Keresés

Részletes keresés

Zárlámpa Creative Commons License 2024.04.30 0 5 57787

Ühüm. Akár még napon belül is. Sőt! Nem is keveset! :-)

 

Előzmény: Bad Schandau (57786)
Bad Schandau Creative Commons License 2024.04.30 0 3 57786

Ingadozik a Forint árdolyama !

Előzmény: Zárlámpa (57785)
Zárlámpa Creative Commons License 2024.04.30 0 4 57785

Hm.

 

Bobóka13 Creative Commons License 2024.04.29 0 2 57784

Igaz, igaz. Analóg üzem van nálam.

Előzmény: Tyapa (57779)
rem-ember Creative Commons License 2024.04.29 0 2 57783

Bocsánat, nem láttam, hogy már jött a hír...

 

Így csak "nem győzöm hangsúlyozni..." :))))))

Előzmény: rem-ember (57782)
rem-ember Creative Commons License 2024.04.29 0 5 57782

Modell&Hobby...

Förster Creative Commons License 2024.04.29 -1 4 57781

Valóban nem mondtad, hogy a LEGO-é a jövő. De ettől még igaz. Engem a fejlődés dinamizmusa lepett meg. A LEGO alaposan kihasználja a vasút adta lehetőségeket, így az autók után "mozgásba lendítették" a vonataikat is illetve elnézve a kivitelt komolyan befektettek a kinézetbe is. Az előző szösszenetemben nem akartam megírni, de anyukákkal kellett kézitusát vívni, ha közel akartál kerülni az asztalhoz, akik csemetéjüket filmezték, ahogy az apuval LEGO vonatokat néz illetve épít. Volt ugyanis egy nagy elszeparált rész asztalokkal és rengeteg LEGO-val, ahol egyszerű kocsikat lehetett építeni workshop keretében. Volt néhány lelkes LEGO vonatos srác, akik fáradhatatlanul segítették az alkotókat. Az "óriási" szó nem is tudja pontosan visszaadni az érdeklődés mértékét, ami ott volt. Aztán ott volt a jövő is... Volt egy stand, ahol 3D nyomtatók álltak és a a srácok bemutatták miként terveznek meg és nyomtatnak ki egy LEGO elemet, amely nem áll rendelkezésre, de szükség van rá egy mozdony vagy kocsiforma kiegészítéséhez, mert az eredeti elemekből nem vagy csak nagyon torzan lehetne megcsinálni. A nyomtatót többszálas ABS nyomtatónak néztem és hajszálpontos LEGO alapszínekben nyomtatott. Aztán a kész elemet megfürdették és már be is pattintották a helyére. A hatalmas terepasztal digitalizált volt. Sajnos nem sikerült az irányítópult teljes közelébe verekednem magam, így nem tudom milyen rendszerrel dolgoztak, de a mozdonyoknak volt hangja, az állomásokon volt hangosbeszélő a fékek csikorogtak. Hol van már a LEGO DUPLO vasút, amin a gyerekem nőtt fel, a maga kis elemes mozdonyával és mechanikus vezérlésével... Ezek a fiúk nagyon meggyőző demonstrációt tartottak a LEGO vasút mellett. Nem is csoda, hogy olyan rengetegen voltak és nagyon sokan vásároltak a kezdő szettekből is. Persze azok még kicsit "ormótlan egyszerű formájú, amolyan Duplora hasonlító járműveket tartalmaznak, csak a normál LEGO elemkből. De a felsőhatár addig terjed, ameddig a fantáziád engedi. Tehát szószerint a háromévestől az aggastyánig lefedi a LEGO a korosztályokat. Hatalmas ötlet, mert apuka meg a gyerek hosszú éveken át nyomhatja együtt a hobbit, mert ez tényleg kezdhető már akár hároméves korban is. Ez az ami nagyon megfogott a dologban. Persze én maradok, ahol vagyok és nem állok át a LEGO oldalára, ugyanakkor el kell ismerni, hogy milyen jól kiaknázzák a lehetőségeiket. Ezzel párhuzamosan viszont csökken az "igazi" vasutmodellezők utánpótlása, mert a LEGO elhódítja az egyszerűségével és nagyszerűségével azokat, akik érdeklődnek a vasútmodellezés irányában.

Előzmény: Ashi Valkoinen (57771)
Fahasz Creative Commons License 2024.04.29 -1 2 57780
Tyapa Creative Commons License 2024.04.29 0 2 57779

Köszönjük! Adalékként még jó lenne tudni, hogy analóg vagy digitális üzemmódban tesztelted.

Előzmény: Bobóka13 (57774)
kozma555 Creative Commons License 2024.04.29 0 4 57778

https://vasuttmodell.hu/product_info.php?products_id=12200

 

Ha valakit érdekel, erősen akciós az M63... 

kozma555 Creative Commons License 2024.04.29 -2 3 57777

Hosszú idő óta nekem ez a legjobb megközelítés! ;-) 

Előzmény: Bobóka13 (57774)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.28 0 0 57776

(Kérlek, írj a profilomon megadott e-mail címemre!)

Előzmény: Sz. G. Á. (57773)
benbe Creative Commons License 2024.04.27 0 2 57775
Bobóka13 Creative Commons License 2024.04.27 -7 21 57774

Ha szabad egy picit visszakanyarodni az ACME M63-as témához. Hosszú hezitálás után megvettem a 006-os mozdonyt. Az egyik bolt vitrinjében nézegettem és hirtelen a Déliben éreztem magam 8-10 éves kisfiúként, ahogy egyfajta borzongással csodálom ezeket a hatalmas acél monstrumokat. (Nyaranta onnan mentünk a Balatonra, és emlékszem olyan tömeg várt a szerelvényre, hogy nem lehetett mozdulni a peronon. Apukám úgy foglalt nekünk helyet, hogy a még mozgó vonatra felugrott és egy ablakból integetett nekünk, hogy merre igyekezzünk, mire a kocsikat betolták az indulási vágányra). Lehet, hogy a pont szemmagasságban lévő modell hozta ki ezt az emléket, bár őszintén mondom, nem emlékszem konkrétan, hogy valaha láttam volna élőben Gyíkot. Egyszerre csak azt hallom, hogy kérem az eladótól, mutassa meg. Innen már nem volt visszaút. Egy másik mozdonyra volt félretéve az ára, aminek így sajnos várnia kell. Szóval otthon egy oválon három napig járattam fél-fél órát, hol mozdonymenetben, hol kocsikat (10 tengely) húzva és semmi hibát nem találtam benne. Mondjuk a R2 íven szorul a lépcsők nélkül is, de ennyi. Nem esik le róla semmi, nem füstöl, teszi a dolgát. Nem vonom kétségbe mások tapasztalatait, csak azt akartam, hogy egy ilyen vélemény is helyet kapjon. Azok, akik elbizonytalanodtak és nem merik megvenni a negatív kritikák miatt, nagy veszteséget szenvednek. Ez a mozdony alkalmas arra, hogy megidézze azt az érzést, amit talán mindnyájan keresünk ebben a hobbiban. A bolt garanciális kötelezettsége pedig minimalizálja az esetleges kellemetlenségeket. Elnézést, ha túl személyesre vagy érzelgősre sikeredett ez a hsz.

 

Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.04.26 0 0 57773

"...üzemeltetünk egy Discord-szervert..."

Linket! Linket!

Előzmény: Ashi Valkoinen (57771)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.04.26 -1 0 57772

én bevallom nem vagyok ideológiailag elég képzett az acme katalógusok értelmezéséhez, hogy pontosan hogy is viszonyul egymáshoz a "nagy" katalógus, ha egyáltalán az az amire gondolok, meg az éves neuheit katalógus, meg a random highlights prosik, ami van hogy tényleg az adott cumó megjelenése előtt kerül elő, és van, hogy jön egy izgi highlights flyer, majd aztán se kép se hang. És akkor még vannak az Aminitiris cuccok, illetve utóbbi időben inkább nincsenek... van olyan emlékképem, hogy először anno az említett Transmontanák is egy A.F. füzetkében lettek beharangozva

Előzmény: Sir Gombóc (57770)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.26 0 4 57771

Szerintem nem OFF, már csak azért sem, mert a LEGO-kockákból épült magyar modellek kifejezetten ON témák még itt is, mennek, gurulnak, és próbálnak úgy kinézni, mint az igazi járművek, egy adott méretarányban történő kicsinyítés szerint.

 

Amit alapvető fontosságú megkülönböztetni, az a gyári készletek vásárlása és esetleges átépítése és a saját modellek tervezése, építése.

 

Szerintem, aki megveszi a LEGO "Város" témakör aktuális készletét, összerakja az útmutató alapján, nem lesz vasútmodellező és az építmény sem lesz vasútmodell. Hogy a gyerekszobában is elférjen, a nyomtávhoz viszonyítva kb. 12 méteres ívsugarú ívek, váltók vannak, a készletes kocsik torzak, és legfeljebb jellegükben próbálnak egy létező vonatra hajazni. Önmagában szerintem a ma elérhető LEGO-készletekben hiába van több forma és szín, az összerakás kihivása kevesebb, sok a készletspecifikus, nem univerzális alkatrész, a "lebutított" és "Expert" termékvonalak nagyon eltávolodtak egymástól az építés minőségében.

 

Nem vonható párhuzam a hagyományos vasútmodellek irányába, hiszen itt, aki megveszi és összeszereli a gyári modellt (felrakja az ütközőt, korlátot, stb.), az produktumként egy létező mozdony alapvetően mérethelyes változatát kapja meg.

 

Mi a klubban csak úgy vonatozunk, hogy a létező és elérhető, eredeti LEGO-kockákból megpróbáljuk festés, matricák, darabolás, ragasztás, 3D-nyomtatás nélkül a lehető legpontosabban visszaadni a modellezett járművet. Minden építményünk saját ötlet, azaz nem létezik hozzájuk egy "hogyan rakd össze füzet". Szerintem ez az elvégzett szellemi munka (plusz az összerakás, hogy ne essen szét menetközben) teszi vasútmodellezéssé a dolgot.

 

Ezt úgy élem meg, mint amikor valaki megcsinálja a 3D-modellt, megtervezi, hogy hogyan lesznek a rézlemezei, vagy épp műgyanta kasznit önt, és létrehozza a saját járművét. Más feladatok, más nehézségek és más komprimisszumok.

 

Förster: minden tisztelettel, talán sosem állítottam, hogy a jövő a LEGO-vasúté. Inkább egy érdekes színfolt, ami először még komoly ellenállást indukált az "igazzy" vasútmodellezék között, én magam 2011-ben éreztem először úgy, hogy az Északis TEMOFESZT-re meghívás már valamilyen enyhülést jelentett irányunkba. Pedig akkor a mai építményeinkhez képest még nagyon, nagyon bugyuta járműveink voltak.

 

Én inkább úgy látom, hogy a klubunkba érkező sok fiatal (nagyon jó az átlagéletkorunk, aki volt Szolnokon, talán látta is) vasútkedvelő, és már korábban is volt otthon LEGO-kockája, amiből összebarkácsolta az első, magyar vonatkozású járművét. Nyilván sok nem színhelyes elemmel, alapvető formai hibával, mert a 8-12 évesektől azért ez a realitás. Ahogy lesz több lehetőségük, értem ez alatt az anyagi lehetőséget (támogató szülő, zsebpénz, diákmunka), és a szellemi lehetőségeket (idősebb lesz, tanul, interneten utána tud nézni, megtanul céltudatosan alkatrészt rendelni, igénybe veszi pl. a mi segítségünket, tippjeinket), úgy tud fejlődni, ha pedig 14-16 évesen nem dobozolja el az egészet, akkor később is fog foglalkozni vele.

 

Azért, hogy ne "hulljanak" ki a korosztály tagjai, üzemeltetünk egy Discord-szervert (ez egy üzenetküldő program, ahol "topikok" szerint tudsz chateket indítani, inkább fórum, mintsem messenger-jellegű), így lehet beszélgetni, érdeklődést fenntartani, vonatos tartalmakat megosztani. Van "offtopik - hagyományos vasútmodell" csatornánk is, mert több srácnak van H0/TT állománya is). 

 

Szóval én abban látom a megoldást, hogy kell nyitni a fiatalabbak felé, az ő csatornáikon és platformjaikon, és ha élőben nem is megvalósítható a heti klubnapozás, terepasztal-építés, járműkarbantartást, attól még a napi online kapcsolat és beszélgetés is nagyon jó megtartó erővel bír. Ez pedig független attól, hogy LEGO-kockákból épült vagy hagyományos vasútmodellezésről van szó.

Előzmény: rm40 (57769)
Sir Gombóc Creative Commons License 2024.04.26 0 2 57770

Az ACME-nél a képeiden ott van egy Softronic Tramo kasztni, aminek lehet még magyar vonatkozása.

Előzmény: Förster (57767)
rm40 Creative Commons License 2024.04.26 -1 5 57769

> Ami viszont nagyon érdekes volt, az az, hogy a LEGO vasút iránt micsoda érdeklődés mutatkozott. Volt két hatalmas többszáz !!! négyzetméteres terepasztal is az egyik csarnokban, ahová csak komoly kézitusa után lehetett közelebb jutni.

Lehet hogy Ashi Valkoinennek lesz igaza és a jövő a LEGO vasúté ?

 

OFF

Ez érdekes dolog, kíváncsi lennék, melyik generáció érdeklődik most leginkább iránta. Én a mai LEGO-khoz valahogy kevésbé tudok kötődni. Gyerekkoromban legalább fél köbméternyi kockám és egyebem volt a témában és azt szerettem benne, hogy - nyilván korlátok között - bármit megépíthettem, hozzáépíthettem, szétszedhettem, mást/másként építhettem, a valóságtól eltérést ötlettel vagy fantáziával tüntethettem/fedhettem el. Ami megépült az masszív volt, háromdimenziós volt, játszható volt. Amit most látok szülőként is, hogy egyre többféle elemből egyre pontosabb dolgok építhetők, viszont nagyon specializált, nagyon zárt világok alakíthatók ki, a témák között nem igazán van átjárás. A nagyon specializált elemek miatt a gyerek egyszer összeépít valamit aztán fogja a port, egyre potyogva róluk az elemek, amíg egy rossz mozdulat után a maradvány visszakerülnek a dobozba. A régi készletekből sokszor "gyárilag" lehetett két-háromfélét összeépíteni a doboz képei alapján. A mai épületek általában félbevágottak vagy szinte csak homlokfalak. Ennek megfelelően filigrának, kényesek, ha valami egy rossz mozdulattól leesik róla/belőle, sok szerencsét megtalálni, hogy hol volt rajta/benne és lehet, hogy bonthatod vissza az épület felét, hogy rendesen vissza tudd rakni, mert már a visszarakás még oly finom erőkifejtésétől összedől az egész. Mert nem egy, pláne két soron végig csatlakozik, hanem csak egy-egy bütykön. A fantázia szerepe pedig kisebb.

Nyilván aki felnőttként, számítógéppel megtervez, majd elemenként megvásárolva összeépít valamit, az egészen más világ, de az szerintem messzebb van a mezei készletektől, mint a modellvasúti analóg kezdőkészlet a digitális nagy terepasztaltól, ennek megfelelően eljutni is nehezebb egyikből a másikba.

De ez csak egy X generációs panasza.

ON

Előzmény: Förster (57767)
Rezesmatyi Creative Commons License 2024.04.25 0 4 57768

Ezt a Quablás dolgot én is olvastam, de nem tudom megcsinálta-e. Szerintem vagy szupertitkos lett, vagy csak elméletben készült el a WRR. Bár hátha tud valaki valamit róla.

Előzmény: PLACI (57765)
Förster Creative Commons License 2024.04.25 0 7 57767

Minden évben elmegyek a dortmundi vásárra. Idéntől aki valamit is számít a modellvasút világában, már itt állít ki nem Nürnbergben. Úgylátszik a gyártók szakítottak a „játék” világával és nem akarnak játéknak minősülni ugyanis a nürnbergi az játékvásár.  Egy teljes napot töltöttem a hatalmas kiállító csarnokokban.  Sajnos magyar szempontból nem hogy nagy, de még kisdurranás sem volt. A legnagyobb fegyvertény az volt, hogy láttam az ACME 2024-es katalógusát. Meg is lehetett vásárolni 5 €-ért. Erről azonban lemondtam, miután átlapoztam a kiállított példányt, amelyet gondosan odaragasztottak az asztalhoz, nehogy lába keljen. Nos a katalógus semmi újat nem mutatott, mert a Classic Train katalógust összerakták a 2024-es újdonságkatalógussal és ezzel el is készült a 2024-es katalógusuk. Mit mondjak nem feszültek meg a nagy igyekezettől. Sikerült beszélnem is egy munkatárssal, akitől azt tudtam meg, hogy a 55304-es Lehár szett, a formaújdonság WSPz-vel még az idén megjelenik. Ugyancsak idénre várható a 52968-as Gysev Rába IC kocsi 1 osztályú és a 52978-as másodosztályú változata. Bár benne van a katalógusban 55237-es új MÁV színtervű Rába IC duplakocsis szett, de nem valószínű, hogy lesz is idén belőle valami. Mindenesetre jó adag kocsit lefröccsöntenek olasz barátaink és még meglepetést is várhatunk, amiről azonban semmit sem lehett kihúzni emberünkből. Konkrét kézzelfogható magyar modell csak híres-hírhedt M63 volt háromféle festésben.

Tovább ballagtam az Artitec standjához, hogy utánaérdeklődjek a Gzk magyar változatának, de ott sem jártam sikerrel. Mindösszesen 19 darab eladó Gzk volt a standon, javarészt szürkeszínű. Egy nagyon kedves holland hölgy a lehető legudvariasabban azt válaszolta a magyar festés felvetésemre, hogy nem foglalkoznak a dologgal, mert fő profiljuk a holland és a német téma. Egyébként sincs Magyarországi forgalmazójuk, ami még nehezebbé teszi a dolgot. Ezt a szöveget már hallottam néhány alkalommal. A modellvasút klubbunk általi megrendelésre – kb 200 darab - pedig csak elnézően, de kedvesen mosolygott. Tavaly legalább azt mondták, hogy nem. Igaz tavaly nem ő volt itt.

NMJ-ék szép kis Nohab kiállítást tartottak,  illetve néhány személykocsi  is volt a standon.

Az MTB-nél  egy kék-sárga Bbmot képviselte a magyarvonatkozást.

A többi nagynál: PIKO, Roco, Märklin/TRIX nem akadt semmi ami szerintem említésre méltó volna.

Ami viszont nagyon érdekes volt, az az, hogy a LEGO vasút iránt micsoda érdeklődés mutatkozott. Volt két hatalmas többszáz !!! négyzetméteres terepasztal is az egyik csarnokban, ahová csak komoly kézitusa után lehetett közelebb jutni.

Lehet hogy Ashi Valkoinennek lesz igaza és a jövő a LEGO vasúté ?

NÉHÁNY KÉP

Förster Creative Commons License 2024.04.25 0 6 57766

A napokban megérkezett klubbunkhoz a Kulturvonat befejező darabja a Gzk vagon, Ep.II festésben. Ezzel immáron teljes lett a kibővített szerelvény. A Kulturvonat a képeken látható összeállításban és feliratozással 1945-46-ban közlekedett. Az alapszerelvénybe egy 411-es vagy 424-es vontatta Hangszerkocsi és két szükséghálókocsi tartozott. Ebbe pont belefért a MÁV Szimfónikusok Zenekar a hangszereivel együtt. Ha azonban operaelőadásra utaztak akkor velük tartotta az Operaház művészei is, illetve vitték a díszleteket is. Ehhez további szükséghálókocsit (esetleg többet is) kapcsoltak a vonathoz. Ezek már révidebb kéttengelyes kocsik voltak. Egyről sikerült fényképet is találni. A többiről, csak annyit információnk van,  amennyit egy hegedű művésznő, aki annakidején a Zenekar tagja volt, visszaemlékezéséből tudunk. Elmondása szerint az opera „…előadások alkalmával több rövidebb, de a nagy hálókocsikra nagyon hasonlító hálókocsit kapcsoltak a szerelvényhez, hogy mindenki elférjen . ..” A díszleteket egy Gzk vagonban szállították. Erről szintén sikerült fényképet találni. Így összeállt a teljes vonat.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a MÁV Szimfónikus Zenekarnak, akik az archívumukban fellelhető képekkel, újságcikkekkel és korabeli filmbejátszásokkal önzetlenül támogatták a projektet. Illetve köszönet illeti a Quablát is a magasszinvonalú megvalósításért.

Képeket itt láthattok a teljes szerelvényről:

KULTURVONAT

 

PLACI Creative Commons License 2024.04.25 0 3 57765

Egy WRR-t én is szívesen látnék, de az nem kis átalakítást jelent. Az oldalfalakat komplett cserélni kell mert más az ablakkiosztás, kell hozzá új ablakokat is gyártani, mert a konyhánál két kicsi ablak van, illetve komplett új belsőberendezés is szükséges. Ezért nem hiszem, hogy lesz ilyen kocsink. 

 

Megtaláltam a cikket: ACME MÁV IC kocsik - Modellfan blogja

Erre a problémára adott viszonylagos megoldást a Quabla által felkínált lehetőség: a második megvásárolt ACME szett első osztályú vagonját átalakítják WRR típusú büfékocsivá, a másodosztályú kocsit pedig átszámozzák. Így hozzájuthattunk egy négyvagonos IC szerelvényhez, amelyben egy WRR kocsi is helyet foglal.

Előzmény: Rezesmatyi (57518)
rm40 Creative Commons License 2024.04.25 -1 2 57764

Úgy tűnik, a kék Bbmot 631 az MTB-nél gyárilag kifutott.

rm40 Creative Commons License 2024.04.18 -1 7 57763

> Pont a napokban merült fel, hogy egyes járművek már jóval a rendelet éltbelépése előtt 3 fénnyel érkeztek. Ezeken kötelező volt használni, vagy opciós? A 3 fényt előíró jelzési utasítás életbelépése előtt előtt hatályos utasítás, hogy rendelkezett erről? 

 

Időközben találtam egy 1966-os táviratot, amely eligazíthat a kérdésben:

 

Előzmény: tom sawyer (57648)
kozma555 Creative Commons License 2024.04.18 -1 5 57762

Azért azt se felejtsük el, hogyan munkái javát más felirat-megrendeléseiből lopkodta össze. Lehet köpködni, de így van. Rendszeresen rendeltem tőle, aztán a vaterán az általam nyögvenyelősen megküzdött feliratok, képek alapján csinált saját munkákat. Anno valaki beleszállt itt a fórumon emiatt. 

Előzmény: SvábHansi (57756)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.04.18 0 1 57761

... vajon szabiroli is tudja-e

Előzmény: nazareth (57760)
nazareth Creative Commons License 2024.04.18 -1 4 57760

Üdv a nemnormálisak közt :) Ne szívd mellre. Ha még szólnak valamit, kimegyünk az utcára, kerítünk még nemnormálisakat, és lenyomjuk őket >: )

 

Viccet félretéve, pl. én sem tudtam, hogy a Modellgyár Szabiroli cége. A megfogalmazott 3-mondatos "kritikádat" pedig simán az "észrevétel"-kategóriába sorolom, nem a "savazásba" :)

 

Egyébként emlékeim szerint egyszer valami Modellgyár-poggyászkocsi volt itt kitárgyalva részletesebben is... keress vissza. Kb. annyi lett a konklúzió (csak sokkal hosszabban tárgyalva), amit Te is leírtál: vannak hiányosságai, de az ár-teljesítmény aránya nem rossz. 

 

Előzmény: SvábHansi (57754)
Zoleek21 Creative Commons License 2024.04.18 -1 7 57759

Nem kell senkit "megóvni" szerintem a váráslástól se nagy se kis gyártók esetében. Ha kell a modell, mert szeretjük a mozdonyt/kocsit, akkor miért nem vesszük a fáradtságot és keresünk rá az interneten? Miért nem döntjük el magunk? Miért kell egy sereg önjelölt szakértőnek helyettem eldönteni, hogy kötelező-e valami, vagy vállalhatatlan és senkinek nem szabadna megvennie? Ezt én szívesen eldönteném magam (a hibalisták azért ebben szoktak segíteni), anékül hogy itt egy csapat valaki engem mint vásárlót is akár megbélyegezzen a saját véleményével amit nem kérdeztem. A hibalista ok, az szükséges is volna itt a szakfórumban. (Csak ne legyen a bosszú fika, hogy ha az mtb is kapott akkor kapjon a roco is. A Roli még miért nem kapta meg a magáét,  a Quabla is kapott, ő miért nem? Kb.)

Zoleek21 Creative Commons License 2024.04.18 -2 12 57758

Ezt is tudta itt kb mindenki. De miért is kellene minden kis piaci szereplőt szarral megdobálni? (mondjuk azt sem értem amikor kicsit nagyobbakat dobálnak.) Ha megosztják a képeket (itt a szakfórumon) már nagyjából majdnem mindenki tudja melyik modellnek hol vannak a gyengeségei, erősségei. Le lehet írni egyszer-kétszer, ezzel nincs baj, (és nem tudom hogy a Roli vagonjai lettek-e itt kitárgyalva), de egy rövid beszélgetés, hibalista és egy higgadt konklúzió (megéri az árát, vagy kicsit drága a nyújtott teljesítményhez képest) bőven elég lenne szerintem, mint érzelmileg egymásba/gyártóba teletalppal beleállni. 

De ez csak az én véleményem. Nagyrészt facebookon csak átfestett kocsik szoktak nála lenni, de alakított is át kocsikat, nem keveset. Hogy milyen sikerrel, azt meg mindenki eldönti. Szavazni meg a kasszánál lehet. Miért kell ebbe többet beletenni? Az összes itthoni barkács műhelyet meg fogjuk keresni és lefikázni? Annak csak az lenne az eredménye, hogy senki se farag már át semmit semmiből, nehogymá a fórum megszólja. Megvan ezeknek is a helye. Elfér. Így is eltűnt már az építők nagyrésze. Már csak a tökéletes a mérce. Értem én, fejlődünk, csakhát akkor már minősítsük át a hobbit is vasútmodell gyűjtéssé. Kellenek a kezdő és haladó barkácsmunkák....szerintem. A piac beérazza majd őket és rájuk szárad, ha véletlenül szemtelenül fogna ceruza a produktumhoz képest.

Előzmény: SvábHansi (57756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!