Jó, tudom, hogy nem audiolandos hozzáállás, itt körömszakadtáig kellene védnem partikuláris apróságokat is, mivel MÁR MEGVETTEM, TEHÁT JÓ KELL LEGYEN :D
Pontosan, kis hangszóró - jobb tranziensek, jobban elkülönülő hangok. Egyébként én a hangok hosszára érzékenyebb vagyok, mint a teljesen lineáris frekvenciamenetre, mondjuk, nekem hazudhat a hangfal ilyen szempontból, ha jól csinálja. De a hang hosszát ne bántsa.
Ez tipikusan kinek pap, kinek papné (kinek a paplan) esete!:) Ha 30 centis 3 utast hallgatom, akkor kevésbé élvezhetőek Jaco Pastorius gyors basszus futamai, ha 16 centis 2 utast hallgatom, akkor kevésbé élvezhető a nagy zenekari bőgő szólam tömör-testes megszólalása. Bár melyik ujjam harapom, mindegyik fáj!:(
Ha több kisebb átmérőjű hangszórót használnak a mély tartomány lesugárzására, annak is meg vannak a maga problémái (ahogy írtad is a fázis)!
Mindekinek magának kell megkötnie a saját kompromisszumát, hogy melyek számára a fontos hangzási paraméterek, ahol jól teljesítsen a lánc és hol enged meg némi hibát! Ezen éppúgy el lehet itt vitatkozni, hogy nagy lavór vs. kis tányér, mint pld. analóg vs. digitális, csöves vs. félvezetős, stb., csak épp nem sok értelme van, mert úgyis mindenki a saját preferenciáit részesíti előnybe, meg jegyzem joggal!:))))
Például belefingik egyet az a bölcs hifista a fotelba ;ĐĐĐ
Zenészek körében azonban testhangnak hívják a bármilyen pickuppal elektromosan erősített hangszerek erősítés nélküli, természetes hangját is. Pl. egy elektromos basszusgitár erősítés nélküli pengetésével hallható - a valódi szerepe szerint így tulajdonképpen értelmezhetetlen - hangját is, amely azonban a zenész vagy más hozzáértő szakemberek számára roppant árulkodó, sőt, titkokat felfedő hang is lehet.
Mindettől függetlenül egy cselló, bőgő vagy basszusgitár hangjának reprodukálása - belelértve a mechanikai alkatrészek rezgéséből és rezonanciájából eredő "testhangokat" is, elsősorban NEM a mélyhangszóró átmérőjén, hanem annak középhangjain, pl. a hangszórókosár(!) és a hangdoboz alkatrészeinek rezonanciáján, de mindenekelőtt a magashangok lesugárzásáért felelős tvíter minőségén múlik - hogy a váltó fázistorzításának mértékéről már ne is beszéljünk...
Nem tudom, mi a testhang :-o Én sajnos kicsit mérnökagyú vagyok, előbb mérek, szóval én nem ismerem a testhang fogalmát. Frekvenciamenetet ismerek, meg lecsengést, meg ilyeneket. Ha a hangszer testhangjáról van szó, akkor a még bejáratós alsóközépkategóriás Oberonom a két 5.25" mélyközéppel olyan gyönyörűen mutatja Avishai Cohen bőgőjének a (test)hangját pl, hogy jön, hogy odamenjek, és megnyaljam a hangszórót. Frekvenciaátmenet szempontjából nincs különbség kis és nagy membrán között, hangerőben van, de hát azért tesznek többet bele, és ugye azért kell több hangerő a mélyekből, mert Fletcher meg Munson beleszart a ventillátorba.
Igen, a mindenféléből általában a komolyzene szokott kimaradni... + sokminden más, hiszen a "műfajok" száma szépen megszaporodott az elmúlt évizedekben. (Élő emberrel én még nem találkoztam, aki tényleg bármit meghallgat.)
Kedves Vadkeleti olvtárs! Egyébként milyen zenék hallgatására keresel 200e alatt elfogadható erősítőt + hangsugárzót?
Jó, jó, nem vagytok vájtfülüek és mindenféle zenei stílust meghallgattok (úgy mint Meshuggah, Glenn Gould, Dexter Gordon, Hooverphonic, Neville Mariner, Northlane? stb.), de azért mégis...
Nem utolsósorban: milyen forrást használsz eme kiváló zenék hallgatására?