Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2022.09.15 0 1 235442

Nyugati, Flrt VIP-bemutató vonat anno, újságírónak is kis híján sikerült. Mindenáron "király képet" akart, pont a megfelelő helyen lépett a csúcssín-tősín közé. Még én voltam a bunkó, mert kirántottam onnan, jött a monori inga. 

Előzmény: segélyvonókészülék (235438)
r1232 Creative Commons License 2022.09.14 0 2 235441

Be tudom szorítani a lábad egy kitérőbe úgy, hogy legyen végállása..

Előzmény: BGfromÉ-D (235439)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.09.14 0 0 235440

A vonat nem rögtön jött, gondolom.

Vagy hát vezetősín is lehetett, bármi is.

 

Az általam leírt esetben gurítás volt.

Előzmény: BGfromÉ-D (235439)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2022.09.14 -1 0 235439

Végállásban nem lévő kitérőre nem halad rá vonat... Mármint vonat. 

Előzmény: segélyvonókészülék (235438)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.09.14 0 1 235438

A te bajod, ha ilyen szemetet olvasol... :)

 

A cikkben idézett Új Szó c. lap mozdonyvezetőt említ.

 

A sínek közé bizony beszorulhat valakinek a lába, tipikusan pl. váltónál.

Vasutasról is tudunk, aki otthagyta a lábfejét, mert nem figyelt, a mozgó csúcssín és a tősín közé lépett, és épp állítottak, bezárva szerencsétlennek a lábat. A kocsi meg jött a dombról.

Előzmény: BGfromÉ-D (235437)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2022.09.14 -3 2 235437

Ez aztán a szakmai cikk... 

https://www.life.hu/hirek/20220914-beszorult-egy-no-laba-a-sinek-koze-halalra-gazolta-a-vonat-eperjes-nagysaros-szlovakia-vonatbaleset.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator

 

Tehát, ha jól értem, szegény áldozatnak legalább 1435 mm-es lába volt, ami beszorult a sínek közé, de a vonatvezető annyira éber volt, hogy vészféket húzott, mielőtt a mozdonyvezető reagálhatott volna... 

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.08.25 -3 1 235436

(Forrás: Vasút újság)

LoviGabi Creative Commons License 2022.07.20 -1 3 235435
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.12 -3 0 235434

Értem, köszönöm.

Előzmény: Rollende Landstrasse (235433)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2022.07.12 0 2 235433

A bejárati jelző továbbhaladást engedélyező jelzésére. Tehát nem hívójelzéssel, élőszóval adott engedéllyel vagy kézi jelzésadással, neadjisten jelzőmeghaladással.

Előzmény: Mlle. Grenelle (235432)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.11 -2 0 235432

Uraim, mit jelent az, hogy "az állomásra jelzőkezelés mellett bejáró vonat"?

 

Köszönöm a választ.

r1232 Creative Commons License 2022.07.06 0 0 235431

A működtető levegőnyomás hiánya lenne az alapvető ok, ami egy segédüzemi zárlattal elfekvő mozdony esetén hamar bekövetkezik.

Előzmény: segélyvonókészülék (235430)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.07.06 0 0 235430

Ha nincs akkutöltés, szerintem a klotyó lezárja magát egy idő után.

 

Mondjuk a cikk AG-re hivatkozik...

Előzmény: Mlle. Grenelle (235427)
r1232 Creative Commons License 2022.07.05 0 3 235429

A külsőlevegő-csappantyú egy használt elnevezés, maradjunk csak annál.

Előzmény: Mlle. Grenelle (235428)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.05 -3 1 235428

Belsőlevegőkeringetés-szelep. 

Nagyjából ez a jelentése, de inkább maradjunk az Umluftklappe-nál...

Előzmény: r1232 (235424)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.05 -2 0 235427

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161913383&t=9188003

 

Ha erre valaki ad egy értelmes magyarázatot, különös tekintettel a mosdók lezárására...

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2022.07.05 0 0 235426

Erről nem tanultam, de biztosan szar munka volt szerelni...

Előzmény: segélyvonókészülék (235425)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.07.05 0 0 235425

In memoriam Hadas-féle sz@rcsappantyú. 🤣

Előzmény: r1232 (235424)
r1232 Creative Commons License 2022.07.05 0 2 235424

"Umluftklappe" (mi a fenének kéne ezt fordítani?

 

Külsőlevegő-csappantyú pl..

Előzmény: segélyvonókészülék (235420)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.07.05 0 3 235423

Csak alagútban van értelme, a sebesség mindegy.

A nyomáshullámok, lökések kizárása lenne a lényege.

Meg mindegy, hogy te mész gyorsan, vagy az alagútban szembejövő(k).

Tud 460km/h relatív sebességkülönbség is létrejönni, az azért már harapós.

Előzmény: Rollende Landstrasse (235422)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2022.07.05 0 1 235422

Túl sok tapasztalatom nincs vele. Amerre én járok, nem kell túlnyomás. 160 felett talán van értelme. Egyébként egész komoly berendezés, külön van motor a szívott és a kiáramló levegőnek.

Előzmény: segélyvonókészülék (235421)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.07.05 0 3 235421

a kollégámnál vezettem 200-zal a bázisalagútban. A vezetőállás megremegett, mikor tőlünk 5 kilométerre belépett a szembe jövő vonat

 

Belépsz az alagútba, még ellenvonat se kell, azonnal 3-4 km/h-t meg tud lassulni a gönc.

A nyomásvédelem hangos. Meg hát már rutinból nyel egyet az ember, így nincs is fülpattogás. Én nem szeretem használni, csak zörög.

Előzmény: Rollende Landstrasse (235415)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.07.05 0 1 235420

Konkrétan úgy tud viselkedni egy kocsi, mint a pillepalack.

Próbáld ki egyszer! Ha nekidőlsz az oldalfalának, érzed, ahogy néhány centit ki- és befelé mozdul az egész.

Meg az "Umluftklappe" (mi a fenének kéne ezt fordítani? az a dekni, ami elzárja a külső levegő beszívást) csattan mindig, mikor alagútba haladsz be, érzi a rendszer a nyomásváltozást, és lezárja a külső levegő útját, belső keringetésre kapcsol.

Előzmény: Mlle. Grenelle (235419)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.04 -3 0 235419

Erről már hallottam.

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (235415)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.04 -4 0 235418

Inkább az üzemeltetési színvonalat emeljük, mint az üzemeltetett járművek tekintetében lépjünk vissza...

Előzmény: _nyunyuka (235416)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2022.07.04 0 1 235417

Ezzel én is ìgy vagyok. Ezért örülök, hogy legalább a komfortkocsikban van vészmegoldás a rossz klímára. Sajnos sok kalauz félreértelmezi az ablak lehúzásának tilalmát, és nulla hűtésnél is rámszól, hogy  em szabad ablakot nyitni.

Előzmény: _nyunyuka (235416)
_nyunyuka Creative Commons License 2022.07.04 -2 0 235416

Csak belföldre 120-ig bőven megelégednék a jó öreg 20-26-os, teljes terjedelmében lehúzható ablakú kocsikkal, ha már a klímásokat nem képesek normálisan üzemeltetni.

Előzmény: Rollende Landstrasse (235415)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2022.07.04 0 2 235415

Ahogy Jenő leírta, nagysebességnél fontos a nyomásvédelem. Van egy állandó nyomáskülönbség a vonat belső tere és a külső áramlás között. Mellette vannak a nyomáshullámok, melyeket ki kell védeni. Két, szemben haladó vonat nyomáshullámanak találkozása megrázza az egész szerkezetet. Ezt te is érezheted kétvágányú pályán 120-nál. Na most képzeld el ezt 200-nál! Ugyanez a jelenség lép fel alagútba behaladáskor. Ausztriában, a kollégámnál vezettem 200-zal a bázisalagútban. A vezetőállás megremegett, mikor tőlünk 5 kilométerre belépett a szembe jövő vonat.

 

A Taurusokon aktív nyomásvédelem is van. Egy kapcsolóval néhány tizedbar túlnyomást lehet létrehozni a vezetőálláson.

Előzmény: Mlle. Grenelle (235413)
Töck Jenő Creative Commons License 2022.07.04 -2 1 235414

Az ájer kénytelen megkerülni a vonatot. Hosszabb úton megy tehát gyorsabban. Tehát szív. Belülről szeretne, Amikor a TGV-vel utaztam érdeklődéssel olvastam az ajtó mellett, hogy megállás után az ajtó rögtön nem nyitható. Majd megállás után mintegy öt másodpercig nyomták a luftot befele. Utána az ajtót motorok meglökték kifelé, az ajtó egy aprót pukkantott, mint a dugó amikor kihúzzák.

Előzmény: Mlle. Grenelle (235413)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2022.07.04 -3 0 235413

Mit jelent pontosan ez a nyomásvédettség?

Előzmény: Rollende Landstrasse (235412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!