Ezt a HF Turbo súlyt honnan vetted? Nekem volt Lancia Delta-m, igaz csak 1.5-ös, de az 940 Kg volt. Az 1.6 Turbo totál ugyan az, és nem hiszem hogy a 100ccm-vel nagyobb motor, plusz a turbo súlya kitenne közel 400 kg-ot. Egyébként a mostani 155-m ami sokkal nagyobb mint a Delta, és a motorja is nagyobb csak 1195 kg. Szerintem a súlymeghatározásod téves.
Lancia Delta Integrale: 0-100 Km/h: 2.08 mp - http://www.geocities.com/MotorCity/3756/evocorner.html
Itt van jonehany Delta link.
Amugy a Delta tenyleg auto, az Integrale meg szep is.
Amugy a HF turbo kb. 140 le, de 1317 kg, tehat csak 106 le/tonna. Ez a szam R5-nel 144 (120le/830kg), Uno-nal 137 (118le/862kg)
2.0_T_ie,
>Ennél az autónál az élettartamot is megcélozták, nem csak a teljesítményt
Pontosan ezt mondom en is. 0.5 baron biztos tovabb birja a turbo. R5 GTT-n a tapasztalat az, hogy 150ekm-t bir atlagosan. (angol owners club info) Emelt nyomasnal ez a szam meg akar 50ekm ala is csokkenhet.
>A gyorsulási adatok honnan vannak?
Max Power, angol autos huligan ujsag. Ahogy irtam, hogy nem feltetlenul igaz amit irnak.
>Fiesta RS turbo
Eros moci, csinos "csomag". 133bhp, 913kg 145 le/tonna. Viszont allitolag tenyleg vacak a motor. Hogy miert, azt nem tudom.
A Daihatsu Charade GTTI-ről (nem mintha én odalennék érte) se feledkezzetek el, ha már az apró méregzsákokról értekeztek!
1.0 l, 100 LE, 8,3 mp-es gyorsulás és egy '93-as teszt szerint 16 literes! fogyasztás is elérhető vele.
Na és a Citroën AX GTi?
Igaz nem turbós, de 95 LE és hétszázvalamennyi kiló találkozása elég jó menetteljesítményekhez segíti: kb. 9,3 mp-es gyorsulás!
Én inkább egy HF Turbo-t választanék, a másik két gép helyett! Nagyobb is, szebb is, és a felhasznált anyagok is igényesebbek mint a Fiat-nál, vagy az R5-nél. A Lancia mindig is adott az "eleganciára" még akkor is amikor úgy anblokk az egyész olasz autóipar mélyponton volt.
A motor 1929 ccm -es, 1.9 TDi, sokan tévesen 2.0 -nak nevezik. Ez a blokk van a Ritmóban Tipoban Temprában stb csak más hengerfejjel. Én is sokáig használtam ilyet, nagyon jó blokk. A Croma méreteihez képest kicsi a teljesítménnye, ezért elég lomha vele (90-98 LE).
Kösz.Továbbadom az infót, legyen Ő, aki nyugtalanul alszik.
Amúgy tetszik a 155 is, de akármilyen lestrapáltat sem láttam még 1,2 M Ft alatt.
Az meg ugyebár sok píz. :-)
Az Olaszok mondjuk csinálhatnak baromságot, a hazai piacra, amiről nincs itthon információnk. Ilyen volt pl. annak idején az 1100 ccm-s Fiat Tipo. Itthon nem is árulták! Ha olasz a gép, akkor nem feltétlenül biztos hogy saras, de engem azért nyugtalanítana. Utána lehet ennek nézni, alváz-motorszám, stb. alapján hogy valóban mikori a gép, és milyen motorral gyártották. Egy dolog viszont tuti! Európai importra 96 2. fele után csak a 16V motorokkal nyomták a 155-t, kiszélesített sárvédő dobokkal.
Cromában 1.9 Turbó dízel csak közvetlen befecskendezésű létezik. 2.5 Turbó -ban pedig csak előkamrás. Az előbbi elég rizikós, az utóbbi viszont szinte elnyűhetetlen.
Nagyon sok szar Turbó Cromát is lehet venni, ezt tapasztalatból tudom, mert a testvérem is akart venni egyet. Nem én akarom elcserélni az autómat. Annyira elégedett vagyok vele, hogy nem hiszem hogy kapnék olyan ajánlatot, amiért megválnék tőle.
Az e-mail cím a kolléganőmé, az enyém már el volt használva más néven.
A Cromában 0.55 bar a turbónyomás, ezzel 155 LE -t hoznak ki belőle. A turbónyomásszabályzó rúdján állítva, felvéve 0.8 barra a teljesítmény már jóval 180 LE felett lesz, a fordulatszámot felengedve pedig már átlépi a 200 LE -t is. Ez ugye már elég jó literteljesítmény? Ennél az autónál az élettartamot is megcélozták, nem csak a teljesítményt, ezért 0.55 a töltőnyomás.
Az én autómban 160 e km van óra szerint, de ennél valószínűleg jóval több. A turbó csövei teljesen szárazok, enyhe olajpára van csak, a turbó reagálása teljesen jó. Na persze használt autónál ez lutri, mert ki tudja hogy az előző tulaj mennyire használta "rendeltetésszerűen". De ha valaki pl. felújíttatja a turbóját, és vigyáz rá, akkor az több százezer kilóméteren át jó lesz, ebben egészen biztos vagyok! A gyorsulási adatok honnan vannak? A kollégém Turbo Unoja 1.4 Turbo ie GT simán hozta a 7.5 sec -et. A fékjeivel semmi baj nem volt, fogtak mint a satu!
Hi műláb.
Lancia kérdésben a HF Integrale 2000 ccm AWD és évjárattól függően 174-235 LE.
A HF Turbo 1600ccm elsőkerékhajtás és 140 LE
A GT a sima 1.6-os 105, majd késöbb 90 LE-s változat jelölése volt.
Az én Alfám pedig eredetileg 129 LE-s 1.8 TS 8V, de elvittem az ATC-hez egy kis agymosásra és így lett 140 LE. Egyébként a 97-ben gyártott összes benzines 155-ös a V6 kivételéável már 16V motorokkal szerelt volt, így az ismerősöd autója ha 97-es akkor 1.8 TS 16V kell hogy legyen, és az gyárilag 140LE.
műláb,
Sajna ilyen kolsegkerdesben nem vagyok tul jo informacioforras. Nekem a GTT mar csak hobbiauto, szinte csak hetvegen autokazom egy 50-100 km-t, igy ez nem eppen "atlagos". 2 ev alatt szervizben olyan 50000 Ft-ot hagytam. (uj elso fektarcsak, betetek, 2. benzinpumpa csereje is beleertve)
Lancia Delta HF turbo: 1.6 elsokerekhajtas
Lancia Delta Integrale: 2.0 4kerekhajtas, szelesitett kerekdobok
Lehet hogy van GT valtozat is, arrol meg en nem hallottam.
V-power: jobban nem fog menni tole, de ettol meg persze nem feltetlenul rossz.
Es foleg a GTT-hez olmozott uzemanyag kell, ahogy a legtobb Uno Turbo-hoz is. Allitolag van egy motorsorozat (motorkod: 146A2,000) amihez allitolag az olommentes 98-as is megfelel.
En ezt a kerdes ugy oldom meg, hogy Szlovakiaban tankolok. Olcsobb is, olmozott is, es legalabb van okom autozni. :)
Natriumhutesu szelep: valoban ez egy jo kis talalmany. Kerdes jobb ettol az Uno? Attol, hogy a GTT szelepei nem hutottek, attol meg remekul mukodnek.
A GTT motor OHV, az Uno pedig OHC ha nem tevedek. Ez pl. fontosabb kulonbseg.
A Bazár tényleg király, anno a kies Alföldre jártam fősulira, ott Irányár volt, de minden 7végén 3-4 pénteki Bazárt kellett vinnem a cimbiknek, úgy látszik, itt a Dunántúlon jobb mindenből a használt felhozatal.
Att!
Azért a nátriumos szelep nem semmi, férfiasan bevallva most hallottam róla először!Kösz.
Ave!
Ha egy standard, átlag havi 2000 km-t tekintünk,(számomra ez reálisnak tűnik egy átlagfiataltól, aki próbál élni is, nem csak autózásra használja az idejét-és a pénzét),
akkor havi átlag mennyi az össz. ktg-ed van a kocsit tekintve(benzin, biztosítás, alkatrész stb)?
Ja, és a kocsid futásteljesítményét figyelembe véve, milyen gyakran van vele bibi?
Lehet, hogy rosszul tudom, de a HFI Lancia a turbós összkerekes(talán 2.0), és létezik egy 1.6.-os kétkerekes turbós GT néven.Ha minden igaz, ennek a doblemezei nincsenek gyárilag szélesítve, a HF-é igen.Ha tévedtem, bocs.
ALL!
Kösz az eddigieket mindenkinek, még mindig 2ségek közt vergődöm (1re inkább).
Tényleg gagyi az Uno fékrendszere?
Valaki turbós vonatkozásban próbálta a Shell V Powert?
Nekem nem turbo-s az autóm, de azért írnék ide ha szabad.
Mindkét autó jól megy, ez kétségtelen, de:
szerintem az Uno sokkal csunyább mint a GTT,
és beszéltem már nem egy emberrel, akinek turbo Uno-ja van/volt.
Azon az autón egyszerűen NINCS FÉK !
Ezt nem én mondtam, hanem Turbo ie tulajdonosok !!!
És kanyarban sem stabil...
Ha pedig a motorsport-ban elért sikerekről beszélünk (főleg Rally), akkor az Uno messze-messze elmarad az ötöstől !
Lehet, hogy egy kicsit elfogultnak tűnök a Renault-val kapcsolatban (lévén, hogy nekem is ilyenem van), de amit leírtam, azt Uno tulajoktól hallottam!!!
A Bazárban szoktam ilyesmikre vadászni. Vettem már valódi Recarókat 5-ért, Momo kormányt 4-ért, 8*17-es vadiúj alufelnit 50-ért. / ez van a kocsimon /
Csak meg kell keresni az IQbajnok emberkéket akik nem tudják mit is adnak el. :-)
A szelepszár üreges. Az üreget 60%-ig megtöltik fémes nártiummal. Ez a nátrium üzem közben folyékonnyá válik, és oda-vissza verődik, ahogy a szelep mozog, így elvezeti a hőt a szeleptányértól a szelepszárra. Mivel a nátrium rendkívül jó hővezető. ezért a szelep nem vetemedik.
advatage!
A Punto GT motorja az 1,4-es Uno Turbo-n alapul, minimális változtatásokkal (nagyobb töltőnyomás)
Az 1,4-es Uno Turbonyomása 0,9bar, az 1,3-asá aszt hiszem 0,7-0,8.
Asszem írogattam. Nem teccett hogy minden zsigulihuszár leszólja a CRX-et.
Egyedül a leömlővel volt munka, azt saját kezűleg hegesztgettem össze. Turbóba olaj meg víz nem nagy kunszt, a levegő megintcsak nem. A Honda levegőmennyiségmérője nyomásméréssel működik, ehez sem kellett hozzányúlni. / ettől függetlenül nagyobb nyomásnál lehet hogy felhígult volna a keverék, nem tudom / 0.35 bar nyomáson ment 98-as benzinnel. Leméretni nem tudtam, kb 170 paci lett. / +-10 ? / Igazán a nyomatékra lett jótékony hatása a turbónak. Mivel kicsi a nyomás is + a turbó is, 2000 fordulattól már érezhető volt a növekedés. 2.fokozatban 50-nél kuplung nélkül simán kipörgette a 215-ös kerekeket! :-)
Végsebességről fogalmam sincs, szerintem leszabályozásig kipörgött volna, nem mertem kipróbálni.
Én mentem vele 60e km-t, ha jól tudom azóta is megy valahol...
Az egész került vagy 30 pénzbe + sok munka. 10-ért vettem a turbót. :-)
Nekem is volt szerencsém egy Cromát birtokolni, úgy 100 ezer kilométer erejéig. 2.0 IE volt a lelkem, 118 lovas. Az autóról semmi rosszat nem tudnék mondani, pedig kapta a kiképzést. Nemrég láttam az úton poroszkálni, úgy 400 ezer kilométer lehet most benne. Megkérdeztem a szerelőjét, és azt mondta, hogy még mindig egyben van a vas, csak a futóműalkatrészeket kellet kicserélni. Szenzációsan jó a motorja. Nagyon jól megy, és roppant keveset eszik. Nekem mindig sikerült 10 alatt tartani, ami az Én lábamnál nagy szó. Amikor anyukám vezette, országúton 7.5 körül evett. Viszont nálunk egy normális példányt sem lehet fellelni, mert annak idején slágercikk volt a biztosítóknál.
Mit is tudnak standard? (Max Power szerint)
Uno Turbo: 1372ccm 0-60mph (96 km/h) 8.3 mp max: 128 mph (kb. 206 km/h) 118 bhp
R5 GT turbo: 1397ccm 0-60mph (96 km/h) 7.6 mp max: 122 mph (kb. 196 km/h) 120 bhp
Tuning Angliaban: 200, 500, 1000 fontert hany bhp (kb. mint loero) nyerheto?
Uno: 6, 15, 37
R5: 12, 30, 50
Ezen utobbiak persze MO-n nem tul fontos adatok, hiszen sufnituning rulez!
(Egyebkent a fenti adatok egy nem tul megbizhato ujsagbol szarmaznak, az eredmeny akar forditott is lehet a valosagban.)
A szuper5 a '85 utani R5-oket jelenti.
>a régi R5 GT Turbonak volt valami korlátozott számú változata 200 Le-vel
R5 Turbo es Turbo 2 (GT nelkul), kozepmotoros 1.4-es blokk, csak hatsokerek hajtas, 160 le: ez jott az utcara. A "B" csoportos ralligep meg csucsformajaban kb. 500 le volt.
Az utcai valtozatbol csak 1-2 ezer darab keszult, meregdragan cserelnek gazdat.
>Uno Turbo motorja a kategoriájában messze a legjobb, technikailag még ma is csúcs.
Azert mar a Punto GT is hozott javulast szerintem. Es 16 szelep sem volna utolso.
>Aki azt állítja, hogy a turbó nem bír ki 150 e. -nél többet, annak még nem nagyon volt turbós autója
De van turbos autom, igaz csak 2 eve. Es a turbo a csapagyhaznal mar ereszti az olajat, tehat mar nem tokeletes, bar meg remekul mukodik. Ora szerint 140eKm-em van. (Amiota nalam van nem allitom le, csak hosszas alapjaratozas utan, hidegen nem porgetem, olaj fullszintetikus, stb...) De ezek mind hasznalt autok, akik eddig hasznaltak ki tudja hogyan kezeltek?
Plusz meg egy adalek hogy a Croma literteljesitmenye 77 az R5 GTT-e meg 85.
98-as benzin melegen ajanlott, foleg emelt turbonyomas eseten. De alapba 95 is megoldhato, csak elogyujtast kell allitani. (sot azt sem muszaj)
86-os az meg tuti Phase1, de a beljese, kulseje ettol meg lehet Phase2, pl. tores, vagy "papirjatek" miatt.
Amugy probald ki mindkettot, ugyis csak az egyik fog igazan tetszeni. Ja es valoszinuleg az Uno hutorendszere nem olyan vacak mint az R5-e.
>Delta GT
Nem a HF Turbora gondolsz?
Tenyleg az Uno-n milyen feltolto van, mekkora nyomassal?
R5: Garret T2 0.7 bar
James!!
Ez komoly?
Épp most olvastam át a CRX topicot, ha jól emléxek, ott is írogattál.
Fel tudtad tenni egy padra utána a gépet?
Teljesítmény?
Nyomaték?
Max speed?
Sokat kellett berhelni?
Nem szedte szét a Honda motort?
Mennyibe került?
(Bocsi a sok kérdésért, de végülis egy turbos CRX nem is offtopic)