Keresés

Részletes keresés

foveon Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1497
hogy lehet egy izemizenek hivni egy srgb szinteret?
Előzmény: kocsi (1496)
kocsi Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1496
Ha nem "Nikon sRGB"-nek nevezték volna el, hanem "NikonIzémizé"-nek, akkor is fennakadnál rajta?
Előzmény: KTTech (1495)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1495
Látom nem sikerült megérteni... az sRGB csak és kizárólag sRGB lehet. Nem Nikon, Canon akármi sRGB.
Előzmény: kocsi (1493)
Degeczi Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1494
RAW-ban még egyáltalán nincsenek színek, így csatornák sem!
(ezért lenne értelmetlen RAW-ban átadni a képeket nyomtatásra: fogalmad sem lehetne róla, mi lesz az eredmény, milyen feldolgozás történne)
Előzmény: Saughassy (1489)
kocsi Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1493
"az már nem sRGB"

Gondolom ezért hívják "Nikon sRGB"-nek. Nem látok az elnevezésben semmiféle problémát.

A szabványokban mindig is tetszett, hogy mindenki olyat alkot magának amilyet akar :-)
Előzmény: KTTech (1492)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1492
Lehet, mert az sRGB az ez:

http://en.wikipedia.org/wiki/SRGB

Elég komolyan szabályozva van a HP és Microsoft által, mert ők fejlesztették ki. Ha a Nikon készített magának saját színteret az más kérdés, de az már nem sRGB.
Előzmény: kocsi (1490)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1491
Az sRGB mindenképp kevés, ha komolyan akarsz nyomtatni. Ezt viszont előre kell egyeztetni. Ugyanis a default: 8 bites JPG + sRGB, és sokan nem is tudnak mást fogadni (TIFF-et még igen, de általában azt is 8 biten).

Ha komolyabb szándékaid vannak, akkor a NEF 16 bites TIFF-be kibontva, aRGB vagy méginkább ProPhotoRGB-ben. Na ez az a terület, amit egy mezei kislabor nem vállal el...
Előzmény: Saughassy (1489)
kocsi Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1490
"Nincs olyan hogy Nikon sRGB."

Lehet, hogy a zsiráffal kevertem össze :-)
Előzmény: KTTech (1488)
Saughassy Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1489
Pedig van neki sajat Nikon sRGB profilja, persze lehet, hogy ugyanaz, de mind1 is. :) RAWnal ha csatornankent van 12 bitem egy tomoritett nefnel, mar az is tobb mint amit egy tiffbe bele birok csomagolni nem? Persze lehet, hogy az srgb maga jelenti a szukebb keresztmetszetet. :)
Előzmény: KTTech (1484)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1488
Valamit elnéztél. Nincs olyan hogy Nikon sRGB. Az sRGB az sRGB és kész. Még csak köze sincs a Nikonhoz...
Előzmény: kocsi (1487)
kocsi Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1487
Nikon sRGB vs sRGB.
Előzmény: KTTech (1486)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1486
Miről is olvastad ezt??? Mert szerintem nem sok köze van a témához...
Előzmény: kocsi (1485)
kocsi Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1485
Ezt olvastam róla:

"They are basically the same within round-off error bounds. The Nikon profile has 4096 data points vs the 1024 data points in the IEC profile. Therefore, the Nikon profile is a straight 12-bit look up table and the IEC profile interpolates to handle 12-bit data."
Előzmény: KTTech (1484)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1484
Olyan nincs, hogy Nikon sRGB... csak síma sRGB van, vagy aRGB. De legtöbbször utóbbit nem fogadják el (csak előzetes egyeztetés után). RAW-ot senki nem fogad el (nem is lenne értelme).
Előzmény: Saughassy (1483)
Saughassy Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1483
Köszönöm, a mostani célokra a digilabort talaltam en is kozben, akkor megtesztelem. (13x18ak, kepkeretbe). A nagyobbakra akkor majd a tobbi, Nikon srgb-ben vannak a kepek. Esetleg raw-t elfogad valamelyik? :)
y3k Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1482
Fujinet.hu matt A4-eseitol igen boldog voltam legutobb, mekkoraprint.hu-tol meg nagyon szep 60 centiseket lattam elfogadhato aron.
Előzmény: Saughassy (1480)
KTTech Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1481
Én a digilabor.net-et használom, egész színhelyesek (és olcsók). Ha az egyik legjobbra vágysz, keresd Képkovácsot (www.elinfo.hu).
Előzmény: Saughassy (1480)
Saughassy Creative Commons License 2009.03.26 0 0 1480
Sziasztok!
Kellene valami használható hely, ahol jó minőségben, színhelyesen nyomtatják/hívják a digit képeimet. Ötlet?

Előre is köszi.
fecskea1 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1479
Nem rossz, és valóban tesco-gazdaságos az én módszeremhez képest. És mivel nem is állítottam, hogy a leírt módszerem tökéletes, örömmel veszem az enyéménél pontosabbat.
(Olyan voltam mint a jó angol szabó: hozott anyagból...)

Bár hiába, a Pantone Color Bridge-t is meg kell vegyem, mert nem vihetem el a megrendelőhöz Bivalypuruttyára a monitoromat, hogy színt válasszon a könyve borítójához...

Mindenesetre kipróbálom a dolgot. Kösz.

Előzmény: KTTech (1477)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1478
(1470) hsz.
KTTech Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1477
Hardveres kalibrálót kapsz 20E-től...

http://www.artwork.hu/termek.php?i=1609&n=spyder2-express-monitor-kalibralo

Jó eséllyel megy a sokkal jobb Pro SW-vel is. Innen kezdve drága és pontatlan a megoldásod...
Előzmény: fecskea1 (1475)
fecskea1 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1476
Csak még annyit: nekem annyira nem lényeges a színhűség, hogy ragaszkodnom kellene a precíz műszeres megoldáshoz ( mondjuk félévenként, vagy évenként, mert az is elmászik)

A Pantone színei meg számozottak, és mind a Color Bridge-ben, mind pedig a PS-ban pontosan ugyanarra a számozott színre lehet rákeresni.

Ja, hogy a szemem téved 20%-ot? Vagy igen, vagy nem. Ha a monitorra teszem a megfelelő színt a Color Bridge-ből, talán van esélyem, hogy ne szokjam meg olyan hamar...

Figyelembe véve a mai nyomdai állapotokat (és az eszközök ottani kalibrációs viszonyait), nyugodtan tévedhetek annyit, amennyit a monitorra helyezett Color Bridge után a szemem téveszt.
Még mindig elfogadhatóan jó lesz a végeredmény.

Legalábbis a saját gyakorlatomban, nem elméletileg, mérnöki precizitással.
Előzmény: fecskea1 (1475)
fecskea1 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1475
Lenovo TFT-m van, és az OnScreen Managernél el lehet menteni profilként.
De ha nem is lehetne, akkor is itt megjegyezhetem a beállításokat, és hosszabb idő után ez a beállítás rögzü a gépen. Ha nem, leírom (néhány sor az egész), és minden bekapcsoláskor beállítom. (jelenleg is ez a helyzet)

Mint mondtam, házi megoldás, nem is akar lenni más.
Ez a megoldás a nyomdai előkészítés gyakorlatából jött elő, ugyanis mindig volt gondom a könyvek borítójának színmegjelölésénél. A hardveres kalibráció is elévül (elavul), egy ismerősömnek rövid egymás után kétszer is beállították, mégsem lett jó.
Ha azt vesszük, akkor számomra a lényeg, hogy (nagyjából) ugyanazt lássam a monitoron (nyomtatásban) mint a valóságban.

A hardveres kalibráció cirka 20 ezer. Ha megveszed a Pantone Color Bridge-t, az 27 ezer, a szürkelap 3 ezer. Összesen harminc ezer, ráadásul ezeket az eszközöket máskor is használhatod.

Tudom, hogy az általam javasolt módszer nem helyettesítheti a hardveres kalibrációt. Azt is tudom viszont, hogy több ismerősömnél mást mutat a képnézegető, a Ps, és a valóság. Ha ezeket egy kicsit is egymáshoz közelíti, már jobb eredménnyel dolgozhat.
Előzmény: KTTech (1474)
KTTech Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1474
Ja, és hogy gyártod le az ICC profilt? :)
Előzmény: KTTech (1473)
KTTech Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1473
Nem fog működni a dolog. Ugyanis a szemed kb. 20% tévedést eredményezhet, mert megszokod a látványt...
Előzmény: fecskea1 (1471)
hojha Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1472
király :-)
Előzmény: fecskea1 (1471)
fecskea1 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1471
Szevasztok!

Szeretném, ha véleményt mondanátok a következő házi kalibrálásról

1.) PS-ban beállítani a monitor színterét
2.) PS-ban a színeknél megnyitni valamelyik Pantone színt
3.) A monitor előtt ugyanezt a színt kikeresni pl a Pantone color bridge-ben (itt van a CMYK mellett RGB is)
4.) Addig állítani a monitort, amíg a színek megegyeznek
5.) elmenteni az eredmény ICC-profilként, és ezt használni

Ps.) Ja, és ugyanezt megtenni szürkelappal
awp.hu Creative Commons License 2009.02.19 0 0 1470
Új szolgáltatásunk! Monitor és nyomtató kalibrálás az Artwork Photo-tól!

Budapest területén ingyenes kiszállással!

Árak: (bruttó)
Monitor kalibrálás: 10.000 Ft
Nyomtató kalibrálás: 10.000 Ft
Monitor és nyomtató kalibrálás: 16.000 Ft

Bővebb információ: itt

Üdvözlettel,

Artwork Photo Kft.
Arpee78 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1469
Tisztelt fórumozók!

Egy problémára keresek választ, a topik címe alapján leginkább itt kaphatom meg.

A kérdés tömören:
Hogyan van nálatok a softproof és milyen értékekre kalibráljátok a monitorokat.


A kérdés nem tömören:

Szóval azt szeretném elérni hogy a monitoron megjelenő szín olyan legyen vagy legalább hasonlítson ami későbbiekben nyomdában nyomtatásra kerül. Állítólag valami ICC technológia a megoldás. Amit akarok az a pontos softproof.


Ami bizonyosnak látszik:

A színek megfelelő kezeléséhez minden résztvevő színábrázolásáról lennie kell egy azt leíró állománynak. Ez lenne az ICC profil. Alapvetően két profilra lenne szükségem, egyik a nyomdai cmyk színprofil, a másik a monitorom színprofilja. Praktikus okokból az www.eci.org weboldalról letölthető nyomdai profilokat használom. Ezeket profik készítették, szigorú szabványokhoz igazodva. Ha egy magyar nyomda szépen, színhelyesen akar nyomtatni ugyanezen szabványokhoz próbál igazodni.

A másik oldal a monitor. Műszerrel próbálom bekalibrálni és színprofilt készíteni. Csak bizonytalan milyen értékekre kalibráljam többek közt mert az is bizonytalan hogyan konvertáljam át a nyomdai cmyk színteret a monitor színterébe. A photoshop alapértelmezés szerint relatív kolorimetrikus eljárást alkalmaz feketepont kompenzációval. Ekkor a cmyk színtér fehér pontja leképeződik az monitor színtér fehérpontjába, a cmyk fekete pontja (vélhetően a 400%-nyi festékkel) pedig a feketepontjába. Választható még kétféle eljárás, az egyik ugyanaz mint az előbb vázolt csak a fekete megmarad ugyanazon feketének mint a cmyk színtérben. A harmadik – az abszolút kolorimetrikus – esetén a cmyk fekete, fehér és az összes közbenső árnyalat változatlanul kerül át a célszíntérbe. Elvileg. Az a szín ami nem ábrázolható a célszíntérben levágódik a színtér határára mindhárom eljárás esetén.

Az interneten kutakodva úgy tűnik a legtöbben a photoshop alapértelmezett ejárását használják. Így a monitor fehér színét próbálják azonosra kalibrálni a papír fehér színével, amelyet átlagos megvilágítás vagy kifejezett megvilágító eszköz fénye ér. A monitor feketéjét pedig úgy állítják hogy olyasmi kontrasztarányt kapjanak mint ami nyomtatásban várható. Sokaknak a 90 cd/m2-es fényerő, 5500 kelvines színhőmérséklet és 0,3 cd/m2-es fekete a bejövős. Jómagam kipróbáltam ezen beállítást is, azután megnéztem az abszolút kolorimetrikus megoldást is.

A monitort úgy kalibráltam hogy a cmyk papírfehér 90 Cd/m2-el ragyogjon miután abszolút kolorimetrikus eljárással a monitor színterébe kerül. Ekkor a monitor rendes fehér színe 105 cd/m2. A színhőmérséklet érdekes módon közel ugyanaz volt mindkét fehéret mérve. A cmyk fekete 1 cd/m2 körül van, miután a monitor színterébe került. A használt cmyk színprofil az iso coated v2. A kontrasztarány 90:1, ez reális? Eltérő fényerőt beállítva ez a kontrasztarány változatlan maradt. Külföldi fórumon sokkal nagyobb kontrasztarány állítottak.

Az abszolút kolorimetrikus módszerrel határozottan színhelyesebb a monitoron lévő kép ha összehasonlítom a kinyomtatott változatával (megvilágítás: napfény ~4500K és ~80 lux)

A kérdés tömören:
Hogyan van nálatok a softproof és milyen értékekre kalibráljátok a monitorokat.


Bocs a hosszú és bonyolult szövegért, remélem kivehető mire vagyok kíváncsi.

Árpi
tigrisss Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1468
Igen ránézésre állítom, de lehet hogy ezek után elgondolkodom rajta hogy CustomWBzek inkább beltérben.
(Igen, a gép valóban egy 40D volt, ám semmi Canon-világuralom-kép nincs bennem :)

köszi!
Előzmény: optikus (1466)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!