Én féktisztítóval próbálkoztam és denaturált szesszel. Sajnos a végeredmény nem lett túl szép, egy jó megoldás engem is érdekelne. Annyit elértem, hogy a vészvillogó kapcsoló legalább nem ragad be.
Segítséget szeretnék kérni, c4 grand picasso 1,6 VTI 120 Le 2012-es. Hűtőfolyadék vesztéssel küzdök. Nyomás alá helyezve a rendszert,
A termosztát,és a vízpumpához vezető műanyag cső csatlakozása környékén szivárog a fagyálló a sebváló tetején a bordák között gyűlik és megy a kocsi alá . sajnos nem egyértelmű,hogy hol szivárog , nem lehet oda látni még tükörrel sem. Kérdésem az lenne, hogy találkozott-e már valaki ,a termosztát
vagy az átvezető cső gyári hibájával, egyáltalán jellemző-e az ilyen meghibásodás a típusra?
Nem tudom mi történt, de most épp jónak tűnik a hűtés, Ma jutottam el odáig, hogy volt időm foglalkozni az autóval. A motor kiszerelt állapotában rákötöttem az akkura, és felpörgött. Mértem ellenállást az érintkezők között is, de mivel nálam nincs fekete, csak sárga, lila és két szürke, ezért végig mértem minden variációt. Két láb párnál volt 75ohm körül, egy esetben 150 ohm körül.
Miután a motor is működött visszaszereltem, és láss csodát, most amikor a fap lite-al indítom a ventilátort fel is pörgött szépen mindkét fokozatban.
A ventilátor nyikorog kissé, szóval lehet érdemes lenne cserélni, lehet a csapágya volt megszorulva.
Ventilátor vez.egység alatt az alábbi képen a 6-os alktrészt érted ami egy burkolat mögött van? Két csatlakozója van, az egyikbe négy vékony vezeték megy, ez gondolom a belső relé vezérlése. Ebben mérjem meg a 2-es és 3-as láb között a feszültséget? Van egy csatlakozó, ahol két vastag vezeték van. Ez gondolom a 12V és a kapcsolt 12V. Kis fordulat esetén az előtét ellenálláson keresztül, nagy fordulat esetén direktben kötve.
A teszt mutatja a vízhőfokot is. Menet közben már volt, hogy 105 fok fölé ment, akkor már pirossal írta ki.
Én még arra is gondolok, hogy nem lehet-e, hogy a motor vezetéke tört meg, ezért mértem először szakadás szerű értéket, majd egy másik nap meg a jó értéket csak közben mozgattam a motort, a vezetékét.
Nem tudom, hogy ma mi volt máshogy, de ma megint rámértem, és tényleg olyan 1,5ohm körül mértem. A csatlakozó másik végén meg vígan világít egy 55W-os H7 halogén, szóval feszültségnek, áramnak rendben kellene lennie. a motort nem mertem még direktben rákötni valahogy a akksira, de lehet azt is kipróbálom.
viszont akkor miért nem kapcsolja be a komputer, ha én a faplite + bluetooth diag kombinációval be tudom kapcsolni?
Az F12-es maxi fuse az jónak tűnik, szakadást műszerrel nem mértem.
A ventilátornál széthúztam a csatlakozót, próbaizzóval megnéztem, és a 12V jelen van amikor aktuátort teszteltetek diaggal. Az izzó világít. A motorra műszerrel rámérve gyakorlatilag szakadást mértem, több mega ohm volt az ellenállás. Ha jól tudom, inkább zárlatot kellene mérni a motoron, vagy legalábbis pár tized ohmot.
Docbackup szerint nekem a 1253 Q4-es motor kellene az alvázszám és RPO-szám alapján. Itt 160W-os teljesítményt ír, de ilyen teljesítményű ventilátort nem találok, csak nagyobbakat. Gond lehet ebből?
Én a Zs+U-ban szoktam venni az alkatrészeket, ott a márkák nagyjából ár szerint növekvő sorrendben: ERA, FRIGAIR, ABAKUS, NRF, MAXGEAR, AUTOGAMMA stb...
Korábban kérdeztem, hogy gyári led nappali fény csatlakozoja 3 érintkezős. Bekötéssel kapcsolatban kellene tanács. Facebookon nem vagyok. Honnan tudnám megnézni, google próbáltam, de nem találtam infót
Sziasztok! Az Egs6 váltónál (mcp6) a hydraulika nyomás 44-43bar a robotnál.Ez normális vagy gyenge a szivattyú?A tünetek hogy járó motornál ha egyesbe teszed az autót bizonyos idő után reccsen és ránt a váltó.Nem minden esetben.Néha 1-ből 2-be is produkálja ezt valamint lefelé váltásnál is.Digaboxxal hibamentes.Nincs tárolt hiba.Valakinek ötlete?
Valóban így van, márkaszervizben hétszáz egynéhány forint.
A szűrő korábban 12-es jelzettel fel volt tüntetve cikkszámmal, de az "újabb kori" dokumentumok - bár rajzon még meg van jelenítve - nem mutatják a felsorolásban.
"Magyar beszállítónál abszolút nem találtam meg cikkszám alapján sem."
Márkaszervizben lehet rendelni ilyet. Persze nincsen nyílt webshop hozzá, viszont viszonylag sok helyen elérhető élőben egy szakszerviz. ;-)
"Üzemanyag szűrőt vettem a típushoz (ZSU-nál, Bárdi nem kínál ilyet), de sehogyan sem találom, hogy hová kell beépíteni. Lehet, hogy nem is kell bele ilyen? Meglepne."
Akkor lepődj meg ! :-) Nincsen benne külső, cserélhető üzemanyagszűrő. A búváregységben van csak szitaszűrő, de azzal nem kell foglalkozni TMK jelleggel hivatalosan.
Ez az eset jól mutatja, hogy miért nem jó típus alapján, utángyártott katalógusokból vásárolni alkatrészt. Össze-vissza referenciáznak alkatrészeket, autókat, sokszor lehet belefutni így nem belevaló alkatrészekbe. Egy barátom most rendelt külföldről féktárcsát, ugyan meg kellett adja az alvázszámot is, de nyilván nem foglalkoztak vele, típusra keresve elküldték a féktárcsát és leszedésnél derült ki, hogy nem jó rá. Alvázszámra kinéztem a cikkszámát a tárcsának, csak egyféle féktárcsár dobott fel rá már mindegyik alkatrészkereső és az rávaló tárcsák voltak. Jobb ha konkrét cikkszámokkal készülsz rendelésnél. ;-)
Az alkatrész cikkszáma megvolt már a Bárdi robbantott ábrájáról, ez alapján találtam az orosz oldalt.
Amúgy ilyen cikkszámmal pár hasonló funkciójú, de eltérő alakú alkatrész is bejött.
Magyar beszállítónál abszolút nem találtam meg cikkszám alapján sem. Így aztán faragtam egyet fél óra alatt :)
De ha már dolgozni szeretnél, egy érdekes kérdés merült fel. :)
Alvázszám: VF7UA6FYC45006382
Üzemanyag szűrőt vettem a típushoz (ZSU-nál, Bárdi nem kínál ilyet), de sehogyan sem találom, hogy hová kell beépíteni. Lehet, hogy nem is kell bele ilyen? Meglepne. Az üzemanyag szivattyút elég drága lenne cserélgetni, ha esetleg abba van beépítve.
Amikor egy gyári alkatrészt keresel (vagy keres bárki) a későbbiekben, érdemes az alvázszámot megadni, mert amúgy körülményes lehet a gyári rendszerben kikeresni a biztosan odavaló alkatrészt ! A te esetedben kivételesen nem volt gond, mert 1,8-ból nem volt sok variáció, de én pl. sokszor alapból továbbgördítek alvázszám nélküli posztnál, mert nincsen kedvem 20 perceket böngészni, hogy vajon jót találtam-e meg. Alvázszámra az adott autóba beépített alkatrészeket adja ki csak a rendszer, így pikk-pakk megvan a dolog. Ha már másnak dolgozok, ne menjen rá sok-sok időm is. ;-)
Az orosz oldalon talált cikkszám helyes, de ilyet ezzel a cikkszámmal bármelyik márkaszervizben tudsz rendelni, ma Br. 717,- Ft az ára. A rögzítése meg valóban egy 6-os csavar.