppen?)
(a video funkció annyira nem érdekes, inkább csak fényképeznék vele)
Hozzá tartozik még, hogy csak manuális (M) módban működnek ezek, és külön kell fényt mérni a zöld gombbal. A konkrét esetekről: 135/2,5 teljesen nyitott rekeszen kicsit CA-zik, az 55/1,8 viszont az egyik, vagy talán a legélesebb nem makró 50-es, még a K-3 felbontását is bőven kiszolgálja.
Menüben: Rekeszgyűrű használata opció 2. Bekapcsolás
(Nekem ugyan nem K3 vázam van, de tudtommal mindegyikkel így működik. A kézikönyvben bővebben is le van írva, a menüben hol található, és milyen lehetőségek vannak. Az M 135mm/f3.5 lencsémmel jól műxik.)
Elindul a kis motor (forog) -> tükör felcsap. Ezután pihen egy kicsit (2sec). Majd forog tovább -> zárat működtet. Ezután ismét pihen, amíg nem exponálsz újra.
De egy pohár köményes mellett szemlétetni is tudnám neked :-)
Végre megértettem, köszönöm. :) Bár azt még nem értem, hogy egy egy motoros (egy mozgatós?) versenyzővel hogyan lehet úgy félnyképezni, hogy az exponálás előtt 2 másodperccel felcsapja a tükröt.
Csak pontosan, szépen érdemes. Biztosítani kell, hogy az AF-rendszernek könnyű dolga legyen. Kell egy kicsi és kontrasztos fókuszáló pont a lap közepén. Annyi fény kell ideálisan, hogy tág rekesznél és ISO 100-nál az exponálási idő legalább az 1/100 tartományba essen, ideálisan még rövidebb. Biztosítani kell, hogy a papírnak mind az alsó, mind a felső éle párhuzamos legyen a képmezővel.
Ezt eddig olvastam és érthetőnek, ésszerűnek találom. Amit kérdezni szeretnék: van-e értelme a LV-s kontrasztdetektálásos AF és a fázisdetektálásos AF összehasonlításával állítani be az objektív-korrekciót?
Amikor az AF finomhangolását végezzük, akkor érdemes ideális körülményeket teremteni hozzá, kiszürni a "user error" lehetőségét. Már pedig szerintem ez a kategória, ha az AF rendszert olyan helyzet elé állítjuk, hogy ki kellene találnia azt, hogy a pontszerűnél nagyobb kiterjedésű fokuszterületen belül mire szeretnénk beállítani az élességet. Nem véletlen a "focusing here" felirat, mert arra, és csakis arra kell a fokuszpontot helyezni. A vonalzó a rajta lévő beosztással és a csillogásával bizonytalanná teszi az AF működését, így biztosan nem kaphatsz konzisztens eredményt.
Sose figyeltem bevallom, de az LV pont azt jelenti hogy a tükör fel van csapva. A zár és a rekeszz mozoghat. Ha expo után a tükör lemegy, akkor LVből is ki kell vennie a vázat, de ilyet nem tapasztaltam.