Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
köszi a fotót, de nem igazán erre gondoltam. Ez csak egy színvariáció egy ismert mintára. Ugye pl. többek között a gázolajos is, az Esso is vagy a Maszolaj is léteznek többféle alapszínben, de a motívumok ismertek. Vagy a honlapodon, vagy egyéb publikált fotókon meg lehet azokat valamilyen színvariációban találni. Én olyan motívumra gondoltam volna, amelynek a képe még nem jelent meg eddig sehol, de esetleg lehet tudni a létezéséröl. De akkor ilyet ezek szerint Te sem ismersz.
A Castrol kocsi sorsán majd még gondolkodom, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy utólagos csere lenne. Persze jobban örültem volna, ha láttál volna már ilyet, s persze az is lehet, hogy tényleg csak egy pótlás, és eredetileg ilyen nem létezett.
Gondolom a "Régi Magyar Játékvasutak" oldalra gondolsz, ahol már jó ideje nincsenek fent a képek, mert a szolgáltató tönkretette az oldalt, ezért nem is foglalkozok vele... :(
Azokhoz képest volt pl. piros 2 tengelyes Esso tartály és a -3 csőszerű tartályos- gázolaj szállító, 4 tengelyes változata is létezett piros színben is a csatolt képen látható példány a Vaterán volt fent anno.
Most más hirtelen nem jut eszembe.
Ami a tartály vagon beöntő nyílásra vonatkozó kérdésedet illeti, az szerintem nem eredeti sajnos. Öntvény beöntő nyílás volt a Tóth kocsikon. Ha sikerül szerezned a Deák féle öntésből, az szerintem pont ugyanolyan, valószínűleg a Tóth szerszámokkal készült. Ezen a Castrol tartályon feketére volt festve a beöntő.
még egy Tóth tartálykocsis kérdés: szerinted lehet a jobboldali Tóth féle kocsi csavartetös dómja eredeti darab? Lehet, hogy Tòth készült tölthetö csapos tartálykocsikra is, mint a baloldali Märklin, de csak a dómig jutott? Vagy volt esetleg tölthetö Tóth féle tartálykocsi is?
A fotózott példányon nincs csap, s nehéz eldönteni, hogy a csavaros dóm tényleg eredeti-é, vagy csak az elveszett szokásos öntött darab utólagos pótlása.
Btw, azért mert Roglin kollégát szólitottam meg, ne tartsa magát senki vissza, akinek releváns infója lenne ehhez, vagy a korábbi kérdéshez is. Ez egy fórum végül is.
azt szeretném megkérdezni, hogy milyen Tóth féle tartálykocsi festések ismertek még azokon kívül, amelyek a honlapodon is szerepelnek. Én egyet ismerek, a fórumban egyszer régebben látható "Maszolaj" festést, de vajon voltak-e még azon kívül mások is?
Annyi észrevétel, hogy az ilyen áttételeknél, a közlő vagy közvetítő (szimpla) fogaskerekekkel nem is kell számolni. Teljesen mindegy hány fogú és hány ilyen van a hajtásban, a számítási képletekből kimaradhat, mert csak bonyolítja. A szerepük csak a távolság áthidalása a hajtó és hajtott fogaskerekek között, de amennyit az egyik irányba lassít, a másik irányba annyit gyorsít.
Ennél a példánál a 44 fogú fogaskerék a köztes, látszik is, hogy a lassítás 1:6-os, ami kijön a hajtó és hajtott fogaskerék fogszám arányából (10:60). A matek is stimmel, látható, hogy a motor fordulat képletedben a törtek szorzásánál a számlálóban és a nevezőben is ott a 44, tehát ezzel lehet egyszerűsíteni.
Szia, megmondani nem tudom, de 1 cm/s sebességet véve egy szép lassúmenetnek és 1 m/s sebességet véve a "száguldásnak", az egyes fordulatszámok a futófelület kerülete és a fogszámok alapján számolhatók.
Szia Gábor!Szívesen!Az igazság az,hogy ez egy saját készítésű gőzösöm régi hajtása volt,(nagyon lassú lett) és a kérdésed hatására próbáltam bele nagy hirtelen az alvázba!:) Azért is ilyen a kép minősége.De hasonló elrendezés,simán elfér benne,szerintem még a lámpafoglalatok sincsenek útban!Előnye,ugyanolyan kompakt mint az Előre motor,egy egységben ki vagy be lehet szerelni. Üdv:Gábor
sajnos nincs most elérhetö közelségben a Lionel motoros Elöre gépem, de ha a kezem ügyébe kerül, akkor felteszek majd róla egy-két belsö fotót. Az emlékeim is homályosak kicsit, mert az átalakítás kb. 20 éve történt, de ha jól emlékszem, akkor nem kellett sem az alvázat, sem pedig a kasznit átszabni. A motor az biztos, hogy a kisebbik 3t postwar Lionel motor volt, amilyeneket pl. a 2016/2018/2037-es gépekben használnak.
Amerikában gyakorlatilag 3 féle relative gyakran elérhetö 3 tengelyes opció létezik:
- a Marx 333/1829-es gépek,
- a "kisebb" Lionel 3t gözösök és
- a "nagyobb" Lionel 3t gözösok hajtása/motorja.
Az alábbi fotón szereplö gépekbe, a Marx és a nagyobb Lionel motor került beépítésre:
Elgondolkodtató kérdés, de nem tudok rá válaszolni, talán más többet tud erről. Cavill-nek van egy Lionel hajtású, 3t mozdonya (4865)
Az eddigi legprofibb átalakítást itt láttam (arra válaszolok, 4871), de ez is az eredeti motort használja, csak a sebességet redukálja.
Nekem is volt egy egyedi próbálkozásom csigahajtással, de kudarc lett a vége. Ez egy nehéz kérdés, az eredeti kerekekkel, eredeti tengelytávval valószínűleg ez csak egyedi hajtással oldható meg kifinomultan (még nem láttam ilyet). Ötletcsinálónak még a 4606-os hozzászólásban taglalt egyedi mozdony is jó lehet.
Remélem nem illetlen a kérdés, hogy egy Előre kasznihoz milyen (nem eredeti) meghajtó egységek jönnek még szóba?
Olyan megoldások érdekelnének, amihez nem kell megvágni az alvázat. Akinek jó, vagy rossz tapasztalata van az írja meg, akár új gyártmánnyal próbálkozott (ETS, Merkur), vagy valamilyen használttal (Märklin, Lionel stb.).
Ha ez már egy korábban kitárgyalt téma, akkor visszamutató linkeknek is örülök.