Keresés

Részletes keresés

Cavill Creative Commons License 2022.03.29 0 0 5001

Szia Roglin,

 

köszi a fotót, de nem igazán erre gondoltam. Ez csak egy színvariáció egy ismert mintára. Ugye pl. többek között a gázolajos is, az Esso is vagy a Maszolaj is léteznek többféle alapszínben, de a motívumok ismertek. Vagy a honlapodon, vagy egyéb publikált fotókon meg lehet azokat valamilyen színvariációban találni. Én olyan motívumra gondoltam volna, amelynek a képe még nem jelent meg eddig sehol, de esetleg lehet tudni a létezéséröl. De akkor ilyet ezek szerint Te sem ismersz.

 

A Castrol kocsi sorsán majd még gondolkodom, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy utólagos csere lenne. Persze jobban örültem volna, ha láttál volna már ilyet, s persze az is lehet, hogy tényleg csak egy pótlás, és eredetileg ilyen nem létezett.

 

Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (5000)
Roglin7 Creative Commons License 2022.03.29 0 0 5000

Szia Cavill!

 

Gondolom a "Régi Magyar Játékvasutak" oldalra gondolsz, ahol már jó ideje nincsenek fent a képek, mert a szolgáltató tönkretette az oldalt, ezért nem is foglalkozok vele... :(

 

Azokhoz képest volt pl. piros 2 tengelyes Esso tartály és a -3 csőszerű tartályos- gázolaj szállító, 4 tengelyes változata is létezett piros színben is a csatolt képen látható példány a Vaterán volt fent anno.

 

 

Most más hirtelen nem jut eszembe.

 

Ami a tartály vagon beöntő nyílásra vonatkozó kérdésedet illeti, az szerintem nem eredeti sajnos. Öntvény beöntő nyílás volt a Tóth kocsikon. Ha sikerül szerezned a Deák féle öntésből, az szerintem pont ugyanolyan, valószínűleg a Tóth szerszámokkal készült. Ezen a Castrol tartályon feketére volt festve a beöntő.

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4998)
Cavill Creative Commons License 2022.03.19 0 0 4999

Szia Roglin,

 

még egy Tóth tartálykocsis kérdés: szerinted lehet a jobboldali Tóth féle kocsi csavartetös dómja eredeti darab? Lehet, hogy Tòth készült tölthetö csapos tartálykocsikra is, mint a baloldali Märklin, de csak a dómig jutott? Vagy volt esetleg tölthetö Tóth féle tartálykocsi is?

 

A fotózott példányon nincs csap, s nehéz eldönteni, hogy a csavaros dóm tényleg eredeti-é, vagy csak az elveszett szokásos öntött darab utólagos pótlása.

 

Btw, azért mert Roglin kollégát szólitottam meg, ne tartsa magát senki vissza, akinek releváns infója lenne ehhez, vagy a korábbi kérdéshez is. Ez egy fórum végül is.

 

Köszi és üdv!

S.

 

Előzmény: Cavill (4998)
Cavill Creative Commons License 2022.03.15 0 0 4998

Szia Roglin,

 

azt szeretném megkérdezni, hogy milyen Tóth féle tartálykocsi festések ismertek még azokon kívül, amelyek a honlapodon is szerepelnek. Én egyet ismerek, a fórumban egyszer régebben látható "Maszolaj" festést, de vajon voltak-e még azon kívül mások is?

 

Üdv! S.

Cavill Creative Commons License 2022.03.15 0 1 4997

Szia Roglin,

 

szép ötlet volt, köszönet! S akkor zárjuk az ünnepet stílszerüen.

 

Üdv! S.

 

Előzmény: Roglin7 (4996)
Roglin7 Creative Commons License 2022.03.15 0 2 4996

Kedves topiktársak!

 

Az 1848'-as forradalom és szabadságharcról egy ikonikus hazai játékvasúttal szeretnék megemlékezni...

 

https://www.facebook.com/A-szocialista-szellem-vas%C3%BAtja-104065454712733

 

Forrás: Facebook (Szocialista szellem vasútja)

 

 

Üdv: R.

Tyapa Creative Commons License 2022.02.19 0 0 4995

Teljesen rendben van, hibátlan:)

 

Annyi észrevétel, hogy az ilyen áttételeknél, a közlő vagy közvetítő (szimpla) fogaskerekekkel nem is kell számolni. Teljesen mindegy hány fogú és hány ilyen van a hajtásban, a számítási képletekből kimaradhat, mert csak bonyolítja. A szerepük csak a távolság áthidalása a hajtó és hajtott fogaskerekek között, de amennyit az egyik irányba lassít, a másik irányba annyit gyorsít.

 

Ennél a példánál  a 44 fogú fogaskerék a köztes, látszik is, hogy a lassítás 1:6-os, ami kijön a hajtó és hajtott fogaskerék fogszám arányából (10:60). A matek is stimmel, látható, hogy a motor fordulat képletedben a törtek szorzásánál a számlálóban és a nevezőben is ott a 44, tehát ezzel lehet egyszerűsíteni.

 

Üdv, Zsolt

Előzmény: Cavill (4992)
Cavill Creative Commons License 2022.02.19 0 0 4994

Szívesen. Egyszóval kifejezve,

az Elöre mozdony hajtásának áttétele 1:6-os.

Üdv! S.

Előzmény: nixon61 (4993)
nixon61 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 4993

Köszönöm az értékes számolást. Én is elgondolkoztam rajta, csak nem akaródzott nekiállni. Le a kalappal előtted.

Üdv.: Zoli

Előzmény: Cavill (4992)
Cavill Creative Commons License 2022.02.18 0 1 4992

Sziasztok,

 

azt hittem, hogy a PV barátok hamarabb fognak lépni...

 

Kerék futófelület          d = 27mm
Nagy fogas a keréken fn = 60
Köztes fogas               fk = 44
Motortengely fogas    fm = 10

Kerék kerülete = d*Pi = 27mm * 3,14 = 84,75mm = 8,475cm = 0,08475m

Lassú menet 1cm/s = 60cm/min
  > Kerék fordulat = 60cm / 8,475cm = ca.7,1 n/min
  > Motor fordulat = (60/8,475)*(60/44)*(44/10) = ca. 42,5 n/min

"Száguldás" menet 1m/s = 60m/min
  > Kerék fordulat = 60m / 0,08475m = ca.708 n/min
  > Motor fordulat = (60/0,08475)*(60/44)*(44/10) = ca. 4248 n/min
  > Megj: nyilván 100x-osa a lassú menetnek
          az ugyan empirikusan választott,
          de mégis kereken 1:100 arány miatt.

 

Tévedni emberi dolog, örülnék ha valaki azért le tudná ellenörizni...

Üdv! S.

Előzmény: Cavill (4991)
Cavill Creative Commons License 2022.02.16 0 0 4991

Szia, megmondani nem tudom, de 1 cm/s sebességet véve egy szép lassúmenetnek és 1 m/s sebességet véve a "száguldásnak", az egyes fordulatszámok a futófelület kerülete és a fogszámok alapján számolhatók.

Üdv! S.

Előzmény: nixon61 (4990)
nixon61 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 4990

Sziasztok !

Valaki meg tudja mondani az Előre motoron lévő nagy fogaskerekek fordulatszámát. Kb tól-ig mennyit fordultak, esetleg a motor fordulatát tól-ig.

Előre is köszönöm.

József Gábor Papp Creative Commons License 2022.02.16 0 0 4989

Szia Gábor!Szívesen!Az igazság az,hogy ez egy saját készítésű gőzösöm régi hajtása volt,(nagyon lassú lett) és a kérdésed hatására próbáltam bele nagy hirtelen az alvázba!:) Azért is ilyen a kép minősége.De hasonló elrendezés,simán elfér benne,szerintem még a lámpafoglalatok sincsenek útban!Előnye,ugyanolyan kompakt mint az Előre motor,egy egységben ki vagy be lehet szerelni.                                                                                      Üdv:Gábor                                                                                                    

Előzmény: Gabfy (4988)
Gabfy Creative Commons License 2022.02.15 0 0 4988

Szervusz Gábor!

 

Nagyon köszönöm a tippet, és a képet is.

Ezek szerint más is próbálkozik különféle megoldásokkal. :)

 

Üdv.

Gábor

Előzmény: József Gábor Papp (4987)
József Gábor Papp Creative Commons License 2022.02.10 0 0 4987

Szia Gábor! Egy ehhez hasonló,nem gyári hajtás,simán elfér az Előre alvázán és kasznijában!                                                                                          Üdv.Gábor 

Előzmény: Gabfy (4982)
benidoki Creative Commons License 2022.02.02 0 0 4986

Sziasztok!

 

Nincs esetleg valakinek egy felesleges Pannonia doboza?

Akár tető vagy belső rész nélkül is érdekelne!

Előre is köszönöm!

benidoki@gmail.com

Cavill Creative Commons License 2022.01.30 0 0 4985

Sziasztok,

 

sajnos nincs most elérhetö közelségben a Lionel motoros Elöre gépem, de ha a kezem ügyébe kerül, akkor felteszek majd róla egy-két belsö fotót. Az emlékeim is homályosak kicsit, mert az átalakítás kb. 20 éve történt, de ha jól emlékszem, akkor nem kellett sem az alvázat, sem pedig a kasznit átszabni. A motor az biztos, hogy a  kisebbik 3t postwar Lionel motor volt, amilyeneket pl.  a 2016/2018/2037-es gépekben használnak.

 

Amerikában gyakorlatilag 3 féle relative gyakran elérhetö 3 tengelyes opció létezik:

- a Marx 333/1829-es gépek,

- a "kisebb"    Lionel 3t gözösök és

- a "nagyobb" Lionel 3t gözösok hajtása/motorja.

 

Az alábbi fotón szereplö gépekbe, a Marx és a nagyobb Lionel motor került beépítésre:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141577291&t=9221184

 

Üdv! S.

 

Előzmény: Gabfy (4984)
Gabfy Creative Commons License 2022.01.29 0 0 4984

Szia Gyurka!

 

Köszönöm a válaszaidat.

A kérdésem az olyan típusú megoldásokra vonatkozott, mint a Cavill Lionel hajtású így háromtengelyessé vált mozdonya.

A másik két megjelölt bejegyzést is újraolvastam, mind a kettő nagyon komoly, és jó érzés ilyeneket olvasni.

 

Üdv.

Gábor

Előzmény: jgyurka (4983)
jgyurka Creative Commons License 2022.01.29 0 0 4983

Szia Gabfy!

 

Elgondolkodtató kérdés, de nem tudok rá válaszolni, talán más többet tud erről. Cavill-nek van egy Lionel hajtású, 3t mozdonya (4865)

Az eddigi legprofibb átalakítást itt láttam (arra válaszolok, 4871), de ez is az eredeti motort használja, csak a sebességet redukálja.

Nekem is volt egy egyedi próbálkozásom csigahajtással, de kudarc lett a vége. Ez egy nehéz kérdés, az eredeti kerekekkel, eredeti tengelytávval valószínűleg ez csak egyedi hajtással oldható meg kifinomultan (még nem láttam ilyet). Ötletcsinálónak még a 4606-os hozzászólásban taglalt egyedi mozdony is jó lehet.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: nekeresd (4871)
Gabfy Creative Commons License 2022.01.29 0 0 4982

Szervusztok!

 

Remélem nem illetlen a kérdés, hogy egy Előre kasznihoz milyen (nem eredeti) meghajtó egységek jönnek még szóba?

Olyan megoldások érdekelnének, amihez nem kell megvágni az alvázat. Akinek jó, vagy rossz tapasztalata van az írja meg, akár új gyártmánnyal próbálkozott (ETS, Merkur), vagy valamilyen használttal (Märklin, Lionel stb.).

Ha ez már egy korábban kitárgyalt téma, akkor visszamutató linkeknek is örülök.

 

Köszi,

Gábor

 

 

Nagyadamka Creative Commons License 2022.01.27 0 2 4981

Egér Fogó Creative Commons License 2021.12.30 0 0 4980

Én BHG-s voltam, mint ipari tanuló a hetvenes évek elején, de a BHG FI AUTER-ben is eltöltöttem pár évet. Ráadásul van egy PV készletem a padláson. :)

Előzmény: Qqberci (4973)
Ep128 Creative Commons License 2021.12.29 -1 0 4979

Mindig tanul az ember... :-) Köszi!

Előzmény: Qqberci (4978)
Qqberci Creative Commons License 2021.12.29 -2 0 4978

Off:

A BHG két digitális vezérlésű alközpontja volt az EP128 és az EP256

Előzmény: Ep128 (4976)
Mekk-elekek Creative Commons License 2021.12.29 0 0 4977

Üdv!

 

PV mozdonyhoz izzót hol tudok venni? Mivel helyetesíthető?

 

Köszi!

Ep128 Creative Commons License 2021.12.28 -1 0 4976

Off:

Az az Enterprise 128 masina iránti örök szerelem miatt lett. :-)

enterpriseforever.com

 

Előzmény: Qqberci (4975)
Qqberci Creative Commons License 2021.12.28 -2 0 4975

Off: Csak a nicked miatt gondoltam..

Előzmény: Ep128 (4974)
Ep128 Creative Commons License 2021.12.27 -1 0 4974

Off: Nem, BRG -s. :-) Miért...?

Előzmény: Qqberci (4973)
Qqberci Creative Commons License 2021.12.27 -1 0 4973

Off:

BHG-s voltál?...

Előzmény: Ep128 (4972)
Ep128 Creative Commons License 2021.12.26 -1 0 4972

Anno írva volt valahol, hogy a műanyag fogaskerekeket fémre cserélve szinte örök életű. :-) (Persze legyártatni nem egyszerű ezeket, az tény.)

Egy szó, mint száz: Olyan volt, mint a DACIA. :-P Szét kellett szedni és újból összerakni normálisan, onnantól nagyon is használhatóvá vált! :-)

Előzmény: Roglin7 (4970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!