Szia! Én is ilyet keresek berlingohoz esetleg megnéznéd .hogy van-e? A képen a barna színű kallantyúról és a fehér tengelyről darálódtak le a fogak.Köszi Sanya.
Berlingo-hoz ugyan nincsen ilyenem, de a ZX azonos platformra épült, a fűtéspanel is nagyon hasonló, lehet, hogy talán a fogasívek is. Ha igen, abból van egy marékkal. :-)
Van egy 2001-es Partnerem és a fűtéskapcslájában eltört egy fogaskérék. Az ami a fűtőmotort kapcsolja és szabályozza, hogy belső vagy külső levegő keringtetéssel működjön. Eddig egy bontóban találtam, de olyan árat monndtak ami kicsit sokkolt. :( Nem bont valaki esetleg? Vagy nem tudnátok tippet adni, egy normálsi bontót illetően?
Olyan problémám van hogy a Partner , szivó, néha egyenlőtlenül jár. Néhány másodpercig, majd minden jó. Amikor ezt csinálja nagyon dadog, füstöl, kéken vagy feketén. aztán sokáig jól megy. Többször előjön nála ez. Meg hidegen borzasztó nehezen. Esetleg egy jó szerelőt aki ért hozzá, tudtok-e Szolnok megyébe .
porlaszto alkatreszek, a bal also satrokban a "tanyeros" kis tengelyes darab a hibas, a kopott
nagynyomasu kiszerelt cuccai, ennel alul közepen a kerek a peremen a marasokkal a kopott alkatresz - a marasokban vannak a rugo elleneben, a Zentrifugalis erö altal k,ifele igyekvö kökemenyre edzett lapocskek.---- erdekes szerkezetek
ez a Delphi befecskendezö system,meg a fordokban es a mercikben is beepitett, -tehat annyira nem lehet szar bar a szerelö nem tud jot mondani roluk, van hiba valük eleg
Nos nem mindegyik dci rossz, de az 1.5 az több sebből is vérzik, legalábbis az első szériák. Aztán a következőknél semmit nem változtattak, csak nagyobb teljesítményre hangolták, amivel nem a megbízhatóságot növelték. Ha egy renault márkaszervíz műhelyfőnöke is köpködi az 1.5dci-t, akkor talán van benne valmi... Először is a befecskendező rendszere delphi, ami 200-250e km után beadja akulcsot. Ne azért nem indul mert a szivattyú a beteg, hanem mert a porlasztók kopását már nem tudja kompenzálni és ezért nincs meg a megfelelő nyomás. Ilyenkor szoktak fémreszeléket találni és cseréltetik a szivattyút meg a porlasztókat, ami 350-től felfelé szokott végződni. Aztán mikor megjön a teljesítmény, a hajtókar csapágyakat szokta orrba vágni, ami azért vidám, mert a főtengelyet nem nagyon lehet köszörülni, így főtengely csere sem ritka, ami megint nem 3 forint. És akkor még egy szó sem esett a nem ritka turbocseréről.. Szóval az 1.5dci egy...
ezek szerint ugy a Fiat, mint a Pözsö teljesen mas Diesel Kontruktiokat epit, gyart, forgalmaz, mint a Renault, es e-miatt a renault mind szar , es en pont kifogtam egy--hirhedten legrosszabbat, abból is egy beteget---
ha tenyleg igy van azonnal eladom meg ha vesztek is vele. 1,200,000.- eladom
Mielött behoztam magyarba, otthol meg rengeteg dolgot ,megcsinaltattam rajta, söt levizsgaztattam, atnezettettem
Egy biztos:
az ottani Serviceben (Renault Sonnleitner )-ben mondtak, hogy azert nem indul, mert a nagynyomasu nem nyomja fel az indulashoz szükseges nyomast, es öntsek bele a tankolasnal 2 dl olajat, hogy a mostani agyonvarialt Bio, es Bioethanol-lal kevert Diesel szarokat kompenzalhassam egy jobb kenessel .
Kopott , tehat nem kapott kenest -eleget- tenyleg femhulladek volt mindenhol .
Na hamarosan visszakapom a szerelöktöl, es megirom a vegeredmenyt
Minden szerviz ezt mondja, hogy csak az a jó amit ők csinálnak. :D
Egyébként pedig felesleges a dizelt szidni, mert Te vetted meg a hirhedten legrosszabbat, abból is egy beteget. Próbálkozz legközelebb egy hdi vagy jtd motorral, akkor ezt az összeget elautózhatod.
2/ 1 porlasztonal mutott nagyom resolajveszteseget--ami nem befolyasolja az inditast
ami befolyasolja az a 40 mm feletti ertek, ami nalam 30 volt csupan .
3/ viszont a porlasztoban femreszeket talaltak, akkor azok logikus, hogy a Nagynyomasubol szarmaznak.
tehat szetszedik es ma javitjak
Igen szamolok 350,000.- ft -al
4/ viszont neztem ugy Austriaban a cegek arfolyamain, akar az Ebayon, az anyagar vagy a csere darabok is emnnyibe kerülnenek, tehat a ceg +;- kb ugyanott van .Mondtam nekik hogy tegyenek be felujitott kompressort, de azt valaszolta, hogy jobb, ha ök javitjak fel, nem biznak egy idegen cuccban .
Viszont az Ebayon lattam 2 eves garanziaval Kompressort, 299.- Euroret, es a vadi ujra is csak 50%-ot tettek volna. Kinaltak 399.- ert is ujat (nekem ennyiert javitjak fel )
ez eletem elsö Dieselje többet nem lesz
Viszont az autonal sok mas Positiv tulajdonsag van, ami egyenlöre tetszik :)))
Ez Peldaul : befer a Motorom, ha szükseg lenne ra :
Éppen ma csináltam egy kangoon a 4 porlasztót, mert akkora volt a résolaj veszteség hogy képtelen volt már elindulni hidegindító nélkül. A szivattyú ennél a 200k feletti futásnál már természetesen hoz magából ki egy kis ezt-azt, de ha mégsem, akkor is mindenki azt mondja hogy szar volt, mert azon is igen jól lehet ám keresni. :D Neked ez a mutatvány nem nagyon áll meg 350 alatt, míg az anyagköltség ennek nincs a fele sem. Persze ez nem ennyire egyszerű, hiszen speciális szerszámok, nem kis hozzáértés kell hozzá. Az viszont egy másik kérdés, hogy ennyiből már vehetsz 2 donort és nem csak szivattyú lesz a polcon. De persze nem vagyunk egyformák.
leadtam a kocsit egy Diesel javito mühelybe , hogy nezzek meg a porlasztokat .
Elöttem szereltek ki, es az üvegcsövekbe becsöpögött mennyiseg miatt , tanacsoltak egy feljavitast.
Volt , hogy a kivant 40 mm helyett csak 30 mm csöpögött, ami allitolag pont az inditasnal problemas . Volt hogy valami res ?? mennyiseg ?? a visszamenö csönel volt egy hengernel sok, bar arra azt mondtak meg nem veszes .
OK
tegnap jön a hivas, hogy femreszecskeket talaltak a Porlasztoban, es gyanitjak, hogy a Nagynyomasu Kompressornal lehet az alacsony nyomasu resznel serüles, tehat szet kellene szedni .
OK
Most meg nem reszletezem, de ez lesz a hibaforras, ugy erzem.
Hogy hidegen jol indult ? Szerintem azert, mert hidegen-az alacsony -nyomasu resznel jo volt a tömitettseg, de meleg motornal kitagult, a kopas miatt nagyobb lett valahol valami res, nem kapott elegendö anyagot a nagynyomasu kompressor .. (Igy kepzelem)
Aztan kotyoghat a tengely is, ott is szivhat be levegöt, (amit egy haverom mar regota sejt )
Tegnap egyebkent vegigolvastam egy nemet Kangoo forumot, majd belinkelem , ( nagyon jo oldal ) ahol ugyanezzel foglalkoztak -nem vicc--rengetegen- !
Sokan relekre tippeltek, föleg Elektromos problemakra de a vegen kiderült, hogy a nagynomasunal volt a problema
Nekem ez kicsit ellentmondásos. Ha hidegen indul, de melegen már nem, akkor mi lesz ha kihül? Na de mindegy, ilyet a szivattyú képes csinálni, mikor már annyira kopott, hogy a tengelyénél levegőt szed magára. Ne legyen igazam, de nézd meg azt a vezérműkereket hogy mekkorát billen.