Én megkaptam az EGYT-hosszíbításról a határozatot, 2-évente felülvizsgálják, és szerepel benne,hogy -27075 forint- változatlan össszegben folyósítják tovább!
2008-óta mit emelkedtek az árak? Ezt duplázni kellene minimum!
Sajnos erre csak a Belügyminisztérium-Gondoskodáspolitikai Államtitkársága tud változást kezdeményezni!
Illetve a lakóhelyhez tartozó országgyűlési képviselőnek kell elmondani a problémát, van fogadóórája...ő is felhozhatja a témát a parlamentbe- az adott bizottság felé jelezheti ezt!
Sztakértő asszony sem hiszem, hogy mást tud mondani erre, kijártam már az ügyemet én is.
Ha valaki csak EGYT-t és Közgyógyot kap a 70%-os egészségkárosodásra, ott nincs semmi esély másra? Költői a kérdés, mert tudom, hogy nincs, nem jár semmi más. Viszont a 27 ezerből nem lehet megélni. Hátha van valami ötleted...
nem tik tok hanem a törvény az irányadó. Hiteles hozzáértőtől kell tájékozódni.
2023. évi néhány sikeresen lezárt perről rehabilitációs szakértői szakmai támogatásommal már idővonalamon is közöltem tényleges megnyert sikertörténetet, hogy inspiráljak, biztassak, reményt keltsek, informáljak. Most csak decemberben 3 nyert ügy lezárása történt 23 nap alatt (dec. 24-jan.2. ítélkezési szünet): Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, visszanyertük a C1 helyett C2 rokkantsági ellátását 6 hónap alatt (-23-12.hó Győri Törvényszék)
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, megnyertük semmi helyett C2 rokkantsági ellátást 12 hó alatt (-23- dec. Budapest Környéki Törvényszék).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, C2 helyett D rokkantsági ellátást 8 hónap alatt ezzel segítve még folyó életjáradéka kártérítési pere összegét emelve ami nem kevés (-23- dec. Fővárosi Törvénysz.).
Szeretné tudni, hogy határozatában, irataiban mi mit jelent, mit tehet, vagy nem tehet, hogyan van esélye adott esetében, esélyt szeretne perében?
Szakmai támogatásommal elkerülhető a per is, megfelelően felkészülve a felülvizsgálatra, ill. szakmai tudásom nélkül elbukhatja ügyét, vagy talán még az eljárás elindításáig sem jut el a komplikált tartalmi, jogszabályi előírások miatt, mert 2020.03.31-től jogorvoslatot ezen ügyekben csak bírósági eljárásban indíthat, amely nem ügyvéd köteles.
Azonban az ügy pozitív lezárását számos más tényező akadályozhatja, leggyakrabban a kirendelt szakértőnek esetlegesen aggályos véleményét nem tudja az ügyfél szakértelem hiányában érdemben vitatni, ami pártfogásommal megoldódik.
Ahhoz, hogy megnyerje a pert rehabilitációs-, ellátási ügyekben, elengedhetetlen felismerni, hogy a kirendelt szakértő véleménye hol aggályos, érvelését képesnek kell lennie pontosan megfogalmazni írásban, azt megindokolni, valamint állításait szakmai jogszabályokkal, bizonyítékokkal alá kell tudni támasztani.
A rehabilitáció rendszere igen speciális és sokrétű 2012.01.01-je óta, és a jogszabályok sokasága folyton változik, 2020.03.31-től sok esetben megszűnt a fellebbezés, csak Törvényszék megszólításával indíthat jogorvoslatot ugyan ügyvéd nélkül is, illeték-költségmentesen azonban kevesen jól tájékozottak és felkészültek ezen a szakterületen, amelyre specializálódtam.
Csak néhány percben mobilon ingyenes tanácsadásom megváltozott munkaképességű személyeknek, jozzátartozói ellátások, rokkantsági járadék, fogyatékossági támogatás,… ellátások ügyében, perében, kérésre bizonyításában lépésről lépésre támogatom rehabilitációs szakértőként szakmai álláspontommal, menedzselem, hogy magabiztosan, félelem, kétségek nélkül képviselhesse önmagát, ebben minden hozzám forduló egyetért.
Sajnos itt nem egyértelmű a helyzet. Ezt a "választhatóságot" szerintem később emelték törvénybe mint ezeket megalkották:
A TB nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény (Tny.)
A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény (Tny.) végrehajtásáról szóló 168/1997. (X.6.) Korm.rendelet (TnyR.)
Érdemee lenne áttanulmányozni ezeket is hátha......
Ha ezekben sincsen egyértelmű utalás,akkor sajna többet nem tudok segíteni. Marad a gyakorlat , de ahhoz erre kell járnia valakinek , aki sajnálatosan átesett már egy ilyeen eljáráson.
2x is elolvastam, sajnos továbbra sem egyértelmű számomra, hogy mi az alapja az özvegyi nyugdíjnak abban az esetben, ha elérem a nyugdíj korhatárt , de továbbra is a rokkant ellátást kérem folyósítani.
1. rokkant ellátás után fizetnek
2. vagy kiszámolják, hogy mennyi lett volna a nyugdíjam és azután fizetnek,
3. vagy egyáltalán nem fizetnek
Abban az esetben, ha nem érem meg a 65. évet, akkor egyértelműnek látom, hogy a kiszámított nyugdíj után állapítják meg.
Egy ismerősöm azt mondta, hogy, amennyiben 65 éves koromban a rokkant ellátást választom nyugdíj helyett, akkor nem fizetnek utánam özvegyi nyugdíjat, mert ellátás után nem jár.
Ezt elég furcsának találom, de mint tudjuk léteznek furcsa dolgok.
Az viszont tény, hogy ha valaki EGYT mellett megy el dolgozni, attól rögtön elveszik az ellátást. Ki tudja miért. Mert a kormány munka alapú társadalmat hirdetett...
Szóval, ha valaki 50-60-70%-os egészségkárosodással kényszerből elmegy dolgozni (mert a havi 27 ezer semmire se elég) akkor azt úgy kell büntetni, hogy még a nyamvadt 27 ezret is elveszik tőle? Ahelyett, hogy örülnének neki, hogy súlyos betegen is elmegy dolgozni!
Figyelem álhír! A tiktokon egy bizonyos videó terjed F .Éva nevével hogy 2024 január 1 .től nem lehet ellátás mellett dolgozni.Semmilyen ilyen törvénymódosítás nincs Lehet dolgozni az ellátással együtt nem vonják meg és nem kell visszafizetni sem.
Kerdesem az lenne november 21 en kaptam c2 minositest. Azt irtak benne hogy a munkaval rehabilitacio nem javasolt. Ezek szerint nem valalhatok munkat ? A masik kerdesem az , hogy van e valami tehendom ? Be kell mennem a hatarozattal a nyufighoz vagy minden megy magatol?
A rokkantak helyzetének rendezése,és az EGYT-sek,nagyon messze van ilyen helyzet mellett:-
- Orbán kormány helyzete jelenleg:-
Az áfa bevételeke nominálisan csökkenek, immár 4 hónapja, az első 8 hónapban pedig stagnált a tavalyi évhez viszonyítva, az infláció ellenére!!! A kiskereskedelmi forgalom csökkent fél év alatt bezárt 4500 bolt. A költségvetés hiánya történelmi rekord volt az elmúlt hónapban! Összehasonlításként Gyurcsány 1000 milliárd forinttal adósította el az országot annak idején, ma havonta van 200 milliárd feletti hiány! Gyurcsány után sem volt könnyű helyzetben az ország, most sem lesz! Az inflációt néhány mesterséges intézkedéssel oldották meg, nem kezelték, csak a tüneteket (pl hirtelen a MOL 50 forinttal nyomta lejjebb az üzemanyagárakat, cserébe nem fizet bányajáradékot, de januártól extra adó lesz az üzemanyagokon, a jegybank a fura kamatpolitikájával jókora hiányt generált, amit valakinek majd ki kell fizetni! 1000-1500 milliárd ebben az évben!!!) A megúszásra játszanak, de a politikai vonalon sem fog bejönni az elképzelése, az elképzelésed. Az EU nincs lépéskényszerben, Orbán lesz, ha a jövő évi választások nem úgy alakulnak, ahogy szeretné, akkor nagyon, addig meg hitelekből próbálja meg kihúzni. Olaszok is a kormányra kerülés után tisztázták az irányt, nem kedvez az sem Orbánnak, Fico hasonlóan nem tényező, mint Orbán, de már nála is látszik az igazodás, előbb minden fegyver üzletet letiltott, majd engedélyezte.
Hát akkor mi lehet az egyedül élő EGYT-sek körében?
Hivatalos: csúcson a szegénység a nyugdíjasok körében.
Paradox módon, az inflációkövető nyugdíjemelés ellenére növekszik a szegénység a társadalom legidősebbjei körében.
Rendkívül kedvezőtlen folyamatokat indított el azzal még a 2010-ben hatalomra került Orbán-kormány, hogy a svájci indexálás helyett az inflációkövető nyugdíjemelést vezette be az ellátásoknál. Noha ezzel a nyugdíjak értékének megőrzését tűzte zászlajára a kabinet, a gyakorlat már teljesen más eredményt hozott. Ez egyrészt megmutatkozik abban, hogy a következő évi költségvetés korai összeállításakor jelzett inflációtól nagyban eltér a tényadat. Ezt az eltérést a novemberi nyugdíjkorrekcióval ugyan kompenzálja a kormány, ám 11 hónapon keresztül az elmaradt emelés összegével gyakorlatilag az államot hitelezik a nyugdíjasok. Másrészt, mivel évek óta már bőven két számjegyű bérnövekedés jellemző a gazdaságban, a nyugdíjak és a bérek közötti olló szélesre nyílt.
A nyugdíj nagy gond lesz 15-év múlva,a rengeteg 70-években született,aki a rendszerváltás után 1990-től éveken vagy évtizedeken át feketén.szerződés nélkül dolgozott. Na velük mi lesz,egy tömeg szolgálati idő nélkül,amúgy ledolgozott,fáradt testtel- Nem lusták voltak.
K.amália és hasonló esetben, hívjon, keressen, segítek, ha lehetséges és megtisztel:
2023. évi néhány sikeresen lezárt per rehabilitációs szakértői szakmai támogatásommal: Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, visszanyertük a B2 helyett C2 rokkantsági ellátását 12 hónap alatt (-23-aug., okt. Veszprémi Törvénysz.), és ugyan ezen szakkérdésen alapuló megszüntetett özvegyi nyugdíját természetesen visszamenőleg is egy összegben soron kívüli kifizetéssel.
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, visszanyertük az egyetlen ellátását, ami biztosítást jelentett a munkaképtelen ügyfelemnek, a megszüntetett rokkantsági járadékát, 14 hó után (-23- okt. Debreceni Törvényszék).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, B1 rehabilitációs ellátás helyett C2 rokkantsági ellátást 8 hónap alatt (-23- okt. Szegedi Törvénysz.).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, visszamenőleges rokkantsági ellátás fizikai állapotjavulás nem történt perben 12 hó alatt(-23- jún. Főv. Törvényszék).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, visszanyertük az özvegyi nyugdíját ezután B2 helyett C2 rokkantsági ellátást is12 hó és 14 hó alatt(-23- ápr. júl. Főv. Törvényszék).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, semmi ellátás helyett B2 rokkantsági ellátást 10 hónap alatt (-23- máj. Főv. Törvényszék).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, B2 helyett C2 rokkantsági ellátást 20 hó alatt (-23- jún. Főv. Törvényszék).
Ismét pert nyertünk ügyfelemet segítve, B2 helyett C2 rokkantsági ellátást 12 hó alatt (-23- nov. Szegedi Törvényszék).
Ha lehetséges, pár percben díjmentesen útmutatást nyújtok mobilon.
A bírósági eljárásban egyedül eljárni nem mindig egyszerű és előnyös, hiszen a bírósági eljárásnak sok szabálya, formai-, tartalmi követelménye és bonyolultsága van, amelyet nem mindenki ismer vagy tud megfelelően alkalmazni. A hozzáértő pl. rehabilitációs szakértő, mint én, segít a jogi-, orvosi feltételek, helyzet felmérésében, a jogi- szakmai érvek és bizonyítékok összegyűjtésében, a keresetlevél vagy más iratok megírásában, a tárgyalásra felkészítésben, a lehetőségek kihasználásában, segít megvédeni az ügyfél jogait, érdekeit a bíróság előtt a másik féllel szemben, szakmai tudása és tapasztalata segíthet abban, hogy az ügyfél a lehető legjobb eredményt érje el a bírósági eljárásban. Segítek, hogy az ügyfél ne essen abba a hibába, hogy érzelmei vagy indulatai befolyásolják a döntéseit, vagy hogy olyan jogi-, szakmai tévedéseket kövessen el, amelyek hátrányosan érintik az ügyét. Ismerem a bírósági eljárás menetét, a határidőket,...így hatékonyan kezelem ezt is.
A születéskor várható élettartam a legkomplexebb mutató a fejlettségről. Benne van a gazdaság fejlettsége, az egészségügyé, az életmód, a táplálkozás, az oktatás is, röviden: minden.
Nos, változások 2010 és 2021 között Ausztriában és Magyarországon: míg Ausztria minden részén tovább nőtt ez a várható érték, Magyarországon mindenhol csökkent 2010 óta, kivéve az éppen Ausztriához közeli nyugati határszélt, ott icipici javulás volt, tán nem is véletlenül… Összességében távolodás van Ausztriától.
Azért dolgozunk, hogy a szegénységben élő emberek élete könnyebb legyen. Kis lépésektől haladunk a nagyobbakig – programoktól a közösségi változásokig. Hogy egy olyan társadalomban élhessünk, ahol mindenkinek jó.
sajtódíjunkat, amit egyedülálló módon szegénységben élőkből álló zsűri ad át a nehéz körülmények között élők erőfeszítéseit méltóképp bemutató újságíróknak!
Ezért nem emelkedik a családi pótlék 15 éve: magyar családok tízezrei maradnak ki a pénzosztásból.-
Minden évben előkerül a vita a családi pótlékkal kapcsolatban, és egyre gyakrabban felmerül, hogy valóban ideje lenne emelni azt az ellátást, amelyet 2008-ban módosítottak utoljára . A 12 200 forintos havi összeg gyermekenként már szinte nem fedezi semmilyen költséget 2023-ban. A kormány hozzáállása azonban az, hogy akik dolgoznak, azok számára elérhetők különböző egyéb támogatási lehetőségek, mint például a családi adókedvezmény, a babaváró hitel vagy a CSOK. Azonban ezzel a megközelítéssel van egy jelentős probléma, amely látszólag évek óta elkerüli a törvényhozók figyelmét.
Azt többször is megírtuk már, hogy a családi pótlék összege 2008 óta változatlan, és ma már csaknem szimbolikus ez öz összeg. A kormány azt állítja, hogy támogatja a gyermekeket nevelőket, különösen akkor, ha dolgoznak. Azonban a valóság ennél bonyolultabb, mivel a munkához való hozzáférés nem egyenletes az országban, és néhány területen szinte lehetetlen.
Kedves Betegtársak! Nem értem mi értelme van olyan vizsgálatoknak kitenni azon betegeket, hátrányosokat, akiknél a kórházi szakorvosok, illetve háziorvosok leírják a végleges nem visszafordítható állapotokat. Régebben sokkal korrektebbek voltak az egész fevizsgálatok és évek behatárolása, mint most, hol évente, kétévente, majd háromévenete több esetben fvizsgálnak. Abszurd feleslegesen költséget vernek az adófizetőkre, hogy állandóan sűrűn újból és újból vegzálják a betegeket. Emberhiánnyal is küzdenek amint hallom éveket is csúsznak és mégis mennek a felesleges ugyanazok a körök. Ezek a szociális, meg rehabos ellenőrzések is feleslegesek, hiszen a szakértőorvos és aszisztensei is elvégezhetnék ezt a plussz feladatot ott egy helyben. Hatalmas adminisztrációkkal bonyolították a helyzetet és ettől sajnos átláthatatlan, lekövethetelen lett a rendszer. Lehetséges, hogy ez is volt a cél, mert így szakértői oldalról rendszerirányítottan visszaélésekre adhat lehetőséget. Nagyon bonyolult! Arról már nem is teszek említést, hogy betegek oldaláról mekkora stressznek vannak kitéve és ugyanazokkal az állapotokkal összevissza variálják a százalékokat úgy, hogy a korábbi határozatokat semmibe veszik. Sok sok sebből vérzik a rendszer, nem elég a betegeknek végig menni ezen, még kapják a folyamatos sűrün rendezett vizsgálatokat a stresszel járó és ártó vegzálásokat. Sokkal egyszerűbb volna a mai digitalizált informatikai rendszerben, ha az orvosok szakértőkkel kooperálnának a betegről és hagynák őket a bajukkal vesződni, egyfajta kíméletesebb rendszerrel ellenőriztetni.Egészségügy ezen üzletága nem így kéne, hogy működjön!