Keresés

Részletes keresés

Olgax1 Creative Commons License 2021.10.02 -1 2 9235

Tekintse meg az Automatikus webhely, beleértve az alább linkelt Rentalcargroup oldalt. Ha reggel 8 órára állítja be a visszatérési időt, a gazdaságos autó 132 euró lesz egy hétre egy partner számára. Másrészt, ha reggel 7.15, ugyanaz az autó 250 euró lesz ugyanazon partnernél. A járatunk 8.35 órakor indul, nem szabad kockáztatnunk. De százhúsz euró nagyon nagy különbség.

Van még valakinek ilyen tapasztalata?

Látom, hogy nem minden vállalat számít fel külön díjat a korai visszatérésért, de természetesen ez a legolcsóbb árupont. Gyermekülést kell bérelnünk, a díj 45 euró. Jó üzlet, arányos a nagyon magas autókölcsönző árával. C8 2021

Előzmény: blaze73 (4273)
vélemény Creative Commons License 2021.10.02 0 8 9234

Palermora volt 3 teljes és két rövid fél napunk. Nem voltunk a Monte Pellegrinon, a fürdőzős útitársak  kint voltak Mondelloban, én nem. Nem is mozdultunk ki a belső körből. Ha egyedül vagyok, biztos többet látok. Nekem túl sok volt az idő amit pl étterem kereséssel töltöttünk. Nekem elég ebédre egy bagett vagy két croissant. De azért sokat láttunk.

Palazzo dei Normanni.

Ez a város fő látnivalója. Új bejárat van. Korábban a  Piazza Independenzara néző hátsó oldalon a  volt a látogatói bejárat, de azt az oldalt most tatarozzák. Nyíl jelzi az új bejáratot a a parkra néző oldalon, a Piazza del Parlamenton. A buszról a a Piazza Indipendenza- Porta Nuova megállónál kell leszállni. Nem tudom, hogy ez csak ideiglenes megoldás-e, mert az új bejáratnál van shop, viszont a pénztár kint van épület előtt egy fülkében.

A palotában két látnivaló van, a Cappella Palatina és az ún Királyi lakosztályok. Ez utóbbiban igazából egyetlen terem érdekes, a II. Roger (Ruggiero) terme,  12sz-i mozaikokkal.  De ezért az egy teremért mindenképpen érdemes megnézni. A lakosztály nyitvatartásáról ellentmondásos infot találtunk a neten és az útikönyvekben is. Érdemes a helyszínen megkérdezni és egy "esőnapot" is fenntartani.

A bejáratnál ki kellett tölteni egy papírt, de csak egyikünknek. Az elérhetőségi adatokkal. De semmit nem ellenőriztek. Másutt nem volt ilyen papír.

Belépőjegy 19€, 65 év fölöttieknek 15,50. Egyik útitársunk 65 év fölötti, egyes helyeken kapott kedvezményt más helyeken nem.

A jegy magában foglalja a kápolnát, a lakosztályt és egy ideiglenes kiállítást. Csak ez a jegy van. Árukapcsolás. A kiállítás címe : Purification.

Ki van állítva néhány szép miseruha,szenteltvíz tartó, és valami modern installáció.

A kápolna az első emeleten, kint állt sor. Kb 10 percet várakoztunk. A Kápolna tényleg olyan, mint a képeken. Gyönyörű.

A Roger terme szintén. Kijárat a palota kertjére hátul. Sétáltunk egy kicsit, de semmi különös.

vélemény Creative Commons License 2021.10.01 0 10 9233

Meleg volt,melegebb, mint gondoltuk. 30-32 fok és magas páratartalom. Árnyékban még elviselhető volt. Néha kicsit befelhősödött, de akkor még  fullasztóbb lett. Helyiek szerint idén különösen meleg volt a szeptember.

Palermo.

Közlekedés. Az Óvárost/Belvárost tulajdonképpen két egymást derékszögben metsző főutca végpontjai határozzák meg.  A cardo és a decumanus. A vasútállomás és a Teatro Massimo között a Via Maqueda, a Porta Nuova és a Porta Felice között pedig a Corso Vittorio Emanuele. Ez a terület gyalog bejárható, bár a végpontok között azért kicsit nagy a távolság. Mindkét utca hosszú szakasza sétálóutca, de ugyanúgy vigyázni kell, mint nálunk a kerékpárok, elektromos kerékpárok és a rollerezők miatt.

Buszjegy 1,40€, 90 percig érvényes, természetesen át is lehet szállni. A buszmegállókban ki vannak írva a megállók, az aktuális megállótól felfelé vannak a következők. A buszmegálló táblák hátoldalán is szerepelnek járatok. Menetrend nincs kiírva, csak annyi, hogy hány percenként járnak. Ami persze csak irányadó. Fent a buszon nincs kiírva semmi és nem is mondanak be semmit. A legtöbb buszon van képernyő, de csak hirdetések mennek. Pl. sok nyelven az, hogy Boldog Karácsonyt 2020. Az első ajtónál  nem lehet felszállni, a sofőrt nem lehet megközelíteni, ugyanúgy le van ragasztva a megközelítése, mint nálunk volt. De mindenki segítőkész, a sofőrhöz is lehet kiabálni, az utasok is segítenek.

Van egy kisbusz, Free Centro Storico Navette. Egyrészt free, másrészt mivel kicsi, be tud menni a szűkebb utcákba is , pl megáll a Palazzo Abatelli előtt. ( Ez a képtár) Elvileg 15 percenként jár, de ez is csak iránymutató. Többször utaztunk rajta, tényleg közlekedik.Aki kiment Mondelloba, az 10 jegyet használt, a többiek csak 8-at. Legegyszerűbb a trafikban megvenni. Van napi és 3 napos jegy is, de nekünk nem érte volna meg.

MARADT 4 jegyünk, Bp. belvárosi átadással szívesen odaadom, ha kell valakinek.

vélemény Creative Commons License 2021.09.30 -3 10 9232

Mi is megjártuk Szicíliát. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Múzeumokban és fizetős templomokban kérik a Green Passt. Nem csak a nagy templomok fizetősek, hanem a kisebbek többsége is. Étteremben ki van írva, hogy csak a Green Pass-szal lehet leülni, de ténylegesen 2 helyen ellenőrizték. Kütyüvel ellenőrzik, amíg nem jelenik meg a zöld pipa, addig nem lehet bemenni. Palermoban érkezéskor nem nézték, de elutazáskor megnézték, de ott csak ránéztek.  Nem ellenőrizték komolyan. Bp-n nem kértek semmit.

Zárt helyen hordják a maszkot, bár étteremben aki nem eszik azoknak kb a fele. De pl aki a mosdó felé megy, arra rászólnak . Buszon hordják, távolságin és a helyin is. Utcán kb az emberek fele, talán kicsit többen. De a rendőrök járkálnak és rászólnak arra, aki nem hordja.

Írni fogok róla. Egyrészt, hogy kiéljem a grafomámiám, másrészt hogy lacikának is legyen mit mínuszolni.

megyi99 Creative Commons License 2021.09.26 -1 0 9231

Sziasztok! Tegnap jöttünk meg Szicíliából. Ahova belépőt kell venni, oda mindenhova kell a green pass, még a szabadtéri helyekre is. Ahol nincs belépő, ott nem kérnek semmit. Kiutazáskor sem Ferihegyen, sem Cataniaban nem foglalkoztak semmivel.

vélemény 1 Creative Commons License 2021.09.23 -2 0 9230

Sziasztok!  Mennyire nehéz a felmenetel a santa Rosalia szentelytol a kilatopontig? Erdemes? Bocs tabletrol irok.

vélemény Creative Commons License 2021.09.20 0 0 9229

Köszönöm!

Előzmény: rothman (9228)
rothman Creative Commons License 2021.09.20 0 0 9228

Ha be lehet menni az utcába kocsival, akkor házig visz.

Visszafelé a Teatro Politeama mellől indul reptéri busz, a Prada üzlet mellett. A megállóban árulja egy ember a jegyet. Normális a busz is, pontos szokott lenni. Taxi droszt a Politeamaval szemben van.

Előzmény: vélemény (9227)
vélemény Creative Commons License 2021.09.18 -2 1 9227

Köszönöm.   És a szállodáig visznek vagy van valami útvonal  és csak azon mennek? Mi a Teatro Politeama közelében lakunk.  A busz sem lenne nagy távolság de az egyikünk eü okokból nem tud nagyobb táskát vinni. A többieknek meg nincs kedvük. Eü ok nélkül. Öten leszünk, valószínűleg elvisznek külön.

Életemben nem ültem még megosztott taxiban. Pedig én munkaügyben rengeteget taxiztam.

Útikönyv alapján Palermo nagyon jó helynek tűnik. Remélem az is. Mi Nápolyt is imádtuk.

Előzmény: rothman (9226)
rothman Creative Commons License 2021.09.18 -1 0 9226

Eddig 4-szer voltam Palermoban, 1. alkalommal találtuk a megosztott taxit, azóta azzal mentünk be mindig a városba. 8-9 személyes kocsik. Minimum 4 emberrel indul el.  Az érkezés oldalon a kijáratnàl áll 1-2 ember, ők ajánlják, kb. 80 méterre jobbra van a droszt. Nem kell félni tőle, hivatalosan csinálják.

Anno 6, majd másfél éve 7 euró volt fejenként.

Előzmény: vélemény (9224)
Gabeszutazó Creative Commons License 2021.09.16 0 0 9225

Sziasztok,

Mi a helyzet most Cataniaban a parkolással?
Ott keresnénk szállást de közben autót is bérelnénk és nem akarnék napi több 10€-t elkölteni erre is ha éppen nem megyünk sehova.

vélemény Creative Commons License 2021.09.08 -1 1 9224

Szicíliában tombol a Covid, de mi megyünk. Két hét múlva. Be vagyunk oltva én Astraval, többiek Pfizerrel, a tesóm már a 3.-at is megkapta.

Írtam a Palazzo dei Normanni-nak, nyitva vannak. Sőt  a tourist officenak is írtam, azt írták, hogy minden múzeum nyitva van. Ezt nem hiszem el teljesen, megpróbálok mailt írni mindegyiknek, amelyiknek lehet. A templomok tuti nyitva vannak, nem hiszem hogy Szicíliában bezárják a templomokat. Nem mise idején megyünk, ott sem találkozunk tömeggel. Múzeumokban sem.

A kérdésem azt, hogy taxizott-e valaki a reptérről a városba. Hogyan lehet biztonságos taxit találni és van-e 5 utasnak alkalmas taxi. Vagy hogyan tudnám megtalálni ezt az infot. Köszi.

Globalmind88 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 9223

Milyen Szicílián az internet? Nem hotelekre gondolok, hanem normális, otthoni, fizetős hálózatra.

Hosszabb időt töltenék el ott, és online dolgoznék közben, fontos lenne a megbízható, gyors internet,

hogy pl. a Skype hívás is jól működjön. Taormina-Giardini Naxos érdekelne főleg. Ha valakinek van

erről ismerete, megköszönöm, ha leírja.

oleandro Creative Commons License 2021.02.06 0 0 9222
vélemény Creative Commons License 2021.02.04 0 0 9221

Most úgy néz ki, hogy augusztus végén elmegyünk 6-7 napra Csehországba. A többiek munkahelyén nem igazán örülnének, ha két hét munka után újra elmennének egy teljes hétre.   Szóval az október legeleje pont jónak tűnik.

Előzmény: raulista (9220)
raulista Creative Commons License 2021.02.03 0 0 9220

Mikor először voltunk, szeptember vége-október elején, nagyon kellemes volt az idő. Viszont két nap is olyan özönvízszerű eső volt, hogy meg kellett állni az autópályán, másnap meg nem tudtunk kilépni sem a szállodából. Ez az utolsó két napunkon volt. Utána kétszer is, inkább már szeptember közepén mentünk, de az neked valószínűleg túl meleg lenne.

Előzmény: vélemény (9198)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.02.03 0 0 9219

Az utolsó bejegyzések ne riasszanak el, tavaly a karantén alatt ezzel múlattam az időt. De amúgy tényleg az utazásokról szól.

Előzmény: onlyread (9218)
onlyread Creative Commons License 2021.02.03 0 0 9218

Dobj egy linket, nem találom... Köszi

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (9217)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.02.03 0 0 9217

OFF

Csináltam egy új blogot a teljes régi tartalommal. :)

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (9216)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.02.02 0 0 9216

Köszi, nekifekszem hamarosan.

Nekem is van, csak azért nem ajánlom, mert rajta van valami vírus, vagy mifene, állandóan továbbít különböző weboldalakra és nem tudok tőle egyelőre megszabadulni.

Előzmény: onlyread (9215)
onlyread Creative Commons License 2021.02.02 -3 0 9215

A saját blogom. Csak jelezni akartam, hogy nem új dolog, egy régi emléket emeltem át egy az egyben. A forrásmegjelölés meg látszik, azt hiszem.

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (9211)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.02.01 0 0 9214

Köszi, fotózni mentünk az élményszerzés mellett. :)

(A koppenhágai skanzent felveszem a bakancslistámra.)

Előzmény: vélemény (9213)
vélemény Creative Commons License 2021.02.01 0 0 9213

Zebrina, ez a képed is zseniális!

Én csak abszolút "dokumentáló" képeket készítek, nincs szemem hozzá.

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (9210)
vélemény Creative Commons License 2021.02.01 -1 0 9212

Van egy abszolút OFF emlékem is. Máig kiráz tőle a hideg. Koppenhága, Skanzen. Városszéle, fekete felhők, távolból, villámlás és mennydörgés. Elég nagy területen fekszik, nagyon kevesen voltak, a közelemben sem volt senki. Ott a házak teljesen be vannak rendezve, nemcsak bútorok és mindenféle tárgyak ,de felöltöztetett viaszfigurák is. Az egyik ház  legbelső szobájában fényt láttam.  A  két oldalt felállított nagy gyertyák között ott volt a ravatal, rajta a felöltöztetett viaszholttest, körülötte a siratók. Sikítva rohantam ki.

Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.02.01 0 0 9211

Érdekes. Kitől idéztél?

Előzmény: onlyread (9209)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.02.01 0 0 9210

Én is így vagyok vele. Ebben az esetben elég sokára esett le, hogy mit látunk. Akkor már tele volt a fejünk a maffiás képzelgéseinkkel (reszelős hangú suttogás két sötét alak részéről a templom előtt >  telós kép). :)

Amikor kiderült a való, szinte csalódottságot éreztünk. :))

Előzmény: vélemény (9208)
onlyread Creative Commons License 2021.02.01 0 0 9209

"Ugyanitt, a Spanyol negyedben volt az egyik legmegdöbbentőbb élményem, mely koránt sem az élethez kötődik. Vacsorázni indultam, amikor az egyik lépcsősor felé közeledve nagyobbacska tömegre lettem figyelmes. No, gondoltam, itt egy kocsma, amit még nem ismerek. Közelebb érve láttam, se cégér, se felirat. Akkor buli van, utcán dohányzó emberekkel. De valami furcsa volt. Elég sokára jöttem rá. Túl nagy volt a csönd. Messziről egy nyitott ajtót láttam, de tudtam, hogy lakás, hát nem akartam bebámulni. Elhaladva előtte olyan éles fény áradt ki, hogy óhatatlanul odakaptam a fejem. Egy vajszínű kanapéra emlékszem. Aztán – az ajtóra merőlegesen – valami vakító fehérre. Jó pár lépéssel később jöttem rá: ravatal. Tudtam, persze, hallottam már róla, nálunk vidéken is szokás volt; de ez a hirtelen jött felismerés, meg a döbbenet még sokáig elkísért.

Nem hagyott nyugodni a dolog. Kicsit kutakodtam: a nápolyiak otthon akarnak meghalni. Ha valakinek ez nem sikerül, a kórházi orvos hajlamos hamisítani egy papírt, amivel elkerülhető, hogy – a törvénynek megfelelően – az elhunyt a hullaházba kerüljön. A halottat megmosdatják, felöltöztetik és ágyra fektetik, lábbal az ajtó felé, hogy a lélek könnyen elhagyhassa. Égő fények, gyertyatartók, megakadályozandó az árnyékokat; letakart tükrök, nehogy felismerje magát és csapdába kerüljön. Amikor a gyász (valószínűleg a siratásról van szó) befejeződött, a testet koporsóba helyezik egy darab papírral: saját és védőszentje nevével, valamint születési és elhalálozási idejével. A koporsó csak ekkor hagyhatja el a házat."

Előzmény: vélemény (9208)
vélemény Creative Commons License 2021.01.31 0 0 9208

Gondolhattam volna. Túl nagyon voltak a csokrok. Nagyon jó kép, a te képeid mindig nagyon jók.

Ahogy belegondolok,gyászszertartást többfelé láttam Olaszországban. A San Lorenzonál Rómában, ott van mellette a temető, a San Pietro Montorioban. Többször láttam, ahogy a kórházban vitték a koporsót, azt nem is tudom,hogy üres koporsó volt-e, vagy már benne volt az elhunyt. Velencében a Scuola di San Marconál a kórház épületben, és a Trasteveren valamelyik kolostorból átalakított kórházban. Mindkettő furcsa élmény volt, szinte szégyelltem magam, hogy én turistaként látnivalóként nézem a kórházat,másnak pedig éppen véget ért az élete.

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (9207)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2021.01.31 0 0 9207

Nem, gyászszertartás.

Előzmény: vélemény (9206)
vélemény Creative Commons License 2021.01.30 0 0 9206

Milyen esemény volt ez? Esküvő?

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (9203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!