Keresés

Részletes keresés

Royonik Creative Commons License 2022.11.20 0 0 31521

A BR 110 elkelt, a Fleischmann kocsik még vihetők.

8000/db csere érdekel tartálykocsikra, illetve sörös vagy hűtőkocsikra.

royonik kukac freemail.hu

 

.:radarcontakt:. Creative Commons License 2022.11.20 0 0 31520

Sziasztok!

 

N-es gyűjteményem utolsó darabjai:

 

Arnold 4834 /40Jahre/ - 8.000.-

Arnold 4959 DB Cargo Eas - 5.000.-

Arnold HN4268 ÖBB 1.Kl. - 10.000.-

 

Átvehető Kispesten vagy Foxposttal tudom küldeni.

 

Érdeklődni: radarcontakt kukac gmail.com

 

 

 

Royonik Creative Commons License 2022.11.19 0 0 31519

Üdvözletem.

Eladnám, vagy cserélném ezt a szerelvényem.

A mozdony analóg Minitrix Br110 20000-

A kocsik Fleischmann 8061-esek darabja 8000-

Ha valaki egyben viszi 40000-

Csere érdekel. Analóg Trix/Fleischmann/Arnold/Roco BR38 vagy BR56 gőzösre, Esetleg V160 dieselre teherkocsi szerelvénnyel.

Személyesen átvehető kipróbálható Bp. 17. ker.-benGLS/Foxpost a vásárló költségére előre utalással.

royonik kukac freemail.hu

Köszönöm.

bakfitty61 Creative Commons License 2022.11.19 0 0 31518

A Vectron elkelt.

 

Előzmény: bakfitty61 (31515)
juxx Creative Commons License 2022.11.16 0 0 31517

3-4: nagyon tiszta sín mellett a digitális mozdonyok méretarányosan lépésben tudnak araszolni. Mindenkinek van rá stratégiája, valaki Tomix porszívókocsival, van aki több fajta tisztítókocsival takarítóvonatot üzemeltet. H0-nál a nyolcad akkora súly miatt érzékenyebb, de mi úgy tudjuk, a Z-sek szoktak ezért binárisan vezetni ;)

 

Én a gépeimet valósághű gyorsulásra és lassulásra programozom. Ha nem működne az áramszedés lassú tempónál, a mozdony meg sem tudna mozdulni de facto, mert 1-2km/h-nál elakadna. És el is akad, ha régen tisztítottam.

 

Amúgy az általam hallott legbiztosabb mód a ritka tisztítás melletti közlekedésre a tapadóabroncsok teljes mellőzése. A gumi mintha okozná vagy terjesztené a dzsuvát, mellesleg az a kerék nem szed áramot. Sík modul mellett megfontolandó.

 

Előzmény: Chabs (31513)
juxx Creative Commons License 2022.11.16 0 0 31516

Szia és üdv!

 

Hadd dobjam el a sulykot! :)

Ha szép N-es modelleket szeretnél, sok kompromisszum ered a kerekek pizzaszeletelő jellege miatt. Az amerikaiak ún. RP25-ös kerekeket használnak kisebb karimával, szebb látvánnyal.

Az N-es sín magassága és nyomtáva aránya keskenynyomközt idéz, pont az előbbi miatt. Code80 a szabvány, de a Peco Code55 minimális csalással jobban néz ki, legtöbb gyári gép elmegy rajta. Aki ennél szebbet akar, egyedi készítésű Code40 síneket használ (vannak készítők,  rendelhető), ekkor már kell at RP25 vagy a leköszörült pizza szeletelő. 

És végül a sulyok: ha britet szeretsz és precíz N-et szeretnél, a 2mm scale association fogalomra keress rá.. Youtube-on is. Nagyon kretének, önellátóak, szubkult a szubkultúrában. 

Ha maradsz a gyáriaknál, ide nézzél, hogy mi lehetséges N-ben nem túl baráti áron, de számunkra elég leeső állon ;)

https://as-modell.de/felix

Terepasztalban nekem ő az ethalon:

https://youtu.be/flOVV8NnwTM 

 

Jó szórakozást!

 

 

 

 

Előzmény: Chabs (31513)
bakfitty61 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 31515

Eladó Fleischmann 739354 DCC hangos Vectron ('piros zebra') számlával, január 6-ig garanciális az Alagútnál lévő üzletben. Nem futott, vitrinben állt, tehát újszerű állapotban.

Ár: 70000Ft.

bakfitty61 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 31514

Szia!

Nekem 9 britt diesel mozdonyom (class 22,-37,-40,-56,-57,-60,-66,-67,-68), valamint egy HST motorvonatom van, Dapol és Graham Farris gyártmányúak. Van egy Kato Azuma motorvonatom is, de az már nem britt gyártmány. Nekem bejönnek a szokatlan kinézetű, alakú britt mozdonyok, de az újabb kiadású Fleischmann, Minitrix modelleknél semmivel sem részletgazdagabb kidolgozásúak ( a legszebbek a friss USA gyártmányok!). Mint mindenben, itt is van ami átlag feletti pl. áttört szellőzők a mozdony oldalán, tetején, be lehet látni a géptérbe, de van ami átlag alatti, pl a csatlakozók a homlokoldalon csak festve vannak. Viszont a belső kialakításuk, ami a motort, elektronikát takarja, sokkal elmaradottabb, kezdetlegesebb a két említett gyártó modelljeitől, mintha más földrészen születnének. A legújabb Fl, Trix modelleknek nagyon jó a lassú futásuk, a régebbi 3 pólusú motorral szerelteknek nyilván nem. Nekem a belsejük valahogy nagyon britt, lassan reagálnak a korszerűbb megoldásokra (ugye eléggé hagyomány tisztelő nép). A méretarány az 1:148, nem 1:160, tehát hiába kisebbek a valóságban a britt mozdonyok az ottani űrszelvények miatt, itt egy picit még nagyobbak is lesznek a többi európai modellnél, de engem ez nem zavar. Volt Kato Classz 66-osom, kialakításra meg sem közelítette a Dapol, Graham F. kiadását, persze nagyobbak is.

Rendelni több helyről rendeltem a szigetekről, egyikkel sem volt gond, megnéztem hol van jó áron éppen akkor és kész. Viszont ez még éppen a brexit előtt volt, tehát ha most onnan rendelsz, most már sokkal drágábbak lesznek, mivel az EU-n kívülről érkeznek.

A terepasztalom Peco Code 55-tel készült flexi sínekből. Ajánlom, szép és élethű, de precíz munkát igényel.

A 'por' gondot majd megválaszolják mások, nekem zárt a terepasztalom, így nem porosodik, nincs vele gondom.

 

Előzmény: Chabs (31513)
Chabs Creative Commons License 2022.11.16 0 0 31513

Sziasztok!

Beirom ide is hátha itt jobb helyen van mint a terepasztal építés topic-ban:

Hoszu ideje H0-ban modellezek / epitek igy ahhoz vagyok szokva de egyre kevesbe tudok ellenallni annak, hogy kirpobaljam az N meretaranyt. Kisebb helyem van az epitkezesre es terveim szerint egy 120x40-es "modult" szeretnek epiteni. Nem kiallitasra csak otthonra keszulne igy nem kell megfelelnie a pontos szabvanyoknak. Eloszor egy H0-as inkabb diorama jellegu mintsem szignifikansabb muveletekhez hasznalhato tolato (switching / shunting) terepasztalt terveztem de egy ido utan teljesen elurlakodott rajtam az N hivogato szava es egyre kozelebb allok hozza, hogy belevessem magam de elotte szeretnek szakertokhoz fordulni. :)

 

1: Amitol a legjobban tartok a H0 utan az a reszletek szignifikans elveszitese. "Sajnos" en Britt videokon es irasokon nevelkedtem javareszt es a Magyarorszagon is elerheto N modellek elso ranezesre (kepeken lattam meg csak oket) nekem kisse ugy tunik elmaradnak a Brittek N gepeitol. Mintha ott elorebb jarnanak az N modellek kidolgozottsagaban mint a Nemet gyartok? A legtobb Britt N model kozel all a H0 "nagytestverhez" es nem annyira szembetuno a kulonbseg. Nektek mi a velemenyetek errol? Oszinten szolva en az a lehetetlen ember vagyok aki reszletesseget is szeretnek es kis meretet is. :) A sajat epitesu targyaknal ez csak az en kezugyessegemen mulik de a gorduloallomanyra nincs rahatasom es epiteni sem szeretnek.

 

Esetleg tud barki egy megbizhato helyet ajanlani ahonnan lehetseges akar az Egyesult Kiralysagban arusitott modelleket is berendelni? En nagyon szivesen modelleznek UK regiot is de ha a beszerzes nagyon nehezkes akkor nincs ertelme harcolnom vele. Velemenyem szerint a UK vasut es kornyezete (epuletek leginkabb) nagyon egyedi es ha barmi massal keverik az nagyon feltuno tud lenni.

 

2: Szamomra a legszimpatikusabb sin anyag a Peco (H0-ban is). N-ben ha jol olvasom akkor a Code 55 (ujabb mint a Code 80) az ajanlott minden szempontbol. Bizom benne, hogy az ismertebb Magyar beszerzok nem adjak fel a Peco arusitasat a Brexit miatt. Peco is Britt gyartmany.

 

3: Amit tobb helyen olvastam / hallottam, hogy az N mozdonyok kenyesebbek a sin tisztasagara. Ez egy szignifikans problema vagy el van kisse tulozva? Valahol alapvetonek gondolnam, hogy a sinkoronat tisztan kell tartani a problema mentes mukodeshez de ha ez az N-nel valami oriasi erofeszitest igenyel mert a mozdony minden kis apro egyenetlensegen, porszemen megakad az mar mas kerdes.

 

4: Nemileg az elozo kerdeshez tartozik es legfokeppen mivel "tolato modult" szeretnek epiteni, mennyire igaz az hogy az N meretarany nem igazan alkalmas a lassu menetu, suru tolatasokhoz?

 

Nagyon koszonom a segitsgeteket!

Ferenc73 Creative Commons License 2022.11.15 0 0 31512

Sziasztok!

 

A múltkor keresett vki új DB festésű BR 212-es Fleischmann kasztnit.

Ezeket találtam itthon, ha aktuális még. Egyben 5000-ért vihető.

 

masterpiece216 kukac freemail.hu

 

Üdv

 

Ferenc73

 

epivktl Creative Commons License 2022.11.03 0 0 31511

Sziasztok !

 

Eladók az alábbiak:

(érd.: publ.mail,posta 10.000.- felett ingyen)

 

A portékák futottak, de sérülésmentesek (meg egy kicsit porosak, a klubasztalon ácsingóztak)

 

 Futott, hibátlan (a pályakotrók nincsenek rajta, mert azzal használhatatlan...) : 34.000.-

 Roco , hibátlanok. 14.000.- / szett (2 van)

 Futottak, hibátlanok : 8.000.- /db

 Fleischmann , futott, hibátlan : 8.000.-

 Fleischmann, csak álltak, hibátlanok : 25.000.- (Csak egyben)

 

Köszönettel !

G368 Creative Commons License 2022.11.02 -1 0 31510

Kicsit szőnyeg vasutaztam a 60360 szettel egy FLM Taurus mögött/előtt (bár felvilágosítottak, hogy a MÁV-nál nem használták vezérlőként sosem, csak a GySEV kocsikat). Kato Unitrak R315 (kevesebben nem mertem) és 15R481 #4 kitérők, egyelőre gond nélkül körbejárt párszor, a váltókon is. Más vágányon nem próbáltam.

Ferenc73 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 31509

Sziasztok!

 

Aki szeretne egy új, bontatlan Jagerndorfer MÁV szettet, az nyugodtan keressen.

Van egy szabad példány,kicsivel a bolti ár alatt, 82.000-ért vihető.

 

masterpiece216 kukac freemail.hu

 

Üdv

 

Ferenc73

 

 

 

juxx Creative Commons License 2022.10.27 -1 0 31508

Neked is szép napot!

Előzmény: k robert2 (31507)
k robert2 Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31507

Ez a te álláspontod az enyém más akkor nem szóltam, de nem hegyezem a szart tovább:-)) kellemes napot neked pá:-)

 

Előzmény: juxx (31506)
juxx Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31506

Szerintem azon emberek halmaza, aki

1. belső világítást akar beszerelni 

2. rájön/megtudja hogyan kell a klasszikus módon 

3. nem jön rá, hogy a leírás része az is, hogy oldalhelyesen kell belerakni a tengelyeket 

4. nem jön rá, hogy a zárlatot a frissen buherált kocsi okozza 

5. nem talal/kap segítséget

Ez nagyjából üres halmaz.

 

A Piko esete annyiból más, hogy ott alapból bene volt a világítás, nem te szerelted be, tehát akkor okoztál bajt, ha kivetted a kerekeket és nem tudtad, hogyan kell visszarakni. De aki hozzányúl valamihez, ami előtte jó volt, az arra rájön, hogy ő hibázott, és újra próbálkozik. Előbb utóbb 4 állapot egyike következik be:

- vagon világít 

- vagon nem világít, zárlat nincs 

- zárlat van, vagon dobozban landol 

- zárlat van, delikvens segítséget kér.

Mindegyik megoldás után tud játszani a többivel, 3 esetben pedig még a vagonnal is, két esetben világítással. 

 

Aki erre a szintre nem jut el, az hamar abbahagyja a vasútmodellezést, mert nem lesz sok sikerélménye.

 

Szerintem :)

 

 Ha a gyártók annyira debilnek néznék a modellezőket, nem lenne DCC sem... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: k robert2 (31502)
Tyapa Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31505

Láttam olyan megoldást is, hogy ruganyos (nem lágy) réz vagy bronz vékony huzalt tekertek a tengelyre többszörösen, így mintegy rugó körül ölelte a tengelyt és az egyik végét hosszabbra hagyva, ahhoz lehet forrasztani a vezetéket. Azzal lehet kísérletezni, hogy hányszorosan érdemes körül tekerni, lehet elég 4-5 vagy akár 8-10-szeresen is. A tengelyt ez sem fogja meg és talán könnyebb megvalósítani, mint egy hüvelyt. Ha valaki szeretne vele egy kísérletet tenni, tudok adni 0,25 mm-es ilyen nagyon ruganyos és kopásálló huzalt.

Előzmény: PLACI (31504)
PLACI Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31504

Így van! Sosem lesz jó megoldás az, ha a kerékről veszi az áramot, mert nagy a fékellenállás, illetve az érintkező is elnyomódhat. A tengelyről kell szedni.

A fix erőnyomás is elég lefékezi, de láttam valahol egy olyan megoldást, hogy a tengelyre rá van hegesztve egy hüvely, ami a tengelyt körülöleli, de laza, lötyög rajta, és arra van forrasztva a vezeték. Szerintem a legjobb megoldás, mert csak a hüvelynek a gravitációja az egyetlen súly, ami terheli a tengelyt és akerekeket.

Előzmény: juxx (31499)
PLACI Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31503

A vezérlőn lévő megoldás természetesen játszik. Illetve játszana, ha lehetne rendelni ezekhez pótalkatrészt, nem tudom, nem próbáltam. És nemcsak szedő kell, de ha nem olyan kialakítású a forgóváz, akkor az is kell. Meg a vezeték helyzete, ami fölmegy a kasztniba. Szóval sok kérdés merül fel.

Előzmény: Ferenc73 (31500)
k robert2 Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31502

Volt példa már nem egyszer, hogy hülye volt az felhasználó lásd a régi h0 y kocsikat is, ne magadból indülj ki, hanem a kétbalkezesekből🙃

Előzmény: juxx (31499)
Ferenc73 Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31501

Sziasztok!

 

Szeretnék venni egy hobbytrain taurust, az újabb kiadást a fehér/vörös fényváltással.

Vasúttársaság és szin teljesen mindegy, hajtás szükséges bvelőle.

Akinek van esetleg szabad eladó példénya,kérem, hogy keressen meg.

 

masterpiece216 kukac freemail.hu

 

Üdv

 

Ferenc73

 

Ferenc73 Creative Commons License 2022.10.27 0 0 31500

Nézd meg a vezérlőt, nem a tengelyről szedi az áramot.

Hanem a kerék felületéről, igy nem kell a tengelynek és a keréknek villamos kapcsolatban lenni.

 

Rendelni kell gyári szedőt a másik 2 kocsihoz, ennyi....

Előzmény: PLACI (31496)
juxx Creative Commons License 2022.10.26 0 2 31499

Vagyis azt akarod mondani, hogy azért veszik el a tengelyről szedett világítás lehetőségét, mert hülyének nézik a usert, hogy nem képes anélkül belerakni két lemezt a user, hogy hozzányúlna az általuk nyílván oldalhelyesen belerakott kerékpárhoz :) Szerintem ne erőltessük ezt, ők egyszerűen vagy nem foglalkoztak a kérdéssel, vagy az általuk forgalmazott, kocsihoz ajánlott belső világításnak mindegy, mert kerékről szedi.

 

Amúgy minél kisebb sugáron (praktikusan a tengelyen) szedi az áramot a fix erővel nyomott érintkező, annál kisebb a menetellenállás. Lásd még Kato a tengelyvégeken 8-pontos érintkezése 

Előzmény: k robert2 (31498)
k robert2 Creative Commons License 2022.10.26 -2 0 31498

A vezérlőn hol szedi az áramot? A tengelyről vagy a kerékről, csak azért tudjuk, hogy sírunk vagy nevetünk????? Egyébbként a kerékről szedi és olyan sötétek, hogy vigyelnek a balfasz modellezőre, hogy beforgatva a tengelyeket ne legyen zárlat, kehet, hogy annyira nem is sötétek, szerezz egy vezérkocsi forgóvázat és azzal fel tudod vinni a világítást 

 

Előzmény: PLACI (31496)
G368 Creative Commons License 2022.10.26 0 0 31497
PLACI Creative Commons License 2022.10.26 0 0 31496

Csíkos mestert keresd a dekóder ügyében!

 

Egyébként nagyon gagyi az egész szett, ugyanis a betétkocsikba nem lehet csak úgy világítást tenni, mert olyan sötétek a Jägerndorfernél, hogy a fém kerekeknél mindkét oldalon leszigetelték a kerekeket a tengelytől!

Nem tudtuk, sírjunk, vagy nevessünk... :(

Előzmény: mickeymano1 (31493)
Mike Thrawn Creative Commons License 2022.10.26 0 2 31495

Modell&Hobby új boltjában fotózva. 

 

bakfitty61 Creative Commons License 2022.10.23 0 0 31494

Kato FEF-3 eladva.

Előzmény: bakfitty61 (31489)
mickeymano1 Creative Commons License 2022.10.23 0 0 31493

Sziasztok

 

Megszületett az első negatív tapasztalatom az új JäGERNDORFER 60360 kocsiszettel kapcsolatban.

A vezérlőkocsi kotrója annyira alacsonyan van, hogy a sínkorona tetején csúszik ezért bármilyen

apró hiba vagy egyenetlenség megakasztja. Legalább is a Fleischmann ágyazatos váltók mindenképpen.

Lehet hogy más kitérőkön jól működik, de ma nagyon lehangoló volt vele játszani (nem is nagyon tudtunk)

 

A másik észrevétel a funkciódekóderrel kapcsolatos.

Nagyon nehezen sikerült csak szétszedni  a kasznit és ledöbbenve láttuk hogy csak nagyon kicsi  tűs

funkciódekóder fog beférni. Van itt olyan aki már rakott bele dekódert? Pontosan melyik típust?

 

Amúgy továbbra is gyönyörű, további intézkedésig nálam csak a vitrinben fog állni az előbb emlitettek miatt :(

 

 

juxx Creative Commons License 2022.10.20 0 1 31492

Köszönöm a képeket és a leírást!

Előzmény: G368 (31487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!