Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
A Bal kéz középső ujjamat a közepén lévő bütyköt a baloldalán megszúrta egy szilva fa termőnyársa metszés közben ,de olyan pici szúrás volt hogy egy gombos tű fejnyi vér jött ki csak ,letöröltem és dolgoztam tovább ! Már este annyira fájt hogy jegeltem volna ha tűri de még az is fájdalmat okozott . Másnap reggelre meg az egész kézfejem feldagadt egészen a csuklóig ! Mindez hétvégén természetesen ! Hétfőn is csak délután volt orvos . Az meg látta azonnal menjek a sürgősségire vele ,letolt miért nem mentem már másnap ! De a mai napig nincs eldöntve benne van -e a tüske és beletört vagy nincs benne ,pedig 5 orvos látta sőt ideggyógyásznál is voltam vele magán rendelésen ! Nem egyenesedik ki az ujjam és nem is csukódik be csak olyan 70%-osan működik az az egy ujj ! Sok mindenben korlátoz és ha terhelés éri megfájdul ! Érdemes mindenhez egy szúrás biztos kesztyűt használni !
Inkább úgy fogalmaznék kissé béna maradt és nem csukódik be az az egy ujj ! Ha nehezet emelek vagy időjárás változás jön akkor egész az alkar közepéig fájdalmassá válik az ujjhoz tartózó izom vagy idegszál ,vagy a fene tudja a vonala . A mostani hidegre is így reagált !
Tanácsot szeretnék kérni. Szerintetek melyik a jobb választás, stihl fs235 vagy husqvarna 543rs? Kb egyforma minőség, egyforma ár, melyik kényelmesebb, komfortosabb, inkább fű vágására lenne használva, gyilkolászós munkára van egy kínai.
Nem kellett még bontani a karbit,pillangószelep tengelye se lóg mert nem "pisztolyozok".Benzinszűrőt cseréltem,na meg levegőszűrőt többször is mert nem igazán jó a konstrukció,fordítva kéne lennie a helyén,akkor többet bírna.
De miért változna a gép ereje ??? Itt az a lényeg nem a koksztól fog tönkre menni a gép ! Egyébként rengetegen vártak csodát a benzin váltástól ,pedig a 2 lóerő az annyi marad nem lesz több ! Bennem még sose merült fel hogy a gép erősebb lesz ha jobb benzint tankolok bele ,az viszont biztos hogy szép tiszta lesz a motor belseje !
Alapvetően azt gondolom, hogy nem lehet ekkora különbség a 95 kontra 100-s benzin használatában.
Ami biztos, hogy amióta (jó pár éve) 100-s benzint használok a fűnyírókban, fűkaszákban, 2 ütemű kismotorban, nem a "zöld trutyi" kitakarításával kezdeni a karburátor tisztítást:-(
Szóval teljesítménybeli eltérést én nem igazán tapasztaltam. Friss benzin és régi bedöglött benzin az más téma, azzal én is megjártam már 1-2 alkalommal:-)
Lehet, hogy még később valamikor egy tesztet elvégzek a 95-s benzinnel, akkor majd megírom a tapasztalatomat.
Nagyjából 8-10 ár kaszálására szeretnék fűkaszát vásárolni.
Lenne lehetőségem Solo gépeket eléggé jutányos áron megszerezni, mégpedig 126B, 130B, 140B típusúakat. Ezen kívül gondolkodom még a Riwall 360 négyütemű kaszában.
A Solo-k közül melyik lenne a jó megoldás? Nem nagy az árkülönbség, talán gyorsabb munkát eredményez , ha relatíve kisebb területen is erősebb gépet használok, de nem akarok ágyúval verébre lőni.
Ismereteim szerint a Solo az Al-Ko magasabb szintű terméke, úgy emlékszem valamikor jó véleménnyel voltak róla. Jelenleg viszont alig találkozom véleménnyel a Solo fűkaszákkal kapcsolatban.
Elvileg ilyen rövid távú problémát a 95-ös benzin nem okozhatna.Nekem is ilyen korú 545rx-em van,és tavaly hasonló hibát produkált,kétszer is ,hol jól ment hol dadogott. Az egyik hiba az volt ,hogy az egyik karbi csavar felazult.Meghúzás után jó volt majd ismét jelenkezett a dadogás.Van egy S alakú benzincső a pumpa és a karbi közt,ami hozzáért egy műanyag sarokhoz és a vibráció miatt lett rajt egy pici lyuk.Mióta kicseréltem azóta tökéletes.
Rosszabbul ég a 95 benzin ,és más beállítást is igényel ,de én nem használok sok éve 95-őst és mindenkit lebeszélek róla ha tehetem ! A jelenségeddel már én többször is találkoztam szűk körben hogy hozták a gépet hogy nem megy és csak benzint cseréltem és kiválóan működött . A Tsz-ben meg a mai napig se hiszik el pedig ott is csak benzin csere volt ,bár előtte mindent szétszedtem a gépen, de hibát vagy hibás alkatrészt nem tudtam találni benne még sem működött bármit tettem vele ! Nem tudtam megfejteni mit tesz a géppel ha ilyen váltás történik .
Immár 6 éve használom megelégedéssel a Husqvarna 545 RX kaszámat, lekopogom probléma nélkül. Alap esetben 100-s benzin+ Elf fullszintetikus olajjal. Idén nyár elején 95-s benzint kapott egy kis kútról, amiről azt feltételeztem, hogy valami szar benzint sikerült vennem, mert fél tank után ledadogott, nem ment.
Benzin kiönt, újra 100-s benzin, és természetesen jól működik a kasza.
Nem rég, egy másik kútról 95-s benzin, (nem volt 100-s, de egy nagy forgalmú megbízható kút egyébként) és ugyanezt játszotta el a kasza. Fél tankig megy, ledadog, nem megy.
Ami még érdekes volt mindkét esetben, hogy az alapjárata felugrott a 95-s benzinnél, nem állt meg a fej, folyamatosan pörgött.
Itt már gyanús volt a dolog, főleg, amikor lecseréltem a 100-s benzire, mert újra kiválóan működött.
Szóval a találós kérdés megfejtésében segítsetek.
Amire én tudnék gondolni az, hogy a 95-s benzin magasabb etanol tartalma miatt van ez a működésbeli probléma. Nevezetten az, hogy a karburátorban lévő gumi alkatrészek működését befolyásolja negatívan az etanol. Vajon ez lehet a probléma vagy más? Illene lecserélni a membrán készletet esetleg?
Én ilyennel még így nem találkoztam, a benzin egyébként mindkét esetben friss volt, külön kútról. Az elsőnél még elkönyveltem, hogy szar benzint vettem, de második eset után már viszont nem gondolnám.
Több gyártó is használ M12-es menetet. A fejekben is lehet különféle menet, de van amelyikben cserélhető is a menetes betét. Én a régebbi 10-eseket is szeretném használni.
Sziasztok! Vettem egy új kaszát. O'MAC névre hallgat. Nem Oleo-Mac! Jól működik és bivaly erős. A szöghajtás kimenetén 12x1,75-ös menet van, de szeretném 10-es menetű fejjel is használni. Nézegettem átalakító csavarokat, sőt rendeltem is egyet, de sajnos ez egészen más mint ami kellene. Lehet vajon kapni megfelelőt vagy csináltatnom kéne?
Az 543-nál szerintem bőven bírja,természetesen egyenletes fordulaton nem pisztolyozva. Minél nagyobb tömeget és folyamatos gyersítások lassítások az kinyírja, csak egyenletesen úgy hogy a fordulat nagyjából állandó balra-jobbra húzáskor. Én évente szoktam cserélni kést(kb 2cm a csúcsból elkopik) és durván 2év egy csúsztató-védő lemez(kikopik) a rögzítésnél
Mitól lehet egy 1-éves kasza-Riwall- domboldalomnkaszáltam ,egy óra munka után tank félig, a gép leállt magától.
Utána többszöri berántásra indul,de fulladozik a hangja és leáll.
Azt hittem kifogyott a tank,de nem, teletöltve is leáll,mintha elfogyna az üzemanyag utolsó cseppig,olyan érzést ad.-
Pár éve ugyanitt kaszáltam AL-KO val, ugyanez volt a probléma, megnézték, akkor a karburátor a gépen belül megfordult 180-fokkal,úgy állt,az volt a gond.