Ezt a topicot Ida és Vanda a kerékpárbarátok off topicjának szánja. Ahol a versenyek fontos eseményein túl meg vitathatjuk, hogy ki a legjobb pasi, a legcsinosabb hostess, a legjobb mez, a legcsúnyább mez, ki kire hasonlít a hírességek közül, és ki kivel jár, vagy nem jár, sőt ki milyen autón, vagy motoron jár. Egy topic, ahol semmi se off, aminek bármi kicsike köze van az országúti kerékpársporthoz.
Tour de Hongrie. Mivel Hirschinek van 0:31 hátránya, ezért megjátszhatják, hogy korán megindul, a befutó egyébként is fekszik neki. Ha Nys ugrik rá, akkor jöhet Ulissi, aki eddig meglepően jó formát mutat. Voisard meg lehet a nevető harmadik, és nyerheti a szakaszt, és ezzel dobogós lehet:)
A menetrendszerinti buszok pénteken egész nap nem közlekedtek Kékesre, ez alaposan csökkenthette a nem bringával közlekedő szurkolók létszámát. A csúcson kb. 95 százalékban adták a nézőket az amatőr verseny miatt feltekerő és ott maradó sportolók. Pár éve nem így volt, akkor fel lehetett még menni busszal Kékesre a TDH idején is. Most Mátraházán voltak nagyon sokan.
Eszméletlen sokan voltan Etyeken, sokkal többen, mint pénteken a Kékesen. Háromszor mentek fel a Korda stúdióhoz, az első és a második menet után is csak hömpölyögtek felfelé az emberek - teljesen olyan hangulat volt, mint a Giro visegrádi szakaszán. Az utolsó körben Sagan és Cavendish egymás mellett beszélgetve tekert felfelé. Hazafelé a kerékpárúton szinte folyamatos volt a forgalom, olyan nem volt, hogy ne lett volna látótávolságban senki (csak amikor Biatorbágyon eltévedtem), de volt olyan lámpa, ahol elsőre nem is tudtam átmenni.
Jogos, rosszul fogalmaztam, tehát: mivel idén már volt egy olyan szakasz, ezért nem kell még egy "unalmas" sprintszakasz. Jövőre akár még befutó is lehet, mert a határ közel van, és ha Eisenkrammer kellően sok pénzt lát a dologban, akkor lehet onnan rajt, vagy befutó. Ugye a ti régiótokat idén elkerülte a verseny, tehát a következő években mehetnek arra, szervezés és lobbi kérdése. Sajnos Trianon óta nem sok a hegy itthon, ezért a Kékes, Dobogókő, Mecsek, jellegnek benne kell lennie, mert így dőlhet el az összetett. Ha két ilyen szakaszt számolsz az ötből, akkor már csak három marad, abból kell kettő a sprintereknek, és egy szökős-átvezetős. Ha az egyik sprinterszakasznak meg lehet oldani Szegedet, az jó.
Na de az idei versenyen az első szakasz a Karcag-Hajdúszoboszló az pont egy mennek 166 km-et síkon és a végén sprint szakasz volt, lehetett volna egy Karcag-Szeged (163 km) és utána másnap Szeged-Pécs (188 km) és már is van érdekes rész is a Szegedet érintő szakaszon, de elfogadom az érved nyilván a Kékesre érdekesebb felmenni.
Ha Botka elegendő összeget fog felkínálni a híresen pénzbarát Eisenkrammernek, akkor még az is lehet, hogy az egész verseny ott lesz:) Komolyra fordítva, nincs ott semmi versenykerékpáros szempontból, amiért oda lehetne vinni őket. Az nem "piacképes" ma már, hogy mennek 160 km-et síkon, és a végén sprint, ennek legfeljebb Cavendish, Groenewegen és Jacobsen örülne. Sajnos a földrajzi adottságok miatt nem jó a helyszín, legfeljebb kritérium jellegű versenyt lehetne ott rendezni.
Tudom én is, de nem ez a jó irány a fejlődésben akkor, amikor 25 évvel ezelőtti súlyhatár van. Tudom, azt nem a Shimano szabályozza, de pl. a kerekekkel is lehetne mit tenni, lásd Pogi bukása. A tárcsafékek is fölöslegesek, csak a súly miatt használják őket.
Pogi UFO, de ettől függetlenül igazad van. Sajnos nincs fejlődés, mivel itthon nincs megfelelő szakértelem sem edzői, sem orvosi szinten. Illetve sokan megelégszenek azzal, ahol vannak, és nem edzenek, nem figyelnek oda a táplálkozásra, stb.
Stelvio: addig még van 240 óra, majd kisüt a nap, megoldódik. Van arrafelé elég hegy, hágó, ahol mehetnek:)
Komolyan mondom, hogy ezek a "fejlesztések" hogy legyen 13 fokozat hátul, annyira fölöslegesek, mint a műtyúkszem. Csak azért van, mert a Sram már megcsinálta, akkor legyen a japánoknak is. A láncvonal szó értelmét veszti, vékony az anyaga, tehát hamarabb elkopik - meg amúgy is, mert annyira keresztbe áll, hogy nem tud nem elvékonyodni. A kazetta szintén papírvékony, de legalább gyorsabban eltömődik a kosztól, drágább gyártani és rövid az élettartama. De elmondhatja magáról a paraszt, hogy 13 fokozat van hátul - és minek? Eddig (kb. 10 évvel ezelőttig) az volt a lényeg, hogy minél inkább egymáshoz közelebb legyenek a váltási fokozatok, vagyis így nézett ki a sor:
11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25, ami azért lényeges, mert váltásnál nincs ütemkiesés a pedálozásban, mivel nem változik a lábforgás az áttétel miatt. De most a fejlesztések után sikerült olyanokat alkotni, hogy 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34 ami versenyzőknél lényeges, és pont ellene megy az eddig megideologizált dolgoknak.
Közben meg a kici kinajijak összelegóztak egy 540 grammos vázat, ami hihetetlen, mert olyan 740 gramm környéke volt a legkönnyebb váz, ebből most drasztikusan faragtak. Ha a fasz UCIsok teret nyitnának a fejlődésnek, akkor mi is jobb, megfizethetőbb vázakat tudnánk venni, ők meg hegyre könnyebben mennének, mert akár 1-1,5 kilót is le lehetne faragni a súlyból.
Bolzano tartomány sajtóközleményt adott ki, mely szerint a lavinák miatt fel kellett függeszteni a hóeltakarítást a Stelvio hágón, mely így nem lesz megnyitható május 21-ig mikor is erre menne a Giro 16. szakasza.
A RSC Sport még nem döntött az útvonal módosításáról, kivárnak amíg lehet.