Keresés

Részletes keresés

hanso12 Creative Commons License 2021.01.10 0 1 21546

Sziasztok, a képen látható motorhoz beszerezhető még olaj és üzemanyagszűrő, létezik valami megoldás a cseréjükre?

Gépészsegéd Creative Commons License 2020.12.25 0 0 21545

Sziasztok!

 

Helyhiány miatt eladóvá vált három darab stabilmotor, két dízel MIA és egy benzines.

Érdeklődni: 06302148135

Rapid-V8 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 21544

Hát látod, vagyunk páran akik ilyen marhaságokra pazarolják az idejüket. :DD  

Különben már az első hozzászólásodban amikor említetted,  hogy személykocsi dízel,  egyből az jutott eszembe, hogyan van megoldva a szabályozása.   Mert tudtam, hogy a közúti dízelek akár személy akár teher, a sofőrre van bízva a gázadagolás.  Csak  az alapjárat illetve a max. fordulat szabályozott automatikusan, csak a  munka dízelek  folyamatosak. Ötletes megoldás. :)

Előzmény: klenó1 (21543)
klenó1 Creative Commons License 2020.12.10 0 0 21543

Igen, az egy röpsúlyos regulátor. A tengelyt a röpsúlyokkal együtt egy kidobott motorból kukáztam, csak egy házat kellett neki esztergályozni. Két szimmering meg egy kis olaj bele és kész. Tökéletesen teszi a dolgát. 

Tetszik ahogyan szinkronizálod a generátorokat. :-) 

Előzmény: Rapid-V8 (21542)
Rapid-V8 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 21542

Tiéd profin meg van csinálva.  Az adagoló fölött az a dinamó szerűség micsoda,  motor fordulat szabályzó? 

 

Kösz, hogy fáradoznál egy idegennek a rajzzal. Nekem nem lenne érdemes  a trafót megjavíttatnom,  két okból.   Az egyik a MIA gyenge a generátorhoz, ha rövidzárba megy akkor lefolytja .Nálad a motorban van tartalék bőven,  két generátort is elbírna. :))   A másik az ilyen trafós szabályzású generátort valószínű nem lehet egy másik generátorral  párhuzamosan kapcsolni ha a működési elvéből indulok ki. 

 

Az elektronikus szabályzó  sem olyan rossz,  még  pontosabb is valamivel mint a trafós, megfutás egyáltalán nincs a beállított max.  feszültség a terhelés hirtelen megszűnésével sem fut föl 1 V-t se,  egyszerűbb a szabályozása csak egy potmétert kell tekergetni, és végül pár száz forintból kijön az a néhány félvezető meg a többi áramköri elem, amiből összeraktam.

 

Ha nem lenne szívem a csücske  a MIA, akkor megtenné egy gyári 3,5 kW-os aggregátor,  ami fontos nekem,  közel 300 ha növényvédelmi munkáihoz kell egy  2,5 kW-os csőbúvárral vizet szívnia 15-20000 litert egy-egy nap.  A többi pl.vasas  munka javítás, hegesztés nem létkérdés, csak a haveroknak megcsinálom.   Ha pedig néha nagyobb teljesítmény kell hegesztéshez, akkor kettőt párhuzamosan kötök.  Akkor lényeges, hogy  egyforma legyen az üresjárati feszültségük és a szabályzás karakterisztikája.  Azóta már az obisra  is a saját szabályzómat szereltem föl, így most teljes terhelésre pontosan egyforma 4-5 V-os  a feszültségesés  az obison és a MIA-n egyaránt.  Így  már a 200 A-t könnyedén  viszi a kettő.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ckRioFiqDmI

Előzmény: klenó1 (21541)
klenó1 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 21541

Igen, ez az a generátor. 1963-ig a Bláthy Ottó Villamosipari Gépgyár gyártotta, majd az EVIG a megalakítása után is tovább folytatódott a gyártása. Van ennek egy 2kW-s változata is, amit SL-300-s, szintén Kismotor és Gépgyár gyártmányú motorral hajtottak. 

Az eredeti trafós szabályozó egy nagyon jó konstrukció. Nem a feszültséget figyeli, hanem a terhelő áram függvényében szabályozza a gerjesztést. A gépet nem lehet leültetni, rövidzárban sem fogy el a gerjesztő feszültség mint sok feszültség figyelő áramkörnél. Egyetlen hátránya, hogy a trafókat nem lehet tetszőlegesen cserélgetni a generátorokon. Illetve lehet, csak mindig hangolni kell az adott generátorhoz, - azért van rajta a sok csapolás. A helyedben nem mondanék le a trafóról, megjavítanám, annak nincs párja.

Ha érdekel van rajzom a gépről, mondjuk tekercs adatok nincsenek, de a rossz trafó birtokában nem is kell.

Néhány kép az enyémről:   

Előzmény: Rapid-V8 (21540)
Rapid-V8 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 21540

Hogy őszinte legyek ennyire nem figyeltem az adattábláját.   Neked lehet többet mond,  57M  van az elejére írva,  5 kW-os  magyar gyártmány,  és kéthengeres soros álló léghűtéses csonka motor hajtotta.    Hibásan vettem, a motor olajhiány miatt beállt,  állítás szerint a generátor hibátlan állapotú. A motorral nem is foglalkoztam mert a dugattyúkat is elkente,  a MIA forgatta meg először, aztán kiderült hogy a  szabályzó transzformátor is hibás,  valahol szakadt lehetett mert  néha  elejtette a feszültséget aztán egyre többször.  Mikor végleg meghalt  fabrikáltam rá egy kínai elektronikus szabályzót, de az annyira gagyi,  hogy végül  szaküzletből származó jó minőségű alkatrészekből jól túlméretezve készítettem saját "gyártmányút"   azóta már többet is.

 

Néhány link a történtekről.

https://www.youtube.com/watch?v=XA1OaT-2PqQ&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=XA1OaT-2PqQ&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=TaWkciF1JN4&feature=youtu.be

 

És néhány olyan ami csak egy ismerősömnek készült akivel telefonon is egyeztettünk,  a szöveg nem mindenhol teljes, ezért nem tettem nyilvánossá. 

https://www.youtube.com/watch?v=EiyukI2vbS8&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=LDXcpgNUDsg&feature=youtu.be

Előzmény: klenó1 (21539)
klenó1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 21539

Egy pillanatra látni a videóban a generátort. Ha jól láttam egy Bláthy Ottó/ EVIG 4KVA-s gép amit eredetileg egy SK-600-s motor hajtott?

A világ legjobb szinkron generátora. A teljes teljesítmény tartományban 2%-n belül tudja tartani a feszültséget, "egyszerű" trafós szabályozással. Ja, kérem ezeket még villamos mérnökök tervezték.

Én egy 1,6 literes Golf I.-s dízel motorral hajtok egy ilyet.

 

Előzmény: Rapid-V8 (21538)
Rapid-V8 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 21538

MIA benzines  és a teljesítménye.   Igaz nem egy szépen eredeti formában megőrzött darab de jó erős.  8,9 LE  :)))

Ha valaki kíváncsi rá, a link.   https://youtu.be/_CMOEO7_5fY

jwsándor Creative Commons License 2020.09.21 0 0 21537

Sziasztok Jenbacher jw 15-höz keresek szívócsonkot, és kipufogót, vagy részeit. Köszi

 

sínbohóc Creative Commons License 2020.09.15 0 0 21536

Eladva.

Előzmény: sínbohóc (21532)
jeepy Creative Commons License 2020.09.14 0 0 21535

Sziasztok!

Tudna valaki hatz diesel motor racsnis kurblijáról méretezett képet küldeni?

Le szeretném gyártani ha lehet.

Nagyon köszönöm!

sínbohóc Creative Commons License 2020.09.12 0 0 21534

Van.

Előzmény: triplaharom (21533)
triplaharom Creative Commons License 2020.09.12 0 0 21533

Van kikiáltási ára ?

Előzmény: sínbohóc (21532)
sínbohóc Creative Commons License 2020.09.08 0 0 21532

Eladó egy MIA motor. 10 éve felújítva, új dugattyú, főtengely köszörülve, a gépi munkákat a Kacsógép végezte. Azóta évente néhányszor beindítva, a hangjáért. Érdeklődni emailben,email címem publikus.

feva63 Creative Commons License 2020.09.04 0 0 21531

Sziasztok!

 

Hagyatékból eladóvá vált 2 db traktor.

Sajnos a gépész úrnak nem volt ideje befejezni életében a két gépet. Az urat Kónya Györgynek hívták, akinek a mesterlevele még a mai napig is ott lóg a falon a műhelyében, tudjátok, azzal a szép, cirkalmas írással. 

 

Ő egy igazi szakember volt és ennek a két traktornak a befejezésétől szinte karnyújtásnyira volt.

Az örökös szeretné eladni olyan lelkes gyűjtőnek, aki mindezeket értékeli és az elkezdett munkát befejezi.

 

Az eladó neve: ifj. Kónya György   +36 20 400 5559

feva63 Creative Commons License 2020.09.04 0 0 21530

Sziasztok!

Hagyatékból eladóvá vált 2 db traktor.

Sajnos a gépész úrnak nem volt ideje befejezni életében a két gépet. Az urat Kónya Györgynek hívták, akinek a mesterlevele még a mai napig is ott lóg a falon a műhelyében, tudjátok, azzal a szép, cirkalmas írással. 

Ő egy igazi szakember volt és ennek a két traktornak a befejezésétől szinte karnyújtásnyira volt.

Az örökös eladni olyan lelkes gyűjtőnek, aki mindezeket értékeli és az elkezdett munkát befejezi.

Az eladó neve: ifj. Kónya György   +36 20 400 5559

 

gombafügg Creative Commons License 2020.08.31 0 0 21529

Üdv gyűjtők.Érdeklődnék milyen értéket képvisel 1959 es Fürge 3 sp 300 üzemképes stabilmotor vizszivattyuval?.köszönöm.

triplaharom Creative Commons License 2020.08.20 0 0 21528

Nem Tóni bácsi, szeptember 26. !

Előzmény: dutrancs (21526)
sínbohóc Creative Commons License 2020.08.16 0 0 21527

Nagy tömeg nem volt, ha csak később nem, én 10-11 óra közt voltam ott.

Előzmény: dutrancs (21525)
dutrancs Creative Commons License 2020.08.15 0 0 21526

Pistikém ,e hóban 26.-ára gondoltál? Akkor lesz Halas?

 

Előzmény: triplaharom (21518)
dutrancs Creative Commons License 2020.08.15 0 0 21525

Látom voltál !  Voltatok sokan?

Előzmény: sínbohóc (21524)
sínbohóc Creative Commons License 2020.08.15 0 0 21524

Előzmény: dutrancs (21522)
dutrancs Creative Commons License 2020.08.12 0 0 21522

Szombaton ,irány Gyöngyös!!   Ne felejtsétek!!

hidrowick Creative Commons License 2020.08.07 0 0 21521

Üdv! 

Van egy eladó 1959-es gyártású  Fürge 3 motorom,ha érdekel valakit keressen bátran. Kompresszió kiváló ,szikra van.   A karbi istápolásra vár..   Képek itt :https://photos.app.goo.gl/wo5XvShLDTpGGL7SA

hetven,hat34hetvenhét05.

triplaharom Creative Commons License 2020.08.06 0 0 21520

Tudom én azt Tóni bácsi, de én a vírusra fogott bizonytalanságot látom gondnak ...

Azt is tudom, Gépész embört nem tudja mögtámadni ilyesmi ! (:-)))

Előzmény: dutrancs (21519)
dutrancs Creative Commons License 2020.08.06 0 0 21519

Szervusz!  Sándor, el szokott látogatni, oda is!

Előzmény: triplaharom (21518)
triplaharom Creative Commons License 2020.08.05 0 0 21518

Remélöm, Halason is ott lösz majd 26. -án !

Előzmény: dutrancs (21517)
dutrancs Creative Commons License 2020.08.03 0 0 21517

Kedves barátaim!

 

Lévay Sándor barátunk, augusztus  15-én ,várja minden kedves veterángép kedvelő barátját ,a márciusi ,elmaradt "Sándor napi gépindítást" -be pótolandó ,kis találkozásra!

Discovery2 Creative Commons License 2020.07.24 0 0 21516

Esetleg engem is érdekelne az ár. :-)

Előzmény: Shomauno (21513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!